Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1010
Jeg fikk disse bluetooth øreklokkene til jul, og prøver å finne ut av et par finesser.

Signal lydene er frustrerende høye! Jeg bruker liksom klokkene fordi jeg er overømfintlig for lyder, så støydempen er jo fantastisk. Men, hva hjelper det når varsellydene skjærer i hjernen.

Sensorsiden for å styre lyd er svært sensitiv. Siri slår seg på med et hyl i hytt og gevær, og signal-lydene er alt for høye.

Noen som vet hvor jeg evt kan koble fra Siri, og evt tone ned signal lyder?
Vet ikke svaret selv, men kan hende at andre her gjør det.

Om det ikke er tilfellet kan jeg anbefale at du spør rundt på http://community.sony.com/
Jeg sitter her og lytter til disse klokkene akkurat nå, men bruker derimot en Android telefon. Har jeg forstått deg riktig at det er varsellyder som ringesignal, alarm og varsel du er irritert av? Hadde du benyttet en Android telefon så hadde du kunnet styrt volumnivået til alle disse forskjellige lydene uavhengig av totalvolum eller medievolum, men jeg er usikker på hvordan en iPhone håndterer lyd slik.

Om du går inn på lydinstillingene dine, er det ingen måte å skur ned bare varsler på? Eventuelt når du skrur opp eller ned volum, er det noen "ekstrainstillinger" du kan velge?
Det som er negativt ifht mitt behov av klokkene, er disse "voice guidance" lydene. Denne kvinnestemmen som skjærer i høyt volum når man styrer knappene, eller selve signallyden når man bruker touch-siden for å styre lyden via musikk eller en film man ser på via mobilen (iphone).

Pipelyden er ubehagelig høy, og når man ubevisst aktiverer Siri, så skjærer denne kvinnestemmen inn i hodet. Aktiveringen av feks Siri er altfor ømfintlig, legger jeg hodet litt til siden slik at høyre touch-side blir berørt, så skjærer dette varselet inn i stillheten fra klokkene.

Fryktelig ubehagelig, skulle gjerne koblet fra Siri-funksjonen på øreklokkene, samt skrudd helt ned voice guidance dama! Og ikke minst pipesignalene når man styrer lyden opp/ned som nevnt.