Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2909
Har hørt i mange rap-sanger at de snakker om at de "smoking L`s", og jeg lurer derfor på om noen her har lagt merke til det og vet hva det betyr? For å ta et eksempel; Knock Knock av Mac Miller, hvor han sier "smellin it when the L is lit".
Sist endret av Docile; 24. april 2012 kl. 21:12.
En joint som består av 2 vanlige sigarettpapir, "limt" sammen til en "L".

http://www.weedmania.co.uk/images/how-to-roll-an-l-skin-joint/how-to-roll-an-l-skin-joint-paper-plan1.jpg
Sorry gutta, men dette er feil. Hadde det vært norsk rap hadde dere nok hatt rett, men i statene er en "L" ett kallenavn på en blunt. Altså en sigar som er sprettet opp, fylt med bud og rulla sammen igjen til en joint.
Sitat av Mr.Jack Vis innlegg
Sorry gutta, men dette er feil. Hadde det vært norsk rap hadde dere nok hatt rett, men i statene er en "L" ett kallenavn på en blunt. Altså en sigar som er sprettet opp, fylt med bud og rulla sammen igjen til en joint.
Vis hele sitatet...
Har du kilder på dette, bortsett fra din selvskrevede ghetto-codex? At noen rappere ikke har skjønt tegninga med en L-form betyr ikke at alle andre tar feil.
Dette er common knowledge. For folk i USA riktignok.

Jeg var i New York og ba en fyr om ett ekstra papir "to roll an L" da så han rart på meg før kompisen hans sa "Oh, an L skin", det vi refererer til som en L her.

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=l
Og jersey folk jeg har snakket med er "L" det samme som for oss, og blunt er blunt.
Urban dict. Er ikke en troverdig kilde btw :-P
Sist endret av random42099; 25. april 2012 kl. 11:42.
"Urban dict. Er ikke en troverdig kilde btw :-P"
No shit btw. Hvor seriøse kilder tror du man får når det er snakk om blunts.

Alle dere pirkenørds kan ta dere en tur til statene sjæl. Selvom det betyr en ting her kan det godt være mer utbredt som kallenavn for noe annet et annet sted. Gutta fyrer jo bare blunts uansett.

Språkforskeren inni meg antar at kallenavn kommer fra at en av sigarene som var populære å bruke til å rulle blunts het "El Producto" - El - L

How to roll an L
Sitat av Mr.Jack Vis innlegg
"Urban dict. Er ikke en troverdig kilde btw :-P"
No shit btw. Hvor seriøse kilder tror du man får når det er snakk om blunts.

Alle dere pirkenørds kan ta dere en tur til statene sjæl. Selvom det betyr en ting her kan det godt være mer utbredt som kallenavn for noe annet et annet sted. Gutta fyrer jo bare blunts uansett.

Språkforskeren inni meg antar at kallenavn kommer fra at en av sigarene som var populære å bruke til å rulle blunts het "El Producto" - El - L

How to roll an L
Vis hele sitatet...
det var ikke litt mer av dagens aggresjon du skulle bøtte over meg når du først er i gang da, Hr. Jack?
Sitat av Mr.Jack Vis innlegg
Sorry gutta, men dette er feil.
[...]
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=l
Vis hele sitatet...
"An L is a marijuana joint, created with 2 papers that before rolled, has an L shape to it, [...]"

Sitat av Mr.Jack Vis innlegg
Alle dere pirkenørds kan ta dere en tur til statene sjæl. [...]
How to roll an L
Vis hele sitatet...
How to Roll #4: The "L" (relatert til videoen du postet.


Det kan ikke tenkes at det ligger to meninger bak L, da? For begge kildene du refererer støtter begge forklaringene i tråden her.
Just a thought..
Sitat av Zepur Vis innlegg


Det kan ikke tenkes at det ligger to meninger bak L, da? For begge kildene du refererer støtter begge forklaringene i tråden her.
Just a thought..
Vis hele sitatet...
Ja selvfølgelig gjør det det. Poenget er at i hip hop miljøer betyr det BLUNT. Diskusjon slutt.
Jeg mener også at en "L" er to papir rullet sammen, veldig fin metode om man bare har små rizzla-papir og skal fyre opp.
yahoo.answers.com sin versjon er som følger:

[COLOR="Teal"]"Smoke an L" is a rare phrase used by the hip hop community as a euphemism for smoking crack,
as most crack pipes are vaguely shaped like an "L," where the vertical line (|) represents the barrel
of the pipe, and the horizontal line (-) represents the "bowl" where the crack is placed.
[/COLOR]

Vet ærlig talt ikke hvor mye crack-kunnskaper de besitter hos Yahoo, da...
Sist endret av PVestlandia; 25. april 2012 kl. 16:41.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Mr.Jack Vis innlegg
Sorry gutta, men dette er feil. Hadde det vært norsk rap hadde dere nok hatt rett, men i statene er en "L" ett kallenavn på en blunt. Altså en sigar som er sprettet opp, fylt med bud og rulla sammen igjen til en joint.
Vis hele sitatet...
Dette er riktig. Dette med L er fra Norge, og er 3, ikke 2 papirer som er limt sammen, i en form av en L. Jeg selv elsker L,og blunts
Men i USA så er L en medium stor Blunt