Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2184
Tenkte jeg skulle lage en liten guide for hvordan man kan unngå å få IP-adressen sin resolvet. Dette er kanskje ikke like relevant for alle, men har merket en økning i tråder som omhandler DDoS der angriper finner IP gjennom skype. Guiden vil riktignok ikke gjøre det umulig for andre å finne IP-adressen din men det gjør hele prosessen langt vanskeligere.

Det første du må gjøre er å laste ned den siste betaversjonen av Skype. Den kan lastes ned herfra (krever at du har Flash installert)

Når du har lastet ned, installert og logget deg på Skype går du inn i instillinger og finner frem til Avansert. Så haker du av ved "Tillat direkte tilkoblinger kun til dine kontakter" og lagrer innstillingene. Se bildet under hvis du er i tvil.

http://i.imgur.com/ayhBtty.png

Hvis du gjør dette umuliggjør du IP resolving ved hjelp av sider som skype2ip.org etc. Folk i kontaktlisten din vil fortsatt kunne finne IP-adressen din men det krever litt mer arbeid enn å copypaste et brukernavn.
Ikke dumt, mye enklere enn alle de andre måtene!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nydelig, tusen takk!
Tusen takk !
▼ ... noen uker senere ... ▼
Meh, fjernet fra innstillinger ser det ut til, eller bare jeg som er trøtt og blind?
Meh, fjernet fra innstillinger ser det ut til, eller bare jeg som er trøtt og blind?
Sitat av hayer Vis innlegg
Meh, fjernet fra innstillinger ser det ut til, eller bare jeg som er trøtt og blind?
Vis hele sitatet...
Det er borte her også. Tenkte kanskje den var flyttet, men fant den heller ingen andre steder på innstillinger.
Hvis du oppdaterer til siste versjon så er den på plass. (Betaversjonen er ute i stabil versjon nå)
benzonerd
DfenZ's Avatar
Trådstarter
Som laxzzi sier er det bare å kjøre på med siste versjon av skype!