Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  237 23310
Sitat av Mullah Vis innlegg
Konserndirektør måtte begrunne forbudet mot å henge opp pride-flagg fordi hotellene allerede hadde gått til innkjøp av flaggene og de ansatte var forberedt på å henge de opp. Forbudet var en kontramelding som overrasket tillitsvalgte, også fordi helomvendingen ikke en gang var tatt opp i konsernets samarbeidsutvalg. Forklaringen han kom med var også, som nevnt tidligere i tråden, et urovekkende signal om prioriteringer.
Vis hele sitatet...
hva var den urovekkende forklaringen?
Sitat av magnet Vis innlegg
hva var den urovekkende forklaringen?
Vis hele sitatet...
At de mener det er like viktig å inkludere homofober som homofile.
bra konkludering...

Uttrykket "inkluder alle" eller uttalelser som støtter likestilling brukes vanligvis for å uttrykke rettferdighet, ikke-diskriminering og like muligheter for alle mennesker, uavhengig av deres identitet, bakgrunn eller personlige egenskaper og seksuell legning såklart.
de mener vanligvis ikke å antyde at de støtter eller tolererer skadelig, ulovlig eller uetisk atferd som homofobi, pedofili eller noen form for vold eller kriminalitet.

skulle tro det viktige var å virkelig støtte og respekterer alle individer for hvem de er.
bedrifter har mulighet til å ha klare retningslinjer og inkludere folk når det kommer til alt fra, ansettelse til forfremmelse osv.
like goder til alle ansatte.
utvide tilatt kleskode, la folk signalisere sin identitet hva en det måtte være.
la alle individer gi uttrykk for sine behov og møte de på best mulig måte.
være en økonomisk sponsor (for hvilken som helst gruppe som trenger ett løft eller aksept i samfunnet)
representere, selge, appelere, påvirke...
virkelige handlinger med andre ord.

vis noen ikke vil dette, så slipper de rampelyset i dette tilfelle da de kan heise ett flag og si at man er enig. (smile and wave boys, smile and wave)
...noe jeg synes er litt ironisk for å være ærlig.

"I en e-post skriver Morthen Thorvaldsen,
– Ingen skal diskrimineres, og det å fremme likeverd, like muligheter og rettigheter er temaer konsernet vårt arbeider med systematisk gjennom hele året. Thon Hotels har ikke heist regnbueflagg på flaggstengene våre fordi vi ønsker å være nøytrale, og at inkludering og mangfold skal favne alle"

nøytral er bare dårlig ordvalg, da han sier i samme setning at de inkluderer alle.

men det flagget er ett skikkelig sårt tema, og absolutt det aller viktigste.
Sitat av magnet Vis innlegg
nøytral er bare dårlig ordvalg, da han sier i samme setning at de inkluderer alle.
Vis hele sitatet...
Jeg ser ingen grunn til å tro at det bare var et dårlig ordvalg. De skriver i eposten at de mener de inkluderer flere ved å ikke heise flagget. Prisverdig at de har en policy om å unngå aktiv, ulovlig diskriminering i konsernet. Men i diskusjonen mener de altså de er mer inkluderende ved å forby støttemarkering for skeives menneskeretter. Da tyder alt på at de mener nøytralt når de sier nøytralt. Som om homofobi vs homofili er en politisk meningsmotsetning.

Jeg er for øvrig enig i at det er mye virtue signalling i næringslivet på det feltet, det kan absolutt ha en bismak. Men det var altaå ikke begrunnelsen, og det er annerledes å ikke be hotellene heise det og å forby dem å gjøre det.
Sist endret av *pi; 10. juni 2023 kl. 18:54.
Sitat av Natrajk72 Vis innlegg

Jeg er ikke en homofob og flekser ikke mine meninger til de (bortsett fra nå) og synes det helt klart er nok og at pride folka bør ta seg en bolle og holde kjeft.

Jeg har faktisk vært så rebelsk at jeg i min oppvekst hengte med homoer på jobben utafor jobben uten å være bøg selv men det gidder jeg ikke lenger fordi det har gått for langt.
Vis hele sitatet...
Ver akkurat hva du mener!
Jeg var ganske raddis selv, og hengte av og til med negre utenfor jobben selv om jeg ikke er neger selv, helt til det ble for mange av dem. Nå har jeg slutta.

Jeg vil gjerne invitere deg på boller og en prat om hvordan det var å være være rebelsk i gamle dager, og hvordan vi gamle raddiser har blitt utdaterte konservative gubber.
Sist endret av erox; 11. juni 2023 kl. 09:40.
Såklart er det for mye, når barn utsettes for sinnssykdom og det idealiseres fremfor å bli sett på som det det faktisk er…

Homofili er en ting, mutilasjon og hjernevasking av barn er noe annet. Når man i tilegg ikke kan ytre seg uten å bli angrepet eller straffeforfulgt må man nesten stoppe opp å stikke fingern i jorda..

Galskapen over fjorden der idealer eller di med makt pusher på di jævla gale greiene med «pronounce» og at det er helt ok og være katt på heltid, der alle må respektere og ikke minst når man forventes å måtte bruke beskrivelser av dyr eller ting om mennesker så melder jeg meg ut, det blir så jævlig dumt….
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Såklart er det for mye, når barn utsettes for sinnssykdom og det idealiseres fremfor å bli sett på som det det faktisk er…

Homofili er en ting, mutilasjon og hjernevasking av barn er noe annet. Når man i tilegg ikke kan ytre seg uten å bli angrepet eller straffeforfulgt må man nesten stoppe opp å stikke fingern i jorda..

Galskapen over fjorden der idealer eller di med makt pusher på di jævla gale greiene med «pronounce» og at det er helt ok og være katt på heltid, der alle må respektere og ikke minst når man forventes å måtte bruke beskrivelser av dyr eller ting om mennesker så melder jeg meg ut, det blir så jævlig dumt….
Vis hele sitatet...
Har det hatt mange konsekvenser for deg personlig, utover at folk forklarer at/hvordan synspunktene dine er basert på ignoranse, fordommer, hat, propaganda, og ikke på voldsomt imponerende tankevirksomhet? Kanskje noen til og med har hintet til at slike meninger ikke reflekterer spesielt heldig på deg som medmenneske?

Du blir ikke tiet ihjel: i hvert fall ikke her, all den tid innlegget ditt, og mange av tilsvarende... kvalitet... får stå. Problemet er at du har null av interesse å komme med. 100% standard anti-LGBT-oppgulp som alle har hørt før. At folk ikke gidder enda en gang er ikke noe overgrep mot deg. Du har i praksis valgt deg ut en marginal, temmelig harmløs og allerede stigmatisert gruppe å demonisere litt til. Det er jo et valg du har 100% ansvar for selv, og som - hva var uttrykket? - ingen er pålagt å heie på.

