Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  93 10162
Det har seg sånn at jeg har takket ja til å gjøre en grafisk jobb for en som har misbrukt sine stedøtre grovt. Disse er på min alder og yngre. Dette visste jeg ikke før etter han hadde spurt og jeg sa ja. Han er broren til ei på jobben, og så noe jeg hadde laget der og spurte. Grunnen til at jeg er bekymret, er fordi jeg er ei 18år gammal jente selv. Han veit hvor jeg bor, og har sagt han vil komme innom med bilder siden han ikke har data han kan sende det fra. Men det er jo ganske skummelt, sånn hvis jeg er aleine. Man ser jo kanskje ikke hvem det er før man åpner døra.
Hvilke forbehold synes dere jeg burde ta? Hva bør jeg passe meg for og eventuelt gjøre hvis han prøver på noe? Har aldri vært borti noe sånt før, er ganske skremmende. Håper dere har noen tips.
Kjøkkenkniven er jo god?
Du kan jo alltids sei at, nei takk eg er ikkje komfortabel med gjere arbeid for deg.
Hvis han bare skal komme med bilder, si at du ikke er hjemme og be han legge dem i postkassen
MFV
Trådstarter
Men nå er jeg nesten ferdig. Så vil avslutte. Men føler det blir litt frekt om jeg får det til å høres ut som jeg er redd han?
Enten kan du si at du har ombestemt deg, og ikke har tid. Eller så kan du sørge for å være veldig tydelig på hvordan ting skal være via kroppsspråk, og en gjenstand som kan brukes som våpen lett tilgjengelig er heller ikke den dummeste ideen. Men husk å ikke stikk han bare fordi han gjør en brå bevegelse, det er absolutt ikke sikkert at han prøver seg på deg.
Sitat av MFV Vis innlegg
Men nå er jeg nesten ferdig. Så vil avslutte. Men føler det blir litt frekt om jeg får det til å høres ut som jeg er redd han?
Vis hele sitatet...
Har du en venn du kan be komme på besøk? Samtidig som han er der?
Sist endret av meitemark; 22. juli 2010 kl. 17:11.
Skaff deg overfallsalarm hvis du er virkelig redd :/ Ikke at jeg håper du får bruk for den men du vet aldri.
Sist endret av maxphone; 22. juli 2010 kl. 17:12. Grunn: Leif
Si at du ikke føler deg klar for å ta noen jobb allikevel. Vær konsekvent, og ikke la han mase seg til noe mer kontakt med deg, uansett hva han sier. Vær høflig hvis du møter han, men ikke for hyggelig. Snakk med foreldrene dine og kanskje arbeidsgiveren din om det hvis du kan, slik at de er klar over situasjonen. Avslutt all kommunikasjon med han og glem hele greia.
MFV
Trådstarter
Var det jeg sa, men da hadde han visst bare kamera og ikke minnebrikka. Men trodde alle kamera har det, jeg?
kjøp en pepperspray som du har i lomma? Prøver han seg, sprayer du hele boksen i øya hans, og ringer snuten.
Sitat av MFV Vis innlegg
Var det jeg sa, men da hadde han visst bare kamera og ikke minnebrikka. Men trodde alle kamera har det, jeg?
Vis hele sitatet...
Nei, men er som oftest med et liten minnebrikke. Men synes en ting er rart, hvordan får man tatt bilder uten minnebrikke? Lyser en liten rød lampe her, hold deg unna! Du kan også få et par kompiser/venninner til å komme på besøk når han kommer.
Sist endret av SemiColon; 22. juli 2010 kl. 17:17.
Hvis du ønsker å gjøre ferdig arbeidet, så be han om å komme innom jobben din istedenfor hjemmet ditt.
Stort sett alle digitalkamera i dag har minnebrikker. Det finnes noen få billige som har, men som er laget slik at minnebrikka ikke er tilgjengelig for brukeren.

