Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 801
Hei! Jeg holder for tiden på med en lærerutdanning, har 1,5år igjen av studiet.
Har i den siste tiden tenkt mer å mer på at jeg trives bedre når jeg arbeider omsorgsrelatert med folk, kontra vanlig lærerarbeid. Finnes det etter/videreutdanning jeg kan ta etter endt studie som gir meg kompetanse til dette? Har tenkt på spes.ped, men er usikker på om dette blir relevant.
Det spørs litt hva du legger i ordet omsorgsrelatert.
Du kan fint bygge på en lærerutdanning for å jobbe på spesialskole, type Haug i Bærum, hvor dagenene går mer ut på omsorg enn undervisning og læring. Da er jo spesped ideelt.

Er ikke sikker, men vil tro at du også kan gå videre med barnevernspedagogikk etter lærerutdanning.
Da blir også omsorg i fokus.

Hvis du ønsker å jobbe med eldre, vet jeg ikke om lærerutdanning er det aller viktigste å ha i sekken, men jeg vil likevel tro at det anses som relevant.

Du burde kontake en rådgiver ved din utdanningsinstitusjon for å få bedre hjelp. Jeg er sikker på at det finnes mange muligheter for deg
Trådstarter
16 4
Takker for godt og informativt svar
Jeg tenker mest innen barn og utviklingshemmede
Sitat av Apemannet Vis innlegg
Takker for godt og informativt svar
Jeg tenker mest innen barn og utviklingshemmede
Vis hele sitatet...
Da ville jeg gått for spesped eller hva med en master i musikkterapi hvis du har evner i den gaten? Samboeren min jobber på en spesialskole. Høres midt i blinken ut for deg.