Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  97 39379
Spørsmål?
Shreddy's Avatar
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Norwegiancom svarte positivt på pm om at han er aktiv.
Vis hele sitatet...
Fikk akkurat svar av han selv.
Jeg tror uansett ikke han holder til i Oslo/Skien. Det ser man på poststempelet.
Lurer virkelig på hvordan de skal få til å sende 1 kilo cannabis i posten, dersom noen faktisk kjøper det av dem.
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Lurer virkelig på hvordan de skal få til å sende 1 kilo cannabis i posten, dersom noen faktisk kjøper det av dem.
Vis hele sitatet...
Vakumpakk, ha det i en eske og send?
Synd dei ble tatt, men så lenge du med i gamet må du tåle konsekvensene

Uansett, dei seier at har solgt for millionbeløp (hørres ut som som mange XX millionar) via deepweb.

Eg hadde nok tanken at dei solgt en del, men ikkje at det var så mange som brukte deepweb her i norge for å kjøpe narkotika.

Hm. lurer også hvordan dei ble tatt :/
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Vakumpakk, ha det i en eske og send?
Vis hele sitatet...
Sykt risky da, at de tør
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Sykt risky da, at de tør
Vis hele sitatet...
Hvorfor da? Er da det samme om de poster et brev med 5 eller 100 gram, ingen som kontrollerer pakkene når de kommer inn, ikke før pakken har gått ut fra postkontoret og kommet til en terminal for videresending, da kan den bli kontrollert eller ved en annen terminal.

Og du kan faktisk bare veie brevet hjemme og sette på frimerker å slenge det i en rød postkasse, du får plass til ganske så mye i en boblekonvolutt og det er minimal risk.
Jeg synes det virker sykt risky fordi avsender har navn og adresse på kunden.
Ikke minst har avsender DNA og fingeravtrykk.
Sist endret av eyecandy654; 10. juni 2015 kl. 22:59.
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Jeg synes det virker sykt risky fordi avsender har navn og adresse på kunden.
Ikke minst har avsender DNA og fingeravtrykk.
Vis hele sitatet...
De som holder på med dette på et proft nivå sletter info på kunden etter pakken er sendt for begges sikkerhet da man helst ikke vil ha en haug adresser lagret hvis man eventuelt skulle bli tatt da det kan bli brukt mot en. De fleste lærte nok dette etter at brukeren "shiny flakes" ble tatt med masse lagrede adresser. Har også hørt at mange vasker pakkene med klor for å fjerne spor. For å komme seg rundt fingeravtrykkene kan man bare ha på seg hansker, tada. Fra kjøperens perspektiv så vil jeg tippe det er en meget høy andel av folk som bruker falsk navn på en postkasse slengt opp på et random stativ og/eller andre typer "safe drop".
Sist endret av trippy; 10. juni 2015 kl. 23:45.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Hvis det ikke er FHN, Norwegian eller Høgstandard, hvem faen er det som er tatt da? Må jo være noob-dealerne som man finner spredt rundt om i darknet.
Spørsmål?
Shreddy's Avatar
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Hvis det ikke er FHN, Norwegian eller Høgstandard, hvem faen er det som er tatt da? Må jo være noob-dealerne som man finner spredt rundt om i darknet.
Vis hele sitatet...
Kvalitetsbevisst.. 99% sikker
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Er det noen som kan bekrefte at det faktisk er den rette FHN og Norwegian som oppdaterer sidene sine eller om det er snuten selv som legger inn feedbacks, osv?
Er nok Kvalitetsbevisst, siden det var han som hadde en egen nettside han solgte på, rettet direkte mot nordmenn.
Sist endret av Snilepisk; 15. juni 2015 kl. 16:52.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Er det noen som kan bekrefte at det faktisk er den rette FHN og Norwegian som oppdaterer sidene sine eller om det er snuten selv som legger inn feedbacks, osv?
Vis hele sitatet...
Som det kanskje er sagt så har onkel blå nokså begrenset mulighet til å drive på med slikt spill.
er hvertfall 100% sikkert at KB er tatt, ettersom dette kommer opp når man prøver å gå til nettsiden hans:
http://bildr.no/image/ZjdidjlB.jpeg
derreter blir man redirecta til https://www.politi.no/kripos/nyhet_15131.xhtml
Sist endret av brun; 15. juni 2015 kl. 19:31.
Hva slags url var nettsiden hans? var det via tor browser eller clear nett?
Her finner dere tilnærmet hele historien bak, http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=no

Atter en gang "shitty opsec" som ble knefallet.
Takk Ueland, utrolig interessant lesing!