Så enten så mener han at kameraet hans ikke har ei minnebrikke som kan tas ut(uten at han kanskje vet dette), kanskje han ikke har flere minnekort og trenger det minnekortet som bildene ligger på eller kanskje han ikke har rent mel i posen...

Forbehold å ta når han uansett kommer dit er å ha en telefon lett tilgjengelig, sørg for å holde avstand, ikke sperr deg selv inne(dvs, ha en lett fluktvei tilgjengelig) og ha et tydelig kroppspråk. Dekk deg til og ikke vis mer av kroppen en nødvendig.

Våpen(eller slagvåpen, stikkvåpen osv) kan være en veldig dårlig ide. Siden du nå allerede er nervøs ovenfor vedkommende så kan en uskyldig bevegelse eller handling fort tolkes som noe helt annet av deg. Om du da har våpen tilgjengelig klar til bruk så kan du fort gjøre skade uten grunn. I tillegg, om du ikke kan bruke våpenet eller av en eller annen grunn avslører hensikten så kan du fort eskalere situasjonen og gjøre en ubehagelig situasjon veldig farlig. Unngå dette.

Er du i tvil, lag avstand. Gjør han noe så flykt, ikke konfronter han.
Sist endret av nomore; 22. juli 2010 kl. 18:11.
Som meitemark er inne på. Ha noen andre du kjenner godt med deg når du får besøk av denne fyren.
MFV
Trådstarter
Ja, det er nettopp det. Noen små ting som KAN være noe mistenkelig. Som f.eks. at han ikke har data han kan sende bildene på eller minnekort han kan legge igjen. Det kan jo være at det er sant og at han faktisk ikke skjønner sånt, ellers finner han på nok en grunn til å komme hit. Men nå har jeg fått bilder på mms som jeg kunne bruke, og nå lurte han på om jeg var hjemme i helga. Altså, jeg kan jo sørge for at mamma er hjemme hvis han kommer. Ellers at jeg setter meg ut på verandaen med han, sånn at jeg lett kan flykte.

Er vondt det skulle bli sånn, vil jo på en måte tro det beste om han, men man veit jo aldri. Er liksom så redd for å være aleine der, må jo passe på og låse døra osv.. Ikke la det høres noen lyder fra tv ut f.eks.. Som i dag da jeg spiste frokos i morgenkope(kl 12), og han sa han kom uttpå dagen(som jeg igjen avlyste siden mamma skulle bort). Selv om foreldra mine er hjemme, blir jeg jo nærmest redd bare det kommer en bil mot huset vårt - siden jeg ikke er ordentlig påkledd. Usj. Vil bare bli ferdig med det her.
Det kan jo også hende han ikke er så himla farlig. Om han har sonet straffen sin, kan det kanskje være en ide å gi han en ny sjanse. Det betyr selvsagt ikke at du trenger å være dum og sette deg i en farlig situasjon, men også overgripere er mennesker og ett feiltrinn betyr ikke nødvendigvis at du er farlig resten av livet.
Lurt å spørre om slikt på NFF sikkert.

"Stikk han med kjøkkenkniv!" "kjøp en tazer!", "pepperspray!!"

Står tråden i 3 dager har den nok utviklet seg til å handle om hva som er "best" av MMA og Krav Maga
MFV
Trådstarter
Neinei, men han har jo klart å voldta tre av sine unge(ned til rundt 10 år, tror jeg) stedøtre igjen og igjen og tvinge dem til all slags forferdelige ting, det må jo være noe som ikke stemmer helt i hodet hans. Moren i huset var psykisk syk, så var vel ikke helt stabilt der. Han kan vel ha lært, men det er en sjanse for at han ikke har det også. Føler jeg må ta noen forbeholdt, som å ha andre rundt meg f.eks.. Når han har klart å tvinge dem, har han vel noen teknikker som kan holde hvem som helst jente nede?