Så sutrer du over at "meninger" som dine ofte blir møtt med kritikk. Tappert, jada, men for å sammenlikne: du oppsøker denne diskusjonen helt frivillig. "Motparten" din har vært mål for flere regelrette terrorangrep. Gruppene under Pride-paraplyen møter hatkriminalitet og annen diskriminering på regelmessig basis - for å være de de er.

Folk som deg risikerer neppe å bli skutt på bar.

Det verste du risikerer er at meningene dine blir upopulære, eventuelt litt pinlig korreks fra enhver person som kan denne saken bedre enn deg. Det kan sikkert være et problem, ikke minst fordi det må skje ca. hver eneste gang du åpner kjeften, men det stiller ikke i samme kategori.
Føler jeg hører mer om hvorfor ikke ha Pride en faktisk Pride, sett ett par flagg her og der men kan ikke si jeg har blitt dusja i Pride.

Suspekt.
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Såklart er det for mye, når barn utsettes for sinnssykdom og det idealiseres fremfor å bli sett på som det det faktisk er…

Homofili er en ting, mutilasjon og hjernevasking av barn er noe annet. Når man i tilegg ikke kan ytre seg uten å bli angrepet eller straffeforfulgt må man nesten stoppe opp å stikke fingern i jorda..

Galskapen over fjorden der idealer eller di med makt pusher på di jævla gale greiene med «pronounce» og at det er helt ok og være katt på heltid, der alle må respektere og ikke minst når man forventes å måtte bruke beskrivelser av dyr eller ting om mennesker så melder jeg meg ut, det blir så jævlig dumt….
Vis hele sitatet...
Sinnsykdom faktisk.. trodde vi hadde kommet litt lengre i 2023, dette beviser jo bare at vi trenger pride og mer informasjon ut til folk som sluker løgnene til FOX news rått. Det er kanskje et testamente til hvor effektivt propagandamaskineriet til den republikanske pengemaskinen er.

Her kan du lese om Kjønnsinkongruens, hvilke tilbud det Norske helsevesenet har og hva aldersgrensene, men hovedpoenget er:
Tidligst fra 18 års alder tilbys du også fjerning av eggstokker og livmor, samt operasjon av ytre kjønnsorganer.

All kirurgi er frivillig.
Vis hele sitatet...
, det finnes et par eksempler av pasienter under 18 som har fått brystene fjernet, men praksisen er stoppet nå. kilde, dette var en privat lege som gjorde det på tross av rettningslinjene til norsk helsevesen.

Jeg stusser fremdeles på dette med "hjernevasking", tror folk at unger kan påvirkes til å bli homofil? Unger tåler det meste av informasjon bare det pakkes inn på rett måte, vi har jo hatt eksperter snakke om hvordan man forteller barn om sex og at det finnes pedofile.
Slik at de ikke gjør det som tidligere skjer: De opplever noe de ikke har hørt om/aner hva er og stoler på den voksne overgriperen når de sier at dette er "hemmelig".
På samme måte er det da bedre at unger får lære om homofili tidlig slik at de ikke går rundt å tror noe er feil med de når puberteten setter i gang.
Det samme strekker seg til kjønnsdysfori, jo mer et barn vet om fenomenet jo bedre skikket er de til å håndtere hvilke følelser/tiltrekninger de har. Alternativet er at de sliter psykisk for de tror de er "unormale" og at det ikke finnes andre som de, som kan gå ut over utdanning og produktivitet i livet senere.

Å skifte kjønn er ingen smal sak, vi snakker hormondepmende medikamenter over lengre tid og eventuelle operasjoner på inde og ytre kjønnsorganer. Helsemyndighetene har eksperter man kan snakke med og det presiseres hele tiden at "det er ingen skam å snu". Språket de informerer med er at dette er pasientens valg og de er der for å veilede så godt som mulig.

Men nei, det er sikkert morro å bare tro på all dritten du får høre om transpersoner og pride, konflikt får jo hjertepumpa til å øke tempo, endorfiner og alt det der kontra å faktisk forstå at dette er mennesker med problemer som først de siste 20-30 årene har hatt mulighet til å bli tatt på alvor.
Ja jeg er helt enig, det har blitt alt for mye Pride. Jeg leser om Pride konstant i avisene. Alle kollegaene mine snakker om hvor teit Thon saken og andre Pride saker var i lunsjen. Hvorfor har folk klikket så vinkel? Hvordan ble folk så ekstreme? Dette har gått alt for langt.

Ikke at jeg kjenner så mange homofile da. Eller, joda, han ene vennen min fra VGS, Jonas, han er en kul type. Han er en av de gode. Han er ikke som alle de andre QWERTY gærningene som identifiserer seg som katter, eller de som ønsker at transkvinner skal delta i profesjonell kvinneidrett eller de som vil at dragqueens skal twerke foran unger i pride paraden. Han er egentlig ganske rimelig han. Han mener forøvrig også at Pride har gått litt over stokk og stein og har blitt litt tatt over av firmaer som søker billig PR poeng og streite folk som bare vil kjøre dagsfylla.

Nei, nok er nok. Nå må de gærne folka jeg leser om på nett slutte å ha så sinnsyke meninger. Jeg syntes forøvrig at Danby Choi, LibsOfTikTok og Jordan Peterson gjør en veldig viktig samfunnstjeneste om å opplyse om problemene rundt Pride og Woke. Uten dem hadde jeg ikke visst hvor stort samfunnsproblem dette var på nett. De viser den faktiske sannheten av Pride og woke gjengen, anbefaler alle å følge dem!!

#CancelCancelCulture
Det er vel forsåvidt bare bra at folk føler de kan være seg selv og er akseptert blant andre medmennesker. I tilegg, så er det noe positivt for de som ikke bryr seg om sistnevnte. Det kan hjelpe å hindre eller sakke ned økende overpopulasjon .
Sitat av Vekst Vis innlegg
Ja jeg er helt enig, det har blitt alt for mye Pride. Jeg leser om Pride konstant i avisene. Alle kollegaene mine snakker om hvor teit Thon saken og andre Pride saker var i lunsjen. Hvorfor har folk klikket så vinkel? Hvordan ble folk så ekstreme? Dette har gått alt for langt.

Ikke at jeg kjenner så mange homofile da. Eller, joda, han ene vennen min fra VGS, Jonas, han er en kul type. Han er en av de gode. Han er ikke som alle de andre QWERTY gærningene som identifiserer seg som katter, eller de som ønsker at transkvinner skal delta i profesjonell kvinneidrett eller de som vil at dragqueens skal twerke foran unger i pride paraden. Han er egentlig ganske rimelig han. Han mener forøvrig også at Pride har gått litt over stokk og stein og har blitt litt tatt over av firmaer som søker billig PR poeng og streite folk som bare vil kjøre dagsfylla.

Nei, nok er nok. Nå må de gærne folka jeg leser om på nett slutte å ha så sinnsyke meninger. Jeg syntes forøvrig at Danby Choi, LibsOfTikTok og Jordan Peterson gjør en veldig viktig samfunnstjeneste om å opplyse om problemene rundt Pride og Woke. Uten dem hadde jeg ikke visst hvor stort samfunnsproblem dette var på nett. De viser den faktiske sannheten av Pride og woke gjengen, anbefaler alle å følge dem!!

