Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 25250
Er ikke helt flink med pc og slikt! Men har definitivt mye kreativitet og kan komme med mange ideer, hvertfall til horror spill!
Sitat av TheBook Vis innlegg
Er ikke helt flink med pc og slikt! Men har definitivt mye kreativitet og kan komme med mange ideer, hvertfall til horror spill!
Vis hele sitatet...
Det er nok ikke problem å få nok ideer. Det trengs mer muskler enn folk til å bruke musklene x)

Vi trenger folk til å tegne og programmere og musikk.

Den menyen dere ser der er riktignok ikke siste menyen (den ser pen ut men er litt for mye jobb å unngå å gjøre den statisk, og menyer kan ikke være statisk), vår nye meny har ingen planet i bakgrunnen og i steden har vi byttet den ut med gjennomsiktige vinduer som ser utover en bevegende stjernehimmel. Det er riktignok enda penere synes jeg.
Tenkte jeg kunne slenge inn et tips for alle som ønsker litt erfaring med programmering og design. The Battle for Wesnoth er et open source spill som alle kan gjøre hva de vil med. Er du flink kan du få arbeidet ditt inn i hoveddistribusjonen. Her kan man bidra med alt fra musikk, historie, design av sprites og animering av disse, artwork osv. De har et flott forum for development hvor du kan spørre om hjelp osv. Spillet er forøvrig dritfett!
Kjempeidé! Spent på utfallet! Men vil så absolutt anbefale å heller bruke Unity! Det er enkelt, gir flotte resultater fordi man kan bruke tid på det kreative, og ikke krangle med interface, og det gir muligheten til å gi ut spillet i all slags formater, Mac, PC, PS3 Xbox osv.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
Her er ein ny kort update på prosjektet

vi har fått laget ein alpha level eg kan vise frem

http://i1333.photobucket.com/albums/w629/dantax89/gamemaker/201406252329petrmaxawatermarkok_zps9ea41074-1.jpg

om ein stund håper eg at vi har ein spillbar level vi kan vise frem som dere kansje kan teste
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg kunne muligens tenke meg å bidra (uforpliktende) til noen prosjekter. "Spesialfelt" i C#, men utelukker ikke andre språk heller. Tower defense er riktignok ikke min greie.
Trådstarter
så flott du vil hjelpe til.eg vil gi deg ein melding vis vi trenger hjelp
▼ ... over et år senere ... ▼
Kan fint lage musikk om det trengs!

EDIT: Og lyd/lydeffekter, så klart.

2nd EDIT: Oida, ser at jeg kanskje var litt sent ute her!
Sist endret av Dongerino; 9. september 2015 kl. 17:56.
Er GameMaker vanskelig å sette seg inn i?
Bør man ha heftige programmeringsskills etc?

Vi er en gruppe mennesker som tenker å slå oss sammen å utvikle et spill og kunne kanskje vært interessert i å bruke GameMaker. Usikker på om det er verdt pengene eller?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
kn^tte: Etter å ha gløttet litt på en videotutorial ser dette ut som de gamle spillgeneratorene.
Alt bygger på å legge inn grafikk i et grafisk interface, alt er objekter med egenskaper, man kan endre på egenskapene og hvordan de skal reagere til andre objekter i logikksystemer.

Man kan kode, altså lage egne "actions" som skal skje innenfor spillet ditt, men man må ikke, uansett er det et hav av videotutorials der ute.
Dette er noe folk uten programmeringskunnskaper lett kan bruke om de setter seg litt inn i det.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
kn^tte: Etter å ha gløttet litt på en videotutorial ser dette ut som de gamle spillgeneratorene.
Alt bygger på å legge inn grafikk i et grafisk interface, alt er objekter med egenskaper, man kan endre på egenskapene og hvordan de skal reagere til andre objekter i logikksystemer.

Man kan kode, altså lage egne "actions" som skal skje innenfor spillet ditt, men man må ikke, uansett er det et hav av videotutorials der ute.
Dette er noe folk uten programmeringskunnskaper lett kan bruke om de setter seg litt inn i det.
Vis hele sitatet...
Takk for svar.

Vil spillene ikke da bli veldig generiske?
Eller er det mulig å lage akkurat det spillet man vil, altså noe innovativt og nytt som spilleverden ikke har sett helt enda?

Jeg er redd for at om man bruker noe som dette vil man ha begrensninger i hvordan selve designet på spillet er bygget opp?
Sist endret av kn^tte; 10. september 2015 kl. 11:14.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Begrensningene er din egen fantasi.
Selv om gamemaker gjør mye for deg, er det fremdeles ikke noe ferdiglaget for deg, annet enn actions: hvordan objekter skal reagere på hendelser.

Men, du kan jo ta en titt på Gamemaker: Showcase, se på alt det forskjellige folk har laget med programmet.
Har du tittet på Unity gameengine ? http://unity3d.com/
Har akkurat begynt å sette meg inn i det samme med drømmen om å lage mitt eget spill.
Selv er jeg en person med svært høye krav til hva jeg liker av spill.. og egentlig er det bare 3 spill som har fanget min oppmerksomhet over lengre tid.

World of warcraft (fordi det alltid er noe nytt.. noe å gjøre, og man har mange muligheter)
Minecraft (fordi det er enkelt, kreativt og utrolig bra laget selv om grafikken suger)
World of warships (det er simpelten bare ett rått spill på lik linje med world of tanks.. bør prøves)

Kunne tenkt meg å lage ett spill som var en slags kombi av world of warcraft/salem/minecraft ^^

En verden hvor man kan bygge hva som helst, men samtidig gjøre quests og instances/dungeons
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Er GameMaker vanskelig å sette seg inn i?
Bør man ha heftige programmeringsskills etc?

Vi er en gruppe mennesker som tenker å slå oss sammen å utvikle et spill og kunne kanskje vært interessert i å bruke GameMaker. Usikker på om det er verdt pengene eller?
Vis hele sitatet...
GameMaker studios sin gratisversjon er fullstendig kapabel, så du trenger ikke bruke noen penger på det.

Det er ikke så vanskelig å sette seg inn i. Jeg brukte det selv som mitt første utviklingsverktøy, og bruker det fortsatt nå ti år etterpå. Det passer både for nybegynnere og avanserte brukere. Det er ikke mye begrensinger, fordi om tilfeldigvis GM ikke har nøyaktig de mulighetene du ønsker, så kan man også bruke eksterne bibliotek skrevet i vanlige programmeringsspråk som f.eks. C++. Det eneste er at 3D-mulighetene er litt mangelfulle, hvis du skal lage avanserte 3D-spill uten at det er en spesifikk type som du vet GM klarer fint, så bør du heller bruke f.eks. unity.
Sist endret av Grix; 10. september 2015 kl. 14:19.