Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1630
Dette er en hysterisk jobbannonse som dreier seg om å programmere et nytt OS som skal inneholde alle funksjoner som Windows har og skal være pent å se på. Betalingen for dette lille og ubetydelige arbeidet er mellom $1000 og $3000.

http://www.getacoder.com/projects/ne...tem_42879.html
Ja, det er bare å sette seg ned å begynne å programmere folkens :P
Tja, kansje noe å servere til alle de som trenger penger kjapt.
Haha, likte best han som planla å bruke jedi mind-trick som kapper av bena på folk som tenker å hacke systemet.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
OS (Operasting System...). Hva er et Operasting System?

Ser da ut som en utrolig stor oppgave med et ganske så lite budsjett. Minner litt om da NASA hadde en konkurranse der det var om å gjøre å lage en romrakett som ikke var til over $1mill. (tror jeg)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Vel, 3000$ for et slikt oppdrag vil i praksis sei at dersom nokon tilfeldigvis har lyst til å skrive slikt, så kan dei bidra med en brøkdel av kostnaden.

Det kan forøvrig tolkast veldig vidt: vil dei ha et OS som er har samme binære API som windows? Eller bare samme funksjonalitet? I så fall finst det jo allerede en haug OS som har samme funksjonalitet som windows - m.a Linux, BSD, (Open)Solaris...

Å bygge en distro rundt t.d OpenSolaris vil ikkje vere så mykje arbeid som å skrive det fra scratch - en kan bruke GNU-toolkits, eller BSD-toolkit...
Sånn jeg forstod det vil han at OSet skal kunne kjøre .exe filer osv. Med andre ord skal det ikke være noe anderledes enn Windows bortsett fra at det skal være sikkrere... Jeg lurer på om Microsoft kanskje driver på med noe sånt?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av devotio
Sånn jeg forstod det vil han at OSet skal kunne kjøre .exe filer osv. Med andre ord skal det ikke være noe anderledes enn Windows bortsett fra at det skal være sikkrere... Jeg lurer på om Microsoft kanskje driver på med noe sånt?
Vis hele sitatet...
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
-- Henry Spencer, in a Usenet signature, November 1987.

'nuff said.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Tjah, http://www.reactos.org/ springs to mind?
En idiot på den siden nevnt i første post som tror han klarer å programmere et helt OS på 6 dager, haha

Til og med om hadde brukt alle 144 timene med et team på 10 stk ville han nok hatt et problem der.
Spørs hvor stort OSet skal være, da. Om jeg hadde hatt kunnskapen hadde jeg nok klart å lappe sammen et mikroskopisk floppybasert OS på en uke. Seøvfølgelig totalt ubrukelig, men likevel et OS
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Haha, ymgve, er du klar over hvor mye data man skal ha for å fylle en floppy? AmigaOS 4 er på hva, 30MB i dag? Tror ikke du hadde komt så veldig langt på en uke. Kanskje en bootloader?
Dette kravet er hvertfall helt urimelig:
"It HAS to be HACKER SAFE!"

Ingenting vil noen gang bli "hacker safe" og dermed ville du vel ikke engang få betalt for å lage dette OS-et. Eller hva med denne: "ALL the files that run on Windows XP ust also run on the BlueOrb OS." ..hehe, da bør du skaffe en grei avtale med microsoft vel.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kommentarene er best ^.^