#CancelCancelCulture
Vis hele sitatet...
Og her har vi enda en som bare hører på løgnene til idioter som Choi, Peterson og jeg tror ikke jeg strekker meg langt når jeg misstenker at du følger Andrew Tate også.

Har du i det hele tatt lest tråden? Virker ikke slik, virker egentlig ikke som om noen av dere som har så mye i mot pride gidder å delta i noen som helst diskusjon, dere skal bare spy ut løgner og piss.
Sitat av Vekst Vis innlegg
Ja jeg er helt enig, det har blitt alt for mye Pride. Jeg leser om Pride konstant i avisene. Alle kollegaene mine snakker om hvor teit Thon saken og andre Pride saker var i lunsjen. Hvorfor har folk klikket så vinkel? Hvordan ble folk så ekstreme? Dette har gått alt for langt.
Vis hele sitatet...
VG nevner ikke Pride på forsiden nå, Dagbladet har 1 sak.

Hvordan hadde du likt det om jobben din hadde gitt dere forbud mot å snakke om det i lunsjen? Ingen ble tvunget til å støtte Pride i Thon-saken, saken gikk på at ledelsen nektet de å avgjøre hva de vil selv.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Dette med hvorvidt foreldre skal kunne bestemme hva slags budskap og innhold barn blir eksponert for har ganske tunge tradisjoner. Å melde folk til barnevernet for å ikke ønske barn eksponert for pride er like fucked up som å skulle hjemmeskole barn for å unngå sekularisering og eksponering for politisk ideologi.

Vi er i en krisesituasjon,en krig, fordi nå er nazi/facisme og pedofili-calling en del av den verre delen av debatten

Hvis et politisk flertall begynner å presse på her mot de som er uenige blir situasjonen bare enda verre og frontene hardere

Må vi akseptere at det er innenfor foreldre sin diskresjon, rett til å oppdra og å forme barn også i retning legning eller ikke en legning?

Dette tror jeg er veien å gå så får hvert individ og hver familie svare for sine verdier og vurderinger innenfor lovens rammer

Denne holdningen kan man være uenig i, man kan tilogmed postulere skade og negativ påvirkning fra det

Men kan det likevel være noe vi må akseptere på lik linje med politisk og religiøs frihet til organisere seg i familier, grupper, kirker osv hvor man simpelthen er uenig,har andre ideal og holdninger enn enn det politiske normale, normerte, vanlige, gjennomsnittlige

Vi har allerede nok identitetskrise og kulturkrig både i Norge og andre land

Samfunnet som helhet henger langt etter progressive velgere i byene, vi er et land der statsminister er gift med en prest, der kirkelige politiske krefter har stor makt og innflytelse og borgerlige partier og populisme generelt star sterkt

Det er veldig vanskelig tema å navigere imo, vi burde håndtere det nærmere et privatliv-type spørsmål så lenge subkultur og minoriteter faktiske får og har like rettigheter som folkedypet

Tvang fører til hat her, og ingen av sidene burde medikalisere eller psykologisere debatten eller sine motstandere, dette trenger i dag å bli mindre fanatisk, mindre brennhett og mindre uforsonlig
Foreldre må ha lik rett til å oppdra barn konservativt eller radikalt,ellers går vi bare mot mer krig
Sist endret av meaculpaUIO; 12. juni 2023 kl. 14:08.
Haha, visste jeg burde lagt til en /s på slutten der. Skrev egentlig satire for å understreke at folk hauser seg opp over det de leser på nett, men ser bor ifra at folka de møter som regel er rimelige folk. Inkludert de i lunsjen som syntes at hele greia er teit. Kunne nok ha gjort det litt tydeligere så tar selvkritikk på det.

Fordi det er erfaringen min. Det er kun på nett du ser de mest ekstreme meningene. De eneste som deltar i denne debatten er de på ytterkantene.

Om du for eksempel tror at bildene LibsOfTikTok eller Ben Shapiro tegner er representativt av virkeligheten så bruker du rett og slett anekdoter som bevis og tror på noen som er økonomisk incentivert til å hause deg opp slik at du klikker, engasjerer, retaines og monetizes.

Det samme gjelder avisene. Det samme gjelder Danby Choi. Det samme gjelder Jordan Peterson.

Alt er fake folkens. Pride oppstyret (i år også) skjer fordi folk er økonomisk incentivert til å snakke om det. Hvorfor hører jeg så lite snakk om Pride fra LGBTQ+ folka? (Fordi de tjener ikke penger på å snakke om det).
meaculpaUIO: Problemet slik jeg ser det, er jo at de som er i mot Pride ikke tåler å bli sagt i mot, de hyler om sensur og at det er "vanskelig" å diskutere temaet. Så ironien her er jo at vanlige heteroseksuelle folk blir så brydd av at Pride i det hele tatt eksisterer. De virker ærlig talt å være snøflak som aldri har deltatt i en debatt.

Jeg har heller aldri sett noe bevis på at noen tvinger folk til å delta på pride. Kan dere vennligst elaborere på hva dere mener er tvang? for meg er det bare enda en av overdrivelsene som brukes for å male pride som noe det absolutt ikke er.

Det andre som jeg synes er merkelige er at flere av de som stiller seg negativt til Pride er rusbrukere, en annen gruppe folk som er marginalisert i samfunnet og som burde vite hvordan det er å være på utsiden, ikke være akseptert. Man skulle jo tro at de hadde noe form for empati, men neida, her og er det flere som sluker løgner om at folk twerker foran barn og skal manipulere de til å bli trans og har mest sannsynlig ikke sett Pride med egne øyne.

Sitat av Vekst Vis innlegg
Haha, visste jeg burde lagt til en /s på slutten der. Skrev egentlig satire for å understreke at folk hauser seg opp over det de leser på nett, men ser bor ifra at folka de møter som regel er rimelige folk. Inkludert de i lunsjen som syntes at hele greia er teit. Kunne nok ha gjort det litt tydeligere så tar selvkritikk på det.

Fordi det er erfaringen min. Det er kun på nett du ser de mest ekstreme meningene. De eneste som deltar i denne debatten er de på ytterkantene.

Om du for eksempel tror at bildene LibsOfTikTok eller Ben Shapiro tegner er representativt av virkeligheten så bruker du rett og slett anekdoter som bevis og tror på noen som er økonomisk incentivert til å hause deg opp slik at du klikker, engasjerer, retaines og monetizes.

Det samme gjelder avisene. Det samme gjelder Danby Choi. Det samme gjelder Jordan Peterson.

