Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 4491
Jeg har saumfart SOS Rasisme for å finne linker til rasistisk trakassering mot hvite,men dette er ikke eksisterende! det eneste som taler for SOS fordel er vel det strengt tatt umulig å finne en overskrift som både har,hvit person,trakassering og rasistisk motivert i samme artikkel ! For meg virker det som SOS Rasisme kun tar for seg oppgavene med å reise saker der mørke er innvolvert,hverdagsvold mot hvite og hvite farmere i afrika blir aldri nevnt i en bisetning eigang,arrester meg gjerne vis dere finner en link der inne som faktisk omhandler dette,men jeg klarte det ikke..
Du har rett i at det ikke er hovedfokus, men hva er problemet? Hvis du ikke syns SOS Rasisme har viktige saker så støtter du dem ikke, så enkelt er det. Hvis "omvendt rasisme" er så viktig for deg så finner du deg en annen organisasjon.
Sist endret av Mith; 8. desember 2010 kl. 16:33.
Sitat av Mith Vis innlegg
Du har rett i at det ikke er hovedfokus, men hva er problemet? Hvis du ikke syns SOS Rasisme har viktige saker så støtter du dem ikke, så enkelt er det. Hvis "omvendt rasisme" er så viktig for deg så finner du deg en annen organisasjon.
Vis hele sitatet...
Er ikke noe "omvendt rasisme", det ER rasisme.
Er utrolig mye rasisme som går mot hvite også.. Bare sjekk ut hvor mange hvite som har blitt drept av andre minoriteter, i forhold til hvite som har drept personer av en annen minoritet.
Sist endret av Zeco; 8. desember 2010 kl. 16:39.
Sitat av Zeco Vis innlegg
Er ikke noe "omvendt rasisme", det ER rasisme.
Er utrolig mye rasisme som går mot hvite også..
Vis hele sitatet...
SOS Rasisme jobber for å redusere rasismen i samfunnet og da starter man der problemene er størst, så enkelt er det. Har du noe problem med det så står du fritt til å gi pengene dine til noen andre eller starte din egen organisasjon.
Sitat av Zeco Vis innlegg
Bare sjekk ut hvor mange hvite som har blitt drept av andre minoriteter, i forhold til hvite som har drept personer av en annen minoritet.
Vis hele sitatet...
Jeg foreslår at du gir deg der før du driter deg enda mer ut. Det der er ett så dårlig og gammelt argument at du lurer ikke bestemora mi engang.
Sist endret av Mith; 8. desember 2010 kl. 16:41.
Sitat av Zeco Vis innlegg
Er ikke noe "omvendt rasisme", det ER rasisme.
Er utrolig mye rasisme som går mot hvite også.. Bare sjekk ut hvor mange hvite som har blitt drept av andre minoriteter, i forhold til hvite som har drept personer av en annen minoritet.
Vis hele sitatet...
Ja, rasisme er tross alt den eneste årsaken til at folk av forskjellig hudfarge dreper hverandre, så du har et godt poeng der.
Sitat av Mith Vis innlegg
SOS Rasisme jobber for å redusere rasismen i samfunnet og da starter man der problemene er størst, så enkelt er det. Har du noe problem med det så står du fritt til å gi pengene dine til noen andre eller starte din egen organisasjon.
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra at problemet er størst mot fargerde? kan du dokumentere dette?
Sist endret av Enesheen; 8. desember 2010 kl. 16:43.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Zeco Vis innlegg
Er ikke noe "omvendt rasisme", det ER rasisme.
Er utrolig mye rasisme som går mot hvite også.. Bare sjekk ut hvor mange hvite som har blitt drept av andre minoriteter, i forhold til hvite som har drept personer av en annen minoritet.
Vis hele sitatet...
Nordmenn har stortsett eit sterkare sosialt støtteapparat til å stå imot, og er i større grad klar over rettane sine, så problemet er nok mindre der enn om du kjem åleine til eit land, utan kunnskap om lovverk, retter og plikter.