Haha. Tenkte det kunne være noen luringer her, for pepperspray, kniv osv.. er utelukka anyway.
hvilken jobb er dette ? Bli ferdig fort så slipper du mer av han.
Du kan evnt møte han på en kafé på et kjøpesenter med en veninne/kompis.. noe sånt.
Prøv å få tak i en pepperspray, om ikke ha tilgang på en kniv å bruk den kun i selvforsvar. (ha den i håndvæske eller noe).

Det beste er kanskje bare å la foreldrene dine ta imot å levere eventuelle ting til han.
MFV
Trådstarter
Sitat av Bartman2k Vis innlegg
hvilken jobb er dette ? Bli ferdig fort så slipper du mer av han.
Du kan evnt møte han på en kafé på et kjøpesenter med en veninne/kompis.. noe sånt.
Prøv å få tak i en pepperspray, om ikke ha tilgang på en kniv å bruk den kun i selvforsvar. (ha den i håndvæske eller noe).

Det beste er kanskje bare å la foreldrene dine ta imot å levere eventuelle ting til han.
Vis hele sitatet...
Lager bare en a4-side som han kan dele ut for det han driver med. Jeg er så og si ferdig, så er ikke lenge igjen. Heldigvis.

Ja, jeg må finne en sånn løsning på det. Men jeg tyr ikke til kniv eller pepperspray.
Som flere har anbefalt tidligere, kan dere ikke bare møtes på et offentlig sted med masse mennesker? På en kafé eller jobb f.eks.
Og hvis dere absolutt må møtes hjemme hos deg, sørg for å ha venner/bekjente rundt deg.
Sist endret av s1gh; 22. juli 2010 kl. 19:15.
MFV
Trådstarter
Jo, er det samme jeg har tenkt.
Her er det flere ting som skurrer, og som taler i mot at du bør sette deg selv i en situasjon med risiko for å ende opp alene med han.
  • Første varsellampe: han har misbrukt barn minst 3 ganger tidligere.
  • Deretter sier han at han ikke har noen datamaskin å sende bildene fra, noe som i seg selv er veldig usannsynlig, da vi lever i 2010. At han ikke har datamaskin med internettilgang hverken hjemme eller på jobb er nærmest utelukket.
  • Når du foreslår at han legger minnekortet i postkassen, så sier han at kameraet ikke har minnekort, noe som også er svært lite sannsynlig. Jeg har tilgode å se et digitalkamera uten utskiftbart minnekort (det betyr ikke at de ikke finnes, men at det er lite sannsynlig at det han sier er riktig).
  • Du har fått bilder på MMS, men han vil likevel komme hjem til deg i helga.
Husk på at overgripere ofte har sterke psykopatiske trekk, og at psykopater gjerne er svært gode på å overtale og å virke overbevisende. Det er derfor ekstra viktig at du ikke lar han overtale deg til noe du ikke ønsker. Det er absolutt ikke frekt å ytre et ønske om at han ikke kommer hjem til deg, og hvis han viser klare tegn på å oppfatte det som frekt, så har du en voldsomt kraftig varsellampe bare der.

Det jeg synes du bør gjøre, er å si rett frem på en helt vanlig måte at du ikke ønsker at han kommer hjem til deg, og si at han enten kan sende bildene på mail, møte deg på kafé eller møte deg på jobb (såfremt du ikke arbeider alene). Hvis han lurer på hvorfor, noe som i seg selv vil være snodig å spørre om, trenger du ikke å si noe annet enn at du har personlige årsaker. Det er ikke frekt, men tvert i mot ganske normalt. Insisterer han, så avvis han. Å ikke ta nei for et nei i en slik situasjon er nok en svært kraftig varsellampe for uærlige hensikter.

Ikke vær redd for å virke avvisende, og ikke sett deg selv i en situasjon hvor du kan risikere å ikke føle deg trygg. Sørg for å ha nok folk i umiddelbar nærhet (samme rom), og ikke vær redd for å droppe hele prosjektet hvis han blir for pågående.