Alt er fake folkens. Pride oppstyret (i år også) skjer fordi folk er økonomisk incentivert til å snakke om det. Hvorfor hører jeg så lite snakk om Pride fra LGBTQ+ folka? (Fordi de tjener ikke penger på å snakke om det).
Vis hele sitatet...
Belyser jo en viktig del da, at det du antar folk skal kunne skjønne er satire ligner virkeligheten såpass mye at det er umulig å skille de: Poe's lov.
Sist endret av Expialidocious; 12. juni 2023 kl. 14:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Dette med hvorvidt foreldre skal kunne bestemme hva slags budskap og innhold barn blir eksponert for har ganske tunge tradisjoner. Å melde folk til barnevernet for å ikke ønske barn eksponert for pride er like fucked up som å skulle hjemmeskole barn for å unngå sekularisering og eksponering for politisk ideologi.

Vi er i en krisesituasjon,en krig, fordi nå er nazi/facisme og pedofili-calling en del av den verre delen av debatten

Hvis et politisk flertall begynner å presse på her mot de som er uenige blir situasjonen bare enda verre og frontene hardere

Må vi akseptere at det er innenfor foreldre sin diskresjon, rett til å oppdra og å forme barn også i retning legning eller ikke en legning?

Dette tror jeg er veien å gå så får hvert individ og hver familie svare for sine verdier og vurderinger innenfor lovens rammer

Denne holdningen kan man være uenig i, man kan tilogmed postulere skade og negativ påvirkning fra det

Men kan det likevel være noe vi må akseptere på lik linje med politisk og religiøs frihet til organisere seg i familier, grupper, kirker osv hvor man simpelthen er uenig,har andre ideal og holdninger enn enn det politiske normale, normerte, vanlige, gjennomsnittlige

Vi har allerede nok identitetskrise og kulturkrig både i Norge og andre land

Samfunnet som helhet henger langt etter progressive velgere i byene, vi er et land der statsminister er gift med en prest, der kirkelige politiske krefter har stor makt og innflytelse og borgerlige partier og populisme generelt star sterkt

Det er veldig vanskelig tema å navigere imo, vi burde håndtere det nærmere et privatliv-type spørsmål så lenge subkultur og minoriteter faktiske får og har like rettigheter som folkedypet

Tvang fører til hat her, og ingen av sidene burde medikalisere eller psykologisere debatten eller sine motstandere, dette trenger i dag å bli mindre fanatisk, mindre brennhett og mindre uforsonlig
Foreldre må ha lik rett til å oppdra barn konservativt eller radikalt,ellers går vi bare mot mer krig
Vis hele sitatet...
Altså, den personlige friheten bør selvfølgelig stå sterkt, men det bør ikke være lov å ta barna sine ut fra obligatorisk undervisning.

Det er ingen politisk ideologi eller agenda å lære barn om at mørkhudede er like mye verdt som lyshudede.

Det er ingen politisk ideologi eller agenda å lære barn om at to gutter eller to jenter kan være kjærester.

Dersom man mener at foreldrene skal kunne ta ut barna sine fra undervisning om menneskerettigheter, så vil det resultere i at barna kan få ganske ekstreme meninger hjemmefra. Og da er det et samfunnsansvar å sikre at disse barna ikke får holdninger som er så sterke at det resulterer i vold mot skeive eller rasisme. For det skjer faktisk.

Benjamin-saken dukket ikke opp av intet. Holdningene og handlingene begynte et sted.

Vold og mot skeive er noe som skjer relativt ofte. Og igjen; Handlinger stammer fra holdninger. Og holdningene har man lært et sted.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sitat av David01 Vis innlegg
Altså, den personlige friheten bør selvfølgelig stå sterkt, men det bør ikke være lov å ta barna sine ut fra obligatorisk undervisning.

Det er ingen politisk ideologi eller agenda å lære barn om at mørkhudede er like mye verdt som lyshudede.

Det er ingen politisk ideologi eller agenda å lære barn om at to gutter eller to jenter kan være kjærester.


Dersom man mener at foreldrene skal kunne ta ut barna sine fra undervisning om menneskerettigheter, så vil det resultere i at barna kan få ganske ekstreme meninger hjemmefra. Og da er det et samfunnsansvar å sikre at disse barna ikke får holdninger som er så sterke at det resulterer i vold mot skeive eller rasisme. For det skjer faktisk.

Benjamin-saken dukket ikke opp av intet. Holdningene og handlingene begynte et sted.

Vold og mot skeive er noe som skjer relativt ofte. Og igjen; Handlinger stammer fra holdninger. Og holdningene har man lært et sted.
Vis hele sitatet...
Hvis folk er uenige med deg på de setningen jeg har merket da? Skal du si "dette er fakta ikke politikk, så dette må (tvang) du/dere akseptere!

Det er jo nettopp slike holdninger/vurderinger som vi ser og er en del av den politiske motstand mot transseksuelle, drag og homofili

Jeg mener foreldre står i en fri posisjon til å forme barna sine i retning rasisme og antihomofili hvis de vil det, og forsøk på å tvinge dem til noe annet vil ikke fungere slik ting er i dag, og skape stor konflikt og uro

Slik ser jeg det
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Vet du hva annet som skaper stor konflikt og uro? Rasisme og hat mot LGBT.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Hvis folk er uenige med deg på de setningen jeg har merket da? Skal du si "dette er fakta ikke politikk, så dette må (tvang) du/dere akseptere!

Det er jo nettopp slike holdninger/vurderinger som vi ser og er en del av den politiske motstand mot transseksuelle, drag og homofili

Jeg mener foreldre står i en fri posisjon til å forme barna sine i retning rasisme og antihomofili hvis de vil det, og forsøk på å tvinge dem til noe annet vil ikke fungere slik ting er i dag, og skape stor konflikt og uro

Slik ser jeg det
Vis hele sitatet...
Rasisme og diskriminering er vedtatt ved lov at ikke er greit.

Det bør egt ikke være nødvendig å diskutere om slikt skal være «politiske motsetninger». For det er det etter samfunnet sitt syn ikke. Det er grunnleggende menneskerettigheter.

Men for å vinkle det litt annerledes:

Hvis vi sier at pride og rasisme er politikk. Da har politikere som styrer retten til å stappe prideflagget i halsen på deg og fengsle deg dersom du snakker pride imot.

Hitler gjorde jo det samme, bare motsatt vei.

Og dersom du misliker pride, så kan du slå ned skeive over en lav sko. For det har du som barn lært hjemmefra at «slikt gjør vi hjemme hos oss».

Tenker du alvorlig at dette er veien å gå for samfunnet?

(Nå kan jo du svare ut dette med å si at «Jeg har ikke sagt at vold er greit», men det spiller ingen rolle. For vold vil ende opp som resultatet mot de minoritetene som skal leve med dette.)
Folie à deux
Ja jeg er enig at pride har tatt alt for mye av. Prinsippet startet bra og var noe jeg støttet. Nå og ordrer jeg alle flagg fordi det har blitt like vanlig som å se norske flagg den 17. Mai.

