Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 4134
Hva tenker man på når man hører "konspirasjonsteori"? Jo, de kjente og kjære, månelandingen, 5G og vaksiner, blabla, bare sprøyt alt sammen. Det må være utgangspunktet for denne tråden. Men det er ikke som at det aldri skjer og har skjedd at mektige personer har gått sammen i hemmelighet for å manipulere og konstruere situasjoner for egen vinning.

Her er Norske leksikons definisjon av konspirasjon:

"Konspirasjon betyr sammensvergelse eller komplott. En konspirasjon er en ofte hemmelig sammenslutning for å skade noen, oftest for å styrte en mektig person."

Hvis man ser bort i fra den siste delen, og går litt bredere, vil jeg gjerne høre deres realistiske konspirasjonsteorier. Definisjonen her blir litt vanskelig, men for at den skal være realistisk, er for meg det viktigste poenget at noen har noe konkret å tjene på utfallet. Dette vil i de aller fleste situasjoner være penger, eller makt. En annen faktor er antall involverte, som vel er det som knekker det meste av far out konspirasjoner sånn realistisk sett, man kan ikke få hundrevis av folk til å holde kjeft om at f.eks. månelandingen var fake.

Det jeg vil ha er altså ha mindre kjente, eller originale teorier, ting fra nyhetene eller noe man har tenkt opp selv, hvor krefter har operert i hemmelighet for å manipulere enkeltpersoner, politikere, grupper eller forbrukere som helhet. I vårt kapitalistiske samfunn skjer jo dette hele tiden i form av markedsmanipulasjon, både med aksjer og forbrukervarer, men det blir jo litt kjedelig. Det meste blir vel det når man skal holde det realistisk.


Her er en kortfattet liste over ting jeg mener kan kvalifisere:

- Alle de ville konpsirasjonsteoriene de siste årene, er med vilje frontet og hauset opp av [redacted] for å gjøre konspirasjonsteorier til noe bare gale folk driver med, og få færre til å høre på de realistiske.

- Russerne, eller kineserne, har brukt ekstremt med ressurser på å destabilisere USA, i form av psyops for å få befolkningen til å støtte Trump og gjøre Republikanerne mer fascistiske og frontene steilere.

- Diverse måter vi forbrukere blir manipulert og fucket over på. Ta matvaremarkedet i Norge f.eks, garantert mye snusk der om pris-samarbeid osv. Eller ta store prosjekter staten legger ut på anbud, der er det helt sikkert også noen ledende entrepenører som klarer å snakke sammen for å melke staten for det som går an.

- En mer spesifikk sak er Wiborg saken, dokumentaren på TVNorge/discovery var en øyeåpner, pekte ganske greit på at Brundtlandregjeringen fuckings knerta en fyr for å legge flyplassen til Gardermoen i stedet for Hurum.


Jeg har fler jeg ikke kommer på i farten, men jeg er mest nysgjerrig på deres teorier!

Temaer som Covid, vaksiner, Bill Gates, øglemennesker, månelandingen, flat jord, 5G og egentlig det meste annet av kjente teorier, ikke velkommen i denne tråden. Jeg hadde satt pris på det om mods hadde giddet å slette innlegg som fronter noen av nevnte ting som realistiske, jeg er ikke interessert i å høre det.

Håper dere skjønner hva jeg er ute etter og at vi kan få en tråd med faktisk realistiske konspirasjonsteorier. De trenger ikke nødvendigvis å være sanne, de må bare ha en mulighet til å faktisk være det.
Lest masse om hvordan Amerikanere studerer ukrainske menn, for å kunne lage bio våpen som kun rammer russisk dna. (Samme som ukrainerne har) om dette stemmer eller ikke vet jeg ikke, men ville ikke forundret meg. Og er jo en genial måte å likvidere folkeslag i en annen stormakt.
- Alle de ville konpsirasjonsteoriene de siste årene, er med vilje frontet og hauset opp av [redacted] for å gjøre konspirasjonsteorier til noe bare gale folk driver med, og få færre til å høre på de realistiske.

