Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2000
Greia er at jeg er samboer hvor vi begge har hver våre tenåringer og begge er jenter min 17, samboer si er 16. Etter en stund fra min nye samboer flyttet inn med dattera skjønte jeg at hennes datter har svært dårlig oppførsel og et eksplosivt temperament og hun lar dette gå utover min datter. Ho kan være ekstrem i ordbruken hvor hun kan be min datter gå og henge seg, hoppe fra en bo og ta livet sitt etc. Problemet er at de verste situasjonene skjer når jeg er på jobb eller ute av huset.
Jeg prater med min datter om dette og hun vil prøve å ta opptak med telefonen med problemet er at det som regel kommer veldig brått og brutalt. De har begge rommene sine i underetasjen og det er der det som regel skjer. Problemet mitt er jeg skulle gjerne hatt beviser og opptak av det så min samboer virkelig skjønner det eller skjønner at jeg vet eksakt hva som utspiller seg.

Er det noen av dere som har forslag til eventuelt opptaksutstyr som jeg kan skjule ? Jeg har tenkt på diktafoner utenfor rommene deres, i gangen mellom men de er synlige og jeg burde helst ha noe som kunne stå på hele tiden og jeg kan spole tilbake etter det har hvert en slik episode.
Jeg er ikke ute etter opptakt av samtaler men kun ute etter opptakt av disse episodene, alt annet er uinteressant.

Håper det passer inn i tråden her og noen har gode tips og forslag til hva jeg kan få tak i eventuelt, da gjerne link. Tar imot alle typer forsalg.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal du ha det beste er dette den som gjelder
https://www.amazon.com/Mini-Voice-Re...recorder&psc=1
Fenwick's Avatar
Trådstarter
49 4
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skal du ha det beste er dette den som gjelder
https://www.amazon.com/Mini-Voice-Re...recorder&psc=1
Vis hele sitatet...
Såg kjekk ut denne men ser det er kun 20 timer med opptak. Det kan bli mye å måtte lade den eller skifte batteri så ofte. Ser det skal være mulighet for å plugge i vegg også men da er den ikke så fleksibel lenger. Men det er den beste jeg har sett til nå. Også fint at den bare tar opp når det er stemmer å registrere
Hvis du vil kjøpe utstyr fra Norsk butikk kan du handle her https://www.spyshop.no/

Nå vet jeg ikke om den beste måten å forene en familie på er å bruke skjult avlyttnings utstyr? Det er et stort tillitsbrudd, som ikke vil gjøre familieforholdet så godt. Hva med å sette seg ned med alle parter, og ta et ordentlig familiemøte, hvor alle kan snakke fritt? Tror dere vil komme best ut av det på denne måten.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor kan du ikke bare ta opp problemet med bakgrunn i hva datteren din har fortalt deg? Det er ingen skam for datteren din å si ifra til sin far, hvis hennes stesøster behandler henne som dritt. Jeg tror du vil komme mye lenger ved å ta et lite "familieråd" enn å bedrive overvåkning.