Det blir omtrent som å bli kasta på glattcelle i Norge vs. å bli kasta på glattcelle i Kongo for ein nordmann - det vil vere vesentleg meir traumatisk andre plasser i verda...
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Ja, rasisme er tross alt den eneste årsaken til at folk av forskjellig hudfarge dreper hverandre, så du har et godt poeng der.
Vis hele sitatet...
Hvis de hvite blir drept fordi de er hvite, så er jo selvsagt det rasisme.
Sist endret av OlavGal; 8. desember 2010 kl. 16:45.
Sitat av Admiralj Vis innlegg
Jeg har saumfart SOS Rasisme for å finne linker til rasistisk trakassering mot hvite,men dette er ikke eksisterende! det eneste som taler for SOS fordel er vel det strengt tatt umulig å finne en overskrift som både har,hvit person,trakassering og rasistisk motivert i samme artikkel ! For meg virker det som SOS Rasisme kun tar for seg oppgavene med å reise saker der mørke er innvolvert,hverdagsvold mot hvite og hvite farmere i afrika blir aldri nevnt i en bisetning eigang,arrester meg gjerne vis dere finner en link der inne som faktisk omhandler dette,men jeg klarte det ikke..
Vis hele sitatet...
Som du vil oppdage etter litt søking på nettet opphørte rasismen mot hvite for lenge siden (i Afrika). Ta en kikk på lenkene nedenfor.

http://www.dagbladet.no/magasinet/20...24/447340.html

Ganske interessant lesning som får man til å lure temaet ble fortrengt en gang på 60-70 tallet
drap mot hvite farmere har aldri blitt omtalt som rasisme?
Sitat av Admiralj Vis innlegg
Hvor har du det fra at problemet er størst mot fargerde? kan du dokumentere dette?
Vis hele sitatet...
Sitat av Admiralj Vis innlegg
drap mot hvite farmere har aldri blitt omtalt som rasisme?
Vis hele sitatet...

Nei, jeg krever et litt høyere nivå på diskusjoner enn det du evner å holde og har ikke tenkt å diskutere dette igjen.
Sist endret av Mith; 8. desember 2010 kl. 16:47.
Sitat av Mith Vis innlegg
SOS Rasisme jobber for å redusere rasismen i samfunnet og da starter man der problemene er størst, så enkelt er det. Har du noe problem med det så står du fritt til å gi pengene dine til noen andre eller starte din egen organisasjon.

Jeg foreslår at du gir deg der før du driter deg enda mer ut. Det der er ett så dårlig og gammelt argument at du lurer ikke bestemora mi engang.
Vis hele sitatet...
Ta det rolig.. herre.

Men hva er det som gjør det så "korrekt" at rasisme er kun mot mørkhudede?

Føler det er mange fler rasistiske hendelser andre veien. Og det at mange mørkhudede kaller hvite folk for "rasister" automatisk, uten noen antydning til det, er helt forkastelig.
Som sagt, dette er ikke en diskusjon jeg har noe interesse å ha med dere.
Er det ikke noe mere dere vil diskutere om SOS Rasisme så melder jeg meg ut, så kan dere sirkelrunke "rasisme"-trådene deres for dere selv.
Sist endret av Mith; 8. desember 2010 kl. 16:52.
Sitat av Mith Vis innlegg
Du har rett i at det ikke er hovedfokus, men hva er problemet? Hvis du ikke syns SOS Rasisme har viktige saker så støtter du dem ikke, så enkelt er det. Hvis "omvendt rasisme" er så viktig for deg så finner du deg en annen organisasjon.
Vis hele sitatet...
Slik ville det har vært i et fritt samfunn. Men dessverre så må man i dag støtte SOS Rasisme finansielt enten man liker dem eller ikke. Du er vel klar over at de mottar statsstøtte?
Opp gjennom årene har nok diskrimineringen fra hvite mot svarte vært større enn motsatt. At du tar et eksempel fra Afrika med hvite farmere så er jo det ganske utsøkt. Er ikke rart at svarte i Zimbabwe som har blitt undertrykt av apartheid o.l. så til de grade av et hvitt mindretallsregime har lyst på en slags hevn når de endelig får samme rettigheter og demokrati.

Synes det eksempelet fra Afrika var ALT annet et holdbart.
Sitat av Zeco Vis innlegg
Ta det rolig.. herre.