I forbindelse med saken mot Alex Jones kom det frem at mesteparten av konspirasjonsteoriene hadde en håndfull personer som opphav. Da kan man jo begynne å spekulere i om noen bevist sprer konspirasjoner for å oppnå noe. At nesten alle de populære konspirasjonsteoriene er lokalisert til USA er også en tankevekker. Man skulle jo tro at gærninger som kom opp med ville ideer på egenhånd ville ha spredt seg utover hele kloden.
Legalisering av weed er en bevisst strategi for å gjøre befolkningen late og giddalause. Det gjør det lettere for regjeringen å peise på med hva enn de vil. Folk er steine og orker ikke bry seg så lenge de kan dra på k- Mart og få seg enbag med blueberry Ak47 3.0..
Ikke helt tilfeldig så kom Netflix fort på banen, og litt etter det, foodora og de andre lignende. Mere latskap, best og tryggest hjemme.
Det er ikke noe hemmelighet at folk vil ha det de ikke får lov til å få, når man da kan få det vil veldig mange ha det.

Dette er vel mer en tendens enn en teori, men la gå;

Store bedrifter har fått til at kundene jobber gratis for de. Kjøper du noe blir du bedt om å anmelde, gi en tilbakemelding på din opplevelse, selv nav vil gjerne at du svarer på noen spørsmål for at opplevelsen blir bedre. Spørreundersøkelser, alt for at du som kunde skal få en enda bedre opplevelse neste gang du vil svi av noen kroner. Verdens største selskaper ler så de griner fordi man nå på død og liv skal vise alle andre at maner sabla fornøyd med varen de har fått lov å kjøpe av de.
Sist endret av Majao Gibensis; 27. august 2023 kl. 12:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Lest masse om hvordan Amerikanere studerer ukrainske menn, for å kunne lage bio våpen som kun rammer russisk dna. (Samme som ukrainerne har) om dette stemmer eller ikke vet jeg ikke, men ville ikke forundret meg. Og er jo en genial måte å likvidere folkeslag i en annen stormakt.
Vis hele sitatet...

Høres ut som en konspirasjonsteori som er bygget på undergrave Ukranisk identitet (hele utgangspunktet på teorien er at Ukraina og Russere er og samme folk, og at Ukraina bare er ei "brikke" for USA til å vente Russlands "folk" mot seg selv). Høres ut som klassisk kremlinpropaganda
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nike hadde ikke planer om å selge kopier av Mary Earps (Englands keeper) sin drakt etter årets vm, så kom det utrolig nok en underskriftskampanje som krevde at de ombestemte seg, 140.000 signaturer senere så gjorde de akkurat det, de ombestemte seg. DET er hva jeg kaller gratis reklame.

Kvalifisert Clint?
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Lest masse om hvordan Amerikanere studerer ukrainske menn, for å kunne lage bio våpen som kun rammer russisk dna. (Samme som ukrainerne har) om dette stemmer eller ikke vet jeg ikke, men ville ikke forundret meg. Og er jo en genial måte å likvidere folkeslag i en annen stormakt.
Vis hele sitatet...
Det er selvsagt null hold i slikt vås. Ren russisk propaganda. Det er ingen som er ute etter å likvidere russere som folkeslag. Herregud.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det er selvsagt null hold i slikt vås. Ren russisk propaganda. Det er ingen som er ute etter å likvidere russere som folkeslag. Herregud.
Vis hele sitatet...
Det andre er den totalt manglende biologikunnskapen. For russere er jo bare en homogen gruppe med ganske likt DNA... not.
De mest believable jeg kommer på:
1.Farmasøytisk industri og medisinpriser: Det er en teori som sier at store farmasøytiske selskaper og helsevesenet i samarbeid manipulerer prisene på medisiner for å opprettholde høye inntekter. Dette kan inkludere å unngå å lansere billigere generiske versjoner av medisiner eller å skape behov for kostbare langvarige behandlinger i stedet for en enkel kur. Jeg syntes dette er en av de mest trolige og jeg tror dette selv på ekte.