Boken The Gift of Fear av Gavin De Becker er veldig relevant og bør leses.
Skaff deg en sånn. Liten, lett, effektiv og billig. Anbefaler den sterkt. Anbefaler den egentlig til alle som er en smule redd. Det er utrolig hvor en sånn liten gjenstand kan få deg til å føle tryggere.

http://www.bodyguard.no/products/ems-personalarm.htm
Synes det med overgrepene høres mest merkelig ut, jeg. Hvorfor er han ikke i fengsel for lengst?
brace yourself
Fickledick's Avatar
Sitat av ymgve Vis innlegg
Synes det med overgrepene høres mest merkelig ut, jeg. Hvorfor er han ikke i fengsel for lengst?
Vis hele sitatet...
hvem vet, kanskje han har sonet straffen sin. Hvis han ikke har det, så anbefaler jeg å avbryte jobben og ringe til snuten å melde han.
Slike folk har gjerne rammer og mønstre de følger. For meg og deg kan hans egne ungdommer og andre ungdommer virke som en marginal forskjell, men for han kan det å gå fra noen han kjenner, kontrollerer og vet hvordan han kan manipulere til å ta skrittet (unnskyld uttrykket) over på fremmede mennesker være veldig stort.

Jeg sier ikke du skal være naiv og godtroende. Ta de forbeholdene du føler du trenger, men ikke la dette ta fra deg nattesøvnen - det har du antageligvis ingen grunn til.
MFV
Trådstarter
Sitat av Provo Vis innlegg
Her er det flere ting som skurrer, og som taler i mot at du bør sette deg selv i en situasjon med risiko for å ende opp alene med han.
  • Første varsellampe: han har misbrukt barn minst 3 ganger tidligere.
  • Deretter sier han at han ikke har noen datamaskin å sende bildene fra, noe som i seg selv er veldig usannsynlig, da vi lever i 2010. At han ikke har datamaskin med internettilgang hverken hjemme eller på jobb er nærmest utelukket.
  • Når du foreslår at han legger minnekortet i postkassen, så sier han at kameraet ikke har minnekort, noe som også er svært lite sannsynlig. Jeg har tilgode å se et digitalkamera uten utskiftbart minnekort (det betyr ikke at de ikke finnes, men at det er lite sannsynlig at det han sier er riktig).
  • Du har fått bilder på MMS, men han vil likevel komme hjem til deg i helga.
Husk på at overgripere ofte har sterke psykopatiske trekk, og at psykopater gjerne er svært gode på å overtale og å virke overbevisende. Det er derfor ekstra viktig at du ikke lar han overtale deg til noe du ikke ønsker. Det er absolutt ikke frekt å ytre et ønske om at han ikke kommer hjem til deg, og hvis han viser klare tegn på å oppfatte det som frekt, så har du en voldsomt kraftig varsellampe bare der.

Det jeg synes du bør gjøre, er å si rett frem på en helt vanlig måte at du ikke ønsker at han kommer hjem til deg, og si at han enten kan sende bildene på mail, møte deg på kafé eller møte deg på jobb (såfremt du ikke arbeider alene). Hvis han lurer på hvorfor, noe som i seg selv vil være snodig å spørre om, trenger du ikke å si noe annet enn at du har personlige årsaker. Det er ikke frekt, men tvert i mot ganske normalt. Insisterer han, så avvis han. Å ikke ta nei for et nei i en slik situasjon er nok en svært kraftig varsellampe for uærlige hensikter.

Ikke vær redd for å virke avvisende, og ikke sett deg selv i en situasjon hvor du kan risikere å ikke føle deg trygg. Sørg for å ha nok folk i umiddelbar nærhet (samme rom), og ikke vær redd for å droppe hele prosjektet hvis han blir for pågående.

Boken The Gift of Fear av Gavin De Becker er veldig relevant og bør leses.
Vis hele sitatet...

