Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2636
Dette er en ide jeg har, dette er kun et utkast og jeg er åpen for alle forslag.
Hva med å starte et nettverk av "ulovlig" informasjon. Det er jo så klart ikke bare ulovlig info men all info som kan være viktig for noen som ikke er "helt fan av loven."For eksempel nye lover mot ting, hva som sjer rundt om, hjelp til ulovlige ting og alle sånne ting. Hvis noen er med på dette kunne det kansje vært interressant. Kom gjerne med forslag som sagt.
Sitat av N-sane
Dette er en ide jeg har, dette er kun et utkast og jeg er åpen for alle forslag.
Hva med å starte et nettverk av "ulovlig" informasjon. Det er jo så klart ikke bare ulovlig info men all info som kan være viktig for noen som ikke er "helt fan av loven."For eksempel nye lover mot ting, hva som sjer rundt om, hjelp til ulovlige ting og alle sånne ting. Hvis noen er med på dette kunne det kansje vært interressant. Kom gjerne med forslag som sagt.
Vis hele sitatet...
Du skal med andre ord starte et nytt NFF?
Og vil ha hjelp på NFF?
Sist endret av Benz_84; 19. april 2007 kl. 22:54. Grunn: La til noe
et nytt gammelt nFF, slik nFF var før det blir nåværende nFF, antar jeg.
ulldott: Du var vel ikke her i nFFs spede barndom? La meg fortelle deg hvordan det var tilbake i den tiden. Det var akkurat som det er nå. Eneste som har endret seg er kvantiteten av søppelnerder. nFF har aldri vært så undergrunn som alle skal ha det til.
Trådstarter
8 0
Ikke helt.. det her blir kontakt mellom spesielle folk. For eksempel at de som blir med å starter tar med noen venner og så videre...
Det er jo bare å starte med 2600-møter. Høres ut som det dreier i den retningen.
Raze, du har fullstendig rett i at jeg ikke var her på den tid, men fra det jeg har lest var det mer undergrunn. Det er såklart mulig at det jeg har lest var hypet opp, men jeg baserte min post på det jeg har lest her på forumet. EDIT: Beklager at dette ble for offtopic.
Sist endret av ulldott; 19. april 2007 kl. 23:04.
Hehe. Om du leser gjennom de gamle artiklene fra norsk-undergrunn, så finner du fort ut at nFF ikke stammer fra et undergrunnsnettverk...

(PM meg om du vil ha dem...)
Å FETT, et nytt Radikal - Norsk Undergrunn.

Ja, jeg vil gjerne være med.
Jeg kan skrive nfo'er og drive med swapping, hvem tar seg av å sette opp bbs? vi trenger fete modemlinjer!!!1

On topic:
Jeg er med og ser hvordan dette utarter seg, kan jo bli morsomt.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Vil ikke det å hjelpe noen med ulovlige handlinger bli rekna som medvirkning?
Isåfall tror jeg det nettverket vil få en ganske så kort levetid.
Sist endret av Acidous; 20. april 2007 kl. 01:57.
Sitat av Acidous
Vil ikke det å hjelpe noen med ulovlige handlinger bli rekna som medvirkning?
Isåfall tror jeg det nettverket vil få en ganske så kort levetid.
Vis hele sitatet...

Å hvordan skal det avsløres?

Admin-godkjenning av medlemmer, en morsom nettadresse som ikke hvermansen kan komme på i farta etc etc og man er good to go..
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av ztaale
Å hvordan skal det avsløres?

Admin-godkjenning av medlemmer, en morsom nettadresse som ikke hvermansen kan komme på i farta etc etc og man er good to go..
Vis hele sitatet...
Tja.. Tenkte på siden han poster på et velkjent forum at han vil starte et undergrunnsnettverk som hjelper folk å begå kriminelle handlinger, så var det kanskje ikke så veldig vanskelig å få snusen av det.
Sitat av N-sane
Dette er en ide jeg har, dette er kun et utkast og jeg er åpen for alle forslag.
Hva med å starte et nettverk av "ulovlig" informasjon. Det er jo så klart ikke bare ulovlig info men all info som kan være viktig for noen som ikke er "helt fan av loven."For eksempel nye lover mot ting, hva som sjer rundt om, hjelp til ulovlige ting og alle sånne ting. Hvis noen er med på dette kunne det kansje vært interressant. Kom gjerne med forslag som sagt.
Vis hele sitatet...

Hørtes ut som gode gamle nff dette
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Man skal starte et _UNDERGRUNNSFORUM_ og det første man gjør er å poste en tråd om det på nFF som har over 10,000 medlemmer? Good job, m8!

må huske å paste url så er prosjektet komplett.
Sist endret av thomasf; 20. april 2007 kl. 02:31.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Skulle akkurat til å si det samme Proxick.

