Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3121
Hei, noen som har erfaring hvor lenge diazepam kan spores i urinen?
Har googlet men finner mye forskjellig.
Tok ca 7 stk, 10 mg diazepam fredag den 11 i denne måneden. Skal ta urinprøve mandag den 28. Går dette bra??
Struktur ☸
Fire's Avatar
43 8
Dette kommer til å gå helt bra, men drikk litt grapefruit juice frem til du skal ta prøven, for å være på den sikre siden. Vær obs på det hvis du tar medisiner for humør/søvn, da burde du heller drikke appelsinjuice.
Sist endret av Fire; 22. mars 2016 kl. 19:09.
Trådstarter
23 5
Ok, der slapp angsten litt. Takk
Jeg har en god personlig erfaring på at benzo kan henge jævlig lenge i, om du har knaska litt av diazepam-piller før du inntok sist nå.

Jeg tok 20mg diazepam (noen dager mye mer) hver dag i fire måneder, for så å slutte (det var var ille). Etterhvert la jeg meg inn i behandling, og pissa der. Det hang i i nesten to måneder, etter jeg var lagt inn. Da pissa jeg hver uke.

Så hadde jeg en sprekk på 50 valium ei helg i behandlinga, og på denne ene diazepamsprekken så pissa jeg positivt i seks uker. Tror ikke det er normalt.
Så jeg tror det avhenger på om du har knaska en del før.
Trådstarter
23 5
Var helt rein før denne tabben...
Du har ikke spist dem over tid i store mengder så du er trygg. Jeg har opplevd å pisse rent etter 5 dager, på diazepam. 3-10 dager vil jeg si, men til vanlig er det nok mer 6-10 dager.
Sitat av Fire Vis innlegg
Dette kommer til å gå helt bra, men drikk litt grapefruit juice frem til du skal ta prøven, for å være på den sikre siden.
Vis hele sitatet...
Dette er jo et helt tullete råd å gi. Grapefrukt hemmer enzymene som bryter ned diazepam i leveren, dermed vil det hopet seg opp større mengder.

Det er en grunn til at folk drikker grapefruktjuice for å potensere diazepam, nitrazepam med flere... Det er ihvertfall ikke for at stoffet skal gå fortere ut av kroppen!
Struktur ☸
Fire's Avatar
43 8
Sitat av tamagotchi Vis innlegg
Dette er jo et helt tullete råd å gi. Grapefrukt hemmer enzymene som bryter ned diazepam i leveren, dermed vil det hopet seg opp større mengder.

Det er en grunn til at folk drikker grapefruktjuice for å potensere diazepam, nitrazepam med flere... Det er ihvertfall ikke for at stoffet skal gå fortere ut av kroppen!
Vis hele sitatet...

Spiller ingen rolle, det går på hjernen, ikke urinen hans.
Sitat av Fire Vis innlegg
Spiller ingen rolle, det går på hjernen, ikke urinen hans.
Vis hele sitatet...
Haha, sorry du er nok way off her... Hva mener du med "hjernen"? Diazepamen i systemet hans sitter ikke i hjernen. Du kan lett ryke på en urinprøve selv om du ikke har mer virkestoff i hjernen.
Sist endret av tamagotchi; 29. mars 2016 kl. 16:04.
Struktur ☸
Fire's Avatar
43 8
Sitat av tamagotchi Vis innlegg
Haha, sorry du er nok way off her... Hva mener du med "hjernen"? Diazepamen i systemet hans sitter ikke i hjernen. Du kan lett ryke på en urinprøve selv om du ikke har mer virkestoff i hjernen.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg tar feil men er ganske sikker på at det ikke er tilfellet, altså at grapefruit vil ha en effekt på å få det til å sitte lengre i systemed mtp urinprøve. Men ja, usikkerheten er såpass tilstede at det var kanskje et dårlig råd. Håper TS valgte appelsinjus isåfall
Sitat av Fire Vis innlegg
Mulig jeg tar feil men er ganske sikker på at det ikke er tilfellet, altså at grapefruit vil ha en effekt på å få det til å sitte lengre i systemed mtp urinprøve.
Vis hele sitatet...
Her er kilde på at grapefruktjuice øker konsentrasjonen av diazepam i blodet: http://interaksjoner.no/InteraksjonI...CKode=N05B+A01

Så det blir større opphopninger av diazepam i blodet, og dermed tar det lengre tid før det er helt ute av kroppen og kan spores på urinprøver.
Struktur ☸
Fire's Avatar
43 8
Sitat av tamagotchi Vis innlegg
Her er kilde på at grapefruktjuice øker konsentrasjonen av diazepam i blodet: http://interaksjoner.no/InteraksjonI...CKode=N05B+A01

Så det blir større opphopninger av diazepam i blodet, og dermed tar det lengre tid før det er helt ute av kroppen og kan spores på urinprøver.
Vis hele sitatet...
Takker for leksen, og beklager til TS for eventuell feilinformasjon. Men hva hvis han ikke lenger har diazepam i blodet, kun i urinen. Vil det samme gjelde?