Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2291
Dette er et hypotetisk spørsmål, samtidig som det ikke er hypotetisk i det hele tatt.

Jeg har en del foldekniver liggende (alle bestilt på utenlandske nettsider), og man kan si at jeg ikke er akkurat helt 100% stabil når det kommer til det psykiske.
Og når f.eks psykolog spør meg om hvorfor jeg bestiller disse knivene oppgir jeg som regel setningene/ordene "de er pene å se på", "pyntegjenstand", osv. Selv om det i de fleste tilfeller ikke er helt sant.

Jeg har derfor 2 spørsmål:

1. Kan politiet frata meg disse knivene dersom de bare har indiser på at jeg kommer til å bruke disse på noen, eller at jeg kan, eller er en fare for andre personer?

2. Kan de frata meg disse knivene dersom personer som lege, psykolog, nav kan bekrefte at jeg sannsynligvis har andre tanker i hodet enn å bruke disse som "pyntegjenstander"?

Eller for den sakens skyld innrømmer til andre (som videre vil bli opplyst til politiet) at jeg kommer/planlegger, eller tenker å bruke disse som våpen mot andre personer?

Dersom jeg har som formål å skade eller drepe (har absolutt ingen planer om dette) andre med kniv, så er det jo uansett ikke verre enn å gå inn i en nesten hvilken som helst butikk eller nettbutikk, og kjøpe/bestille meg en kniv, dersom politiet allerede har tatt alle andre kniver jeg har hatt liggende.
Sist endret av akineton; 4. mars 2013 kl. 11:47.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Psykologen din skal vel bare varsle politiet om han mistenker at liv er i fare, am I right?
Psykologen vil i alle fall varsle politiet om h*n mistenker at du skal gjøre noe som er til fare for ditt eller andres liv.
Psykologen skal være redd du har planer om å skade andre eller deg selv for å ha grunnlag for å bryte taushetsplikten. Hva du sier til han har ikke så mye å si, du kan si du har tenkt å drepe noen, men om han er trygg på at dette bare er preik vil han ikke gå videre med det. Og vica versa, du kan si det er pyntegjenstander, men om han vurderer det dithen at du er en fare vil han gå videre med det.

Når det gjelder hva du forteller til andre så er terskelen derimot svært lav dersom de faktisk velger å kontakte politiet med en bekymringsmelding. Da får du nok besøk av onkel som vil titte på samlingen din.
Trådstarter
78 3
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Når det gjelder hva du forteller til andre så er terskelen derimot svært lav dersom de faktisk velger å kontakte politiet med en bekymringsmelding. Da får du nok besøk av onkel som vil titte på samlingen din.
Vis hele sitatet...
Hva om jeg "nekter" de å titte på samlingen min? Hva vil da mest sannsynlig skje, og hva er det lureste å gjøre i en slik situasjon?

Og dersom jeg har en del kniver der (la oss si 20stk), men de alle er lovlige, kan de da ta de fra meg?
- Kan de frata meg de lovlige knivene dersom det også finnes ulovlige gjenstander der?

Knivene er inne i en slags "boks" kan man si, som alltid er låst.
Sist endret av akineton; 5. mars 2013 kl. 00:21.
Hvis dem tror at du vil bruke knivene så vil du bli tvangsinnlagt. eller det er jo norge så det spørrs jo om dem har en plass ledig
Norskehesten
Alden's Avatar
"Hvis du ikke har undratt noe skatt når du kjøpte de så tror jeg ikke de kommer til å være så streng med deg." /i

Hvis du selv er egstelig for å bli tatt så kan du prøve å legge sammlingen din vekk eller selge dette.
Sist endret av Alden; 5. mars 2013 kl. 08:40.
Sitat av akineton Vis innlegg
Dette er et hypotetisk spørsmål, samtidig som det ikke er hypotetisk i det hele tatt.

Jeg har en del foldekniver liggende (alle bestilt på utenlandske nettsider), og man kan si at jeg ikke er akkurat helt 100% stabil når det kommer til det psykiske.
Og når f.eks psykolog spør meg om hvorfor jeg bestiller disse knivene oppgir jeg som regel setningene/ordene "de er pene å se på", "pyntegjenstand", osv. Selv om det i de fleste tilfeller ikke er helt sant.

Jeg har derfor 2 spørsmål:

1. Kan politiet frata meg disse knivene dersom de bare har indiser på at jeg kommer til å bruke disse på noen, eller at jeg kan, eller er en fare for andre personer?

2. Kan de frata meg disse knivene dersom personer som lege, psykolog, nav kan bekrefte at jeg sannsynligvis har andre tanker i hodet enn å bruke disse som "pyntegjenstander"?

Eller for den sakens skyld innrømmer til andre (som videre vil bli opplyst til politiet) at jeg kommer/planlegger, eller tenker å bruke disse som våpen mot andre personer?

Dersom jeg har som formål å skade eller drepe (har absolutt ingen planer om dette) andre med kniv, så er det jo uansett ikke verre enn å gå inn i en nesten hvilken som helst butikk eller nettbutikk, og kjøpe/bestille meg en kniv, dersom politiet allerede har tatt alle andre kniver jeg har hatt liggende.
Vis hele sitatet...
Har en slik tankegang kvitter en seg selvfølgelig med knivene. Ellers forstår jeg meg ikke helt på innlegget i det hele tatt, hvor en vil med dette. Tips en er ute etter her? En liten øks kan benyttes til så mangt. Men får ikke damer på den måten ser det ut som, de stikker http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...s-3955750.html trodde faktisk de likte litt røffe mannfolk....
Sist endret av sweem; 5. mars 2013 kl. 08:47.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av akineton Vis innlegg
Dette er et hypotetisk spørsmål, samtidig som det ikke er hypotetisk i det hele tatt.
Jeg har en del foldekniver liggende (alle bestilt på utenlandske nettsider), og man kan si at jeg ikke er akkurat helt 100% stabil når det kommer til det psykiske.
Og når f.eks psykolog spør meg om hvorfor jeg bestiller disse knivene oppgir jeg som regel setningene/ordene "de er pene å se på", "pyntegjenstand", osv. Selv om det i de fleste tilfeller ikke er helt sant.

Jeg har derfor 2 spørsmål:

1. Kan politiet frata meg disse knivene dersom de bare har indiser på at jeg kommer til å bruke disse på noen, eller at jeg kan, eller er en fare for andre personer?

2. Kan de frata meg disse knivene dersom personer som lege, psykolog, nav kan bekrefte at jeg sannsynligvis har andre tanker i hodet enn å bruke disse som "pyntegjenstander"?

Vis hele sitatet...
Kan ingenting om lover rundt dette, men skal vedde på at politiet kan ta fra deg knivene dine kun ved dette innlegget. Håper hvertfall det!
vis psykologen din har mistanke om at du kan skade deg selv eller andre prg av de knivene vil hun/han melde i fra til politiet . da kan det henne du for besøk av jævelen, vis knivene er fra utlande vil politiet beslaglegge knivene og du vil få en bot på mellom 10-12 lapper for brudd på våpen loven. det skjedde i allfal med meg når de tok den fine samlinga mi nå vet ikke jeg hvordan din tilstand er , men jeg tror det skal litt til for at en psykolog melder i fra om sant

sorry for skive feil, har sett over det jeg har skrevet sikkert 5 ganger og det er sikkert skivefeil i teksten enda :P