Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 865
Heei!

Har en del bilder på telefonen som jeg virkelig ikke vil at andre skal se. Det innebærer også politiet om tlfn blir beslaglagt.

Bruker nå Hide it pro, der er det 4sifret kode som pw. Har tenkt på drop box, kan det funke?

Om telefonen beslaglegges, vil noe slikt holde?
Med mindre selve bildet krypteres eller lagres et annet sted (da f.eks. på Dropbox) og slettes fra telefonen så er det ikke trygt, nei. Da vil hvemsomhelst med tilgang til filsystemet kunne hente ut alt i klartekst.

Nå vet jeg ikke hva "Hide it pro" gjør med bildene, men om det er kun appen som er beskyttet så vil fortsatt bildefilene ligge der.
Selv ville jeg aldri ha lagret et skummelt bilde på telefonen. En telefon er en teknisk dings du har med deg over alt, kanskje noen låner den, du mister den, hvem vet hva - jeg vil anbefale å heller lagre bildet et sted der du har hundre prosent kontroll over det, som f.eks. på en disk hjemme.
Skal du absolutt ha det på telefonen må bildet krypteres. Å lagre det på dropbox vil si at bildet lagres flere steder enn det som egentlig er nødvendig, altså mindre trygt enn utgangspunktet.
Trådstarter
Ok, takk. Etter litt videre videre undersøkelser rundt dette ser jeg at det kunn skjuler.

Jeg overfører da alle bildene til pcn, og krpterer de der.

Noen forslag til gode krypteringsprogrammer?