2.Oljeprismanipulasjon: Det er blitt hevdet at store oljeselskaper og noen nasjoner jobber sammen for å manipulere oljeprisene ved å begrense tilbudet eller kunstig skape spenninger i oljemarkedet for å opprettholde høye priser og øke inntektene.

3.Bildekningssammensvergelse: Noen mener at bilindustrien og oljeselskapene jobber sammen for å holde bensinmotorer i live og motarbeide utviklingen av mer miljøvennlige transportformer, som elbiler og hydrogenbiler, for å beskytte sine egne økonomiske interesser.

4.Lobbyvirksomhet og politisk innflytelse: Dette er ikke nødvendigvis en konspirasjonsteori, men det er velkjent at store selskaper og interessegrupper bruker betydelige ressurser på å påvirke politiske beslutningstakere for å fremme sine egne interesser. Imidlertid hevdes det noen ganger at dette går mye lenger enn det som er offentlig kjent, og at hemmelige avtaler og maktspill styrer politiske beslutninger på en måte som ikke tjener allmennheten.

5.Energi- og elektrisitetsselskapene: Det har vært teorier om at store energiselskaper aktivt motarbeider utviklingen av alternative energikilder, som sol- og vindenergi, for å opprettholde sitt monopol på energimarkedet og beskytte sine økonomiske interesser.
Oljeprismanipulasjon: Det er blitt hevdet at store oljeselskaper og noen nasjoner jobber sammen for å manipulere oljeprisene ved å begrense tilbudet eller kunstig skape spenninger i oljemarkedet for å opprettholde høye priser og øke inntektene.
2.Oljeprismanipulasjon: Det er blitt hevdet at store oljeselskaper og noen nasjoner jobber sammen for å manipulere oljeprisene ved å begrense tilbudet eller kunstig skape spenninger i oljemarkedet for å opprettholde høye priser og øke inntektene.

Dette er vel ingen teori? Det er dette OPEC er opprettet for å gjøre...
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Legalisering av weed er en bevisst strategi for å gjøre befolkningen late og giddalause.
Vis hele sitatet...

Interessant perspektiv, og tror nok "konspirasjonen" er større enn kun legalisering av sløvende midler.

How Americans Got So Weak - YouTube
Kina lar kartellene kjøpe det de trenger til produksjon av fentanyler for å avlive amerikanere.
Husker jeg så en fet dokumentar om Jens Christian Hauge fra NRK kalt Nasjonens Skygge. Begynner å bli en stund siden jeg så den men husker det var hemmelige møter, Arbeiderpartiet, spionering, Israel og Norsk tungtvann osv. Denne tråden fikk meg til å komme på den dokumentaren igjen, på tide med en rewatch!

Her er YT link til del 1 og 2. Jeg finner den ikke i arkivet på NRK sine hjemmesider. Sikkert en fra AP som har fjerna den (kødda)

Del 1: https://www.youtube.com/watch?v=33TqRrS0ac4&t=8s

Del 2: https://www.youtube.com/watch?v=s891StCD4ZQ&t=775s
Sist endret av KillaCam; 8. september 2023 kl. 04:16. Grunn: Glemte link lol
A salon in Tønsberg got 'vandalized' with the word GAY in big orange letters and instead of removing the offending paint - kept it and decorated over it as an act of protest. You can read about it here http://https://www.nrk.no/vestfoldog...erg-1.16544713



Now, to me this seems like an act of self promotion. First of all, GAY as an offending word hasn't been used since about 2001, I'd personally go for FAG? Dyke maybe? I don't know, there must be some Norwegian word that would sting more than the milquetoast and frankly mostly positive 'gay'.

Second of all, turning your shop window into an insta-friendly photo spot? How convenient, thank you mister vandal!

Anyway, I'm suspicious and I find it ganske corny!
Bruk av laser på Maui for å brenne ned bygninger for å opprette en ny by styrt av AI


La meg nå presisere. Jeg finner det lite sannsynlig at det er for å lage en by styrt av AI. Og jeg syns først det hørtes sykt ut, men når jeg ser videoer som:

https://www.instagram.com/reel/CweYg...RlODBiNWFlZA==


https://www.instagram.com/reel/Cwglt...RlODBiNWFlZA==

https://www.instagram.com/reel/CwX1G...RlODBiNWFlZA==


Så er ikke laser teorien så jævla far fetched som det høres ut som!