Ikke det smarteste man kan gjøre.
Proxick: det er over 20.000 medlemmer ;D
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Meeeen det er bare halvparten som er aktive hver uke
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av RosaKarpe
Proxick: det er over 20.000 medlemmer ;D
Vis hele sitatet...
Husk på at UID ikkje er så veldig representativ. Sist eg sjekka var det 3000 i forskjell på den og tal medlemmer...
Sitat av Freakforum statestikk
Emner: 56.325, Innlegg: 664.906, Medlemmer: 20.123
Velkommen til vårt nyeste medlem, limp bizkit
Vis hele sitatet...
Siste bruker id: 23534

Rundt 3000 ja.

Joda, det hele er jo en morsom tanke, hadde vært morsomt å prøve ihvertfall. Dette krever vel litt arbeid, og ikke minst noen som kan lede det hele?
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Det skal dog mye til for å slå/ta over posisjonen nFF har.
Sitat av sparco
Det skal dog mye til for å slå/ta over posisjonen nFF har.
Vis hele sitatet...
Det er vel heller ikke meningen å ta over for nFF. nFF er et åpent forum, dette er snakk om et skikkelig undergrunnsnettverk om jeg forstår planen riktig.
Så det det er snakk om er en lukket side der medlemene kan spørre om hjelp til å gjøre forskellige ulovlige handlinger? Hvilke type hjelp?
Dersom det er snakk om direkte assistanse som for eksempel en getaway driver eller noe sånt så blir det vel ganske ulovlig. Tror at tips om hvordan planlegge et ran også ville bli ulovlig, for du medvirker jo til planlegging av en forbrytelse. Dersom det er snakk om hvordan hacke cola maskiner og slikt så har man jo 1000 andre tilsvarende sider som man lett googler seg frem til.
Dersom du skal bruke en addresse som ingen kommer til å finne ut, hvordan blir da folk medlem på siden? Sende mail til folk ala David Toska og spørr om han vil bli med på den ulovlig undergrunnsnettsiden din?

Jeg bare spørr, skjønner ikke helt hvordan det skal virke.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Det begynner vel med en vennegjeng, så inviterer de noen venner selv, også blir det et venners->venners->venners sånn i det uendelige.

I gamle dager så fantes det jo et slikt forum kalt norsk-undergrunn.
Sitat av sparco
I gamle dager så fantes det jo et slikt forum kalt norsk-undergrunn.
Vis hele sitatet...
norsk-undergrunn.as er forløperen til FreakForum, med andre ord dette en "slektning".
En grunn til at Radikal - Norsk Undergrunn la ned var mye negativ mediaoppmerksomhet.
Det er ganske vanskelig å vite om noen i undergrunnen din er journallist liksom.
Sitat av typisk
Siste bruker id: 23534

Rundt 3000 ja.

Vis hele sitatet...

Hvor mange av de 23534 brukerne tror du bruker kontoen sin den dag i dag ?
Jo, rundt 3000 som vidarlo prøver å påpeke her =)
Det er i tillegg vanskelig å kunne tilegne seg kunnskaper som tilhører undergrunnen. Du må vite hva du snakker om, og er ikke så lett å starte selv om du har et høyt ønske om dette. Noen er skapt til dette, andre ikke. Og de færreste her (inklusive meg), har kunnskaper nok til å være med å starte et slikt nettverk. Jeg tør nesten påstå at dette ikke kommer til å bli noe av, men props til deg hvis du klarer å starte et nytt radikal.

Edit:
Sitat av dosky
Hvor mange av de 23534 brukerne tror du bruker kontoen sin den dag i dag ?
Jo, rundt 3000 som vidarlo prøver å påpeke her =)
Vis hele sitatet...
Du mener altså at 20000 medlemmer enten har blitt bannet eller har slettet kontoen sin? Nei, det er ikke det han påpeker. Han mener at det er en forskjell på 3000 mellom medlemsantall og UID, akkurat som han skriver. Men det er ikke dermed sagt at alle disse kontoene er aktive.
Sist endret av raze; 20. april 2007 kl. 19:14.
Noen som har gått litt offtopic her?..

Uansett, det du trenger for og starte dette, er ikke mye. bruk et kredittkort (A), og bestill en server i utlandet.. om du vil gå litt billigere frem istarten, kan du feks kjøpe VPS (dele server med andre) eller standar webhotell. Kan anbefale adiungo.com for VPS.

Det andre du antagerligvis må gjøre er å starte som et informasjons sted, ikke noe gjør-sted.

Det er en viss forskjeld på;
"Les om hvordan man kan ulovlig laste ned musikk", og
"LAST NED ULOVLIG MUSIKK HER!!! *ILLEGAL* HIHI GOOD SHIT CLICK ME"

Mange som opperer slik,
Sist endret av bolius; 21. april 2007 kl. 00:42.
Sitat av Gubbe
Å FETT, et nytt Radikal - Norsk Undergrunn.

Ja, jeg vil gjerne være med.
Vis hele sitatet...

flere som faktisk husker den siden siden er jo enda opp , og det virker som det er samme folkene/personen som driver denne , men profilen er en annen , men det er fortsatt samme quoten på siden som i 98

"Wherever they burn books, they will also, in the end, burn people"
Heinrich Heine



forsiden kan btw finnes her http://web.archive.org/web/*/radikal.net