Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3990
Jeg ser et behov for et sted i Oslo som selger cans. Jeg kunne tenke meg å starte en graffiti sjappe og selge cans i hovedsak og muligens noe kunstmatriell (maling, tusjer, Osv.) Jeg driver litt med graff selv. det jeg er litt bekymret for er styret rundt bøffing av cans og tusjer. hver gang jeg diskuterer dette med noen påstår de at det blir et helvete med stjælinga! hva tror dere? funker d å ikke ha cans fremme?
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Kan du ikke ha tomme cans til utstilling med et lager bak disken?
Legg de i glass.
på heltid
iSkurk's Avatar
Et alarm-system(?)
Eller som tidligere sagt, tomme cans som utstilling med (alarm med for morroskyld) et lager bak disken, eller eventuelt at man må henvende seg til fyren bak disken (Farge, merke) osv..?
Beste er nok tomme cans. Noe vanskeligere kan være at du har alt i glassmontre som må åpnes med din nøkkel.

Har Oslo Kunstmateriell stengt? De har jo enormt utvalg av cans og tusjer og alt mulig.
Trådstarter
17 3
ja. har tenkt på glassmonter, tomme cans er også en ide. Må nokk bli noe sånt. Personlig satte jeg alltid pris på at jeg kunne gå rundt på blackout(okm) og velge og vrake cans. Er liksom ikke klar for balltre bak disken og gi juling på bakrommet. Oslo kunstmatriell er stengt. KEM (ved blå) selger Ironilak cans. De har litt dårlig utvalg og det er liksom ikke en graffiti shop hehe. Jeg liker heller ikke ironilak cansene så godt.
tenkte å ha litt blader og filmer, kanskje noen klær. Får kjøre gammeldags butikk med alt bak disken
aka Heisenberg
Walter White's Avatar
Jeg føler du begynner i feil ende her.
Først burde du danne deg en oversikt over markedet, og finne ut
om det i det hele tatt er mulighet til å gå rundt.

Hvorfor måtte Oslo Kunstmateriell stenge?
Ha respekt i miljøet ved å selge bra og billige cans og ha ett balltre bak disken. Hold ett øye med kundene dine
Blackout, eller "Oslo kunstmateriell" som de nå heter, har solgt graffitimateriale i mange år. Jeg vet ikke hvordan det er nå, men før fikk du juling om du prøvde å stjele.


Sitat av iSkurk Vis innlegg
Et alarm-system(?)
Eller som tidligere sagt, tomme cans som utstilling med (alarm med for morroskyld) et lager bak disken, eller eventuelt at man må henvende seg til fyren bak disken (Farge, merke) osv..?
Vis hele sitatet...
Dette fungerer bare ikke. Seriøse graffitiartister handler cans i flere esker av gangen, og mix-matcher farger og merker i eskene. At disse liksom skulle måtte spørre personen i disken etter hver eneste størrelse, farge og merke ville blitt latterlig ineffektivt. Mange står å måler kontrastene mot hverandre også.

Nei, skal du starte en slik sjappe må du har en liten oversiktlig sjappe uten muligheter for å gjemme seg bort, og helst ha muligheten til å skremme livskiten ut av drittunger som allerede har krysset et par grenser når det kommer til å gi faen.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Hva hvis du dekker veggene HELT med cans i de forskjellige fargene/merkene du kommer til å ha?
Da blir det helt åpent, så du kan se alle som stjeler og det blir veldig lett for kundene dine å finne det de ønsker å finne.
Så kommer det til å se jævlig fett ut.
Legg de bak glass med farge eksempler!
Sitat av Echodius Vis innlegg
Legg de bak glass med farge eksempler!
Vis hele sitatet...
Håpløst for folk som skal kjøpe mye. Om du noen gang har sett folk som kjøper cans til store prosjekter ville du sett hvorfor. Kasse på kasse på kasse med mixed cans i forskjellige farger og merker. Jeg ville da valgt å dra til blackout.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Løsningen her i bergen som kaos bruker virker ganske nice. Du kommer først inn en dør hvor det er noe malerier som henger rundt om også har vi kassen. Rett ved siden av kassen er det en dørkarm(?) Altså, dør hull uten dør. Den fører til bakrommet hvor det er hyller på hyller med cans. Du går inn der og han står kind of i døren så han ser alt du gjør som regel, prøver du å beine an med cans vil du ikke komme deg forbi selgeren uansett, hvis du skulle komme deg forbi så rekker du uansett ikke å åpne ytterdøren før du blir tatt.
Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg ville da valgt å dra til blackout.
Vis hele sitatet...
Blackout er stengt...

Selv fikk jeg inn en liten ladning cans fra montanacans her om dagen, men jeg savner virkelig en butikk å gå i. Jeg handler ikke så mye da jeg er ganske avslappet til malingen, men jeg bruker fort noen tusen i året; hadde gjerne brukt disse i butikk framfor nett.
Synes du kunne starte en slik sjappe i Trondheim :P Her selges det bare Biltema og Quick lakk
Sitat av fetter Vis innlegg
Blackout, eller "Oslo kunstmateriell" som de nå heter, har solgt graffitimateriale i mange år. Jeg vet ikke hvordan det er nå, men før fikk du juling om du prøvde å stjele.




Dette fungerer bare ikke. Seriøse graffitiartister handler cans i flere esker av gangen, og mix-matcher farger og merker i eskene. At disse liksom skulle måtte spørre personen i disken etter hver eneste størrelse, farge og merke ville blitt latterlig ineffektivt. Mange står å måler kontrastene mot hverandre også.

Nei, skal du starte en slik sjappe må du har en liten oversiktlig sjappe uten muligheter for å gjemme seg bort, og helst ha muligheten til å skremme livskiten ut av drittunger som allerede har krysset et par grenser når det kommer til å gi faen.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle ikke dette funke? Om man har tomme cans ute i butikken og eventuelt fargekart fra forskjellige produsenter. Da kan man måle kontraster og det er bare å si til den bak kassa at du skal ha x antall av farge og størrelse 1,2,3,4 og 5. så kan han pakke esken for deg.
Eneste måten du kan få til dette på er å være respektert av writerne. Noe jeg vil tro du blir om du starter en ordentlig canshop i oslo.

Og rækker kidsa får du ta fingra
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg er enig med de andre her ass!! Driver en del med graff selv, og å bestille fra Montanacans er litt små kjipt, siden du ikke selv kan gå å plukke ut det du ønsker, dessuten ser du ikke hvordan fargene ser ut like bra på nett...
Respekt er det som trengs, kjøp deg en plombert hagle og heng den bak disken, og ha ett balltre under disken, tjuver får svi sånn er det!
dessuten kan du ha butikken åpen som andre også har sagt så det er enkelt for deg å ha oversikt (heller umulig for andre å stjele)
men, Yoyo, få til detta mann, ville vært mega neat!
<?=getUserTitle()?>
HUSK overvåknings kamera sier jeg bare
Ikke bare kjøp jukse kameraer bare for å skremme tyvradder
Nå har jo kem begynt å selge molotow og burnerchrome, så tror de stikker av med det største markedet i oslo, med mindre du greier å lage en butikk som tilbyr det samme til en lavere pris, og som spesialiserer seg mer mot graffiti, og ikke bare kunstmatriell generelt.