Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 969
Hei!

Dataspill-maskinen min skrudde seg av helt ut forvarsel. Når jeg skrur den på, starter den opp for fullt med både lys og vifter, for så å gå helt mørk og lydløs I typ 2 sekunder, for så å begynne på full guffe igjen og forbli slik. Akkurat som at den sliter litt med oppstarten.

Problemet er at jeg ikke får noe bilde på skjermen, selvom PCen går for fullt. I tilleg blir musa stående avslått.

Både hovedkort og skjermkort lyser.

Innspill?
Sist endret av ezel; 6. januar 2018 kl. 13:27.
Pass på at GPU har god kontakt, dette er lett komme borti når man fikler inni kabinettet. Teit tips, men du kan også gå over kablene i samme slengen.
Har du prøvd andre skjermutganger? F.eks. direkte fra hovedkort (regner med du bruker grafikkortet til vanlig)

Kommer du deg inn i BIOS-menyen, hvis det viser seg at det funker med annen utgang?
Trådstarter
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Pass på at GPU har god kontakt, dette er lett komme borti når man fikler inni kabinettet. Teit tips, men du kan også gå over kablene i samme slengen.
Vis hele sitatet...
Alt sitter fint.

Sitat av bordvifte Vis innlegg
Har du prøvd andre skjermutganger? F.eks. direkte fra hovedkort (regner med du bruker grafikkortet til vanlig)

Kommer du deg inn i BIOS-menyen, hvis det viser seg at det funker med annen utgang?
Vis hele sitatet...
Har prøvd utgangen fra hovedkortet uten hell
Sist endret av ezel; 6. januar 2018 kl. 13:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ta strøm + cmos battery?
Trådstarter
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
ta strøm + cmos battery?
Vis hele sitatet...
Nå skjønte jeg ikke helt hva du prøvde å formulere
Sikkert tåplig forslag også, men det er mitt go to hack, enten å ta all strøm eller å restarte
Det å ta CMOS batteri er å fjerne batteriet som sitter på hovedkortet. Han ber deg om å gjøre det, og koble fra strøm i ca 1 minutt (trykk på power-knappen til pcen for å tømme den helt for strøm), og sleng inn batteriet og strøm igjen.
Trådstarter
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Det å ta CMOS batteri er å fjerne batteriet som sitter på hovedkortet. Han ber deg om å gjøre det, og koble fra strøm i ca 1 minutt (trykk på power-knappen til pcen for å tømme den helt for strøm), og sleng inn batteriet og strøm igjen.
Vis hele sitatet...
Ah, det gir mening skal prøves