Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1043
Heisann,
Lurer litt på det med VPN på PC, og Windows Homeserver.
Jeg har en PC med VUZE og utorrent fildelingsprogram på. Kjører det slik at det lastes direkte ned på harddisken på Windows home server. (Satt til å laste ned på serveren i innstillinger på fildelingsprogrammet på PC).
Har anskaffet på min PC, VPN programmet IVPN, som jeg tenkte å teste ut.
Jeg startet VPN, og IP-adressen blir forandret. Men Windows Home Server beholder fortsatt den gamle adressen da det ikke er VPN program på den.
Når jeg da bruker nedlastingsprogrammet på PC, og laster ned på serveren, vil da IP-adressen bli synlig pga serveren ikke har noen VPN?

Ser også det er mulig å route all trafikk gjennom VPN på routeren med en router som har DD-WRT. Er det noe jeg bør ha? og hvilken router annbefales?
Eller bør jeg laste filene direkte ned på min PC for å være sikker?


Operativsystem: Windows 7 64bit på PC
Router: D-Link 855.
Synd du ikke har fått noen svar, lurer litt på det her selv.

Nedlastningen så vil jeg tro at siden du laster det ned via pc'n som er skjult med VPN så vil ikke nedlastningen være synlig selv om du ''overfører'' filen slik til home serveren.
Jeg vil si meg enig med svaart.
Står serveren på samme subnet som klienten? hvis dette er tilfellet så vill ikke dette gå da dere er i samme lan.

det du burde gjøre er og ha server uten for Norge, sette opp en VPN server på denne, instalert DD-WRT på routeren din og satt opp denne som en VPN Klient mot VPN Serveren du satte opp på serveren din.

Det som vil skje nå er at alle enhetene kobblet til routeren din kjører på en VPN Tilkobling mot serveren og går ut på internett via serverens offentlige IP
Trådstarter
9 0
Skaffet med en ny router Netgear 4300, da jeg ikke fant noe dd-wrt for D-Link 855. Har installert dd-wrt på Netgearen, ser ut som det bare er standardprogrammet tilgjenngelig.
Generete en kode (en liten tekst med hvilken server jeg skal bruke mm) fra min VPN supplyer (IVPN), kjørte programmer i "Commands" på dd-wrt routeren. Ser teksten kommer under startup, og jeg rebootet routeren.
Men når jeg kobler med til internett er fortsatt IP-adressen fra Norge, hvis jeg starter opp VPN programmet på PCen min kommer en annen ip-adresse. Men på server og de andre maskinene vises fortsatt norsk ip-adresse.
Er det noen andre settinger i dd-wrt router som en må stille inn?
Er det nødvendig i starte VPN programmet på en klient (pc) når det er korrekt innstalert på router?

Sitat av knutazz Vis innlegg
Står serveren på samme subnet som klienten? hvis dette er tilfellet så vill ikke dette gå da dere er i samme lan.

det du burde gjøre er og ha server uten for Norge, sette opp en VPN server på denne, instalert DD-WRT på routeren din og satt opp denne som en VPN Klient mot VPN Serveren du satte opp på serveren din.

Det som vil skje nå er at alle enhetene kobblet til routeren din kjører på en VPN Tilkobling mot serveren og går ut på internett via serverens offentlige IP
Vis hele sitatet...
Har brukt samme subnet ja...
Hei! Kanskje jeg leste litt for raskt igjennom, men slik jeg ser det har du altså en maskin du har torrent programmet på. Denne maskinen laster ned torrents, mens lagringsmediet er altså din windows server maskin.

Ingen kan se koblingen mellom din torrent maskin og din windows server maskin hvis trafikken går bak routeren din. Så det skal ikke være noe problem.
Trådstarter
9 0
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Hei! Kanskje jeg leste litt for raskt igjennom, men slik jeg ser det har du altså en maskin du har torrent programmet på. Denne maskinen laster ned torrents, mens lagringsmediet er altså din windows server maskin.

Ingen kan se koblingen mellom din torrent maskin og din windows server maskin hvis trafikken går bak routeren din. Så det skal ikke være noe problem.
Vis hele sitatet...
Stemmer, slik oppsett ja