Tar av meg hatten for journalist Jonas Alsaker Vikan i adressa.no. Har lest de fleste av artiklene hans om narkoomsetning på det norske darknettet. Han har nok en gang gjort en meget grundig jobb og presentert det som en krimroman av ypperste klasse.
Sist endret av Zolly; 19. juni 2015 kl. 10:20.
Her er første artikkelen den de vant SKUP(?) for

http://www.adressa.no/pluss/article10313897.ece

Vil bare si at dette er slik journalistikk vi burde ha i Norge, gravende, velskrevet og interessant....

Ellers så viser jo bare dette at det er mulig og bli tatt!
Bare jeg som synes det er helt på jordet å bestille 250 ecstasy til eget navn når du driver en slik operasjon?
Slik jeg forstår saken så er det adressa.no sin "fortjeneste" at disse gutta er tatt. Sannsynligvis har de foret politiet med informasjon, mao gjort jobben politiet burde ha gjort.

Eller tar jeg helt feil her..?
Sist endret av Zolly; 19. juni 2015 kl. 10:58.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Zolly Vis innlegg
Slik jeg forstår saken så er det adressa.no sin "fortjeneste" at disse gutta er tatt. Sannsynligvis har de foret politiet med informasjon, mao gjort jobben politiet burde ha gjort.

Eller tar jeg helt feil her..?
Vis hele sitatet...
Der tror jeg du tar feil.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Zolly Vis innlegg
Slik jeg forstår saken så er det adressa.no sin "fortjeneste" at disse gutta er tatt. Sannsynligvis har de foret politiet med informasjon, mao gjort jobben politiet burde ha gjort.

Eller tar jeg helt feil her..?
Vis hele sitatet...
Når dei har såpass elendig OPSEC at journalister, som ikkje har dei tilgangane politiet har, greier å nøste opp i det er det neppe veldig ekstremt vanskelig for politiet heller å nøste opp i det. Politiet har trass alt meir inngripande tiltak som avlytting, stansing av post, og ransaking i verktøyskassa si.
Men en eller annen form for informasjons deling mellom journalist og politi tror jeg det må det ha vært. I hvert fall i AO (Deeeplove) sitt tilfelle der journalisten allerede i april var klar over identiteten til vedkommende. Klart journalister deler materiale med politiet mot gjenytelser som f.eks viktig informasjon de kan bruke i artiklene sine. Er vel ingen lov som forbyr dem å gjøre det i hvert fall ikke i straffesaker.

Blir nok litt fri fantasi fra min side.. Uansett, spennede lesing
Sist endret av Zolly; 19. juni 2015 kl. 12:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Han røret det til ved å knytte en e-postadresse med sitt IRL-navn til PGP-nøkkel som også ble brukt på darknet.
Fra artikkelen

"Nordmannen (29) er ikke dømt for kriminelle forhold. Han er heller ikke tidligere formelt siktet i en straffesak. Adresseavisen vet at det ikke pågår en aktiv etterforskning mot mannen."

Forstår jeg dette rett så satt adressa.no på informasjon om identiteten til A&O (Deeeplove) før politiet..
Men er ikke dette problemet i et nøtteksall?
For å slippe unna må du gjøre alt perfekt, alltid. Én feil, og du blir tatt, før eller siden. Politiet kan prøve å feile så mye de vil; løker de til betyr det bare at du slapp unna akkurat denne ene gangen. Det er som å spille dataspill på survival-mode - du kan ikke vinne spillet, du kan bare se hvor langt du kommer før du taper. Jeg kan ærlig talt ikke forstå hvorfor noen i denne bransjen i det hele tatt forsøker å holde det gående i flere år.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Men er ikke dette problemet i et nøtteksall?
For å slippe unna må du gjøre alt perfekt, alltid. Én feil, og du blir tatt, før eller siden. Politiet kan prøve å feile så mye de vil; løker de til betyr det bare at du slapp unna akkurat denne ene gangen. Det er som å spille dataspill på survival-mode - du kan ikke vinne spillet, du kan bare se hvor langt du kommer før du taper. Jeg kan ærlig talt ikke forstå hvorfor noen i denne bransjen i det hele tatt forsøker å holde det gående i flere år.
Vis hele sitatet...
Ser poenget ditt, og er i grunn enig, men du må ta høyde for de enorme pengesummene og hva de gjør med folk. Blir sikkert mer hekta på å selge enn å bruke.
Da fant også jeg ut navnet til deeeplove (A&O)

Takk adressa.no

Kjip amatørtabbe det der..

