Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 5446
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Har egentlig ikke så mye nytt å komme med, men jeg har lest det meste her på forumet rundt seponering av opioder. Men jeg kan komme med litt av min historie og en kraftig advarsel, i mitt tilfelle gjelder det illegalt bruk av subutex.

Jeg er en mann i slutten av 30 årene, god jobb, bil, hus, 2 barn (voksne), flott kone osv…
Jeg har alltid vært overfølsom for droger/medisiner og behovet har vært minimalt av et substans for å bli påvirket/medisinert. Og grunnet det har jeg aldri tillatt meg selv å misbruke substanser, men holdt meg til rekreasjonelt bruk. Er man overfølsom så frister ikke engang penicillin når det trengs, fordi jeg ALLTID får alvorlige bivirkninger. Tross alt det, så er det overfølsomheten som egentlig har gjort alt verre for meg denne gangen også på en litt så annerledes måte. Iallfall i det lange løp, når jeg møtte mitt livs kjærlighet i opioddenes verden. Jeg har alltid hatt respekt for medisiner, men når man møter noe som letter alt av negativitet/angst og ikke minst smerter i livet, møter man også sin største motstander til slutt imo!

Jeg fikk prøve subutex første gang for to år siden av en kompis, da jeg hadde smerter og diverse andre plager (den gang av ukjent grunn) og trengte smertelindring, men fastlege ville ikke hjelpe. Har ingen andre misbruk, drikker alkohol kanskje 1. gang i året. Jeg fikk beskjed av kompisen min om å ta ett lite hjørne av en 2 mg, type 0,1-0,2 for å snorte. Jeg ble smertefri og i tillegg grise rusa, og veldig fascinert over hvor lite jeg trengte. Slik gikk det, med en dag og to pause inni mellom, av og til én ukes tid og to alt etter smerte nivå. Toleransen/abstinensene er ubevisst under en viss kontroll enn så lenge.. Alt ble så mye lettere med sub, smertefri, angst fri og sosial. Tok jeg litt større dose enn det jeg trengte varte både smertelindring og rusen leeenge, og gjerne langt utpå dagen derpå. Kvalme og sjøbein stoppet meg ikke for å fortsette bruket, og siden jeg brukte så "små" doser virket det så ufarlig og "fornuftig" fordi inni mitt dumme hode, er dette smertelindring ikke rus!

Men snart var det uungåelig å gå på den kjente smellen. Plutselig bruker jeg hver dag, uten pauser men uten å dosere noe særlig opp, allikevel betyr det mer mat til reseptorene og dessverre visste jeg lite om halveringstiden… Derfor tenkte jeg ikke noe særlig over abstinenser og bivirkninger, helt til den dagen jeg følte meg skikkelig crappy da jeg tok en to dagers pause. Og ble helt frisk/normal av ny dose, ikke ruset og heller ikke smertefri. Da gikk det opp for meg at dette har gått for langt. Da var det egentlig for seint, den dagen fant jeg ut at ett sant helvetet hadde stått å dundret på døra mi lenge før jeg ante det.

Sakte men sikkert har dosene eskalert. iløpet av det første året, har det ligget mellom 0.1 til 0.5 og videre påfølgende år oppover til 2 mg nå de siste månedene.

Jeg sluttet cold turkey for snart fem dager siden, og abstinensene begynte 12-18 timer etter siste inntak. Grunnen for at abstinensene kom så fort på meg, er fordi jeg tror reseptorene mine hungret egentlig etter mer enn 2 mg. Fy f så fort toleransen plutselig skyter i været! Diaré oppkast og en sinnssyk sterk angst manifesterte seg ganske fort. Angsten har lettet det siste døgnet, og det gjør alt så mye lettere. Men jeg er veldig flat, og tom. Men angsten er verst, den har nesten ikke vært til å holde ut . I tillegg har jeg ganske nylig fått en MS diagnose, så det hjelper iallfall ikke på å ha en slik heftig fysisk avhengighet i tillegg til en heftig kronisk nevrologisk sykdom… men diagnosen besvarte i det minste mange spørsmål rundt helsen min, en aha opplevelse i det minste om hvorfor jeg trengte smertelindring i første omgang.