Disse kjendisene som er nevnt har alle malt takene sine blå og står like godt i dag.

Kan det være noe i det? Syns hele saken blir særere og særere jo mer jeg snubler over
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Det andre er den totalt manglende biologikunnskapen. For russere er jo bare en homogen gruppe med ganske likt DNA... not.
Vis hele sitatet...
"Not for lack of trying", som man sier
Hva som kan smelte aluminium og glass? Varme. En skogsbrann er faktisk ganske varm...
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Hva som kan smelte aluminium og glass? Varme. En skogsbrann er faktisk ganske varm...
Vis hele sitatet...
Du har helt rett

Har ikke satt meg skikkelig inn i dette. Men synes det er temmelig rart at alt som er blått ikke brant
Har sett noen videoer av parasoller type blå farge stå urørt mens biler og alt rundt har brent til grunne.. det samme med blå biler og generelt ting som er blått (som da et slikt våpen skal være svakt mot).
Sist endret av Heimdall-; 8. september 2023 kl. 17:11.
Sitat av Heimdall- Vis innlegg
Du har helt rett

Har ikke satt meg skikkelig inn i dette. Men synes det er temmelig rart at alt som er blått ikke brant
Har sett noen videoer av parasoller type blå farge stå urørt mens biler og alt rundt har brent til grunne.. det samme med blå biler og generelt ting som er blått (som da et slikt våpen skal være svakt mot).
Vis hele sitatet...
Det er dessverre en strategi som funker knall: Bare si påstander om ting og tang, og folk går fem på. Såvidt jeg kan finne er hele greia med blå hus bare løgn, noe er manipulerte bilder noe er FEMA presenninger som er delt ut til folk med ødelagte hjem for å sørge for at innsiden av huset ikke blir enda mer skadet av vær og vind.

https://apnews.com/article/fact-chec...s-118319149774

FEMA Blue roofs
Sist endret av Expialidocious; 8. september 2023 kl. 17:26.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Det er dessverre en strategi som funker knall: Bare si påstander om ting og tang, og folk går fem på. Såvidt jeg kan finne er hele greia med blå hus bare løgn, noe er manipulerte bilder noe er FEMA presenninger som er delt ut til folk med ødelagte hjem for å sørge for at innsiden av huset ikke blir enda mer skadet av vær og vind.

https://apnews.com/article/fact-chec...s-118319149774

FEMA Blue roofs
Vis hele sitatet...
Ikke for å kreditere fake news eller noe i nærheten, men hvis vi skal diskutere konspirasjonsteorier om det er US Air Force som har svidd av deler av Maui så er vel ikke statlige sider en god kilde?

Men ok, hvorfor er da områdene som er brent inndelt i så rette soner?


Varme smelter glass og aluminium men asfalten har ikke smeltet? Trær har veldig nære den varmen som skal til for å smelte alu overlevd? I denne varmen burde trær selvantent vel?

Forsikrings selskaper som slutter å tilby eiendomsforsikringer bare noen mnd før alt bryter løs?

Men ja, det som kiler mest er hvor retningsbestemt denne brannen og den særs høye varmen har vært.
Sitat av 420master Vis innlegg
Ikke for å kreditere fake news eller noe i nærheten, men hvis vi skal diskutere konspirasjonsteorier om det er US Air Force som har svidd av deler av Maui så er vel ikke statlige sider en god kilde?

Men ok, hvorfor er da områdene som er brent inndelt i så rette soner?


Varme smelter glass og aluminium men asfalten har ikke smeltet? Trær har veldig nære den varmen som skal til for å smelte alu overlevd? I denne varmen burde trær selvantent vel?

Forsikrings selskaper som slutter å tilby eiendomsforsikringer bare noen mnd før alt bryter løs?

