Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1613
Hei!

Jeg trenger et nytt headset grunnet at mitt gamle ble ødelagt. Det har seg slik at jeg er døv på mitt venstre øre og da trenger et med god isolering slik at jeg slipper å ha på så mye lyd når det er bråk rundt. Jeg lurte på om det finnes et godt headset med isolering og koster ikke hele månedslønnen min.

Mvh

Doc M.
Bose lager noen rå lydisolerende headset, men tror disse er en smule pricy.
beyerdynamic DT770 pro 32 ohm, jeg ville selv valgt 32ohm selvom jeg idag har 80ohm, da mp3 spillere alla iphone o.l ikke klarer og gi de nok guff til og spille høyt nok

de isolerer knall bra lyd utenifra og inn og innefra og ut

veldig komfortable og ha på en laang stund.
http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=4991...0-4DAF7B5CCDEE
1395 er en kurant pris, jeg ga 1790 for 4 år siden og hadde gjerne betalt mer for disse da jeg er knall fornøyd
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
beyerdynamic DT770 pro 32 ohm, jeg ville selv valgt 32ohm selvom jeg idag har 80ohm, da mp3 spillere alla iphone o.l ikke klarer og gi de nok guff til og spille høyt nok

de isolerer knall bra lyd utenifra og inn og innefra og ut

veldig komfortable og ha på en laang stund.
http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=4991...0-4DAF7B5CCDEE
1395 er en kurant pris, jeg ga 1790 for 4 år siden og hadde gjerne betalt mer for disse da jeg er knall fornøyd
Vis hele sitatet...
Signerer. Sitter med det samme, og for 5 min siden stod romkameraten min og prata/ropte til meg, men jeg hørte ingenting fordi jeg hadde på Beyerdynamic DT 770 PRO 32 ohm anbefales til håndholdte enheter, men tror 80ohm skal fungere til pc etc.
Sitat av Mr.Jack Vis innlegg
Bose lager noen rå lydisolerende headset, men tror disse er en smule pricy.
Vis hele sitatet...
Bose har iallfall noen fantastiske "støykansellerende" headset. Kjøpte meg nylig QuietComfort 15, og de gjør en god jobb med å aktivt lukke ut støy fra f.eks flymotor etc. Det er dog selektivt på hvilke desibelnivå den stenger ute, men jeg har merket at det samtidig demper de øvrige frekvensområdene godt. Verdt å prøve, men prisen er litt stiv. Tror de ligger rundt 3000 i Norge.
Husk at dersom du har en lydavspillingsenhet der du ikke kan velge mellom stereo/mono-lyd ut (Ipod?) Så lønner det seg å ha et headset der du kan gjøre dette.. Hvis ikke kan det jo hende at du ikke får med deg hele lydbildet.. Jeg kan velge mellom stereo/mono-lyd på mitt Pioneer-headset.
Når det gjelder bose QC må du være obs på å ha de på deg en stund før du eventuellt kjøper de. Vet det er noen som får vondt i hodet etter å ha brukt de en stund pga det "trykket" som oppstår når du har på støyreduksjonen.

Ellers vil jeg anbefale AKG K450 og Audio Technica ATH-M50.. Sistnevnte trenger riktignok en liten forsterker for å få best mulig lyd, som feks noe lignende som dette: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from...All-Categories
Jeg har 4 KOSS-headset hvor bare den ene siden fungerer hvis du er keen.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Signerer. Sitter med det samme, og for 5 min siden stod romkameraten min og prata/ropte til meg, men jeg hørte ingenting fordi jeg hadde på Beyerdynamic DT 770 PRO 32 ohm anbefales til håndholdte enheter, men tror 80ohm skal fungere til pc etc.
Vis hele sitatet...
ja 80 ohm funker knall til pc av type stasjonær med ok lydkort
merker markant forskjell når jeg setter meg ner med bærbaren og hører musikk fra den, makter lissom ikke helt og guffe max på. sikkert skikkelig dritt lydkort i bærbaren da
Takker for svar beyerdynamic DT770 pro 32 ohm virket interessant ut. Når neste lønning kommer så kommer jeg til å bestille dette.