Nå kan jeg endelig få hjelp fra legen, om det skulle trenges smertelindring i kontrollerte former. Fastlegen har personlig ringt meg og beklaget seg, for at jeg ikke ble "trodd" ang mine plager, da han fikk vite diagnosen fra nevrologisk. Han la seg panneflat, fyren var nesten på gråten! Nå skal jeg ikke legge skyld på andre for min egen idioti, men legen hadde mye å si på forløpet av misbruket mitt, det er det ikke til å legge noe skjul på. Så hadde han visst om hva slags helvete jeg egentlig har påført meg selv pga hans uvitenhet, ville han nok følt seg enda verre. Jeg sparer meg for slikt, og biter heller tenna sammen! Grunnen for han tilbakeholdenhet var pga av en litt utfordrende historikk i journalen fra ungdommen (bare hasj som jeg innrømmet selv til legen av en eller annen idiotisk grunn). Uskyldig moro, som jeg betalte for nå i form av å ikke bli trodd, at man bare er ute etter en resept… fordi jeg røykte litt hasj i ungdommen for snart 25 år siden..smh… jeg har aldri fått ut eller spurt etter verken A, B eller C preparater en eneste gang fra fastlegen min alle de 30 årene jeg har hatt han som fastlege, helt opptil for 2 år siden, da et smerte helvete begynte… som tydeligvis var ett og to MS attakk… skummelt hvordan folk dømmer deg resten av livet etter én enkel hendelse. Bare pga det jeg gikk glipp av viktig MS behandling de to første årene. Og påførte meg selv en tåke i sub, der sykdom ble maskert. Smh av både meg selv og lege!
Men jeg vil fortsatt ha han som lege, han har en helt annen holdning nå imot meg.

Å få hjelp gjennom helsevesenet til dette er et absolutt nei, siden jeg allerede er mye involvert i helse pga diagnosen, orker ikke tanken engang å møte enda en instans. Bruker det som enda en motivasjon for å klare dette!

Jeg vet det er relativt "lave" doser jeg har brukt i forhold til andre som står på 15 ganger høyere doser i mye lengre tid enn det jeg har brukt. Det er jo helt hinsides om noen klarer den nedtrappingen og etterhvert hoppe av, når jeg kjenner hvordan kroppen herjer for å stabilisere seg nå på mitt lille misbruk. Pupillene lever sitt eget liv. Kjennes ut som sporadiske adrenalinkick som kicker inn og får meg til å skjelve ukontrollert. Fryser en time, overopphetet en annen. Senga bader i svette. Men oppi alt kaoset mitt så sa kona mi igår at øynene mine strålte, kraftige farger på dem og masse liv. Har du tatt noe? Spurte hun å lo. Føler jeg ikke stråler i det hele tatt, føler meg som søppel og stinker dårlige vibber. Eneste stråler fra meg er sprutbæsj og spy… Men oppmuntrende ja, den ska hu ha, hun ser meg for den jeg er! Herlig menneske jeg har ved min side! Kanskje jeg begynner å våkne igjen! Farger og lyder er blitt så klare og skarpe. Mellom slagene både psykisk og fysisk, er det nå idag glimt av våpenhvile inni meg, og jeg føler her å der en plutselig glede, ekte glede sånn som før! Gleder meg til dette er over! Ikke den gleden sub ga meg, tvert imot! Sub gir falsk glede, selv om den føles god!

Nå nyligere tid har jeg tatt meg tid til å opplyse meg selv, om subutex sine egenskaper, styrke og ikke minst folks erfaringer! Herregud! Så feil kan man tro! Eller… så feil man tillater seg selv å tro. Ubevisst(ish)! For selvfølgelig var risikoanalysen oppi hodet mitt ferdig analysert før aller første dose ble snortet og fare signalene har egentlig alltid vært der rett foran meg, med store blinkende varsellamper, men å handle deretter har vært verre…Tydligvis har jeg vært helt komplett idiot, og totalt blendet meg selv for å se elefanten som har sittet i samme rom som meg hele tida.
Kompisen min har advart meg gang på gang, men tydeligvis hørte jeg ikke etter… eller rettere sagt VILLE ikke høre etter!

Heldigvis, klarte jeg å se og kjenne på det før problemet blir verre og større. Når jeg ser kompisen min som har en dagsdose på 4x8 mg sub og x antall mg lyrica og benzo og det bare for å bli frisk ingen rus, skjønner jeg også at ting kan bli veldig mye verre og livslangt, ganske fort. Jeg har et ønske om å gi meg mens jeg enda har en god kjangs å komme utav det på egenhand.

Akkurat nå vet jeg ikke hva som er MS symptomer eller abstinenser, så jævlig er dette opiod abstinens helvete . Kan ikke engang forestille meg hvordan det er å trappe ned og ikke minst gå av større doser! Det står det respekt av!! Jeg er fast bestemt, jeg har 2’er liggendes, tilfelle ting blir for heftig. Og det SKAL holde løpet ut, uansett! Jeg har altfor mye å tape på å ikke klare dette og det er den beste motivasjonen jeg kunne ha hatt! Én liten spasertur og jeg har all verdens tilgang på sub, men det må og skal ikke skje!
Nå er det smerte håndtering kurs/rehab for MS neste, og ingen smertestillende om det virkelig ikke er ytterst nød!
Når dette er over, skal jeg tillate meg selv å bli litt stolt over meg selv for en gangs skyld! Etter å ha lest andres opiod helvete her inne, pluss å kjenne på de jævlige abstinensene . Skremmer det meg nok til å holde meg borte, for resten av livet.