Men ja, det som kiler mest er hvor retningsbestemt denne brannen og den særs høye varmen har vært.
Vis hele sitatet...
Nå som jeg har sjekke litt så gikk jeg litt på løgnene selv, det er faktisk bare ETT hus som mirakuløst har overlevd i Lahaiana på Maui, og grunnen til det er for det første at det var det eneste huset med metalltak, samt at det hadde såpass stort område rundt seg uten vegetasjon, flere meter uten brennbart materiale, som gjorde at det klarte å holde seg fra å bli antent.

https://www.insider.com/maui-wildfir...-rubble-2023-8

Resten må du nesten komme med kilder på da de mest sannsynlig bare er fabrikerte løgner for å gi mer "kjøtt på beinet" til konspirasjonsteorien.

Sannheten er ofte mye kjedeligere enn konspirasjonene skal ha det til dessverre.
Sist endret av Expialidocious; 8. september 2023 kl. 18:11.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Nå som jeg har sjekke litt så gikk jeg litt på løgnene selv, det er faktisk bare ETT hus som mirakuløst har overlevd i Lahaiana på Maui, og grunnen til det er for det første at det var det eneste huset med metalltak, samt at det hadde såpass stort område rundt seg uten vegetasjon, flere meter uten brennbart materiale, som gjorde at det klarte å holde seg fra å bli antent.

https://www.insider.com/maui-wildfir...-rubble-2023-8

Resten må du nesten komme med kilder på da de mest sannsynlig bare er fabrikerte løgner for å gi mer "kjøtt på beinet" til konspirasjonsteorien.

Sannheten er ofte mye kjedeligere enn konspirasjonene skal ha det til dessverre.
Vis hele sitatet...
Du -er- klar over at vi diskuterer konspirasjonsTEORIER eller?

« En konspirasjonsteori er en teori eller forestilling om at problematiske samfunnsforhold eller noe annet skyldes en hemmelig konspirasjon der mektige grupper sammensverger i et skjult komplott for å fremme egne interesser.»
Sitat av dashcam Vis innlegg
A salon in Tønsberg got 'vandalized' with the word GAY in big orange letters and instead of removing the offending paint - kept it and decorated over it as an act of protest. You can read about it here http://https://www.nrk.no/vestfoldog...erg-1.16544713



Now, to me this seems like an act of self promotion. First of all, GAY as an offending word hasn't been used since about 2001, I'd personally go for FAG? Dyke maybe? I don't know, there must be some Norwegian word that would sting more than the milquetoast and frankly mostly positive 'gay'.

Second of all, turning your shop window into an insta-friendly photo spot? How convenient, thank you mister vandal!

Anyway, I'm suspicious and I find it ganske corny!
Vis hele sitatet...
Is it often you call people fags or dykes? Just curious.
Men ok, hvorfor er da områdene som er brent inndelt i så rette soner?
Vis hele sitatet...
Jeg vettafaen. Branngater?

Varme smelter glass og aluminium men asfalten har ikke smeltet?
Vis hele sitatet...
Jegvettafaen. Det er varmere over bakken? Fordi, du vet, varme går opp og alt det der?

Trær har veldig nære den varmen som skal til for å smelte alu overlevd?
Vis hele sitatet...
Sprøtt, ikke sant? Nesten som om trærne hadde utviklet brannhemmende bark over millioner av år. Hvor sjukt hadde ikke det vært? Tenk om NASA hadde laget varmeskjold basert på bark. Jeg vet, ren fantasi.

Jeg er enig med deg, en jødisk romlaser er mye mer sannsynlig.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Det er dessverre en strategi som funker knall: Bare si påstander om ting og tang, og folk går fem på. Såvidt jeg kan finne er hele greia med blå hus bare løgn, noe er manipulerte bilder noe er FEMA presenninger som er delt ut til folk med ødelagte hjem for å sørge for at innsiden av huset ikke blir enda mer skadet av vær og vind.

https://apnews.com/article/fact-chec...s-118319149774

FEMA Blue roofs
Vis hele sitatet...
Directed Energy Weapons. Teknologien finnes så det ville vært mulig å gjøre.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Is it often you call people fags or dykes? Just curious.
Vis hele sitatet...
Lovingly? Every once in a while.

