Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 983
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Noen her med erfaring å få autismediagnose i voksen alder? Typen har autisme og mistenker jeg og har det, ettersom vi sliter med mange av de samme tingene. Har bestemt meg for å teste meg. Skulle gjerne hørt fra andre som har blitt utredet som voksen, usikker på hvordan jeg skal gå fram med det utenom å ta det opp med psykiatern.
Hvis du går til psykolog/psykiater kan du ta det opp med dem. Det var det jeg gjorde når jeg ble utredet i 2015. Etter noen samtaler med psykologen ble jeg henvist til et senter der de utreder for autisme. Ble ganske fort utelukket for meg, så hvor lang en eventuell prosess blir er ikke så godt å si.

Om du ikke har en fast psykolog kan du ta det opp med din fastlege og så blir du mest sannsynlig henvist videre.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Skal ta det opp med psykiater neste gang jeg er der, tusen takk!