Er nettopp det du sier som jeg synes skurrer også. Men det kan også bare værre at dataen faktisk HAR kræsja, og han faktisk er så dum at han ikke skjønner at kameraet har minnebrikke. Mamma kjenner han, og hun trodde det. Søstra hans tror han er tilbakestående på "en måte", men det kan jo også være en unnskyldning hun har for at det blir lettere for henne selv.

Er veldig enig i det du sier, tror jeg skal spørre han om han skal på jobben min, sånn at vi kan se på det der. Det eneste som er igjen, er vel egentlig at han godkjenner. Og jeg har jo sendt han bilde på MMS av det jeg har laget.

Sitat av Fickledick Vis innlegg
hvem vet, kanskje han har sonet straffen sin. Hvis han ikke har det, så anbefaler jeg å avbryte jobben og ringe til snuten å melde han.
Vis hele sitatet...
Han har sonet. Så hvorfor høres det merkelig ut?

Sitat av Sargasm Vis innlegg
Legg ut all personinformasjonen om han og hva han gjorde mot sine stedøtre på 4chan.org, det skulle gi han et helsike han fortjener.
Vis hele sitatet...
Ser jo ut som en uskyldig side der man bare legger ut div. bilder? Eller tar jeg gruuuundig feil? Haha
brace yourself
Fickledick's Avatar
Sitat av MFV Vis innlegg
Er nettopp det du sier som jeg synes skurrer også.


Han har sonet. Så hvorfor høres det merkelig ut?


Ser jo ut som en uskyldig side der man bare legger ut div. bilder? Eller tar jeg gruuuundig feil? Haha
Vis hele sitatet...
Det var ikke jeg som sa det hørtes merkelig ut, jeg bare svarte på den personens innlegg.
Jeg lukter ironi, men det er ikke lett å vite på internett, det å kalle 4chan en uskyldig side er vel å pynte veldig på ryktet den siden har.
Ser jo ut som en uskyldig side der man bare legger ut div. bilder? Eller tar jeg gruuuundig feil? Haha
Vis hele sitatet...
Du tar grundig feil.
Sist endret av staM; 22. juli 2010 kl. 20:52.
MFV
Trådstarter
Sitat av Fickledick Vis innlegg
Det var ikke jeg som sa det hørtes merkelig ut, jeg bare svarte på den personens innlegg.
Jeg lukter ironi, men det er ikke lett å vite på internett, det å kalle 4chan en uskyldig side er vel å pynte veldig på ryktet den siden har.
Vis hele sitatet...
Fakka, trodde det den forje siterte kom med også. Men ja, var ikke deg jeg sikta til
Litt usikker på hvor mye det hjelper med en alarm når hun allikevel er i sitt eget hus når det skjer? En pepperspray/voldtektsspray er kjekt å ha for en 18-årig jente uansett, så bare gå til innkjøp av en sånn uansett. Har det selv alltid med meg når jeg er rundt og reiser uti verden, selv om jeg er 21 år og gutt.
MFV
Trådstarter
Sitat av Nimrad Vis innlegg
Litt usikker på hvor mye det hjelper med en alarm når hun allikevel er i sitt eget hus når det skjer? En pepperspray/voldtektsspray er kjekt å ha for en 18-årig jente uansett, så bare gå til innkjøp av en sånn uansett. Har det selv alltid med meg når jeg er rundt og reiser uti verden, selv om jeg er 21 år og gutt.
Vis hele sitatet...
Går virkelig folk rundt med pepperspray? Tror jeg kanskje er litt vel naiv :P
Reinert med beine !
griped's Avatar
Kanskje han vil bevise for seg selv og andre at han kan være i nærheten av unge jenter gjerne alene uten å gjær noen ugjærning.

Hvis du har fått bildene du trengte på mms, og i tilegg har sendt han hvordan det ferdige produktet ser ut. Hva var da årsaken til at han vil besøke deg i helga?
MFV
Trådstarter
Det er mulig det også.