With hate and malice? Only if I'm driving up a hill and there they're on summer skis, just scootin along, not a care in the world. Then they're massive faggots.

It's okay, I get the pass, I have a gay friend... I think.
Sist endret av dashcam; 9. september 2023 kl. 10:36. Grunn: they their there HUH?
Sitat av KillaCam Vis innlegg
Directed Energy Weapons. Teknologien finnes så det ville vært mulig å gjøre.
Vis hele sitatet...
Sikker på at du ikke tenker på jewish space lasers?
Første konspirasjonsteorien for meg var at avflekkede teflon-stekepannen gav deg kreft.
9/11 og hvordan bygningene raste syns jeg er en interessant konspirasjonsteori. Det er så mye som er off med det der.

Ikke at det er jødene som står bak eller det, men hvordan bygningene faktisk raste ned.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
9/11 og hvordan bygningene raste syns jeg er en interessant konspirasjonsteori. Det er så mye som er off med det der.

Ikke at det er jødene som står bak eller det, men hvordan bygningene faktisk raste ned.
Vis hele sitatet...
Gravitasjonskraften?
Sitat av Dough Vis innlegg
Gravitasjonskraften?
Vis hele sitatet...
Det er en jødisk konspirasjon så du skal miste penger.
Sitat av dashcam Vis innlegg
A salon in Tønsberg got 'vandalized' with the word GAY in big orange letters and instead of removing the offending paint - kept it and decorated over it as an act of protest. You can read about it here http://https://www.nrk.no/vestfoldog...erg-1.16544713



Now, to me this seems like an act of self promotion. First of all, GAY as an offending word hasn't been used since about 2001, I'd personally go for FAG? Dyke maybe? I don't know, there must be some Norwegian word that would sting more than the milquetoast and frankly mostly positive 'gay'.

Second of all, turning your shop window into an insta-friendly photo spot? How convenient, thank you mister vandal!

Anyway, I'm suspicious and I find it ganske corny!
Vis hele sitatet...
Hvorfor i hælvette har du begynt å skrive Engelsk her og der? Fleste postene dine er på Norsk
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
..men hvordan bygningene faktisk raste ned.
Vis hele sitatet...
Det var mye spekulasjoner og teorier rundt det en stund, bla. hevdet noen at man kunne se små eksplosjoner lik de man typisk
kan se når store bygg rives og at det hadde vært flere "rare" reparasjoner og inspeksjoner månedene i forveien hvor disse ladningene angivelig ble installert.

At den/de etasjene der flyet traff tilslutt ga etter som følge av skader fra selve krasjet og brannene er vel ikke så rart, og
da datt jo de etasjen fra brannen og opp (det var en del) plutselig 5-10m rett ned, en nesten ufattelig vekt som, vil jeg tro,
førte til at bygningen brettet seg sammen (var ikke mange sekundene det tok) og at rett ned var den eneste
realistiske rettningen
Dette er et påfunn jeg dro rett ut av ræva mi nå, men kanskje det er en gigantisk konspirasjon at vi lures til å tro at kvante-udødelighet bare en teori, og ikke har blitt bevist?

Det er en konspirasjon man kan lett bevise eller motbevise, men det krever jo at du er i riktig tidslinje.

Hehe søndagskveld post
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Hvorfor i hælvette har du begynt å skrive Engelsk her og der? Fleste postene dine er på Norsk
Vis hele sitatet...

Det skal mye til for meg å skrive på norsk, og jeg kan ikke uttrykke meg så flytende som jeg ønsker (jeg føler at jeg høres robotic ut). Og ja, hvis jeg bruker språket mer, vil jeg være mer komfortabel i det, men kanskje freak er ikke stedet for språkeksperimentering. Such cases!
Laser eller ikke, Maui brannen var godt planlagt!
https://vm.tiktok.com/ZGJWNaSGA/