Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1670
Jeg har i løpet av et halvt år røyket tre ganger. Har lest en god del om hasj, og dermed fått med meg at det kan ta opptil flere ganger før det blir noe funk.

Første gang var med en kompis for ca. 1/2 år siden. Vi hadde 1,5 gram som vi delte på to joints. Vi mekket etter en vanlig fremgangsmåte jeg har lest på dette forumet. Ingen av oss fikk antydning til virkning.


Så gikk det ca. 5 måneder til andre gang.

Andre gang var vi fire stykker. Denne gangen hadde vi 1 gram tilsammen på en joint. Jeg er usikker på hva vi hadde, men jeg tror det var pot. To av gutta hadde røyket en del fra før. Begge disse fikk virkning etter kort tid, og lo av alt og ingenting. Den tredje person fikk også bra virkning men ikke noen persolihetsforandring/latterkrampe. Jeg derimot måtte vente lenge. Etter 15 min kom det plutselig et lite kick. Det kjentes nesten ut som et nikotinsjokk, bare en annet følelse. Men til forskjell var det ingen gradvis rus. Det kom plutselig. Dette skjedde flere ganger. Kick for kick, ingen gradvis rus og jeg ble stadig fjernere men hadde kontroll på alle tanker og omgivelser.


Tredje, 1-2 måneder senere, var jeg med to personer som aldri hadde røyka før. Men en bekjent som var ganske rutinert mekka for oss. Vi hadde to joints med 0.7 i hver. Jeg og nummer 2 var ganske fulle, mens han tredje ikke hadde drukket.
Ingen av oss merket noen ting. Jeg og nummer to, som også var full, bestemte oss for å fyre opp mer. Vi lagde to til med 0,7. Men denne gangen skjedde det heller ingen ting.

Jeg har planer om å røyke igjen, så derfor har jeg skrevet dette.
Det jeg lurer på er om dere har noen gode råd, og kanskje fortelle meg grunnen til denne utviklingen.
Sist endret av Nippi; 9. februar 2010 kl. 20:06. Grunn: Skrivefeil
Jeg tror du må være litt mer forsiktig med hva du kjøper. Det er stooor kvalitets forskjell av det som finnes i norge.
Det er forholdsvis normalt å ikke merke noe de første gangene man røyker cannabis. Mange vil måtte røyke det flere ganger før de merker noe til rusen, mens andre får funk første gang. Så lenge kameratene dine som har røyka mye blir fjerne er det ikke shiten det er noe galt med. Du blir nok bare nødt til å forsøke et par ganger til hvis du vil ha funk.
Men hvis alle ikke fikk funk er det nok dårlig shit.
Og for din egen og økonomien sin skyld, ikke venn deg til å røyke så mye som dere gjør
ta å fåtaki en bong, eller fyr opp en bøtte med 1.5L flaske i, da går de til topps!
Sitat av D_MT Vis innlegg
ta å fåtaki en bong, eller fyr opp en bøtte med 1.5L flaske i, da går de til topps!
Vis hele sitatet...
Han har røyka 2-3 ganger og du ber han prøve bøtte? Stakkars fyr
Sist endret av Dimergon; 10. februar 2010 kl. 04:58.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Og for din egen og økonomien sin skyld, ikke venn deg til å røyke så mye som dere gjør
Vis hele sitatet...
Tre ganger på et halvt år? Dette er overhodet ikke mye i forhold til hva de fleste andre cannabisrøykere røyker over samme periode.

Det tok ca fem ganger før jeg kjente det skikkelig, så ikke engst deg for at du er spesiell og "immun" mot hasjrusen. Det kommer nok

Bare ta det rolig, mekk en jonas, ta tre-fire trekk og legg den fra deg. Om du ikke kjenner noe, er det waste å ta resten. Vent heller en uke og prøv igjen.

kan folk slutte å anbefale bøtte snart?
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Han har røyka 2-3 ganger og du ber han prøve bøtte? Stakkars fyr
Vis hele sitatet...
Ja, og? Funker helt fint det.
Fyr bøtta ! Eller ta det på bong, hvis du ikke merker det da.. Er det bare å slutte
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
kan folk slutte å anbefale bøtte snart?
Vis hele sitatet...


why?



bøtta er vist du har dårlig shit eller du er desperat etter å få funk.


den pleier å kicke ganske bra


men om du ikke har røyket noe spesielt før så vill jeg ikke råde deg til å ta bøtta!

ta Icebong!
Det her e bøttesnakk! la gutten prøve. Hvis han ikke kjenner det da, er det noe galt. :P
Sitat av MiniMee Vis innlegg
Det her e bøttesnakk! la gutten prøve. Hvis han ikke kjenner det da, er det noe galt. :P
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde 2 bøttetrekk første gangen. Ble bare litt treig og sulten.
Mitt råd er å ta det rolig. Du har ikke dårlig tid. Start med joint og bli kjent med rusen før du hiver deg over "bøtta"

Max
Alle snakker om bøtte! Hva i all verden mener dere med bøtte?
jeg kjørte bøtte første gang og har gjort d en del ganger senere men får lite effekt. Når jeg røyker vanlig merker jeg ikke noe så har slutta med sånt. Det ble akkurst som vanlig røyk bare dyrere
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Vet ikke om det er mye til råd men... Jeg har fått full effekt fra første gang jeg røyket cannabis. Den første gangen var det pot. Var helt avslappet, å rullet meg en joint, tok ett trekk, holdt inne litt (5-8 sec) å pustet rolig ut igjen, så satt jeg meg bare ned i sofaen forann TVen å slappet av, så etter ~10 min merket jeg plutselig at jeg var stein som faen (det var indica) Har aldri hatt noen problemer med effekten eller paranoia etc.
Vet ikke helt hva jeg prøver å komme fram til...

Ta det rolig, slapp av. Good vibrations
Ikke jakt på rusen, la mary jane komme til deg