Kanskje han bare ville se over ordentlig? Aner ikke..
Sitat av MFV Vis innlegg
Er nettopp det du sier som jeg synes skurrer også. Men det kan også bare værre at dataen faktisk HAR kræsja, og han faktisk er så dum at han ikke skjønner at kameraet har minnebrikke.
Vis hele sitatet...
Ja, det er en liten sannsynlighet for at både datamaskinen hans hjemme og på jobb ikke fungerer. Det er også en liten sannsynlighet for at han ikke vet at minnekortet kan tas ut av kameraet. Kombinert blir sannsynligheten enda mindre. Når han i tillegg insisterer på å komme hjem til deg med kameraet, på tross av at han ikke lenger trenger å overlevere bilder, så er dette ikke noe jeg anbefaler deg å ta sjansen på. Det høres ikke riktig ut, rett og slett.
Sitat av MFV Vis innlegg
Det er mulig det også.

Kanskje han bare ville se over ordentlig? Aner ikke..
Vis hele sitatet...
Kansje han bare vil voldta deg "bitte litte grann"

Tror eg hadde stått over den der.

Du har gjort produktet ferdig, og dersom hans datamaskin ikkje virke så kan du be han snakke med ein venn eller eit kopifirma. Send produktet på mail til dei også kan dei skrive det ut for han.
MFV
Trådstarter
True shait.

Verden er hard, hoh.
Sitat av snegler Vis innlegg
Det kan jo også hende han ikke er så himla farlig. Om han har sonet straffen sin, kan det kanskje være en ide å gi han en ny sjanse. Det betyr selvsagt ikke at du trenger å være dum og sette deg i en farlig situasjon, men også overgripere er mennesker og ett feiltrinn betyr ikke nødvendigvis at du er farlig resten av livet.
Vis hele sitatet...
Sitat av MFV Vis innlegg
Neinei, men han har jo klart å voldta tre av sine unge(ned til rundt 10 år, tror jeg) stedøtre igjen og igjen og tvinge dem til all slags forferdelige ting, det må jo være noe som ikke stemmer helt i hodet hans. Moren i huset var psykisk syk, så var vel ikke helt stabilt der. Han kan vel ha lært, men det er en sjanse for at han ikke har det også. Føler jeg må ta noen forbeholdt, som å ha andre rundt meg f.eks.. Når han har klart å tvinge dem, har han vel noen teknikker som kan holde hvem som helst jente nede?

Haha. Tenkte det kunne være noen luringer her, for pepperspray, kniv osv.. er utelukka anyway.
Vis hele sitatet...

Som hun allerede skrev i første innlegget så er dette "en som har misbrukt sine stedøtre grovt". Her er det ikke snakk om "ett feiltrinn", og jeg ser da absolutt ingen grunn til at trådstarter skal gi denne mannen en såkalt ny sjanse og utsette seg selv for en potensielt farlig situasjon. Jada, kroniske sadistovergripere er mennesker de og; verdiløse møkkamennesker. Og som absolutt ikke bør gis en ny sjanse av unge jenter! Makan til tåpelig råd. Får da være grenser til idealistisk medmenneskelighet!
Ikke møt han alene noe sted uten andre mennesker.

Møt han gjerne på en cafe med en kompis som er litt beefy uten at kompisen trenger å vite noe om situasjonen på forhånd slik at han ikke skaper en unødvendig situasjon men kanskje skremmer avskuddet litt likevel.

Ta en titt på hvordan bil han har og sjekk at denne ikke står i nabolaget ditt etter arbeid.

Skaff deg pepperspray eller noe som kan gi deg en sjanse om det værste skulle skje, jeg vet at noen jenter er vel så tøffe som gutter men dette er absolutt ikke normen.
Kjøp 2 peppersprayer og bruk den ene til å lære deg å faktisk håndtere den effektivt...

Unngå fyren på en høflig måte etter overlevering av produktet så fremst situasjonen ikke eksalerer, i så tilfelle gå til anskaffelse av besøks forbud eller hva det nå heter av politiet slik at han vet at politiet allerede sniffer han opp etter ryggen.

