Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1760
Hepp,

Begynte å jobbe på en ny låt og trenger deres feedback. Sjangeren er som vanlig trance

http://soundcloud.com/djtierra/tierra-find-me-wip

Enda en veldig god del igjen å gjøre, men vil gjerne høre hva dere kan komme med av konstruktiv kritikk Ting som kan legges til, fjernes, forbedres, etc

Takker på forhånd!
Råbra, har vel ikke særlig mye peiling på sånn musikk, men syntes det var drit bra og slakt å høre på.

slækt*****
Kanskje lit for gjentakende? Men det var bra
Minnet lit om tiësto for 5-8 år sia
Brukbart, men litt lite variasjon for lengden.
Sitat av Tierra Vis innlegg

Enda en veldig god del igjen å gjøre, men vil gjerne høre hva dere kan komme med av konstruktiv kritikk Ting som kan legges til, fjernes, forbedres, etc

Takker på forhånd!
Vis hele sitatet...
Liker definitivt det jeg hører per nå.

Det kunne kanskje vært en idè å prøve å bygge opp sangen til et slags klimaks mot slutten?
Altså istedenfor å lade opp med en intens overgang for så å gå tilbake til den samme beaten som låten starter med - så kunne du kanskje tilført "det lille ekstra" ved å klemme til med litt mer trøkk?

Nå er det en solid og traust låt som sikkert fungerer knallbra mens jeg trener, men dersom du gjør litt endringer så ser jeg for meg at denne fort kan ende opp på anlegget på en fest her i stua.

Muligens dårlig formulert, men er ikke spesielt dreven på dette med ord og uttrykk innen musikkproduksjon.
Sist endret av Knask; 21. november 2011 kl. 01:34. Grunn: Leif
Trenger ikke være ekspert for å si at denne låta falt godt i smak hos meg. Bra jobba, og "keep up the good work"
Ikke vær tilbakeholden med å poste nye verk i den kommende tid
p.s
kunne det vært mulig at du la det ut på youtube eller noe? Kunne virkelig tenke meg denne i rekka på mp3'en
Likte den, men den er litt gjentakende.
Enig med knask.
Sist endret av sneipen; 21. november 2011 kl. 17:47.
Helt ok låt, men miksen din er veldig flat og kjedelig.
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Helt ok låt, men miksen din er veldig flat og kjedelig.
Vis hele sitatet...
Hvilken mix? Det er verken gjort mixdown eller mastering på låten pga den er i arbeid. Dette er egentlig bare lyder og en struktur sålangt. Er det noe spesielt du kan peke på, eller noe konkret du ser for meg jeg burde gjøre?
Sitat av Tierra Vis innlegg
Hvilken mix? Det er verken gjort mixdown eller mastering på låten pga den er i arbeid. Dette er egentlig bare lyder og en struktur sålangt. Er det noe spesielt du kan peke på, eller noe konkret du ser for meg jeg burde gjøre?
Vis hele sitatet...
Da forstår jeg. Tenkte hvertfall på lydbildet ditt, som er tett. Og i første omgang ville jeg laget hi-pass filter på alt utenom bass og kick, slik at alt blir mer definert og klart. Noen av instrumentene er også veldig hissige på de høye frekvensene, så kanskje det er lurt å legge på low-pass filter. Hvertfall på den spisse lyden på 2:20.
Sist endret av SveinKB; 21. november 2011 kl. 19:14.
Savner litt fler effekter på lydene. Har hørt bedre av deg, men som sagt, det er jo wip.
Trance er generellt sett rimelig gjentakende.

Forresten, alltid lurt på, hva står WIP/VIP for innen musikk?
Sist endret av RainbowDash; 21. november 2011 kl. 19:14.
Sitat av RainbowDash Vis innlegg
Trance er generellt sett rimelig gjentakende.

Forresten, alltid lurt på, hva står WIP/VIP for innen musikk?
Vis hele sitatet...
Work in progress.
Sitat av RainbowDash Vis innlegg
Trance er generellt sett rimelig gjentakende.

Forresten, alltid lurt på, hva står WIP/VIP for innen musikk?
Vis hele sitatet...
WIP - Work In Progress
Oh, takker og bukker
Sitat av RainbowDash Vis innlegg
Trance er generellt sett rimelig gjentakende.

Forresten, alltid lurt på, hva står WIP/VIP for innen musikk?
Vis hele sitatet...
VIP er vel en remix/ny mix laget av artisten selv og som blir gitt til noen få enkeltpersoner. "VIP" i denne sammenhengen er vel ofte en annen artist som bruker sangen i en mix eller en kjent DJ som kan bruke VIP-mixen på konserter o.l.

On topic: Sangen kunne kanskje vært litt mer variert. Det hadde gjort seg veldig hvis du hadde lagt inn en melodi eller noe helt annerledes. F.eks. sånn som i denne sangen rundt 2:30

Bortsett fra det var det veldig bra. Har du forresten laget noen nye mixer i det siste? Har nesten hørt meg lei på "DJ set promo"-mixen din som du la ut her for et par år siden. Hadde blitt veldig glad for en link eller to hvis du har flere mixer liggende ute et sted. Du får uansett KP, for sangen har absolutt potensiale!
synes dette var bra, men en litt mer varierende melodi hadde gjort seg og ellers hadde noen transition effects ikke vært så dumt heller synes jeg, det gjør at det ikke høres så repetivt ut, eller kjøre cut off filter på fire bars og dermed transition effect og kjøre på med samme igjen ell.
Tusen takk for tilbakemeldingene folkens! Masse gode poenger her som jeg har tenkt på selv, men trengte å få bekreftelse på, supert! Da blir det bare å jobbe videre på den med deres innspill

Angående nytt sett så er dette det ferskeste: http://www.tierraonline.no/sets/tier...ikken_oslo.mp3
▼ ... over en måned senere ... ▼
Leker fortsatt med låten, kommet et stykke lengre og for moroskyld lagde jeg en versjon hvor jeg la på vokal.
Fortsatt en WIP, ferdig med jul så nå har jeg litt tid igjen. Noe feedback sålangt?

http://soundcloud.com/djtierra/tierr...e-original-mix