Er som sagt på femte dag cold turkey, og livet er rett og slett jævlig!! Ser mange sier at plutselig på dag 10 blir alt mye verre, får ikke håpe det skjer meg! Men (nesten) alt er selvforskyldt og det eneste jeg kan gjøre med erfaringen er å advare andre!
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stå på, dette klarer du! Hvor mye tok du daglig før du seponerte?
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Stå på, dette klarer du! Hvor mye tok du daglig før du seponerte?
Vis hele sitatet...
Takk! Jeg lå rundt 2mg siste to månedene.
Les mine siste innlegg bro, har skrevet mye om det å gå av Subutex i det siste.

Dette er nok mest hjelpsomt siden jeg viser til en 37 dagers plan for å komme seg av 2mg Sub.

Du trenger totalt 28mg for å gjennomføre planen i henhold til dosene.

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Mitt to tusende innlegg Fint at det kan være i hjelpsomhetens ånd og håper noen får noe godt ut av dette!

For å skyte inn noe kort - det som gjør Subutex til et helvete å gå av er at abstinensene varer lenge. De blir sakte verre, jævlig platå og så veldig sakte bedre.
Som bonus er det ikke mulig å jobbe eller gjøre normale ting så lenge man har abstinenser som store pupiller, masse svette, umulig å sove etc.

For å komme seg av uten å fucke opp forholdet til arbeidsplass og mennesker man ikke vil skal vite at man bruker Sub må man trappe ned eller forsvinne mistenkelig lenge.

Kan legge til at jeg personlig har kuttet Subutex mer enn én gang på egen hånd. Fikk litt hjelp av DPS første gang, men avsluttet siden de var så jævlig på overvåkning mtp. urinprøver og samtaler.
Synes det var enklere å gjøre det solo, i mitt eget tempo uten noen overordnet meg (f.eks DPS) som jeg må møte forventningene til.

Prøv å ta til fast tid hver dag, eller dele dagsdosen i to og ta hver morgen og kveld. Fortsatt fast tid. Rutiner!

Da jeg kom meg langt ned i dose (under 1mg) gjorde jeg det ved å dele 8mg Subber i ørsmå korn. Var jeg heldig fikk jeg ordnet 2mg som er lettere når man skal ned i under 0,5mg.
Brukte dosett for å sørge for at jeg holdt meg til riktige doser også.

Sørg for å ha nok Sub til å trappe ned hele veien så du ikke trenger å oppsøke rusmiljøet!

Delte en 8er i 16 og fordelte de i rommene på dosettet.
Tok ikke ekstra dersom jeg kjente sug. Sjelden hvertfall, men det bør man unngå. Ender bare med dårlig samvittighet i et døgn fordi man har "sprukket".
Det er mulig Og faktisk ikke så alt for ille dersom man er motivert, trener og tenker positivt.

På nettsiden jeg har lenket til kan man føre inn dosen sin og så får du en basic, men forholdsvis langvarig nedtrappingsplan å følge.
Bla litt ned på siden.

http://www.helpmegetoffdrugs.com/taper_table

------

For eksempelets skyld oppga jeg en daglig dose på 2mg, og dette ble foreslått som nedtrapping.

37 Day Taper - Requiring Total of 28 mgs.**
Day Dose ✓
1 1.50mgs.
2 1.50mgs.
3 1.50mgs.
4 1.50mgs.
5 1.50mgs.
6 1.50mgs.
7 1.50mgs.
8 1.00mgs.
9 1.00mgs.
10 1.00mgs.
11 1.00mgs.
12 1.00mgs.
13 1.00mgs.
14 1.00mgs.
15 1.00mgs.
16 0.75mgs.
17 0.75mgs.
18 0.75mgs.
19 0.75mgs.
20 0.75mgs.
21 0.75mgs.
22 0.50mgs.
23 0.50mgs.
24 0.50mgs.
25 0.50mgs.
26 0.50mgs.
27 0.50mgs.
28 0.25mgs.
29 0.25mgs.
30 0.25mgs.
31 0.25mgs.
32 0.25mgs.
33 0.13mgs.
34 0.13mgs.
35 0.13mgs.
36 0.13mgs.

Har selv brukt 2mg og vil si at denne planen er realistisk om ikke bittelittegranne forhastet dersom man har stått på 2mg i godt over et års tid.