Lykke til :S
MFV
Trådstarter
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Som hun allerede skrev i første innlegget så er dette "en som har misbrukt sine stedøtre grovt". Her er det ikke snakk om "ett feiltrinn", og jeg ser da absolutt ingen grunn til at trådstarter skal gi denne mannen en såkalt ny sjanse og utsette seg selv for en potensielt farlig situasjon. Jada, kroniske sadistovergripere er mennesker de og; verdiløse møkkamennesker. Og som absolutt ikke bør gis en ny sjanse av unge jenter! Makan til tåpelig råd. Får da være grenser til idealistisk medmenneskelighet!
Vis hele sitatet...
Godt poeng.

Sitat av wolty Vis innlegg
Ikke møt han alene noe sted uten andre mennesker.

Møt han gjerne på en cafe med en kompis som er litt beefy uten at kompisen trenger å vite noe om situasjonen på forhånd slik at han ikke skaper en unødvendig situasjon men kanskje skremmer avskuddet litt likevel.

Ta en titt på hvordan bil han har og sjekk at denne ikke står i nabolaget ditt etter arbeid.

Skaff deg pepperspray eller noe som kan gi deg en sjanse om det værste skulle skje, jeg vet at noen jenter er vel så tøffe som gutter men dette er absolutt ikke normen.
Kjøp 2 peppersprayer og bruk den ene til å lære deg å faktisk håndtere den effektivt...

Unngå fyren på en høflig måte etter overlevering av produktet så fremst situasjonen ikke eksalerer, i så tilfelle gå til anskaffelse av besøks forbud eller hva det nå heter av politiet slik at han vet at politiet allerede sniffer han opp etter ryggen.

Lykke til :S
Vis hele sitatet...


Det som er så dumt, er at dette er ei lita bygd med få kafeer og møteplasser. Derfor det hadde blitt så naturlig at han kom hit, siden det er rett ved jobben hans. Tror dere virkelig pepperspray er nødvendig?

Ja, klart - skal jo ikke ha noe kontakt etter at prosjektet er ferdig.
Ha en boks pepperspray i bakhånd hvis du blir alene. Prøver han seg på noe tar du og sprayer han, for så å stikke av. Deretter kan du anmelde slik at han får sin rette straff.
Sist endret av SemiColon; 22. juli 2010 kl. 23:33.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Ha en boks pepperspray i bakhånd hvis du blir alene. Prøver han seg på noe tar du og sprayer han, for så å stikke av. Deretter kan du anmelde slik at han får sin rette straff.
Vis hele sitatet...
Vennligst les tråden, hun skrev tidligere:

Haha. Tenkte det kunne være noen luringer her, for pepperspray, kniv osv.. er utelukka anyway.
Vis hele sitatet...
Sist endret av staM; 22. juli 2010 kl. 23:36.
Sitat av MFV Vis innlegg
Tror dere virkelig pepperspray er nødvendig?

