Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 937
Hei alle.

Reiser en del til utlandet med håndbaggasje.
Nå er jeg på utikk etter en ny koffert. Noen som har anbefalinger? Supert om kofferten rommer så mange liter som mulig men som igjen ikke overskreder håndbagasje grensen.

Håper på bra svar
jeg har brukt denne I mange år Samsonite, ser den er på salg nå og kommer til å kjøpe en til kona også
Rommer det jeg trenger på utreise fra Norge, er som regel en ekstra koffert med på vei hjem selvfølgelig hehe
Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
jeg har brukt denne I mange år Samsonite, ser den er på salg nå og kommer til å kjøpe en til kona også
Rommer det jeg trenger på utreise fra Norge, er som regel en ekstra koffert med på vei hjem selvfølgelig hehe
Vis hele sitatet...
Ser fin ut! Men kanskje litt liten igjen
Jeg ville sett rundt for salg etter jul. Jeg fikk en som er maks størrelse for håndbagasje som er er veldig fornøyd med dom har hard skall (noebjeg foretrekker) for 750 spenn. Veldig god kvalitet og 5år garanti på alt inkl hjulene.
Sitat av jorgen2k Vis innlegg
Ser fin ut! Men kanskje litt liten igjen
Vis hele sitatet...
Kommer an på hvilket flyselskap du bruker. Hos de aller fleste vill denne være opp mot max, men har vært borti de der den er litt for stor, den er myk så litt vold hender hjelper, men har værdt nødt til å sjekke den inn noen ganger.
Å gå opp i fysiske mål, eller velge koffert i hardplast, vil sansyneligvis føre til økt andel av insjekking på håndbagasjen (avhengig av reisemål og flyselskap). I EU, med europeisk flyselskap, eller i USA, burde 55x40x20 cm gå ann.

Hvis du reiser med bare håndbagasje og ikke planlegger shopping på turen, så kan den bli liten. Blant anndre Samsonite har tilsvarende som rein koffert, de har vesentlig bedre innvendig plass og er bedre egnet hvis du skal ha med medbragt


Jeg brukte tidligre en som var 55x40x26 cm, den bruker kona og den må som oftest sjekkes inn
Vi reiser mye til asia, og ja det stemmer, allt er mindre der