Men hva er det som gjør det så "korrekt" at rasisme er kun mot mørkhudede?

Føler det er mange fler rasistiske hendelser andre veien. Og det at mange mørkhudede kaller hvite folk for "rasister" automatisk, uten noen antydning til det, er helt forkastelig.
Vis hele sitatet...
Rasisme er ikke kun mot mørkhudede, men så lenge vi er innenfor norges grenser er det et langt større problem når det går den veien. Og farmere i afrika er ærlig talt en av de minst sympatiberettigede folkene jeg kan tenke meg, sånn btw.

Du er opprørt over at folk kaller deg rasist, innvandrere er opprørt over at de ikke får en jobb pga navnet sitt eller blir urettferdig behandlet av det offentlige.

Hvis du virkelig ikke ser at det er en enorm forskjell på dette kan vi snakkes når du har passert puberteten.
Sitat av Leonidas Vis innlegg
Slik ville det har vært i et fritt samfunn. Men dessverre så må man i dag støtte SOS Rasisme finansielt enten man liker dem eller ikke. Du er vel klar over at de mottar statsstøtte?
Vis hele sitatet...
Jeg er fullt klar over at de mottar statstøtte, men jeg er jo for velferdsstaten og at minoritetsgrupper skal få penger av majoriteten, så jeg kan ikke helt se hvordan det skal være noe argument. Jeg er heller ikke spesielt interessert i å ta opp igjen den diskusjonen, samtidig som jeg er fullt klar over at du er imot skatt og skjønner derfor hvordan du kommer til å argumentere.
Sist endret av Mith; 8. desember 2010 kl. 17:00.
Selvfølgelig har ikke SOS rasisme ressurser til å dekke begge sider, dette er grunnet all statstøtten dere går, til kommunistorganisasjonen Tjen Folket. De fokuserer dermed på rasisme mot mørkhudede, noe jeg mener blir feil når det er like mye rasisme den andre veien. Her i Oslo er det hvertfall mye rasisme mot hvite, noe som ser ut til å bli ignorert både av myndighetene og forskjellige organisasjoner som forebygger rasisme. En annen ting jeg mener blir feil SOS rasisme er at de tydeligvis har lært Mørkhudede å spille på rasismekortet for alt det er verdt. My 2 cents
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Opp gjennom årene har nok diskrimineringen fra hvite mot svarte vært større enn motsatt. At du tar et eksempel fra Afrika med hvite farmere så er jo det ganske utsøkt. Er ikke rart at svarte i Zimbabwe som har blitt undertrykt av apartheid o.l. så til de grade av et hvitt mindretallsregime har lyst på en slags hevn når de endelig får samme rettigheter og demokrati.

Synes det eksempelet fra Afrika var ALT annet et holdbart.
Vis hele sitatet...
At Zimbambwe ble omgjort fra "afrikas matfat" til et lutfattig land der folk sulter og er undertrykt som følger av denne "hevnen" er en annen sak.

Men til poenget: Apartheid er en uting (Det var statlig regi i USA forresten!), men det er vel ikke riktig at f.eks. hvite barn som blir født nå skal bli født inn i en slags "rasismegjeld", der de må bli tvunget til å betale for alskens antirasistiske organisasjoner og kampanjer?
Sist endret av JohnGalt; 8. desember 2010 kl. 17:03.
Har det slått deg at rasisme mot hvite kanskje ikke er noe nevneverdig problem? I hvertfall ikke i Norge. Jeg har hørt at det skjer grusomheter mot albinoer i forskjellige land i Afrika på grunn av overtro, men hverdagsrasisme mot hvite er et problem som i verste fall er sterkt overdrevet av folk som liker å synes synd på seg selv.
Sist endret av lor3ntz; 8. desember 2010 kl. 17:04.
Trakasseringen og drap mot hvite farmere er da vitterlig like mye aparheid som når det var motsatt,hvite har null rettigheter,det oppfordres til vold mot hvite,tilstandene er byttet om men det like mye apartheid..