Det som overrasker meg mest med denne tråden er personer som har særdeles sterke meninger uten å være en del av dette samfunnet, og blir tilnærmet rasende å se meninger mot det - da er man homofob, rasist eller det som verre er. Og en ting er hvordan det er nå, noe som jeg ikke tar direkte tilling til men hvordan det er om 1 år, eller 5.

Det er flott at dette blir støttet men grensen er nådd da det snart virker som en "krig" mellom det å støtte, mellom det å være nøytral. Prinsippet har mistet sin verdi imot at man enten er for pride, eller mot. En nøytral part virker ikke-eksisterende og jeg mistenker en andel av de som er for dette kun ønsker å gå ut i krangel uvitende om hva de egentlig starter en krangel for?

Jeg skal ikke argumentere for at lemlestelse og en hypnose for at ungdom/barn blir påvirket av dette, da denne gruppen er sårbar for påvirkning av meninger og alt en leser i media. Hvem har vel ikke vært usikker på seksualitet i tidlig ungdomsår og vil angre når de treffer en mer voksen alder når man er mer trygg og selvsikker på egen seksualitet eller kjønn
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jada, "krig mot nøytralitet" er akkurat det enhver LGBT-supporter vil ha...

Hvis du som privatperson faktisk passer dine egne saker, er det svært få som har et problem med det - og hvis de har det, har du ditt på det tørre.
Det reelle problemet er en ekstrem mengde "nøytrale"... som tilfeldigvis innbefatter seg 99% med nøyaktig den samme hatefulle retorikken man ser f.eks. republikanerne piske opp rednecks med, identisk ned til spesifikke (dårlig oversatte) formuleringer. Ikke bare det, men de insisterer også på å dele gleden med alle som ikke omtrent gjør fysisk motstand.

Slike kan man vel aller nådigst få lov til å bli lei? Det er ikke så vanskelig å kjenne lusa på gangen, og det er uunngåelig at man blir skeptisk i lengden.

La oss si at 99 folk på rad går bort til deg, påstår veldig iherdig at de Absolutt Ikke Har Noe Imot Fossilbiler, og så legger ut i det vide og brede om polarsmelting og drivhusgasser mens ingen kan få inn et kløyva ord. To minutter senere kommer linja om at alle bensin- og hybridsjåfører burde blitt stilt opp og skutt, hele gjengen.

Når fyr #100 dukker opp: blir du litt skeptisk da, eller tenker du at det må helt sikkert være en ærlig, uforutinntatt fyr denne gangen?
Sitat av noguhso Vis innlegg
Det som overrasker meg mest med denne tråden er personer som har særdeles sterke meninger uten å være en del av dette samfunnet, og blir tilnærmet rasende å se meninger mot det - da er man homofob, rasist eller det som verre er. Og en ting er hvordan det er nå, noe som jeg ikke tar direkte tilling til men hvordan det er om 1 år, eller 5.
Vis hele sitatet...
Du skjønner ikke at på et nettsted som freak, støtter homofile? Et nettsted som baserer seg på samfunnets utskudd, et fristed for oss som er litt annerledes?

Sitat av noguhso Vis innlegg
Det er flott at dette blir støttet men grensen er nådd da det snart virker som en "krig" mellom det å støtte, mellom det å være nøytral. Prinsippet har mistet sin verdi imot at man enten er for pride, eller mot. En nøytral part virker ikke-eksisterende og jeg mistenker en andel av de som er for dette kun ønsker å gå ut i krangel uvitende om hva de egentlig starter en krangel for?
Vis hele sitatet...
For meg sier det her at du enten ignorerer store delen av saken, gaslighter eller genuint ikke vet bedre.

Grunnprinsipper her er å støtte folk med det som tradisjonelt sett har blitt straffeforfulgt og sett ned på. Tusenvis av folk har blitt utsatt for vold og har hatt det så ille med måten andre behandler de på at de tar sitt eget liv.. men neida det er så synd på dere som er i mot pride.. og vi vet visst ikke hva vi kjemper for... jeg vet faen ikke om dette muligens er det frekkeste pisspreiket jeg har vært vitne til.
Sist endret av Expialidocious; 12. juni 2023 kl. 20:26.
Support gay rights!.livet er kort. Vær raus med hverandre

Jeg har deltatt i pride flere ganger. Har aldri blitt komplimentert av menn utenom pride så det var hyggelig.

Kan forstå at noen blir skeptisk mot enkelte som kanskje drar den veldig langt i hvordan de fremstår i toget kanskje.
Folie à deux
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Du skjønner ikke at på et nettsted som freak, støtter homofile? Et nettsted som baserer seg på samfunnets utskudd, et fristed for oss som er litt annerledes?



For meg sier det her at du enten ignorerer store delen av saken, gaslighter eller genuint ikke vet bedre.

Grunnprinsipper her er å støtte folk med det som tradisjonelt sett har blitt straffeforfulgt og sett ned på. Tusenvis av folk har blitt utsatt for vold og har hatt det så ille med måten andre behandler de på at de tar sitt eget liv.. men neida det er så synd på dere som er i mot pride.. og vi vet visst ikke hva vi kjemper for... jeg vet faen ikke om dette muligens er det frekkeste pisspreiket jeg har vært vitne til.
Vis hele sitatet...
På det beste så gaslighter jeg, men det er ikke tilfellet her. Jeg har ikke motsatt meg denne bevegelsen og jeg synes utviklingen har vært bra inntil nå, da vi bombarderes med pride og det har overtatt såpass at det ikke er lov å komme med noen form for kritikk så er vel ikke dette annet enn PR dratt ut av de sterkeste dimensjoner.

Siden du har vært så aktiv i denne tråden, hvordan preget dette deg og hvorfor har det så mye for deg å si, er dette eneste eneste sak som gjelder i verden vi lever i? Hvis dette er tilfellet - at denne bevegelsen er så viktig at den havner oppå alt annet som er en problemstilling, hva kommer for deg som nummer 2 i køen?

Hvis dette er det verste pisset du har vært borte i, hvor mye har du så vært borte i? Jeg sa tydelig i posten over at jeg ikke er imot pride, men ting har en grense er du ikke enig i det? Det finnes ekstremt mye å moralisere over, hvorfor skal pride være det som topper kantene hos deg?

Jeg vil råde deg å spare diskusjonen som snart tar en krangel å bevare det fra "idiot" "gaslight" eller at andre rett og slett ikke vet bedre, for det gjør vel du?
Sitat av noguhso Vis innlegg
På det beste så gaslighter jeg, men det er ikke tilfellet her. Jeg har ikke motsatt meg denne bevegelsen og jeg synes utviklingen har vært bra inntil nå, da vi bombarderes med pride og det har overtatt såpass at det ikke er lov å komme med noen form for kritikk så er vel ikke dette annet enn PR dratt ut av de sterkeste dimensjoner.

Siden du har vært så aktiv i denne tråden, hvordan preget dette deg og hvorfor har det så mye for deg å si, er dette eneste eneste sak som gjelder i verden vi lever i? Hvis dette er tilfellet - at denne bevegelsen er så viktig at den havner oppå alt annet som er en problemstilling, hva kommer for deg som nummer 2 i køen?

