Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 732
Hei!

Har noen få spørsmål til dere C# kodere som lurker rundt på forumet her, i C++ er det jo endel minne endrings funksjoner (f.eks memset() osv), men hva er kommandoene som ligner i C#?
Har lett på MSDN og google i dag med søk på bla. "C# Memory patching" men har ikke klart å finne noe enda.

(Google'ing skillsene mine trenger trening )
Men bare lurte på hvordan jeg kan patche minne adresser/detoure funksjoner osv i C#.

-flexd
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Vel, nei - egentlig ikke, men det går. Er det noe spesifikt du ønsker å gjøre?

Du har selvfølgelig mulighetene til å importere funksjoner fra andre libraries.

Det diskuteres litt og vises et eksempel om hvordan du importerer en slik funksjon til ditt C# applikasjon.

http://www.gamedev.net/community/for...opic_id=389926

Ellers kan det også kanskje være verdt å lese denne litt, hvis det er i retningen av trainers og slikt du ønsker å lage.

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=66234
Tittelninja
flexd's Avatar
Trådstarter Donor
Ja det var vel egentlig det jeg tenkte på, og det passet perfekt!

har laget endel trainers osv i c++ før, men fant jo ingen av funksjonene i C#, hvorfor har de ikke tatt med det?

edit:

Jeg søkte faktisk ikke på dette forumet, burde kanskje ha gjort det heh.
Sist endret av flexd; 31. januar 2007 kl. 17:46.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sannsynligvis fordi C# er et språk som man kan si ligger et steg høyere enn "lavnivå"-språkene C og C++. Minnehåndtering og opprenskning skjer som regel via. GC.

Man har vel og merke noe som heter "unsafe code" som muliggjør det å kunne håndtere en del av minnet selv. Dog ikke så veldig anbefalt.