http://www.youtube.com/watch?v=e5jJS...DC062B&index=1
Sist endret av Enesheen; 8. desember 2010 kl. 17:06.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av JohnGalt Vis innlegg
Men til poenget: Apartheid er en uting (Det var statlig regi i USA forresten!), men det er vel ikke riktig at f.eks. hvite barn som blir født nå skal bli født inn i en slags "rasismegjeld", der de må bli tvunget til å betale for alskens antirasistiske organisasjoner og kampanjer?
Vis hele sitatet...
Så derfor får barne og ungdomsorganisasjoner faste tilskot utfrå medlemsmasse. Skattesetelen er forøvrig lik uansett hudfarge.
Sitat av Admiralj Vis innlegg
Trakasseringen og drap mot hvite farmere er da vitterlig like mye aparheid som når det var motsatt,hvite har null rettigheter,det oppfordres til vold mot hvite,tilstandene er byttet om men det like mye apartheid..

http://www.youtube.com/watch?v=e5jJS...DC062B&index=1
Vis hele sitatet...
Men det er da ingen sak for SOS Rasisme. SOS Rasisme er en norsk organisasjon som har som mål å redusere rasismen i samfunnet. Da havner hvite bønders kamp i Afrika langt nede på prioriteringslista, det må jo du også skjønne.
Sist endret av Mith; 8. desember 2010 kl. 17:07.
Sitat av JohnGalt Vis innlegg
At Zimbambwe ble omgjort fra "afrikas matfat" til et lutfattig land der folk sulter og er undertrykt som følger av denne "hevnen" er en annen sak.

Men til poenget: Apartheid er en uting (Det var statlig regi i USA forresten!), men det er ikke riktig at f.eks. hvite barn som blir født nå skal bli født inn i en slags "rasismegjeld", der de må bli tvunget til å betale for alskens antirasistiske organisasjoner og kampanjer?
Vis hele sitatet...


Selvfølgelig ikke, men å trekke opp hvite farmere i Afrika er veldig rart mener nå jeg! Selvfølgelig skal ikke hvite barn bli født med en rasismegjeld, men jeg kan ikke annet enn skjønne at det må ha vært et voldsomt hat mot hvite europeere som kom med våpen i den ene hånda å bibel i den andre og drepte og misjonerte. Og det er garantert endel av dette hatet som fremdeles henger igjen.


Kan dere please la være å snu også denne diskusjonen om til flertallsstyre/mindretallstyre, demokrati/facisme osv?

Uansett så anser jeg en av statens viktige oppgaver å integrere våre nye statsborgere, og da er anti-rasistiske organisasjoner nødvendige. At Tjen Folket har kuppet SOS Rasisme er en uting og siden det har kommet frem i media og at våre folkevalgte nå har fått øynene opp for dette. Det håper jeg vil føre til en re-arrangering av hele den organisasjonen.

Men jeg synes det er greit at Staten bruker penger på å integrere nye landsmenn.
Sist endret av Sneipen92; 8. desember 2010 kl. 17:09.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Admiralj Vis innlegg
Trakasseringen og drap mot hvite farmere er da vitterlig like mye aparheid som når det var motsatt,hvite har null rettigheter,det oppfordres til vold mot hvite,tilstandene er byttet om men det like mye apartheid..
Vis hele sitatet...
Det er like fullt eit marginalt problem i Noreg, og SOS rasisme er vel hovudsakleg ein norsk organisasjon? Forøvrig er det ein viss skilnad på overgrep og apartheid. At enkeltpersoner begår overgrep mot enkeltindivider er forkastelig, men like fullt et veldig langt stykke frå eit systematisert overgrep frå staten basert på etnisitet.

Forøvrig kan eg til ein viss grad forstå det som skjer i ein del land i afrika, der kvite etterkommarar av koloniherrane sit på store landeigedomar, på bekostning av befolkinga elles. Merk skilnaden mellom forståelse og sympati...
Det er mye rart ute og går med SOS Rasisme. Jeg så en episode av Hjernevask der en av lederne der ble intervjuet. Han definerte rasisme som troen på at det eksisterer menneskeraser. Hvis man klassifiserer folk i hvite eller svarte så er man per definisjon rasist ifølge Trond Thorbjørnsen. Her er et innslag på NRK med SOS Rasisme medlem Bård Eskil Frantzen som går til angrep på Harald Eia pga hans episode om raser.