Hvis dette er det verste pisset du har vært borte i, hvor mye har du så vært borte i? Jeg sa tydelig i posten over at jeg ikke er imot pride, men ting har en grense er du ikke enig i det? Det finnes ekstremt mye å moralisere over, hvorfor skal pride være det som topper kantene hos deg?

Jeg vil råde deg å spare diskusjonen som snart tar en krangel å bevare det fra "idiot" "gaslight" eller at andre rett og slett ikke vet bedre, for det gjør vel du?
Vis hele sitatet...
Det er ganske enkelt, jeg kjenner folk som har tatt livet sitt pga skiten de har fått pga seksualiteten deres, akkurat som jeg svarte tidligere til superspurv.

Så hva er din greie? Ikke har du lest tråden, ikke har du noe forhold til Pride, allikevel mener du det er "for mye" å ha noen dager der man bare vil promotere toleranse og aksept for andre.

Er det virkelig så ille å se noen regnbueflagg her og der?
Folie à deux
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Det er ganske enkelt, jeg kjenner folk som har tatt livet sitt pga skiten de har fått pga seksualiteten deres, akkurat som jeg svarte tidligere til superspurv.

Så hva er din greie? Ikke har du lest tråden, ikke har du noe forhold til Pride, allikevel mener du det er "for mye" å ha noen dager der man bare vil promotere toleranse og aksept for andre.

Er det virkelig så ille å se noen regnbueflagg her og der?
Vis hele sitatet...
Vel det er trist å høre hvis det faktisk har skjedd.

Ja jeg har lest tråden før jeg valgte å kommentere her, men jeg må stå på mitt å si at pride har blitt for mye. Hvis du leser det jeg har skrevet så gjelder det ikke nødvendigvis meg, jeg ser det likevel som et faretegn at jeg har blitt såpass filtrert med dette at jeg ignorerer dette, henger du med her?

Du svarer meg ikke på hva som hadde kommet som nummer 2 i køen og det er ingen grunn til å bli så hissig over det jeg skriver, jeg respekterer dette samtidig som jeg synes det har blitt for mye. Jeg er selv jødisk og det har heller ikke en veldig god historie, hva er dine ta ker om dette? Veldig mange flere ble drept over lang tid, ifht det du sier at mange homofile har dødd over veldig, veldig mange år. Jeg har aksept, men hvor lite nyansert du fremstår nå, er ikke så bra.

Jeg forstår at du brenner for dette, men ta deg sammen. De siste kommentarene dine reflekterer ikke noen forståelse for situasjonen og historikk av diskriminerende karakter
Ja det har blitt for mye.

Tidligere var jeg deltager i pridefeiringen og gikk fremst i gruppa for folk med hiv (homofil venn som har hiv) og jeg deltok for å vise støtte både ovenfor han og andre mindre tollereante mennesker. Men nå deltar jeg ikke, flagger ikke og sier minst mulig om pride pga kulturen som har blitt rundt det.

Min personlige oppfattning og erfaring er at pride IKKE handler om inkludering, samhold og at vi kan elske og være sammen med den man vil. Det har blitt en sekk hvem som helst kan kaste på seg og er du ikke enig blir du en satt i bås med høyrevridde, konservative gamlinger som ser rødt av at to gutter holder hender.

Mine problemer er mye på grunn av transedebatten der menn kan bli kvinner, katter eller hvilkensomhelst farge og vi skal akseptere det som en sannhet og sunn fornuft skal gå sin gang. At barn og unge skal få pubertetblokkere og veiledning til å bytte kjønn er forkastelig og hører ikke hjemme noe sted. At noen i voksen alder velger å gå gjennom dette for egen lomme er helt greit, men det er ikke statens jobb.

Når det er sagt så skal folk få gjøre akkurat som de vil og jeg behandler ALLE med den samme respekten, mann, dame, trans, katt eller fugl og jeg skal bruke det navnet de ønsker, men det endrer ikke på at det kun er to kjønn og at vi alle må forholde oss til den virkelige verden.

Avsluttningsvis vil jeg nevne at de homofobene jeg kjenner er rasshøl i utgangspunktet og mer pride gjør de ikke til mindre rasshøl. Det som funker er å ta for seg de rasshølene vi møter og sette de på plass, ikke vifte med mer flagg.
For mye absolutt. Pride hva er det skeive dager? Enga pride, vel vinner ikke siden begynnelsen av 2000,- tallet. Akerselva er pride/stolthet og uten elva hadde ikke Oslo vært en Metroen i Norge. Dette er innført fra San Francisco og delvis LA.

"Kjærlighet gjennom gode handlinger" uavhengig av alt det andre er det en klok dame som sier.
Sitat av robhol Vis innlegg
Du mener den der folk skrev inngående, saklige svar til postene dine? Der du ble spurt utdypende spørsmål du ofte enten ignorerte eller svarte bemerkelsesverdig vagt på?

Den der du ble møtt med saklig argumentasjon og øyeblikkelig begynte å bråklage på wokehet og "at det er ulovlig å være uenig", etter at én person var litt mer likefrem om at de syntes meningen din var dass? Der det virket som om du faktisk tok det som et direkte påskudd til å unngå å svare på ett eller flere av disse utdypende spørsmålene?

Den der du påstår at du "bruker vitenskapen", mens du egentlig bare oppsummerer synet ditt á la Chappelle, og avfeier den delen av biologien som ikke er "normal" nok til å passe poenget ditt?

Den tråden der du hevder å jobbe i helsevesenet, og glatt overser flere oppfølgingsspørsmål som én som jobber i helsevesenet sannsynligvis ville ha klart å besvare?

Den tråden?
Vis hele sitatet...

Ja
Sitat av noguhso Vis innlegg
Vel det er trist å høre hvis det faktisk har skjedd.

Ja jeg har lest tråden før jeg valgte å kommentere her, men jeg må stå på mitt å si at pride har blitt for mye. Hvis du leser det jeg har skrevet så gjelder det ikke nødvendigvis meg, jeg ser det likevel som et faretegn at jeg har blitt såpass filtrert med dette at jeg ignorerer dette, henger du med her?

Du svarer meg ikke på hva som hadde kommet som nummer 2 i køen og det er ingen grunn til å bli så hissig over det jeg skriver, jeg respekterer dette samtidig som jeg synes det har blitt for mye. Jeg er selv jødisk og det har heller ikke en veldig god historie, hva er dine ta ker om dette? Veldig mange flere ble drept over lang tid, ifht det du sier at mange homofile har dødd over veldig, veldig mange år. Jeg har aksept, men hvor lite nyansert du fremstår nå, er ikke så bra.

Jeg forstår at du brenner for dette, men ta deg sammen. De siste kommentarene dine reflekterer ikke noen forståelse for situasjonen og historikk av diskriminerende karakter
Vis hele sitatet...
Jeg har særdeles vanskelig for å tro noe av det du skriver.. i grunn kunne hele teksten din summeres til at du driter en lang faen I hva jeg skrev.

