Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5736
Styreleder i oppgangen og vaktmester har vist mye morro av å snuse i søppelposene til folk og påpeke at mye kastes feil
Jeg har mitt på det rene så nærmest mest underholdning for meg disse E-postene, men begynner jo å lure på om de har rett til dette?
Sist endret av Gloss; 22. november 2021 kl. 22:49.
La han holde på, det er kanskje høydepunktet til vedkommende iløpet av en dag. Ikke ødelegg det.
Tja, det kan vel diskuteres om det går under plagsom/krenkende adferd. Jeg ville fortalt vaktmesteren min mening om at vedkommende tar seg tid til å snike i søpla mi istedenfor å gjøre jobben sin.
Kan det ikke være fordi søppelfirmaet som tømmer søppelet ikke blir så glad om det kastes mye feilsortert søppel? Kan hende jeg tar feil nå altså, men jeg mener å ha lest er par saker i nyere tid om søppelfirmaer som gir beskjed om slikt. I så fall kan det være en reell årsak, og ikke bare snoking. Det blir litt vanskelig å si når man ikke vet hvordan disse epostene er ordlagt, osv.
Søppel som tømmes fra borettslag etc blir ikke fakturert for å kaste "feil" i restavfallsdunken. Det får man ikke kontrollert når komprimator tømmes. Det at styreleder og vaktmester roter i søpla til folk er IKKE greit. Tror jeg hadde konfrontert de å spurt hva de driver med..eller hiv noe skikkelig nasty å vent å se
Sitat av kimsta Vis innlegg
Søppel som tømmes fra borettslag etc blir ikke fakturert for å kaste "feil" i restavfallsdunken. Det får man ikke kontrollert når komprimator tømmes. Det at styreleder og vaktmester roter i søpla til folk er IKKE greit. Tror jeg hadde konfrontert de å spurt hva de driver med..eller hiv noe skikkelig nasty å vent å se
Vis hele sitatet...
Nei, men det er kjipt når restavfallsdunken fylles opp et par dager etter tømming og det er ingenting i papp og plast...
Hadde ikke vært komfortabel med at nabo og vaktmester hadde gått igjennom søppla.. Synes egentlig det høres ganske sykt ut hele greia.
Styreleder/medlemmer i borettslaget her gjorde det.

Dro også strofen «Jeg vet hvem det er som har kastet feil, fordi jeg har sett medisinpakken».

Det gikk ikke på meg, men fytti så kleint å høre på.
Det er faktisk kommunale vedtekter som bestemmer at vi skal sortere søpla vår, med forbehold om lokale unntak.
Så dette er ikke noe Narvestad bestemmer og regulerer, han gjør vel bare jobben sin og følger opp renovasjonen som håndterer søppelet på oppdrag fra kommunen.

Til dere som synes dette er greit å kaste all søppel i restavfall de så koster det penger når man må ha større restavfallsbeholdere fordi sløkkede grisemennnesker ikke gidder sortere.
Når du har kastet søpla på borettslagets eiendom (i søppelsjakta), da eier du vel ikke søpla lenger? Da har vel borettslaget overtatt eierskapet til søpla di, og kan gjøre hva dem vil med det? Eller tar jeg helt feil her?