Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3190
Hei!

For å gjøre en veldig lang historie, veldig kort!

Har det siste året røyket Cannabis av og til. For det ofteste i helger, kanskje i gjennomsnitt 1-2 ganger per helg.

Nå i det siste så har 2-3 kompiser blitt tatt av politiet for røyking av Cannabis. Og i den sammenheng så har politiet sagt at de skal ta inn mange fler for samtaler/avhør/pissings i neste uke. Politiet skal ha sagt til han ene som ble tatt at de skulle snakke med mange personer i tilknytning til de som ble tatt. De mente dette var rundt 40stk.

Av de 40stk så kan det godt hende jeg er nevnt (om dette ikke bare er PURE bullshit). Jeg har ikke vært mye med personene som har blitt tatt, men jeg kjenner jo veldig mange som røyker, og av de personene som uansett kommer i samtale med politiet har jeg røyket med. Altså stor sannsynlighet for at jeg blir nevnt i en eller annen sammenheng.

Skal politiet bruke tiden og ressursene sine på å snakke med 40+ ungdommer for å bare lage hælvette fordi de koser seg med en joint.. Og alle disse personene som igjen blir nevnt av de 40?

Dette er en villt kjip situasjon for meg, skal til USA i sommerferien og er ikke akkurat keen på å ikke komme inn der pga dette. For å gjøre det enda bedre så skal foreldrene mine gifte seg i USA så om jeg ikke kommer inn pga dette vil nok dette aldri bli tilgitt...

Hva burde jeg gjøre i en situasjon som dette? Om det blir pissings på meg så tester jeg positivt, røyket sist på fredag. Men om samtalene/avhørene ikke er før til neste uke er det jo påskeferie og jeg er da borte, altså får jeg en uke ekstra til å bli clean.
Sist endret av Marr; 28. mars 2012 kl. 19:13.
På "bygda" så prioriterer politiet å ta de som er i begynnerfasen ganske ofte, veit ikke hvor gammel du er, men ser du bor i Oslo. Så syntes det høres rart ut at de skal dra inn rundt 40 stk, for å snakke om røykings å pissings. De burde ha bedre ting å prioritere.
Men som de flste vet så prioriterer ikke altid politiet så riktig.. Men bare ikke ha noe der du oppholder deg i tilfelle du skulle få besøk av onkel.
kjip situasjon, men hvor gammel er du?
alle under 18 jeg kjenner som har blitt tatt for weed (20 stk+) går på regelmessig pissings og slipper rulleblad, så ikke bekymre deg for USA

tviler også litt på at de tar inn så mange som 40 inn på pissings pga rykter... men vet aldri med politi her i oslo
ber de om urinprøve: nekt
tar de blodprøve tester du negativt (kan ikke spores mer enn max 72 timer)
Sist endret av Spirituell; 28. mars 2012 kl. 19:27.
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Dersom de eventuelt skulle be om en urinprøve, har du rett til å nekte. Da kan de kreve prøve av blodet ditt, hvor THC ikke kan spores like lenge. Ellers, nekt, nekt, nekt.
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Er 17, fyller 18 i midten av sommerferien.

Ja, han ene som ble tatt skal gå på pissings i 8 mnd, og slipper rulleblad om han ikke gjør noe shit på 2 år. Har også en sak angående stjeling av passord til lærer som har vært i konfliktrådet, og hvis jeg ikke gjør noe mer kødd innen 2 år (fra Mai ifjor) så blir den saken også slettet fra den uttømmende politiattesten.

Hva slags politiattest er det man bruker for reising inn til USA egentlig?

Sitat av Takub Vis innlegg
Dersom de eventuelt skulle be om en urinprøve, har du rett til å nekte. Da kan de kreve prøve av blodet ditt, hvor THC ikke kan spores like lenge. Ellers, nekt, nekt, nekt.
Vis hele sitatet...
Ja, har lest litt om å bare nekte pisseprøve, men har ikke klart å finne noe utfyllende svar rundt det.

Ellers så vurderer jeg å gå i hardtrening i type dobbel kondom hvor den ene er fyllt med piss. (vann under trening, hehe) Og mens jeg skal levere pisseprøven stikker jeg bare hull i den ytterste kondomen med en nål eller no lignende.

