Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1506
Hei! Vet at det har vært mange innlegg om folk som lurer på hvilke router som er best akkurat nå.

Har en gammel D-Link DIR-615 som jeg har brukt i 7 - 8 år. Har oppgradert internett hos Canal Digital til 50/10mbps, og den klarer ikke å levere høyere trådløs hastighet på enn 25mbps. Derfor er jeg på utskikk etter en router på en prisklasse rundt 1000 kr, som kan brukes i mange år fremover. Det jeg krever er at den er stabil og robust. Bor i en leilighet på 65kvm, så rekkevidde skal ikke ha så mye å si.


Har tatt en titt på Canal Digital sin trådløs router som tilbys til kr 499. Noen som har erfaring med den?

Eller noen andre anbefalinger dere kan komme med ?
Sist endret av Den modige; 30. januar 2015 kl. 21:14.
Jeg kjøpte nylig denne ASUS router'n, https://www.komplett.no/asus-rt-n66u...-router/822430

Fikk den på tilbud til 890kr. Er veldig fornøyd med den, og den er mye mer stabil en DIR-615 som jeg hadde tidligere. Den begynte å falle ut flere gang om dagen tilslutt før jeg fikk byttet den ut.
Selv om prisen er noe avskrekkende, så kjøpte jeg ASUS RT-AC68U. Behøvde rask kablet forbindelse til NAS, samt max trådløs hastighet til andre enheter.
Exorsisimus, hvorfor kjøpte du ikke RT-AC66U? Den gjør det bedre enn 68 på enkelte områder...
Feltrasjon, det er/var noen små forskjeller; 802.11n er mest interessant for min bruk (og RT-AC68U gjør det bedre her), samt USB 3.0.