----

Med avsluttende doser som 0,13mg forstår man at det er en stor hjelp og fordel om man blir fulgt opp av lege som kan skrive ut Temgesic på 0,2mg og 0,4mg.
Prøv å knekke av et korn på 0,13mg på en 8mg Subutex liksom.
Det går, men er pes.

Hjelper gjerne mer om noen trenger

"Remember, the taper schedule is not etched in stone. Individuals will respond differently to the same taper schedule. It is meant as a rough guide which must be tailored to match an individual's body and circumstance. The main concept is to pace taper rate with the individual's ability to adjust to each decrease. However it can be helpful to have a guide to loosely follow and to estimate about how long it will take and how much buprenorphine will be required."

Beklager mange edits, er perfeksjonist
Skulle skyte inn noe kjapt, men endte med et alt for omfattende innlegg.

TLDR: Du klarer å slutte på Subutex. Bruk en måned, eller to, eller tre. Hvis omstendighetene tillater det.
Du klarer det på egen hånd også om du vil, men da må du planlegge og være strukturert. Anbefaler å bruke dosett og formulere en skikkelig gameplan. Gjerne skriftlig.

TREN STYRKE! TREN KONDIS!
Svett masse, spis sunt og ha gode rutiner på søvn. 8 timer hver jævla natt.
Aksepter at du ikke lenger har Subutexen til å brette deg inn i et varmt og trygt lykketeppe lenger. Fra nå av blir det, i beste fall greit og i verste fall ganske ubehagelig til tider.
Vis hele sitatet...
37 Day Taper - Requiring Total of 28 mgs.**
Day Dose ✓
1 1.50mgs.
2 1.50mgs.
3 1.50mgs.
4 1.50mgs.
5 1.50mgs.
6 1.50mgs.
7 1.50mgs.
8 1.00mgs.
9 1.00mgs.
10 1.00mgs.
11 1.00mgs.
12 1.00mgs.
13 1.00mgs.
14 1.00mgs.
15 1.00mgs.
16 0.75mgs.
17 0.75mgs.
18 0.75mgs.
19 0.75mgs.
20 0.75mgs.
21 0.75mgs.
22 0.50mgs.
23 0.50mgs.
24 0.50mgs.
25 0.50mgs.
26 0.50mgs.
27 0.50mgs.
28 0.25mgs.
29 0.25mgs.
30 0.25mgs.
31 0.25mgs.
32 0.25mgs.
33 0.13mgs.
34 0.13mgs.
35 0.13mgs.
36 0.13mgs.
Sist endret av krystallkongen; 11. august 2022 kl. 22:54.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Les mine siste innlegg bro, har skrevet mye om det å gå av Subutex i det siste.

Dette er nok mest hjelpsomt siden jeg viser til en 37 dagers plan for å komme seg av 2mg Sub.

Du trenger totalt 28mg for å gjennomføre planen i henhold til dosene.



37 Day Taper - Requiring Total of 28 mgs.**
Day Dose ✓
1 1.50mgs.
2 1.50mgs.
3 1.50mgs.
4 1.50mgs.
5 1.50mgs.
6 1.50mgs.
7 1.50mgs.
8 1.00mgs.
9 1.00mgs.
10 1.00mgs.
11 1.00mgs.
12 1.00mgs.
13 1.00mgs.
14 1.00mgs.
15 1.00mgs.
16 0.75mgs.
17 0.75mgs.
18 0.75mgs.
19 0.75mgs.
20 0.75mgs.
21 0.75mgs.
22 0.50mgs.
23 0.50mgs.
24 0.50mgs.
25 0.50mgs.
26 0.50mgs.
27 0.50mgs.
28 0.25mgs.
29 0.25mgs.
30 0.25mgs.
31 0.25mgs.
32 0.25mgs.
33 0.13mgs.
34 0.13mgs.
35 0.13mgs.
36 0.13mgs.
Vis hele sitatet...
Takk for det!

Har lest på den tråden, og må ærlig si at det skremmer meg når folk sier det blir enda jævligere etter en ukeish. Jeg er på dag 6, snart 7 og i idag har vært den verste dagen. Føler hele psyken er på vei til drifte vekk, men jeg holder ut.

Jeg bestemte meg for cold turkey, fordi jeg har en stor personlig ting som jeg MÅ ta meg av. Viktig jeg er nøktern og frisk til det om 3 ukers tid. Føler psyken er sterk nok, men det er en kamp allikevel . At dette kan herje en uke og to til er vel heller ikke urealistisk pga min brå seponering. Frister å ta en liten for å lette litt på trykket, men føler jeg er kommen så langt. Men på den andre siden hadde jeg alikevel bestemt meg for å ha 2 mg liggende på forhånd, til tøffe stunder! Deles opp seff, o,5x4mg

Tror du det vil ødelegge å sette meg tilbake til start igjen ?
Bruk nedtrappingsplanen jeg har sendt.

