Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 914
Noen som har prøvet RedHat 8???
Syns det er råbra downloada det for noen dager sida. Jeg finner bare bra ting med det, ingen ting negativt... ennå
Jeg får ikke starte opp Windows igjen.

Støtter ikke mp3. (Må laste ned xmms fra nettet)
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Prøvde det ja. Virket ålreit det, BlueCurve var helt greit. En ting jeg oppdaget var at den filbrowseren som følger med som standard har en tendens til å kræsje.

Og Web Server pakken (LAMP) som fulgte med var ikke noe morsom, ettersom PHP ikke blir kompilert med MySQL funksjoner selv om --with-mysql er med i configure (hehe).

Så var det jo det Eristoff sa, men det er jo en smal sak å fikse. 10 sekunder maks. Men det er jo støtte for ogg, så da driter vi i mp3.

Eristoff: Det følger jo XMMS med, den heter Media Player. Det man må laste ned er en patch som gir XMMS mp3 støtte.

Det følger også med bred støtte for digitalkameraer i 8.0. Dessverre ikke mitt.

TrueType var også en smal sak å få fikset.
Hm, lasta det ned forrige helg, har brent det ut, tengte jeg skulle prøve det i helga som kommer.
Jeg hadde brukt det hvis den støttet raid controlleren min, er utrolig fint, det skal de ha. Men de holdt ikke løftet om mye bedre støtte av raid controllere
Støtte av RAID-kontrollere går på selve kernelen, og den kan (og bør) man konfigurere selv, og også eventuelt patche. Det kan være litt knot i begynnelsen, men det er ikke så vanskelig som mange tror.
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Er det no vesentlige forskjeller fra 7.x?
Verd å oppgradere?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Keanu
Er det no vesentlige forskjeller fra 7.x?
Verd å oppgradere?
Vis hele sitatet...
Det er helt opp til deg å bestemme. Du kan lese mange artikler om RH8 på OSNews.
Opprinnelig postet av Keanu
Er det no vesentlige forskjeller fra 7.x?
Vis hele sitatet...
Ja, det er veldig store forskjeller.
Første distro fra redhat som virkelig satser på desktop.
Opprinnelig postet av Xtrax
Støtte av RAID-kontrollere går på selve kernelen, og den kan (og bør) man konfigurere selv, og også eventuelt patche. Det kan være litt knot i begynnelsen, men det er ikke så vanskelig som mange tror.
Vis hele sitatet...

Riktig det, men det plaget med at de ikke brukte 2.4.19 kernel når den hadde vært ute såpass lenge
▼ ... over en uke senere ... ▼
I combi med APT-GET er det bare genialt Koser meg stort med å knote rundt i systemet. Tok meg en dag før jeg var fornøyd med oppsettet, men nå kjører den meget bra.

Simen
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Exorchist
I combi med APT-GET er det bare genialt Koser meg stort med å knote rundt i systemet. Tok meg en dag før jeg var fornøyd med oppsettet, men nå kjører den meget bra.

Simen
Vis hele sitatet...
Men så må vi huske at apt-get for rh8.0 er peanøtter i forhold til debian. RH har så vidt noen programmer under apt.
Joa, stemmer det. Men da jeg ikke er en stor debian-fan, synes jeg det er et fremskritt. Jeg har pleid å bruke slack, men rh8 er så bra at jeg kommer til å holde meg til det.

Og forresten, apt-get listen til rh kan jo konfigureres til å laste ned unstable, og da blir det med en gang litt bedre.

Simen