Vurderbart å drikke umenneskelige mengder med vann slik at pissingsen ikke blir gyldig også. Gjerne i kombinasjon med det over, i tilfelle noe går galt.
Sitat av Marr Vis innlegg
Hva slags politiattest er det man bruker for reising inn til USA egentlig?
Vis hele sitatet...
Amerikanerne bruker ingen politiattest for å sjekke om du lyver på skjemaet du fyller ut på flyet. Ved sterk mistanke kan de få innsyn i den ordinære politiattesten din.
Forresten tviler jeg litt på de "max 72" timene jeg skrev i blodprøve. Googlet fort, men er overbevist om at det er i blodet i max 8 timer.
Sist endret av Spirituell; 28. mars 2012 kl. 19:33.
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Hva skal til for at politiet har grunnlag for å ta en pisseprøve?

Det at jeg er nevnt i en melding, type: "Eey, hvor møtes vi og smoker?" eller "joine spliff?"

Er det grunnlag nok?

Fikk vite av en kompis at politiet måtte ha sterk mistanke, og så måtte de få en jurist til å godkjenne det. Er dette riktig? Aner ikke hva jeg skal tro, virker som om det er forskjellig praksis på alt.. I tillegg til at politiet ikke alltid følger boka.
Sist endret av Marr; 28. mars 2012 kl. 20:05.
Skjellig grunn til mistanke. De må ha en spesifikk grunn. Dette bestemmes enten ved at du godtar at de fucker deg opp, eller en politijurist. Det er altså skjønn. Meget mulig de bruker denne til sin egen fordel.

Bare nekt hele tiden. Ikke vits å lyve til politiet, men bare si du ikke ønsker å si noe mer. Hvis det er slik at du kan nekte urinprøve og ta blodprøve istedetfor (really?), så gjør det.

Som nevnt over, ikke bekymre deg for USA Myte av propagandafolka.
Sist endret av Chronic420; 28. mars 2012 kl. 20:26.
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Politiet skal ihvertfall ha rettslig godkjennelse fra en jurist for at jeg skal avgi en urinprøve. Å lage litt mer jobb for politiet kan vel ikke ha noen negativ virkning på resultatet/straffen? Det er jo tross alt en rett jeg har.

Jeg tenker at det kanskje er litt lettere å gå med på pisseprøve med en gang, for så å fake pisseprøven. Om jeg absolutt skal ha rettslig godkjennelse fra jurist blir de sikkert mer nazi mot meg, og krever å se på mens jeg pisser.

Eller?
Sist endret av Marr; 28. mars 2012 kl. 22:29.
Politiet skal ihvertfall ha rettslig godkjennelse fra en jurist for at jeg skal avgi en urinprøve.
Vis hele sitatet...
Hvis du nekter, ja.

Å lage litt mer jobb for politiet kan vel ikke ha noen negativ virkning på resultatet/straffen?
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke, nei. Har ingen erfaring med dette, men skal da ikke være det. Bare oppfør deg eksemplarisk og vær høflig.

Jeg tenker at det kanskje er litt lettere å gå med på pisseprøve med en gang, for så å fake pisseprøven.
Vis hele sitatet...
Kanskje. Du får høre med noen som har erfaring med dette... Men da er risikoen for å bli tatt til stede, og dette vil du nok ikke ha noe av. Eller?

Om jeg absolutt skal ha rettslig godkjennelse fra jurist blir de sikkert mer nazi mot meg, og krever å se på mens jeg pisser.
Vis hele sitatet...
Tror jeg og. Spørs hva reglene er med når de kan se på tissen din og ikke da?

Kjip situasjon, prøver å hjelpe, men har ikke særlig erfaring med dette. Men det er dette jeg har fått med meg ved å lese her på forumet...
Hva skjer om du ikke greier å pisse under press da? Jeg hadde iallefall ikke klart å pisse mens en random sto å så på meg.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Hva skjer om du ikke greier å pisse under press da? Jeg hadde iallefall ikke klart å pisse mens en random sto å så på meg.
Vis hele sitatet...
Er det ikke slik at om du nekter alt, så kan de kun tvinge blodprøve da (med tillatelse fra jurist)?