Hva faen har det med saken hva jeg legger som "nr 2" i prioriteringen min, hva slags tafatt drittforsøk på å styre diskusjonen eller skape stråmenn er dette?

Poenget står fremdeles: det er tydelig så vanskelig for deg og flere her inne å skjønne at mange er marginalisert i Norsk samfunn enda, dere klarer ikke å se lengre enn deres egen nese og klager på bagateller. "Pride er for mye" det er alt for mye å be dere tåle noen regnbueflagg her og der. Stakkars dere altså.

I mens dør ungdommer pga intoleranse som fremdeles eksisterer, til og med i så progressive land som Norge.

Sitat av Pancamo Vis innlegg

Mine problemer er mye på grunn av transedebatten der menn kan bli kvinner, katter eller hvilkensomhelst farge og vi skal akseptere det som en sannhet og sunn fornuft skal gå sin gang.
Vis hele sitatet...
Kan du slutte å skrive totalt piss? Eller er det for mye FOX news, Tucker Carlson og Andrew Tate på deg?
Sist endret av Expialidocious; 13. juni 2023 kl. 07:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
fullstendig enig i det du skriver, men tone ned språket litt eller @Expialidocious?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
fullstendig enig i det du skriver, men tone ned språket litt eller @Expialidocious?
Vis hele sitatet...
Jeg blir bare så frustrert, folk er så usaklig. Å gruppere kjønnsdysfori med furries? To ganger har folk kommet med slikt totalt søppel
BRAND ∞ STRONG
Skjønner det, mye søplete meninger her, men kjipt hvis folk vegrer seg for å delta også.
Nja, når å "delta" betyr å forbarme oss andre med de "undertrykte" meningene sine, for å så klage når de blir utsatt for den horrible handlingen av å bli motsagt, må jeg si meg uenig.
Selvfølgelig skal alle få delta i debatter selv om de har meninger og måter å diskutere på du ikke er enig i. Gå på sak og ikke person så vinner du i lengden.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Jeg blir bare så frustrert, folk er så usaklig. Å gruppere kjønnsdysfori med furries? To ganger har folk kommet med slikt totalt søppel
Vis hele sitatet...
Men kjære vene

TS oppretter en tråd om folk meninger rundt pride og utviklingen av pride. Spør man 100 forskjellige mennesker så vil man få ganske mange forskjellige svar.

Jeg tror ingen i tråden her har noe agenda om å ta noen som helst og jeg vet at de skriver på et veldig generelt nivå.

Hvis person xyz synes at det har blitt for mange kinks/fetisjer i pridetoget så må personen lov til å både ha og ytre den meningen.

Jeg synes pancamo hadde et godt poeng. Det hjelper ikke å heise mer flagg for å vinne over homofobene/rasshølene. Jeg tror det bare trigger de enda mer, så derfor må man heller slå ned på de enkelte rasshøla. De representerer ikke majoriteten.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Ja
Vis hele sitatet...
Sitat av Expialidocious Vis innlegg



Kan du slutte å skrive totalt piss? Eller er det for mye FOX news, Tucker Carlson og Andrew Tate på deg?
Vis hele sitatet...
Hva er det jeg skriver som er piss?

Ikke ser jeg på fox news og følger hverken Tucker Carlson eller Andrew Tate, men du har kanskje ikke kapasitet til å tenke sjæl og legger dine egne forutsetninger over på andre. Utrolig slitsomt.

Du ignorerer fullstendig at jeg behandler alle med respekt og er grei mot alle jeg møter og henger deg opp i at jeg støtter meg på den virkelige verden der det eksisterer to kjønn og thats it.

Alle kan få lov til å late som de er hva de vil, en klovn skal få lov til å late som han er en klovn, en gangster skal få lov til å late som han er en harding og ei transkvinne kan få late late som hen er en kvinne. Og jeg får vel lov til å late som jeg er afrikaner en dag selv om jeg er hvit? Eller var det her grensa gikk for hva som er greit og ikke?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg synes det blir litt mye Fox News-kuksuging, jeg. Ikke at jeg tenker på noen spesielle selvfølgelig, da. Folk blir så eitrende forbanna hver gang jeg sier at tilbakestående høyreekstremister verden over har en tendens til å likne på hverandre. Eller at jeg personlig synes slike synspunkter gjør innehaveren til en siklende idiot. Kan jo ikke si noe nå for tiden, det er bare klaging om homser og flagg overalt, og hvis man ikke hater dem ivrig nok er man homo selv. Og trans, som selvfølgelig er sinnssykdom. Og kommunist, og ateist, og antakelig kvinne - disse folkene har jo ikke hjernekapasitet til å huske forskjellen på mer enn én oppkonstruert busemann samtidig.

Forferdelig leit at all ekte diskusjon skal ødelegges av disse homofobiske wannabe-nazistene som elsker å suge fascistkuk (ironisk nok - nei, jeg skjønner det ikke heller). Trist at man ikke skal kunne ha noen som helst sjans til å komme med nyanser, uten at det blir ramaskrik og bokstavelig talt overfall fra brunskjortene. Tenk om de hadde vært litt mer opptatt av fakta og logikk, og litt mindre av dydssignalisering? (Dette er "virtue signalling" på norsk, til dere som bare har hørt det på engelsk...)

Det er rart at alle nyfascistene skal bli så sinte på homofile og transer. Lurer på om det har noe for seg at mange homofobe egentlig er i skapet selv? Det har vært ganske mange fremstående homofobiske politikere på høyresiden som har blitt fersket i å begå denne forferdelige synden, gjerne innimellom tirader. Gutt som lugger jenta han liker, liksom, skikkelig barneskolefakter, bare... at det selvfølgelig ikke er ei jente i denne situasjonen. Med mindre hun bokstavelig talt er på barneskolen, kanskje - er ikke ekstremt mange "konservative" amerikanske politikere bare pedofile i forkledning?

Det er helt rart at man ikke får lov til å stille disse enkle spørsmålene. Jeg er jo 100% nøytral og vet derfor ikke hva jeg skal tro, jeg bare registrerer at man aldri får lov å ha sin egen mening på høyresiden noen gang.
BRAND ∞ STRONG
Så er jeg en naiv dum hippie hvis jeg tenker at det blir mindre vold om folk får utrykke seg, samme hvor tåpelig det
måtte være?
Og hva konstruktivt har du bidratt med i debatten her da robhol, foruten det å bare spy ut ræl til de du ikke liker i tråden?

Til dere som er propride og brenner for denne kampsaken så bør dere diskutere med logikk og ikke følelser. Dere blir så barnslige og det er dere som sporer helt av. Dere graver deres egen grav uten at dere selv vet.