Er jo egentlig litt drøyt at jeg på grunnlag av en avisartikkel og noe kjennskap til darknet kan finne navnet på vedkommende.

Adressa.no burde kanskje spart seg for noen av ledetrådene slik at vedkommende som faktisk ennå ikke er dømt ikke blir hengt ut i offentligheten, noe som fort kan skje.
Sist endret av Zolly; 19. juni 2015 kl. 15:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ut ifra artikkelen "Teppefall" til adressa, virker det som at hovedgrunnen til at mannen bak deeplove ble tatt, var fordi han brukte samme krypteringsnøkkel på flere sider.

Blir nesten som å bruke samme nick på flere forum...

Samme dag ble den samme krypteringsnøkkelen bundet til to andre e-postadresser av personen som registrerte den.
Den ene adressen viser til et alias som har blitt brukt på flere finansforum og blogger. Adresseavisen kan følge aliaset helt tilbake til innlegg i 2009. Ved å gå gjennom tekstene, og følge opp spor derfra, går det frem at aliaset tilhører den 29 år gamle mannen i svart.
Den andre e-postadressen bærer 29-åringens for- og etternavn.
For å kunne lese kryptert informasjon som sendes til en av de tre e-postadressene, måtte mannen i svart og DeeepLove sitte på den samme, private dekrypteringsnøkkelen.
Vis hele sitatet...
"Teppefall" i google cache versjon:

Kode

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache%3Ah4Ji7OygrYEJ%3Awww.adressa.no%2Fpluss%2Fmagasin%2Farticle11219093.ece%20&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=no
Hva med butikkeiere som bruker én nøkkel per side?
Er vel bare god gammeldags spaning som vil fungere der?

Neste blir vel at selgerne begynner å dumpe narko-lukt i random postkasser for å produsere mange "false positives" som hundene markerer på.
Samtidig kan de benytte andre postkasser for trippel-vakumpakket forsendelser.

Kan også tenkes at man setter opp ny butikk hver uke hvor man selger et begrenset opplag før hele butikken fordufter. Nye keys for hver butikk naturligvis.
Adressa har vært ganske flinke i denne saken, nå mener de også at det er kvalitetsbevisst: http://www.adressa.no/nyheter/innenr...le11223341.ece
Som journalisten skrev i "teppefall" så fant de ett navn som de mener kan knyttes til vendor Alfa&Omega i pgp databasen MIT. Fom begynnelsen av mars i år drev de regelrett spaning. De tok blant annet bilder av vedkommende mens hans luftet bikkja og spanet på ham mens han kjørte diverse steder i Oslo uten at de ble noe klokere av den grunn..

Når det gjelder KB så skriver de ingenting om etterforskningen som førte til arrestasjonen av ham da de (adressa.no) med stor sannsynlighet ikke visste hvem vedkommende var før politiet arresterte ham 7.juni. All informasjon om at det er snakk om Kvalitetsbevisst har adressa sannsynligvis fått av kilder i politiet.

Ja, adressa har gjort en god jobb når det gjelder kartlegging samt det å sette fokus på temaet. De har funnet ut noe på egenhånd, mens selve etterforskningen åpenbart er politiets arbeid og fortjeneste.
Sist endret av Zolly; 23. juni 2015 kl. 09:53.
▼ ... over en måned senere ... ▼
http://www.nrk.no/nordland/sju-pagre...tet-1.12497783

Det ser ut som gutta som ble tatt tidligere i år har vært sloppy med sikkerheten.

Lurer på hvem som røyk denne gangen. (no pun intended)
Fox har ikke vært pålogget i dag da
Noen som har noe info eller spekulasjoner?
Fox har enda ikke vært på.
har ikke fått kontakt med fox på noen dager...
Vanskelig å si. Kan jo være hvem som helst. Var ikke aksjonen i dag? Hvis selgeren har vært innlogget etter midatt, står det "0 days ago". Samtidig er det ikke ulikt FHN å ikke være pålogget på en stund. Time will show
Apropos det å være sloppy med sikkerhet og krypterte nettverk og sånn - hvorfor i huleste har ikke freak.no støtte for HTTPS? Noe så uskyldig som wikipedia.com krypterer tilogmed nettrafikken sin.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Idag kom det frem at vendoren GanjamanExpress ble arrestert for en stund siden, i og med at "de" har kundelisten hans.... Dette til deres orientering.

