Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1339
Hei. Gått på paralgin forte i 2 år. Trappa ned og slutta igår rundt 18.00. Har nå veldig vondt i kroppen og ledda. Kan man ta en tramadol 50mg? Er det mye? Blir man rusa eller helt fktup?
Går fint å ta en, vil være omtrent som 2 Paralgin forte. Ville holdt meg til den ene dog i og med at du prøver å slutte virker det som utifra post historikken din.
Klarer du deg uten, eller MÅ du ha det? Har selv helt for jævlig vondt i ryggen hele tiden, men jeg klarer meg stort sett uten smertestillende.
Sist endret av Vasken; 28. mai 2020 kl. 08:31.
Tramadol 50mg er laveste dose. Med andre ord ganske lite Ingen fare for å bli fucked up eller rusa.
Om du merker noe i det hele tatt merker du nok litt bedring i forhold til depresjonen som kommer i etterkant av seponering av Opiater (Kodein i ditt tilfelle).
Tramadol er et veldig behagelig Opiat mener nå jeg.
Trådstarter
Takk for gode svar. Hvor lang tid tar det før man merker noe? Noen som sa man kan miste følelsen i armer og bein. Tenkte ta en Nå. Men skal ut og kjøre 13:00.
Du mister ikke følelsen i verken armer eller ben av 50mg Tram. Du merker sannsynligvis veldig lite/ingenting i det hele tatt. Etter en time bør du merke at du har noe innabords hvis du først merker det.

Bilkjøring:
"Ved kortvarig bruk i inntil en uke ved akutte tilstander og inntak igjennom hele døgnet, vurderes at kjøreevnen er såpass redusert at det ikke er lov til å kjøre bil. Et eksempel kan være etter tanntrekking. Her bør du vente med å kjøre bil til legemiddelet er ute av kroppen.

Ved kortvarig bruk og enkeltdoser er det tillatt å kjøre personbil så lenge det er minst åtte timer siden siste dose."
- https://www.farmasiet.no/kampanje/41850/bilkjoering
Sist endret av krystallkongen; 28. mai 2020 kl. 08:39.
Trådstarter
Oki. Tusen takk da prøver jeg og ta en for smertenende og føler meg trygg på at den er ute av kroppen til 13:00

Bare en side note. Er nobligan 100mg det samme?
Sist endret av stangut; 28. mai 2020 kl. 08:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nobligan 100mg er det samme som 2x50mg Tramadol.
Med mindre det er Nobligan 100mg Retard som er depot-tabletter.
Trådstarter
Ok. Blir med en tramadol vanlig 50mg nå da. For smertene og tankene fra og slutte med paralgin. Gleder meg til og bli happy av normale tanker igjen. Se fremtiden osv. Vært så dag til dag og ingen endorfiner i heltatt vett.
Tramadol er det beste Opiatet når det kommer til antidepressiv effekt og glede/lykkefølelse spør du meg.
I tillegg til endorfinene opiater etterligner som gir den smertestillende følelsen, er Tramadol et SSRI, altså du vil få en svak Serotonin-boost, som igjen gir en humør-boost Kos deg!
Sist endret av krystallkongen; 28. mai 2020 kl. 09:14.