Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1491
Tenkte jeg skulle skaffe meg VPN nå, så jeg kan se på program på Amazon på min smart tv blant annet.

Og til å bruke på Island når jeg fløtter dit i Januar, så jeg kan se på norsk tv (nrk,sumo++)

Hva velger jeg? Og hvordan gjør jeg det med tanke på smart tv'n?
Skal du bruke VPN til å streame tv og slikt, ville jeg valgt en liten vps server og satt opp egen vpn, og satt opp din router til å sende all trafikk igjennom denne. Det blir veldig fort store datamengder av streaming, og det koster penger i Norge.
Trådstarter
59 6
Har telenor bredbånd abb, så data mengder er ikke tema sånt sett. VPN brukt bare når jeg vil se ting som ikke er tilgjengelig i Norge. Og på Island vil jeg og ha skikkelig bredbånd
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Banansplitt5 Vis innlegg
Skal du bruke VPN til å streame tv og slikt, ville jeg valgt en liten vps server og satt opp egen vpn, og satt opp din router til å sende all trafikk igjennom denne. Det blir veldig fort store datamengder av streaming, og det koster penger i Norge.
Vis hele sitatet...
Dette er non sequitur.

Det vert ikkje mindre datamengder av at du hoster VPN sjølv. Det kan vere billegare, ettersom mange cloud-tenester kaster entry-level etter deg. Og om du kun skal bruke streaming, så er du rimeleg sikker på at ingen myndigheter vil etterforske deg, og då er VPS godt nok. Til torrents ville eg foretrekt delt IP med andre...

Det er og enklare å kjøpe ferdig teneste, enn å drifte sjølv. Spesielt om du skal ha i forskjellige land, slik mange kommersielle tilbydarar har.

TL;DR: Prøv. Veldig mange har 14 eller 30 dager gratis. Prøv seriøs tilbydar, slik som vyprvpn, PIA e.l. og sjå om du er fornøgd.
Absolutt NordVPN