Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 713
Vet ikke helt hva VBScript er, men trenger bare å forandre noen småting i en .vbs fil, litt søking sa meg at dette er python, men er ikke sikker.

Anyway, hvordan formaterer jeg tall slik at de tall består av minst 2 siffer? (12 = 12, 4 = 04)
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
VBScript er ikke python, det er en scriptversjon av Visual Basic. Du får sjekke opp litt på syntax der.

Du kan gjøre flere ting.
1. Sjekk om tallet er mindre enn 10.
2. Er det mindre enn 10, cast til string - legg til "0" i begynnelsen av strengen og cast tilbake til integer og returner.

1. Cast til streng og sjekk om strenglenden er mindre enn to.
2. Legg til "0" på begynnelsen av strengen, cast til integer og returner.

Som sagt, syntax kan du sjekke opp selv. Men du har jo skrevet noe C++ etter det jeg kan huske, så det burde egentlig være en smal sak.

Alternativt kan du sikker finne noe matnyttig med "string.Format"-funksjonen.
Sist endret av m0b; 25. januar 2007 kl. 18:33.
Ok, da bruker jeg bare den, men håpet på en 'innebygd' funksjon.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Grantax
Vet ikke helt hva VBScript er, men trenger bare å forandre noen småting i en .vbs fil, litt søking sa meg at dette er python, men er ikke sikker.

Anyway, hvordan formaterer jeg tall slik at de tall består av minst 2 siffer? (12 = 12, 4 = 04)
Vis hele sitatet...
Einaste eg kan sei sikkert er at vbscript er *IKKJE* python...
Nei, forstod det nå.
Fikk det til, hadde et problem først, men fant ut at jeg skreiv EndIf i stedet for End If.