Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1905
Fuck Mr. Plod!
Jeg er på utkikk etter noe statistikk på hvor mange i oslo som røyker cannabis.

Finner mye eldre grafer og grafer som inkluderer hele norge.

Men finnes det noen tall for kun oslo? Jeg ser så voldsomt mange i oslo røyke ute på gata at jeg nesten ikke kan tro det jeg ser.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jævlig mye ungdom som røyker, både Oslo V og Ø.

Mye fler en det man skulle trodd
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Halve den norske befolkingen 16-22 røyker hasj og snorter coke i 2022. Er helt vanvittig. Ikke like tider som for 20 år siden..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Halve den norske befolkingen 16-22 røyker hasj og snorter coke i 2022. Er helt vanvittig. Ikke like tider som for 20 år siden..
Vis hele sitatet...
Folk blir jo satt på ADHD medisiner helt neddi barneskole alderen, det er ikke så langt unna coke som man skulle tro
Noen konkrete tall vil du ikke kunne få da det ikke blir gjort omfattende undersøkelser blandt voksne, men i 2013 sa politioverbetjenten i Oslo at det er færre blandt ungdommen som vegrer seg for å prøve hasj. Fra 2015-2018 økte bruken drastisk og man kunne slå fast at bruken hadde blitt dobbelt så høy på vestkanten i Oslo som på østkanten (take that, dere som regel innvandringsfiendtlige som klager på at østkanten har så mange hasjrøykere). Politiet forklarer noe av økningen med mer synlighet av cannabis i musikk- og populærkultur blandt idoler, lovverket i USA som påvirker holdninger og lettere tilgang på cannabis for forskjellige miljøer her.

Rapporter fra Videregående skoler i Oslo forteller at 1 av 3 gutter har prøvd hasj. En undersøkelse gjort på 25.000 elever på 84 ungdoms- videregåendeskoler i Oslo fant at 38% av guttene hadde brukt cannabis og 23% av jentene. Ungdata-forskerne ser en økning i psykiske problemer, problematferd og cannabisbruk, og at ungdommene bruker mindre tid på lekser. Samtidig forteller ungdommen at det gir de høyere sosial status.

Jeg kan ikke si jeg opplever at "voldsomt mange" røyker hasj åpenlyst i Oslo, men en gang i ny og ne går jeg forbi andre som røyker på gata. Er man i parken en deilig sommerdag vil flere grupperinger fyre i løpet av dagen men jeg syns egentlig ikke det er så mye mer nå enn for 5 eller 10 år siden av åpenlys hasjrøyking. Jeg har da fyra på stranda, på byen og i parken i alle år selv, men ut fra det jeg ser av statestikken så er det særlig blandt de yngste ungdommene ting har endra seg. Når jeg gikk på ungdomsskolen og vgs var det omtrent bare "min" omgangskrets som røyka hasj og noen til, anslagsvis 1 av 10 elever mens nå er det oppe i 4 av 10. De tallene er forøvrig bare fra de som har prøvd og sier oss ikke noe om hvor mange som røyker fast eller jevnlig da.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg stusser over hvor vanlig det har blitt. Selv har jeg ikke drevet med det så mange år, så det påvirker det sikkert litt. Men nå er det plutselig overalt. Jeg tror Norge som USAs 51. (eller var det 53.?) stat nok blir veldig påvirket av utviklingen som skjer der. Vi skal ikke undervurdere hvor amerikaniserte vi er i Norge. Men jeg spør meg selv ofte om det faktisk har blitt mye mer av det de siste årene. Det var ikke sånn for 10-15 år siden at man så det overalt.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er nok lettere og finne ut hvor mange kg som blir distribuert om dagen.
I Hordaland går det ca 12-16 kg hasj om dagen. Blir ikke røyka 12-16kg hver dag, men det blir distribuert(solgt) i gjennomsnitt hver dag.
Du kan spørre hvordan jeg vet det, da svarer jeg: jeg bare vet det og jeg vet det er rett
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hordaland/vestlandet
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er nok lettere og finne ut hvor mange kg som blir distribuert om dagen.
I Hordaland går det ca 12-16 kg hasj om dagen. Blir ikke røyka 12-16kg hver dag, men det blir distribuert(solgt) i gjennomsnitt hver dag.
Du kan spørre hvordan jeg vet det, da svarer jeg: jeg bare vet det og jeg vet det er rett
Vis hele sitatet...
Gjelder dette bare hasj eller også weed?
Hvis 50000 i snitt røyker 1G døgnet blir det 50 Kilo pr døgn. Tipper det er en plass mellom 35-50K mennesker som røyker 1G daglig i Oslo, sikkert mere og.

50 Kilo er mye tjall pr døgn :O
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stinker jo weed fra alle parker i Oslo 24/7
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Stinker jo weed fra alle parker i Oslo 24/7
Vis hele sitatet...
*dufter
i positiv forstand syns jeg. Blir alltid glad av å lukte weed
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vacant Vis innlegg
*dufter
i positiv forstand syns jeg. Blir alltid glad av å lukte weed
Vis hele sitatet...
Hvem blir ikke glad
Anonym bruker
"Kjær Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finnes vel en haug med statistikker det er mulig å jobbe ut ifra?
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Jeg er på utkikk etter noe statistikk på hvor mange i oslo som røyker cannabis.

Finner mye eldre grafer og grafer som inkluderer hele norge.

Men finnes det noen tall for kun oslo? Jeg ser så voldsomt mange i oslo røyke ute på gata at jeg nesten ikke kan tro det jeg ser.
Vis hele sitatet...
Sånn ut ifra min erfaring, som har brukt cannabis i 13 år så er det blitt mer synlig utenfor Oslo og i Oslo er det samme greia som alltid.