Legg merke til at Frantzen sier at den logiske konsekvensen av at det finnes raseforskjeller er at man får et naturlig herre- og slavefolk. Ifølge han er da ting som slaveriet i USA helt logisk dersom det faktisk er slik at svarte og hvite er genetisk forskjellige. Heldigvis tror jeg de fleste innser at det er ingen logikk i at noen skal være slaver fordi de er genetisk annerledes.

Så har man jo hele oppstyret med at SOS Rasisme er en frontorganisasjon for Maoistene og Stalinistene i Tjen Folket. De har jukset med medlemstallene for å få mye mer statsstøtte og denne støtten har blitt gitt videre til folk som ser opp til Stalin.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Så derfor får barne og ungdomsorganisasjoner faste tilskot utfrå medlemsmasse. Skattesetelen er forøvrig lik uansett hudfarge.
Vis hele sitatet...
Tror du misset poenget mitt. Poenget er at folk som aldri har vært rasister i hele sitt liv blir født inn i en stat der man hele livet er dømt til å betale for alskens organisasjoner mot sin vilje, bare for flertallet før de ble født følte det.

Jeg synes som sagt det ikke er riktig at barn skal bøte for noe de aldri har vært skyldig i, deriblant å betale ufrivillig for SOS rasisme. SOS rasisme er en organisasjon jeg er sterkt uenig med, særdeles etter alle avsløringene deres. Hvis folk vil frivillig støtte den så er det ikke noe problem, men kjipt at follk som ikke vil støtte den blir tvunget til det.


Merkelige greier... innlegget mitt er på mystisk vis slettet da jeg trykker "endre". Vel flaks at jeg har backup
Sitat av JohnGalt Vis innlegg
Tror du misset poenget mitt. Poenget er at folk som aldri har vært rasister i hele sitt liv blir født inn i en stat der man hele livet er dømt til å betale for alskens organisasjoner mot sin vilje, bare for flertallet før de ble født følte det.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig. Det beste våpenet for å bekjempe rasisme er rasjonalitet og selvbestemmelsesrett. De største rasistiske overgrepene som har skjedd opp gjennom historien er det jo nettopp stater som står bak. Den tyske staten gikk etter jødene og i sørstatene i USA var rasesegregering påbudt fra myndighetene.

Så jeg har lite tro på at statlig støtte til SOS Rasisme skal skape mindre rasehat.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Hvorfor må enhver diskusjon vinkles mot dine meninger ovenfor hvordan Norge idag styres? Er jo ikke en tilfeldighet at de tråder du å dine meningsfeller har postet i har endt opp stengt.

Spørsmålet her er ikke hvorvidt staten har lov til å gi oss skatter. Eller om vi er fascister og voldtar dere hver eneste dag. Men OP lurer på hvorfor SOS Rasisme bare fronter rasisme fra hvite mot svarte og ikke andre veien.
Vis hele sitatet...
Nuvel, jeg bare påpeker realitetene rundt SOS rasismes utnyttelse av disse ordningene, men jeg får vel la den biten ligge.

Tilbake til kjernen:
http://www.dagbladet.no/2010/10/08/n...lget/13732889/
Sitat av JohnGalt Vis innlegg
Tror du misset poenget mitt. Poenget er at folk som aldri har vært rasister i hele sitt liv blir født inn i en stat der man hele livet er dømt til å betale for alskens organisasjoner mot sin vilje, bare for flertallet før de ble født følte det.

Jeg synes som sagt det ikke er riktig at barn skal bøte for noe de aldri har vært skyldig i, deriblant å betale ufrivillig for SOS rasisme. SOS rasisme er en organisasjon jeg er sterkt uenig med, særdeles etter alle avsløringene deres. Hvis folk vil frivillig støtte den så er det ikke noe problem, men kjipt at follk som ikke vil støtte den blir tvunget til det.