Hvis du allerede har kommet til dag seks kan du prøve 1mg og ta det derfra.

Du er snart i mål! Men i min erfaring kan du enten velge å trappe ned. Eller kjøre cold turkey og ha det så kjipt at du sannsynligvis sprekker og havner tilbake der du startet. Eller verre.
Aksepter at du trenger tid og ikke kan redde verden på en dag. Samme med helsa. Ting tar tid.

Følg en jævla plan, lol
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Bruk nedtrappingsplanen jeg har sendt.

Følg en jævla plan, lol
Vis hele sitatet...
I know i know… takker for det!

Prøver én dag til, sprekk tilbake til samme forbruk og til det verre, skjer ikke, kan ikke skje! Da bruker jeg heller planen din, men foreløpig kjører jeg på med kald kalkun. Frister mindre å ta en liten bit idag, enn igår… framgang!
Sterkt!

Om du først velger å gå over til nedtrappingsplanen, begyn på 0,5mg og se om det tar abstinensene.

I såfall har du veldig kort vei å gå
Jeg er på dag 17 eller 18 uten subben nå for første gang på 4 år eller no sånn.. Har også kuttet det tvert, men har brukt Tramagetic 150mgOd som «hjelp» da.. Hadde jeg sett nedtrappings modellen til Krystallkongen så tror jeg ting hadde vært bedre..
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Sterkt!

Om du først velger å gå over til nedtrappingsplanen, begyn på 0,5mg og se om det tar abstinensene.

I såfall har du veldig kort vei å gå
Vis hele sitatet...

Ja backupløsningen i mitt hodet har vært å trappe ned fra 0.5, OM det blir aktuelt . Er en miserabel dag i dag også, men viljen er der enda, jo lengre uten jo bedre tenker jeg. Hadde jeg ikke hatt noe å sett frem til, tror jeg ting hadde sett veldig annerledes ut…

Å jeg har bare dyppet lilletåa ned i dette helvete…


Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Jeg er på dag 17 eller 18 uten subben nå for første gang på 4 år eller no sånn.. Har også kuttet det tvert, men har brukt Tramagetic 150mgOd som «hjelp» da.. Hadde jeg sett nedtrappings modellen til Krystallkongen så tror jeg ting hadde vært bedre..
Vis hele sitatet...
Klapper! Hvor mye var dagsdosen din når du brukte sub? Har du enda abstinenser? Bruker du enda tramagetic?
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når begynte abstinensene etter seponering? Følger deg gjerne, jeg er på vei av selv…
På lave doser merket jeg at jeg ikke var 100% etter 13-15 timer, og da jeg tok dosen etter 23-24 timer hadde jeg begynt å få abstinenssymptomer som frysninger, svetting og generelt ubehag
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er «lav dose»?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja backupløsningen i mitt hodet har vært å trappe ned fra 0.5, OM det blir aktuelt . Er en miserabel dag i dag også, men viljen er der enda, jo lengre uten jo bedre tenker jeg. Hadde jeg ikke hatt noe å sett frem til, tror jeg ting hadde sett veldig annerledes ut…

Å jeg har bare dyppet lilletåa ned i dette helvete…




Klapper! Hvor mye var dagsdosen din når du brukte sub? Har du enda abstinenser? Bruker du enda tramagetic?
Vis hele sitatet...

Jeg brukte vel to til tre 8mg på ei uke på det verste.. spiser fortsatt Tram, men det har jeg gått på i alt for mange år uansett Føler formen er dritkjip og alt er litt kjedelig enda og mat er ikke noe interessant enda
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
På lave doser merket jeg at jeg ikke var 100% etter 13-15 timer, og da jeg tok dosen etter 23-24 timer hadde jeg begynt å få abstinenssymptomer som frysninger, svetting og generelt ubehag
Vis hele sitatet...
Samme her sånn ca.

Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Jeg brukte vel to til tre 8mg på ei uke på det verste.. spiser fortsatt Tram, men det har jeg gått på i alt for mange år uansett Føler formen er dritkjip og alt er litt kjedelig enda og mat er ikke noe interessant enda
Vis hele sitatet...
Føler med deg, kan ikke engang forestille meg hvordan det er å gå av alt over 2mg, men umulig er det nok iflg flere her inne.
Gjengangeren er at det er viktig med en motivasjon, et mål om det er aldri så lite.