Jeg synes det er spesielt hvordan Fox News og Andrew Tate har blitt trukket som paralleller i denne tråden fordi det er et par individer i tråden som har litt konservative holdninger til pride.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Så er jeg en naiv dum hippie hvis jeg tenker at det blir mindre vold om folk får utrykke seg, samme hvor tåpelig det
måtte være?
Vis hele sitatet...
Hvis du utelukker religion, politikk og pride så synes jeg ikke du er en naiv, dum hippie. Ellers er vel disse tre temaene mye av grunnen til at verden brenner idag.
Sist endret av Superspurv; 13. juni 2023 kl. 12:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Der ser man det igjen. Ikke lov å være uenig, da er man "ikke konstruktiv" og "spyr ut ræl". Trist at du skal undertrykke andres synspunkter sånn og være så ufin, Superspurv, minner ikke det ganske mye om Nazi-Tyskland?
Sitat av robhol Vis innlegg
Der ser man det igjen. Ikke lov å være uenig, da er man "ikke konstruktiv" og "spyr ut ræl". Trist at du skal undertrykke andres synspunkter sånn og være så ufin, Superspurv, minner ikke det ganske mye om Nazi-Tyskland?
Vis hele sitatet...
Point taken. Du er sikkert morsom å debattere med på vors/fest. Skål!
Folie à deux
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Jeg har særdeles vanskelig for å tro noe av det du skriver.. i grunn kunne hele teksten din summeres til at du driter en lang faen I hva jeg skrev.

Hva faen har det med saken hva jeg legger som "nr 2" i prioriteringen min, hva slags tafatt drittforsøk på å styre diskusjonen eller skape stråmenn er dette?

Poenget står fremdeles: det er tydelig så vanskelig for deg og flere her inne å skjønne at mange er marginalisert i Norsk samfunn enda, dere klarer ikke å se lengre enn deres egen nese og klager på bagateller. "Pride er for mye" det er alt for mye å be dere tåle noen regnbueflagg her og der. Stakkars dere altså.

I mens dør ungdommer pga intoleranse som fremdeles eksisterer, til og med i så progressive land som Norge.



Kan du slutte å skrive totalt piss? Eller er det for mye FOX news, Tucker Carlson og Andrew Tate på deg?
Vis hele sitatet...
Du må lære deg å ikke skrive under aggresjon. Er det jeg som fremstår som en idiot når jeg bruker "faen" i annenhvert ord? Plager det deg så ekstremt at noen ikke er med deg men heller ikke mot deg? Elendig hersketeknikker kommer du også med. Hva med at du slutter å slenge piss om fox news og Tate.

Over til debatten: hvorfor blir du så ekstremt provosert over dette? Hvorfor er det galt å mene noe annet om deg? Og at "mange andre" i denne tråden står i akkurat det jeg sier, det er du som skiller deg ut så en saklig og ikke minst rolig kommentar fra deg ville vært mye til hjelp
Sitat av noguhso Vis innlegg
Du må lære deg å ikke skrive under aggresjon. Er det jeg som fremstår som en idiot når jeg bruker "faen" i annenhvert ord? Plager det deg så ekstremt at noen ikke er med deg men heller ikke mot deg? Elendig hersketeknikker kommer du også med. Hva med at du slutter å slenge piss om fox news og Tate.

Over til debatten: hvorfor blir du så ekstremt provosert over dette? Hvorfor er det galt å mene noe annet om deg? Og at "mange andre" i denne tråden står i akkurat det jeg sier, det er du som skiller deg ut så en saklig og ikke minst rolig kommentar fra deg ville vært mye til hjelp
Vis hele sitatet...
Så du synes det er greit å promotere innhold som reduserer livskvaliteten til transer og homofile, slik de tar livet av seg?

Hva har du i mot folk som bare vil leve livet som seg selv uten å plage andre?

Hvorfor vil du at folk skal ta livet sitt?

For dette er resultatet av hatet og manglende aksept for homofile
Sist endret av Expialidocious; 13. juni 2023 kl. 14:02.
Denne diskusjonen er flau å følge med på. Det er åpenbart at folk ikke er interessert i å høre på den andre parten og bare vil gjenta poenger de ser på youtube. Diskusjon handler om å dele synspunkter og utfordre hverandre. Det handler ikke om å kalle motparten for nazister eller groomere hvis de er uenig med deg.

"hvorfor vil du at folk skal ta livet sitt?" skjerpings
Sitat av Pancamo Vis innlegg
Og jeg får vel lov til å late som jeg er afrikaner en dag selv om jeg er hvit?
Vis hele sitatet...
Det finnes mange afrikanere som er hvite. Å være afrikansk er ikke synonymt med å være svart.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Så er jeg en naiv dum hippie hvis jeg tenker at det blir mindre vold om folk får utrykke seg, samme hvor tåpelig det
måtte være?
Vis hele sitatet...
Nei og jeg skjønner hvor du kommer fra, problemet er jo at dette er jo akkurat det som utnyttes av de som sprer hat og intoleranse: De vil jo bare "lufte meningen sin", de mener de "Må bli hørt" (som om rasister og homofober ikke har blitt hørt før). De utnytter dette, og setter seg i offerrollen med en gang. Så kommer en som meg da og klarer ikke holde kjeft, jeg blir engasjert og plutselig er det JEG som er den store stygge ulven for jeg snakker i mot folk.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Denne diskusjonen er flau å følge med på. Det er åpenbart at folk ikke er interessert i å høre på den andre parten og bare vil gjenta poenger de ser på youtube. Diskusjon handler om å dele synspunkter og utfordre hverandre. Det handler ikke om å kalle motparten for nazister eller groomere hvis de er uenig med deg.

"hvorfor vil du at folk skal ta livet sitt?" skjerpings
Vis hele sitatet...
Kanskje folk skal slutte å gruppere transfolk med furryfantasier da, det er et bevisst forsøk på å bagatelisere saken. Dere snakker ned om noen som har det vanskelig fra før, det er en kjip mobbende tone hver gang folk som "bare vil si meningen sin" skal snakke om transfolk. Det er lite respekt å lese og mye avsky. Er det rart man reagerer?
Sist endret av Expialidocious; 13. juni 2023 kl. 14:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Prøver ikke rette noen finger mot noen jeg.
Er bare min personlige mening og mitt syn at dialog (fortrinnsvis en sivilisert en) er bedre en ingen dialog.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Hva med at du slutter å slenge piss om fox news og Tate.
Vis hele sitatet...
Tate er en dømt menneskesmugler og kjent misogynist. Han og broren groomer mindreårige jenter

At Fox "news" er mest ytringer/meninger (fra høyresiden) og lite nyheter er et kjent faktum, Fox news controversies, en undersøkelse viste at 68 prosent av innholdet er usubstansierte meninger fra programlederne, som ofte er republikansk propaganda. F.eks Hillary clinton epostene, og så når GOP samt Trump også hadde usikrede epostservere, da ble det stillt gitt.

Så, jeg lurer på hvorfor du har så mye i mot at jeg kritiserer en Pedofil?