Merkelige greier... innlegget mitt er på mystisk vis slettet da jeg trykker "endre". Vel flaks at jeg har backup
Vis hele sitatet...
Hva snakker du om? Mener du faktisk at statens støtte til SOS rasisme er en straff til dagens generasjon for slavehandelen? Det at du ikke liker SOS rasisme, er faktisk ikke grunn nok til å fjerne støtten fra staten. Vi lever i et demokrati, og da er baksiden av medaljen at ikke alle kan være fornøyd med alle prioriteringer som gjøres.

Sitat av Leonidas Vis innlegg
Jeg er helt enig. Det beste våpenet for å bekjempe rasisme er rasjonalitet og selvbestemmelsesrett. De største rasistiske overgrepene som har skjedd opp gjennom historien er det jo nettopp stater som står bak. Den tyske staten gikk etter jødene og i sørstatene i USA var rasesegregering påbudt fra myndighetene.

Så jeg har lite tro på at statlig støtte til SOS Rasisme skal skape mindre rasehat.
Vis hele sitatet...
Hva med KKK?
Sitat av lor3ntz Vis innlegg
Hva snakker du om? Mener du faktisk at statens støtte til SOS rasisme er en straff til dagens generasjon for slavehandelen? Det at du ikke liker SOS rasisme, er faktisk ikke grunn nok til å fjerne støtten fra staten. Vi lever i et demokrati, og da er baksiden av medaljen at ikke alle kan være fornøyd med alle prioriteringer som gjøres.
Vis hele sitatet...
Vi er imot overtallsstyre, men det blir en annen sak.



Sitat av lor3ntz Vis innlegg
Hva med KKK?
Vis hele sitatet...
De har gjort mye stygt de også, men jeg tror ikke omfanget av KKK kan sammenlignes med statlig apartheid. De har vel også brukt statlig påtvungen rasisme til å legitimere sine overgrep.
Sitat av lor3ntz Vis innlegg
Hva snakker du om? Mener du faktisk at statens støtte til SOS rasisme er en straff til dagens generasjon for slavehandelen? Det at du ikke liker SOS rasisme, er faktisk ikke grunn nok til å fjerne støtten fra staten. Vi lever i et demokrati, og da er baksiden av medaljen at ikke alle kan være fornøyd med alle prioriteringer som gjøres.
Vis hele sitatet...
Ja, det er litt slik at vestlige folk må gå med bøyd rygg og nesten unnskylde sin eksistens, og være politisk korrekte. Dette har skapt masse organisasjoner, kvoteringslover etc etc. Men det er egentlig en skjult beskjed som jeg faktisk synes er rasistisk. Tenk på det: "siden du er utlending så greier du deg ikke selv! du må ha hjelp!"

Jeg anbefaler deg å lese tråden om friborgerforbundet som ble stengt, og tråden om kapitalisme som også på merkelig vis ble stengt. Da finner du hva jeg mener om tvungne, offentlige ordninger.

Siste svaret mitt til denne er blitt borte... spøker det på forumet? Hva skjer? Oh well, da får jeg bare formulert bedre svar neste gang

Sitat av kaospiloten Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg leste denne en tid tilbake, skremmende lesning!
Hvem går med bøyd rygg og unnskylder sin eksistens fordi deres forfedre har drevet rasistiske saker?

Hvor i all verden tar du det fra? Det er en drøy drøy overdrivelse! Haha SOS Rasisme handler i prinsippet om å fjerne rasisme og integrere utlendinger i samfunnet. Hva er problemet med det? Skal vi privatisere integrerings organisasjonene og eller?
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Skal vi privatisere integrerings organisasjonene og eller?
Vis hele sitatet...
Ja, hvorfor ikke? Tror du ikke integrering kan skje på helt frivillig basis?
Det er faktisk ganske sykt at SOS Rasisme fortsatt får statstøtte, anbefaler alle her å lese disse artiklene:

http://www.dagbladet.no/2010/10/07/n...lget/13713486/

http://www.dagbladet.no/2010/05/15/n...liti/11719425/

http://www.dagbladet.no/2010/05/12/n...riks/11677762/

http://www.dagbladet.no/2010/05/14/n...lket/11706690/

Lederne av SOS Rasisme er også ledere av den radikale gruppen: Tjen Folket, og midler mottatt av staten(Hovedsaklig skattebetalerne) har blitt brukt til å kjøpe eiendommer til en gruppe som oppfordrer til vold, tagging og en 'væpna revolusjon!'