Ja, klart - skal jo ikke ha noe kontakt etter at prosjektet er ferdig.
Vis hele sitatet...
Sitat av staM Vis innlegg
Vennligst les tråden, hun skrev tidligere:
Vis hele sitatet...
Hun spurte om vi trodde at pepperspray er nødvendig, jeg svarte på det. Vennligst les noen av postene før du kommer med slike kommentarer.
Sist endret av SemiColon; 22. juli 2010 kl. 23:38.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Som hun allerede skrev i første innlegget så er dette "en som har misbrukt sine stedøtre grovt". Her er det ikke snakk om "ett feiltrinn", og jeg ser da absolutt ingen grunn til at trådstarter skal gi denne mannen en såkalt ny sjanse og utsette seg selv for en potensielt farlig situasjon. Jada, kroniske sadistovergripere er mennesker de og; verdiløse møkkamennesker. Og som absolutt ikke bør gis en ny sjanse av unge jenter! Makan til tåpelig råd. Får da være grenser til idealistisk medmenneskelighet!
Vis hele sitatet...
Dersom du leser litt nærmere, så spesifiserer jeg at det jeg sier ikke betyr at hun skal sette seg selv i en unødvendig farlig situasjon. Når innlegget ble skrevet, visste jeg fint lite annet enn at han var en "overgriper." Hvordan kan du vite at han er en "kronisk" forbryter? Det kan finnes mange grunner til overgrep, også andre enn "sadisme." Et relevant eksempel hvor det kan være god grunn til å gi et menneske en ny sjanse, er psykose eller schizofreni. Jeg gjentar at jeg ikke vet noe om denne saken, og at jeg dermed ikke kan si noe som helst om akkurat denne personens motiver. For meg synes det unødvendig å tillegge personen en ekstrastraff i form av handelsboikott, mens det er selvsagt at en ikke bør oppføre seg som en jente i en skrekkfilm og invitere skumle fremmede inn i huset når en er hjemme alene.

Med andre ord: Jeg synes ikke en bør unngå å handle med tidligere straffedømte, uten at det betyr at en skal legge opp til å bli et nytt offer.
Enkleste er vel å invitere en kompis som er litt bole.
MFV
Trådstarter
Det som kan være litt vanskelig, er å ha venner tilgjengelig hvis han plutselig dukker opp.
En pepperspray er alltid kjekt å ha i tilfelle noe skulle skje, er jo ikke sikkert at denne denne fyren er den "slemme" men man vet jo aldri hva fremtiden bringer. av problemer som er best løst med en pepperspray.

Kona har alltid med seg pepperspray og lebestift i veska. (Hadde hun nå alltid husket mobilen også da) Så får jeg bare håpe at hun ikke tar feil av lebestiften og pepppersprayen om hun noen gang blir angrepet. Ikke sikkert overgriperen kler å være transe, med blåøyer. (dere kvinner er jo så god på multitasking.)

Fra spøk til Revolver. Når mine nieser som bor hos meg blir 16 så kommer jeg til å kjøpe pepperspray til dem sånn at jeg slipper å bekymre meg så mye når de er ute på ting og tang.
Jeg er ikke enig i bruk av peppersprayen. Alle form for våpen gjør bare vondt værre. Det er ikke sikkert du klarer å håndtere den i en truende situasjon og da kan den bli brukt imot deg.
Jeg er 26år gammel og jente. Og jeg har reist rundt alene i flere år. Det har aldri skjedd noe alvorlig galt, men jeg har kommet opp i situasjoner som kunne ført til stygge hendelser. I etterkant har jeg vert glad for at jeg ikke har brukt våpen selv om jeg har hatt dem tilgjengelig og hadde "grunn" til å bruke dem.
Skal du ha noe, kjøp en voldsalarm.

Så til denne fyren. Snu situasjonen opp-ned, ta kontroll! Nå er det han som tvinger seg på deg, det kan vi ikke ha noe av.
Få med deg noen du stoler på som du vet han ikke kommer til å kødde med, mora di f.eks. Avtal med henne at når hun er hjemme om at han skal komme over og se på resultatet. Så ringer du han og sier bestemt: "jeg er ledig den og den dagen, fra klokken da til da, kom over og ta en kikk på hva jeg har gjort." Prøver han å snu på tidspunktet, til en tid ingen andre enn deg er hjemme, avbryt han og si at det er da du kan, take it or leave it. Selvfølgelig pass på at det er ett vettug tidspunkt for han også så han ikke kan unnskylde seg med jobb eller noe.
Kommer han over, pass på at dere oppholder dere i samme rom som mora di, er ikke det mulig, la han gå inn i rommet først så du kan la døra stå åpen.
Ha alt klart til han kommer, så han får kortest mulig tid i ditt hjem.

Beste måten å håndtere psykopater, er å spille deres spill, du bestemmer!