Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 849
Hei.

Kjøpte disse i dag da jeg trengte nye- men de kan jo ikke brukes man hører alt (og da mener jeg så og si hver eneste detalj i sangen) utenfor. Jeg reiser mye kollektivt og kan ikke ha det sånn at hele vogna hører hva jeg hører på. Fant en video på YouTube som roste de opp i skyene og skjønner ingen ting nå :/

Tips?

Jeg er jente, og veldig lite teknologisk anlagt- men det skal vel ikke være sånn at man hører hvert ord i en sang fra utsiden av klokkene... jeg har filmet med annen telefon mens jeg hadde på en sang med volum jeg liker å ha på- ikke veldig høyt, heller ikke lavt...
Du har jo absolute kjøpt noen topp kvalitetsklokker så noe MÅ være feil med de. Du bør snakke med dem du kjøpte dem av for slik skal det ikke være.
Bare litt nysgjerrig: hvorfor kjøpte du ikke Bose ?
Trådstarter
32 8
Sitat av Voodoome Vis innlegg
Du har jo absolute kjøpt noen topp kvalitetsklokker så noe MÅ være feil med de. Du bør snakke med dem du kjøpte dem av for slik skal det ikke være.
Bare litt nysgjerrig: hvorfor kjøpte du ikke Bose ?
Vis hele sitatet...
Du mener jeg har kjøpt kvalitet eller ikke? Hvorfor jeg ikke kjøpte bose... fordi jeg ikke har peiling, jeg vet bare av erfaring at jeg bør legge noen kroner i det da jeg er litt sær og ønsker god lyd og noe som holder ... kan jeg sende deg videoen på en pm (om det går?) vet ikke hvordan jeg legger ut via link
Vet ikke, men jeg syns det blir lettere å gå tilbake om jeg har fått «snakket» med noen om det som har mer peiling enn jeg har.

En ting er sikkert, jeg hadde blitt kastet ut av stillevognen på toget selv med lavt volum
Joda jeg mente du har kjøpt skikkelig kvalitetsklokker. Topp off the line. Sennheiser, Sony og Bose regnes av eksperter som det beste som finnes av klokker og de blir veldig ofte sammenlignet i tester og resultatene blir ofte at de alle stort sell er like bra det blir nesten hipp som happ hva man kjøper da de også koster omtrent det samme. Jeg selv valgte Bose da de regnes for å være de som er mest komfortable å ha på og er noe som jeg la stor vekt da jeg kjøpte dem og jeg er kjempe fornøyd med dem.
Har ikke så mye peil selv på tekniske ting og vet heller ikke hvordan man sender link men det kandu vel lese her på forumet hvordan man gjør ?
Kan jo sende mag så kan jeg høre på den.
Som jeg sa jeg tror noe er feil med dem og at du bør bytte dem der du har kjøpt dem.
Sist endret av Voodoome; 12. januar 2018 kl. 07:26.
Jeg har samme klokkene! Har aldri tenkt over at musikken høres godt på utsiden (har ikke blitt kastet ut av stillevogna enda!) Kan ta en sjekk når jeg kommer hjem

Når det gjelder Bose vs Sennheiser mener jeg at Bose har bedre støydemping og Sennheiser har bedre lydkvalitet.
Sitat av GreenRay Vis innlegg

Når det gjelder Bose vs Sennheiser mener jeg at Bose har bedre støydemping og Sennheiser har bedre lydkvalitet.
Vis hele sitatet...
Og akkurat det er det vel ganske bred enighet om.

"On ear" støyer uansett mer til omgivelsene enn "around ear."

Jeg har hatt momentum on ear på kabel uten at jeg har tenkt noe mer over denne problematikken.

Om det kan være noe feil med de, tja. Om ts kansje overdriver og har litt feil forventninger til at de skal være dønn stille på utsiden?

Støydemping betyr at hodetelefonene kanselerer støyen i omgivelsene for brukeren sånn at du slipper høre alt rundt deg. En behagelig konsekvens av det er jo at du ofte kan ha lavere volum for å slippe høre på alle idiotene du er omringet av.
Trådstarter
32 8
Jeg sendte videoen jeg tok til soundgarden, og de var enige i at det var litt vel mye støy- jeg skal gå innom butikken og høre med de så får vi se støydempingen merker jeg på de, og lyden er fantastisk i forhold til det headsettet jeg hadde. Så jeg har ikke spilt med høyt volum når jeg testet de heller. Hadde du sittet ved siden av meg på toget hadde du hørt hvert ord som ble sunget i sangen jeg hørte på- når volumet er på rett over halvparten på telefonen min- de andre jeg har, har også hatt litt støy på utsiden - men langt i fra som på denne måten. Ble overrasket når jeg tok video for jeg tenkte jeg hørte lyden så godt fordi de ikke var på...

Blir spennende å se etterpå hva de sier, kanskje det er noe med de jeg ikke har forstått :-)

Yalla: Tusen takk for info om bose vs sennheiser, og on-ear/around-Ear. Nå har jeg litt mer kunnskap som kan være grei å ha med seg