Måtte forklare meg om diverse kjøp gjort over en viss tidsperiode.
De sa det var en fillesak, men det er tydelig at brukere blir tatt de også.
An unusual girl
Mahlahala's Avatar
20 1
Sitat av Attica83 Vis innlegg
Idag kom det frem at vendoren GanjamanExpress ble arrestert for en stund siden, i og med at "de" har kundelisten hans.... Dette til deres orientering.

Måtte forklare meg om diverse kjøp gjort over en viss tidsperiode.
De sa det var en fillesak, men det er tydelig at brukere blir tatt de også.
Vis hele sitatet...
Hvor i landet er dette sånn ca?
I Nes er de veldig på'n om dagen... Store som små har jeg hørt...
Dette er i Salten. Jævla idiot altså - å lagre kundelister. Hmpf ! Ifølge en annen vendor jeg snakket med om dette, så var tullingen visstnok "lur" nok til å gå på postkontoret og skrive under med sitt eget navn - så joda.....
Vil bare tipse at hvis snuten har mistanke, så kan man bli overvåket. Og det er snakk om innenlands post. Noen som vet hvordan dette funker? Har aldri før blitt tatt for innenlands, men i sommer stoppet de noe fra utlandet. Kort tid etter, så blir 3 forskjellige forsendinger, bestilt av de to mest kjente norske vendorer i forskjellig tidsrom som aldri dukket opp. Så noen måneder senere får jeg beskjed av han lensmann at de har noen saker de vil ta opp med meg som var postrelatert...
Hvor finner jeg dokumentaren teppefall???
Sitat av Attica83 Vis innlegg
Idag kom det frem at vendoren GanjamanExpress ble arrestert for en stund siden, i og med at "de" har kundelisten hans.... Dette til deres orientering.

Måtte forklare meg om diverse kjøp gjort over en viss tidsperiode.
De sa det var en fillesak, men det er tydelig at brukere blir tatt de også.
Vis hele sitatet...
Er blank på deepweb, men skal vel ikke være mulig og få bevist at det var nettopp "du" som bestilte varene?
Sitat av king123 Vis innlegg
Er blank på deepweb, men skal vel ikke være mulig og få bevist at det var nettopp "du" som bestilte varene?
Vis hele sitatet...
Nei, de kan ikke bevise at det var du som bestilte, men du kan ta deg helvete på at snuten kommer innom de adressene som stod oppført samt at posten blir overvåket i en periode.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Suicide by proxy
Trådstarter
Ny artikkel på adressa.no i går:
Avslørte to narkonettverk i Operasjon Marco Polo

Det handler om Deeeplove, Alpha&Omega og Kvalitetsbevisst. Etterforskningen fortsetter i 2016, så det er vel greit å ha det ryddig fremover.

Lenka fant jeg på https://www.reddit.com/r/DarkNetMarketsNO/.

FolkIFarta på AlphaBay skal i følge seg selv ha røket uklar med politiet.

Her er meldingen som er lagt ut på profilen:

Sitat av http://pwoah7foa6au2pul.onion/user.php?id=FolkIFarta&tab=1
Hei!

Beklager at vi ikke har kunnet levere varene, årsaken er politiet.

Ingen av varene som er bestillt vil bli sendt. Dette er for både deres og vår sikkerhet. I dette tillfellet er heller ikke adresser som er kryptert sikkre lenger.

Vi ser oss dessverre nødt til å stenge butikken. Konseptet er genialt, men med små uhell kan de rareste ting skje.

PS: DERE SOM IKKE KRYPTERTE ADRESSEN DERES BØR IKKE BESTILLE NOE SOM HELST FRA ANDRE SELGERE TIL DEN ADRESSEN!

BRUK KRYPTERING! ALLTID! Når dere skal spørre noen om hva fks. 100 g koster.


Mvh

FolkIFarta
Vis hele sitatet...
Butikken er stengt nå, men jeg mener å huske at de hadde amfetamin og hasj på menyen. Jeg vet ikke om de bare har stukket av med pengene for å kjøpe ribbe og juletre, eller om de virkelig har gått i baret.
Sist endret av Mercedes Benzo; 19. desember 2015 kl. 21:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.