Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2382
Hei Freaks,
Jeg arbeider på en videregåendeskole. Bor ca. 250 meter unna skolen. Skolen har 150 Mbit/s linje. Jeg kunne derfor tenkte meg å også bruke denne når jeg er hjemme.

1. Finnes det noen antenner jeg vil kunne sette på veggen og koble til en ruter slik at jeg får gratis nett hjemme?

2.Er det noen måte jeg kan sette opp ruteren slik at man slipper innloggingen fra fylkeskommunen(dersom man skulle få besøk). Altså bruke min innlogging også sende signalet videre senere.

3. Er dette en god idé? Ville dere gjort det?
Lag deg en retningsstyrt antenne.

Trenger en usb wifikort, en pringles boks og en usb ledning.
Drill hull i siden på boksen til ledningen og legg wifidongelen inni boksen. Plugg ledning i pc og sikt åpningen på pringlesboksen mot skolen.
Tusen takk.
Er det noe måte jeg vil kunne sende Internett signalet videre fra pc'en?
Sitat av vestlandslefse Vis innlegg
Tusen takk.
Er det noe måte jeg vil kunne sende Internett signalet videre fra pc'en?
Vis hele sitatet...
Er mulig. Husker ikke hva det heter i farten
Jeg brukte en laptop inn med kabel, også brokoblet den over til WiFi. Kanskje det går ned WiFi adapter også.
Du må ha ett eller flere APs for utendørsbruk, dette må kobles til en switch inne på skolen.

Altfor mye stress for å få ett begrenset nettverk du må logge inn på hele tiden.
Sist endret av SinHazzard; 19. juli 2022 kl. 13:04.
Det ett par kunder har pleid å kjøre er å sette opp ett par mikrotik sxt på skolen og samme hjemme.