Hvor lenge gikk du på høyeste dose?
Tramagetic kan vel umulig ha hjulpet noe særlig ved brå seponering på sub? Det går vel på samme reseptorene?
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvir lenge burde man gå på 1 mg før man hopper av? Jeg får nå på 3 mg, men det går faktisk greit med 1 mg også. Merker ubehag, men jeg kan fort komme på 1 mg uten at det blir for ille. Bare lurer på hvor lenge jeg burde gå på 1 mg før jeg hopper av for å slippe for mye abstinenser?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvir lenge burde man gå på 1 mg før man hopper av? Jeg får nå på 3 mg, men det går faktisk greit med 1 mg også. Merker ubehag, men jeg kan fort komme på 1 mg uten at det blir for ille. Bare lurer på hvor lenge jeg burde gå på 1 mg før jeg hopper av for å slippe for mye abstinenser?
Vis hele sitatet...
En grei regel er jo så enkelt som å bare kjenne på når det begynner bli bedre fra siste reduksjon i dosen. Når ting er tålelig så kan du trappe ned litt tii. Dette er maraton, ikke hundre metern
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Samme her sånn ca.



Føler med deg, kan ikke engang forestille meg hvordan det er å gå av alt over 2mg, men umulig er det nok iflg flere her inne.
Gjengangeren er at det er viktig med en motivasjon, et mål om det er aldri så lite.

Hvor lenge gikk du på høyeste dose?
Tramagetic kan vel umulig ha hjulpet noe særlig ved brå seponering på sub? Det går vel på samme reseptorene?
Vis hele sitatet...

Det har hjulpet meg på humøret og ikke ha det så jæævli vondt.. men jeg har jo vært oppe i 10*150mg på engang.. så kan ikke være bra det heller Har dog vært i full jobb alle dagene bortsett fra to siste forrige uke, men gått ned 6kg og har fortsatt 0 matlyst..
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Det har hjulpet meg på humøret og ikke ha det så jæævli vondt.. men jeg har jo vært oppe i 10*150mg på engang.. så kan ikke være bra det heller Har dog vært i full jobb alle dagene bortsett fra to siste forrige uke, men gått ned 6kg og har fortsatt 0 matlyst..
Vis hele sitatet...
1500 mg du burde følge krystallkongens nedtrappingsplan, må være mye sunnere å trappe ned med subutex, ikke at jeg er noe ekspert men hør på krystallkongen. Det hadde jeg gjort om det skulle gå skeis.

Dag 11/12 for meg… holder ikke tellinga lengre, troooor jeg er over det verste nå fysisk. Får en og annen episode der adrenalinet skyter i været pupiller lever sitt eget liv og frysninger. Men det passerer etter noen timer. Psykiske har fått seg en trøkk, men overkommelig. Alt føles som jeg nettop har hoppet unna et tog i siste liten…
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor lav dose gikk du på da du hoppet av, og hvor lenge gikk du på denne dosen før du seponerte? Beklager om det blir mye rot herfra, men sliter så innmari med å slutte selv
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilke dager etter seponering syns du var verst, og hvilke plager var verst?
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvilke dager etter seponering syns du var verst, og hvilke plager var verst?
Vis hele sitatet...
Brukte sub i to år, første året sporadisk, men nok til å hekte meg ett år til, brukte alt fra 0.2-1.5 nesten ett år, før stabilt 2 mg siste to tre månedene . Kraftig influensa følelse 12-15 timer etter stopp, men mest plagsomme abstinens plager var diaré og oppkast som kommer etter etpar dager og varer lenge, spesielt diaré som kan komme å gå enda. Så det er ikke noe som er spesielt plagsomt, alt er bare en suppe av alle de jævligste influensa symptomer som du lider av alle på engang. Og når du tror du er på bedrings vei, så skal du se hvor feil du kan ta! Og bare det alene er grunn nok til å isolere seg. Jeg har ikke vært i stand til noe av vanlig hverdagslige ting. jeg takker kona mi for at jeg kom meg gjennom det verste. Men aller verst er det psykiske, som enda pågår.. definitivt det psykiske, som viser seg nå snart to uker etter stopp…
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gikk du av når du var på 2 mg eller trappa du ned først?
Holder du ut? Det blir nok bedre!
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gikk du av når du var på 2 mg eller trappa du ned først?
Holder du ut? Det blir nok bedre!
Vis hele sitatet...
Jeg brå seponerte, hadde forberedt meg på et lite helvete, men forberedelsene ble veldig begrenset kan du si, ingen kan forberede seg på slik .Man må ta det sakte, hadde jeg fått valgt igjen med den erfaringen jeg har nå, ville jeg garantert trappet sakte ned.

