Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1145
Jeg skulle laget et program hvor jeg kan sette inn bilder og man kan skrolle nedover en liste. Ved å trykke en gang på det ene alternativet på listen dukker det opp et bilde og noe tekst.

Hvordan fikser jeg dette? Hva trenger jeg? (en hel del programskills?)... Finnes det et idiotsikkert program for å sette opp slike enkle programer. Trenger ikke noe fancy, men det bør være bedre enn XL derimot!

Setter pris på svar!!!

-Mathias
For sånt har man har jo.. piczo ? Men da blir det vel mer en hjemmeside enn et program. Hvorfor trenger det å være et program uansett?

Edit: Visual Basic faller ned i hodet mitt om du ikke kan noe som hellst og er villig til å bli ledd av.
Sist endret av TheInternet; 29. januar 2007 kl. 00:18.
Wintrade's Avatar
Trådstarter
Hva med File Maker? Fungerer det?
Sitat av TheInternet
For sånt har man har jo.. piczo ? Men da blir det vel mer en hjemmeside enn et program. Hvorfor trenger det å være et program uansett?

Edit: Visual Basic faller ned i hodet mitt om du ikke kan noe som hellst og er villig til å bli ledd av.
Vis hele sitatet...
Vedder kjønnshårene mine på at du mener picasa

Edit: oops, han mente hjemmesida.. My bad
der mista du kjønnshåra dine... *clip clip*
ehm...hvorfor skal du finne opp kruttet på nytt?

Om du tenker på å lage programvare for å kategorisere bilder så finnes det allerede en hel rekke strålende alternativer (Fotostation, Aperture, Lightroom, Picasa etc etc etc)

Om du tenker på at du skal vise frem bilder til andre så ville dette vært langt bedre som en webside. Det er også langt enklere å lære seg litt html enn de programmeringskunnskapene som er nødvendige.
Om du skal vise fram bilder og vil at det skal se likt ut på alle pcer, hva med powerpoint o.l presentasjon? Flash-animasjon med bildene i? Dette vises likt på alle pcer. (ville anbefalt flash da f eks
jeg ikke har noen powerpoint leser installert ,og jeg er ikke alene om det. "alle" har flash).

Om dette skal gjøres fort men enkelt uten at du må lære deg html osv, hva med å lage et pdf dokument? Det også holder seg likt på alle pcer, og mange har pdf leser installert. Ville tippe du kan få gratisprogram som lager pdf, søk litt på forumet .
Wintrade's Avatar
Trådstarter
Jeg ønser å sette opp et program som består av ETT vindu. Her skal det være En liste med navn. Ved å trykke på denne listen skal en liten rute i dette vinduet vise informasjon om det valgt navnet og en litt større firkant skal vise et bilde. Uder bildet skal det vært to knapper om man kan bla i de forskjellig bildene av akuratt det navnet som er nerket. Gjør jeg meg forståelig? Ønser ikke noe powerpoint e.l. Dette skal være et program kun for dem som får det tildelt.

-Mathias
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Beste tipset er nok faktisk HTML. Dersom du ikkje kan programmering så vil du måtte bruke en del timer på å sette deg inn i det, og du vil ha noko som potensielt kan spre virus. Da er HTML mykje betre, støtta på alle platformer, enkelt å redigere samt kjappare å komme i gang med.
Wintrade's Avatar
Trådstarter
Latterlig. Visual basic var jo dødslett. fant en instruksjons"film" på TPB. Hvorfor alt oppstyret om at det er vanskelig? hahaha
vanskelig ? VB har aldri vært vanskelig.
Wintrade's Avatar
Trådstarter
Virket slik på folk her på forumet. hehe
De sa ikke at det var vanskelig, men at det kunne ta en tid å sette seg inn i for å få til noe slikt..
Jeg satser på at vi snart får se et fantastisk produkt :---))