Dette er kommunisme på sitt beste folkens, radikal kommunisme som VI støtter. Mith synes vel at slik støtte er greit, men vi kan ikke bruke de midlene på å kjøpe opp private sykehjemsplasser til sært trengende pasienter rundt i landet? Nei fysj! (Virkemiddel: Sarkasme)
Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg er fullt klar over at de mottar statstøtte, men jeg er jo for velferdsstaten og at minoritetsgrupper skal få penger av majoriteten, så jeg kan ikke helt se hvordan det skal være noe argument. Jeg er heller ikke spesielt interessert i å ta opp igjen den diskusjonen, samtidig som jeg er fullt klar over at du er imot skatt og skjønner derfor hvordan du kommer til å argumentere.
Vis hele sitatet...
Hallo, du lovet jo at du ikke skulle skrive mer:

"Som sagt, dette er ikke en diskusjon jeg har noe interesse å ha med dere.
Er det ikke noe mere dere vil diskutere om SOS Rasisme så melder jeg meg ut, så kan dere sirkelrunke "rasisme"-trådene deres for dere selv."

-Farer du bare med løgn og tomme løfter?
Sitat av bumpman Vis innlegg
blir så oppgitt over at det fortsatt finnes røde(mith) mennesker enda. Rødt er for tomhoda drømmere, snakk om fascisme utkledd som frihet i edens hage.
Vis hele sitatet...
Sterke ord du kommer med her gutten min (og her er jeg nedlatende med vilje for å understreke hvor håpløs jeg syns posten din var).

Bare fordi noen ikke deler de samme synspunktene som deg betyr vel ikke det at de er dumme? Jeg befinner meg et godt stykke til høyre for komunisme, men jeg har da evne til å sette meg inn i andres tanker og meninger uten å vurdere dem som mindreverdige.
Den "streit edge" psykosen hippiene på venstresiden til en vær tid befinner seg i har en tendens til ødelegge for seg selv,dessverre! Feminismen er et strålende eksempel på nettopp dette.
Sist endret av Enesheen; 12. desember 2010 kl. 01:47.
SOS-rasisme er en kommunistisk pengemaskin som mener de er imot rasisme, men egentlig er for et kommunistisk norge. Flere av lederene er medlemmer av gruppen ''Tjen Folket'' ol. og er for et væpnet opprør for å komme til makten i Norge ifølge deres internett side. Høres dette overdrevent ut? Du har ikke hørt en brøkdel av sannheten engang.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Sterke ord du kommer med her gutten min (og her er jeg nedlatende med vilje for å understreke hvor håpløs jeg syns posten din var).

Bare fordi noen ikke deler de samme synspunktene som deg betyr vel ikke det at de er dumme? Jeg befinner meg et godt stykke til høyre for komunisme, men jeg har da evne til å sette meg inn i andres tanker og meninger uten å vurdere dem som mindreverdige.
Vis hele sitatet...
nei det gjør ikke det men etter å ha brukt min evne til å sette meg inn i andres tanker og meninger (de røde) så er min mening det den er. ved å vurdere andres meninger basert på dems egne oppfatninger så kan jo alt retferdigjøres uten at det gjør dem noe bedre av den grunn.

mindreverdig er et sterkt ord alle meninger har en verdi i seg selv og jeg uttrykker min mening kanskje politisk ukorekt men det er nå min mening.
like så greit å kalle en spade for en spade da det er bortkastet tid å pakke mine meninger inn i noe annet.

ps. Bare fordi noen ikke deler de samme synspunktene som deg betyr vel ikke det at de er håpløse!
Sist endret av bumpman; 12. desember 2010 kl. 02:41.
Sorry at jeg spør men hva bruker egentlig SOS Rasisme pengene til?
De lager kampanjer og brosjyrer. Ye, hvor går de mange millionene de håver inn årlig? (Uten at jeg legger noe vekt på dette; så leste jeg at ledern i SOS rasisme investerte de i aksjer for egen vinning)

Og rasisme er en ting som går begge veier og personlig syns jeg det er helt forferdelig at rasisme mot hvite ikke er "godkjent" som rasisme - når det faktisk er like rasistisk som andre veien og kanskje mer.