Jeg holder ut, og det bare fordi jeg har nok bare opplevd en liten del av et helvetet som kunne blitt meget jævligere om jeg ikke tok ett tak i meg selv… men det er ikke over enda, langt ifra, føles nesten ut som noe er ødelagt, om du skjønner? Stor respekt for de som klarer å gå av mer 2 mg!
Om du klarer cold turkey og ser lyset i enden av tunnelen - kjør på, du er langt på vei allerede og tenk så mye bedre om en måned.

Tipper du er rastløs. Tren, for guds skyld. Styrke og rolig kondis.

Pull ups, pushups, sit-ups og mage- og plankeøvelser.

Lett jogg eller chill sykling.

Lover at du vil takke deg selv noe enormt for dette om kun en måned.
Fortsetter du i et år og enda et år etter dette vil du komme deg i råbra form, kanskje din livs beste.

Er det noe som helst du kan
gjøre naturlig som bare delvis kan erstatte opiat/opioid-avhengigvet er deg jevnlig og ganske høyintensitets trening.


------

Om cold turkey ikke er holdbart, kom deg på 0,5mg og hold deg der til du er noenlunde komfortabel.
Det beste hadde vært 0,2mg Temgesic hver 12. time.

Trapp ned over en måned.

Hvordan står det til kamerat?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
langt ifra, føles nesten ut som noe er ødelagt, om du skjønner? Stor respekt for de som klarer å gå av mer 2 mg!
Vis hele sitatet...
Skjønner 100%. Man mister evnen til å ha det bra, være komfortabel. Samliv blir vanskelig fordi man blir så overfølsom. Fysisk.
Psykisk mister man alt håp og all motivasjon.

Det går over, du er tøff som står i dette

Du er ikke ødelagt, alt det kjipe du føler på nå vil gå over. Gradvis. Du vil tvert i mot føle deg bedre enn noensinne når du kommer tilbake til normalen. Klar, sterk og motivert. Naturlige følelser.
Sist endret av krystallkongen; 16. august 2022 kl. 00:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Åssen går det kompis? Holder du ut?
Er selv på 2 mg nå, går ned til 1 mg neste uke før jeg hopper av
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Om du klarer cold turkey og ser lyset i enden av tunnelen - kjør på, du er langt på vei allerede og tenk så mye bedre om en måned.

Tipper du er rastløs. Tren, for guds skyld. Styrke og rolig kondis.

Pull ups, pushups, sit-ups og mage- og plankeøvelser.

Lett jogg eller chill sykling.

Lover at du vil takke deg selv noe enormt for dette om kun en måned.
Fortsetter du i et år og enda et år etter dette vil du komme deg i råbra form, kanskje din livs beste.

Er det noe som helst du kan
gjøre naturlig som bare delvis kan erstatte opiat/opioid-avhengigvet er deg jevnlig og ganske høyintensitets trening.


------

Om cold turkey ikke er holdbart, kom deg på 0,5mg og hold deg der til du er noenlunde komfortabel.
Det beste hadde vært 0,2mg Temgesic hver 12. time.

Trapp ned over en måned.

Hvordan står det til kamerat?



Skjønner 100%. Man mister evnen til å ha det bra, være komfortabel. Samliv blir vanskelig fordi man blir så overfølsom. Fysisk.
Psykisk mister man alt håp og all motivasjon.

Det går over, du er tøff som står i dette

Du er ikke ødelagt, alt det kjipe du føler på nå vil gå over. Gradvis. Du vil tvert i mot føle deg bedre enn noensinne når du kommer tilbake til normalen. Klar, sterk og motivert. Naturlige følelser.
Vis hele sitatet...
Takk for gode ord! Jeg er og har alltid vært en ivrig fisker, så nå er den karrieren oppe og går igjen! For min del er det mer enn nok akkurat nå. Så godt du forstår følelsen av at "noe er ødelagt", da satser vi på at den følelsen fader ut til slutt med litt arbeid.