Er litt vanskeligere å tvinge noen til å pisse enn å holde de nede og ta blodet liksom.
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Sitat av Choobe Vis innlegg
Er det ikke slik at om du nekter alt, så kan de kun tvinge blodprøve da (med tillatelse fra jurist)?

Er litt vanskeligere å tvinge noen til å pisse enn å holde de nede og ta blodet liksom.
Vis hele sitatet...
Fra Ung.no

Spørsmål:
Hvis jeg blir henta inn til avhør pga. mistanke om hasjrøyking, vil jeg da kunne nekte å avgi urinprøve? Hvilke konsekvenser ville det fått for meg?

Svar:
Hei
I henhold til loven kan politet kreve urinprøve av deg. Hvis du nekter kan de begjære rettslig kjennelse. Hvis det er fare for forspillelse av formålet ved undersøkelsen, altså å påvise inntak av cannabis, kan de omgå prosedyren og på egen hånd gi ordre om kroppslig undersøkelse.
Ved å fortsatt nekte å avlegge urinprøve vil du påta deg straffeskyld og reaksjonen på det vil da være i henhold til gjeldende regleverk.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Hva skjer om du ikke greier å pisse under press da? Jeg hadde iallefall ikke klart å pisse mens en random sto å så på meg.
Vis hele sitatet...
Du blir strippet og plassert i et nakent rom til du klarer det.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Dette er nok en del av politiets såkalte forebyggende tiltak.
De skal lære ungdommen å frykte hasjen, men sørger også for at de frykter og hater politiet.

Hva er skumlest, ei spennende bønne du fikk prøve av en kompis, som "alle" har prøvd.
Eller det å bli dratt inn til avhør med makt av noen digre uniformerte jævler som skal være med deg inn på do og se på kølla di.
De avhører og lyver, skremmer og manipulerer dere for å få igang noe tysting.
Kan finne på å blande inn familien eller spille på samvittigheta di. JÆvla svin lag pølser av hele gjengen.

Hvis de ikke hata snuten fra før vil de ihvertfall få mange gode grunner til det i løpet av denne aksjonen tror jeg.
Sist endret av Bothrops; 29. mars 2012 kl. 11:24.
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Update:
Fikk snakket med han ene kompisen min idag om hva som skjedde under avhøret.

Han nektet å pisse, så derfor måtte politiet få rettslig godkjennelse fra en jurist. Det tok ikke mer enn 30 minutter før de hadde fått godkjennelse. Politiet ble etterhvert ganske så sure og begynte å slå i bordet osv under avhøret. Han måtte til slutt pisse, men han nektet fortsatt så de måtte tvinge i han 8 glass vann + mer vann fra springen. Da han pisset fikk han ikke lukke igjen noen dør. Det skulle stå en politimann å sjekke at han ikke gjorde noen rare bevegelser mens han pisset. I bakgrunnen hørte han (2)? andre politimenn som hvisketisket "tissa han nå? osv"

Han mente det var liten sannsynlighet for å få lov til å pisse med lukket dør selv om man hadde vært helt samarbeidsvillig med politiet. Politiet hadde også nevnt noe om strafferabatt om man var samarbeidsvillig.

Totalt så tok avhøret 3 timer.

Grunnen til at han hadde blitt tatt var fordi en venninne av han hadde fått mobilen konfiskert av politiet, og der lå det mye meldinger osv..
Sist endret av Marr; 29. mars 2012 kl. 15:31.
dropp å avgi forklaring og se hva som skjer
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Ikke oss nei, heldigvis

Hva tror dere om at politiet kan kalle inn i høstferien? Folk pleier ofte å dra bort, så det kan jo bli et problem for politiet å få tak i de mistenkte?
Innen høstferien så er du vel clean ?
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Innen høstferien så er du vel clean ?
Vis hele sitatet...
Har vært en uke uten idag. Så, nei er vel ikke clean før om 3 uker..
Har jeg misforstått noe? Høstferien er om 7 måneder, som er mer enn lenge nok til å bli clean.
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Skrev jeg høstferien ja... Min feil, sorry!

Rettelse: Påskeferien***
Sist endret av Marr; 30. mars 2012 kl. 23:30.