Jeg mener at mørke bruker rasisme som en unnskyldning i jævlig mange ting og situasjoner, og at antallet som faktisk mener noe rasistisk mot de ikke er like høyt som antallet som mener noe rasistisk mot hvite.
Kjenner mange afrikanere som bor både her og i afrika og på jamaica, og flere føler seg mindreverdt pga fargen sin - uten at det foregår noe rasistisk mot dem. Da ligger problemet mer i deres egen oppfatning av dem selv.
Selvfølgelig mange mørke som opplever ekte rasisme og det er fælt, men hva med alle arabere, pakistanere og afrikanere som kaller hvite jenter for horer og spytter på de og latterliggjør og raner hvite gutter?
Jeg er i et musikkmiljø med mye afrikanere (reggaemiljø) og jeg blir ofte sett ned på og ikke respektert fordi jeg er hvit, latterliggjort og fått trusler om at jeg ikke får lov til å høre på reggae FORDI jeg er hvit.


Tilbake til SOS Rasisme og pengespørsmålet mitt. I september meddelte CNN at kun 2 % av de mange milliardene som ble donert til Haiti etter katastrofen der faktisk kom til Haiti. Så nei jeg gir ikke penger til organisasjoner som SOS Rasisme for at noen menn i 50 åra skal ha luksus pensjonstilværelse.
Sitat av Admiralj Vis innlegg
Jeg har saumfart SOS Rasisme for å finne linker til rasistisk trakassering mot hvite,men dette er ikke eksisterende! det eneste som taler for SOS fordel er vel det strengt tatt umulig å finne en overskrift som både har,hvit person,trakassering og rasistisk motivert i samme artikkel ! For meg virker det som SOS Rasisme kun tar for seg oppgavene med å reise saker der mørke er innvolvert,hverdagsvold mot hvite og hvite farmere i afrika blir aldri nevnt i en bisetning eigang,arrester meg gjerne vis dere finner en link der inne som faktisk omhandler dette,men jeg klarte det ikke..
Vis hele sitatet...
det er vell ikke noen overaskning at dette er en politisk orientert venstreekstrem gruppe der medlemmer er tilknyttet diverse kommunistiske org som tjenfolket og slikt!

Med det i bakhodet ser du vell hvorfor fokuset du har merket deg er som det er,nemlig black power og alt i den rettning!

Det har selvsagt ikke noe med rasisme å gjøre men politikk,men det er et fint ord å bruke i den politiske kampen!

Må bruke det sålenge folk svelger det vet du !
Sist endret av murmade; 12. desember 2010 kl. 09:45.
Sitat av bumpman Vis innlegg
nei det gjør ikke det men etter å ha brukt min evne til å sette meg inn i andres tanker og meninger (de røde) så er min mening det den er. ved å vurdere andres meninger basert på dems egne oppfatninger så kan jo alt retferdigjøres uten at det gjør dem noe bedre av den grunn.

mindreverdig er et sterkt ord alle meninger har en verdi i seg selv og jeg uttrykker min mening kanskje politisk ukorekt men det er nå min mening.
like så greit å kalle en spade for en spade da det er bortkastet tid å pakke mine meninger inn i noe annet.

ps. Bare fordi noen ikke deler de samme synspunktene som deg betyr vel ikke det at de er håpløse!
Vis hele sitatet...
Det er jeg helt enig i. Det er derfor jeg mener at posten din er håpløs, ikke deg...
Sitat av Admiralj Vis innlegg
Den "streit edge" psykosen hippiene på venstresiden til en vær tid befinner seg i har en tendens til ødelegge for seg selv,dessverre! Feminismen er et strålende eksempel på nettopp dette.
Vis hele sitatet...
Hva betyr egentlig det? Jeg husker jeg så Slipp Jimmy fri for en stund siden, og der var det en gruppe dyrevernsaktivister som snakket om "streit edge". Lurte veldig på hva det betydde.