Alt blir "bedre og bedre", men tross alt, så begynner jeg merke forskjell på hva som er sykdommen jeg har og hva som er abstinenser. Jeg håper inderlig det er abstinenser, men har dessverre mine tvil siden det ikke er typiske abs. Jeg har maskert bort et problem i to år, som nå begynner å viser seg igjen.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Åssen går det kompis? Holder du ut?
Er selv på 2 mg nå, går ned til 1 mg neste uke før jeg hopper av
Vis hele sitatet...
Jupp holder ut. Heier på deg! 1 mg er ikke barnemat å hoppe av!
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Takk for støtte!
Er imponert over at du klarer å stå i dette uten å sprekke. Jeg har selv gått av subutex et par ganger under innleggelse, og da har jeg virkelig hatt behov for låste dører for å ikke sprekke… er spent på hvordan dette skal gå på egenhånd. Men jeg er så dritt lei nå…!!
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du sier at du kjenner på plager nå som subutexen ikke er der, plager som kanskje subutexen har kamuflert, om jeg har forstått riktig?
Selv kjente jeg på det samme sist jeg sluttet på subutex. Og det ble veldig forsterket den første tiden etter seponering, men så gikk det seg til. Tror tida er en god hjelp her
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du sier at du kjenner på plager nå som subutexen ikke er der, plager som kanskje subutexen har kamuflert, om jeg har forstått riktig?
Selv kjente jeg på det samme sist jeg sluttet på subutex. Og det ble veldig forsterket den første tiden etter seponering, men så gikk det seg til. Tror tida er en god hjelp her
Vis hele sitatet...
Ja subutexen har definitivt kamuflert symptomer fra sykdommen (ms), jeg har også troen på at alt er forsterket i tiden fremover både fysisk og psykisk. Føler ikke noe særlig rus sug, men "bli frisk" sug.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å du har ms ja da kanjeg skjønne at symptomer som har blitt kamuflert dukker opp. Men helt i starten etter man har seponert subutex så forsterkes alt veldig fysisk og psykisk. Om det er veldig ille nå så vil jeg tro at det blir noe bedre over tid.

Åssen går det med deg nå?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
1500 mg du burde følge krystallkongens nedtrappingsplan, må være mye sunnere å trappe ned med subutex, ikke at jeg er noe ekspert men hør på krystallkongen. Det hadde jeg gjort om det skulle gå skeis.

Dag 11/12 for meg… holder ikke tellinga lengre, troooor jeg er over det verste nå fysisk. Får en og annen episode der adrenalinet skyter i været pupiller lever sitt eget liv og frysninger. Men det passerer etter noen timer. Psykiske har fått seg en trøkk, men overkommelig. Alt føles som jeg nettop har hoppet unna et tog i siste liten…
Vis hele sitatet...

Beklager seint svar, men ja, 1500mg var nok litt i det meste laget, men spiste en 100 pk og nå har jeg vært av subben en måned cirka. Skal innrømme at jeg fikk en strek for en ukes tid siden, men det ga meg bare total avsmak på det kjøret igjen iogmed jeg ikke trenger det. Men jeg går på to *100mg tramagetic til vanlig fra lege, så jeg sliter mere med de faktisk Men håper det går bra med TS og alle andre som prøver og komme seg unna! Ps Krystallkongen er en vis kar
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym brukerw Vis innlegg
Å du har ms ja da kanjeg skjønne at symptomer som har blitt kamuflert dukker opp. Men helt i starten etter man har seponert subutex så forsterkes alt veldig fysisk og psykisk. Om det er veldig ille nå så vil jeg tro at det blir noe bedre over tid.

Åssen går det med deg nå?
Vis hele sitatet...
Joda det går bra, har ikke sprukket, men ikke langt ifra. Livet er blitt en hel del kjipere, så det må fortsatt arbeides med.


Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Beklager seint svar, men ja, 1500mg var nok litt i det meste laget, men spiste en 100 pk og nå har jeg vært av subben en måned cirka. Skal innrømme at jeg fikk en strek for en ukes tid siden, men det ga meg bare total avsmak på det kjøret igjen iogmed jeg ikke trenger det. Men jeg går på to *100mg tramagetic til vanlig fra lege, så jeg sliter mere med de faktisk Men håper det går bra med TS og alle andre som prøver og komme seg unna! Ps Krystallkongen er en vis kar
Vis hele sitatet...
Står på! En måned er "lenge" ! Jeg passerer snart 3 ukerish, fortsatt slapp og jævlig, men det tror jeg ikke jeg kan skylden på abs lengre. Jupp hadde jeg hørt på krystallkongen før jeg la ut på min egen "tour of horror", hadde jeg definitivt trappet sakte ned!

Har du planer om å kutte ut tramagetic?
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg klarte faen meg å sprekke idag. Har hatt ett par helt for jævlige dager. Har hatt 2mg liggende hele tiden som backupplan. Så i frustrasjon deltes den oppi ti for å få nøye dosering på ca 0.2. Jeg ble ikke noe særlig rusa og samvittigheten min ble vanvittig dårlig. Dårligere enn hva jeg kunne sett for meg. Vurderte sterkt en justering til for å se om det var det som trenges, MEN de ni resterende dosene gikk rett i vasken helt spontan, både vemodig og med stolthet.

Så nå er det slutt, jeg trengte kansje den siste der for at konstatere at psyken er på en helt annen vei enn til avgrunnen. Takk faen for det.

Føler denne sprekken gjorde bare alt verre, glad jeg ikke tok en justering for da mistenker jeg alt ville blitt bedre… noe som er verre…. Hehe