Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1912
Jeg har registrert at flest brukere er pålogget facebook Søndag og Mandag kveld. Også forholdsvis Torsdag kveld. Dette er derimot også da det er hyppigst aktivitet på wallen og derfor da min egen status vil fort dette ned fra toppen.

Hvis jeg vil at flest mulig mennesker skal se statusen min, hvilket tidspunkt er da det mest gunstige å adde en status? Evt andre metoder for fler views?
poste flere ganger?
Dette avhenger jo egentlig på hvordan venner du har. Noen er på ofte i helgene fordi de ikke har noe annet å gjøre, andre er ofte på tidligere på dagen, fordi kvelder og helger er fullbooket med andre ting. Hvis det er en viktig ting du vil at så mange som mulig skal se, så kan du jo alltids poste den flere ganger eller sende det som melding til alle sammen?
Det handler ikke bare om når på døgnet. Det handler også om hvor aktiv du er, og hvor mange impressions du klarer skaffe deg generelt på det du poster.

For å komme med et eksempel. Du poster følgende statusoppdatering: "Koker pasta."
Naturlig nok vil du ikke akkurat få særlig mange "Likes" eller kommentarer, og du blir da ratet nedover som igjen betyr at statusen din ikke blir like synlig for alle dine venner i forhold til kanskje andre som poster statusoppdateringer som er engasjerende og tiltrekker seg kommentarer og "Likes".

Jeg kan dra ut om dette i evigheter da jeg har testet og jobbet endel med dette, og er selvfølgelig genuint interessert i motorikken bak Facebook. Bottom line er, jo mer spennende ting du deler (statusoppdateringer, linker, bilder, musikk, etc) jo mer synlig blir du for alle i vennelisten din.

Facebook har sine algoritmer akkurat som Google har sine
Trådstarter
46 2
Så dess flere likes og comments en fort skaffer seg, dess lenger vil den bli toppseedet i "topp news"?
Ja, generelt sett altså. Hvis du har over tiden din på Facebook hatt mye engasjement og mange likes på alt du poster blir du ranket høyere og blir mer synlig. Nettopp fordi du deler ting folk syns er interessant og kult. Har du postet masse crap som ikke har fått noen likes eller comments gjennom din tid på Facebook så trekker de deg ned igjen ang synlighet.

Håper jeg forklarer det forståelig nok
Trådstarter
46 2
Nice, dette hjalp veldig!
Slik det er rundt min facebook;

Idioter; "Lager mat", "Ute å løper", "Strna etrp" <-- Siste skulle være "Stranda etterpå", men mange skrivefeil trekker også ned.

Oppmerksomhetssyke bitches; "Kutter meg, ingen liker meg ", "du har såra meg for siste gang, hater dei!!", "ville du grått hvis jeg døde?" etc.

Meg; "4:27 og ingen er online. Må skaffe meg kinesiske venner..", "Alle barna dro på Hove, unntatt MITT NAVN som hadde vondt i kneet.", "Endelig hjemme etter en LANG biltur.. Ganske så digg å komme ut av bilen etter at iPoden min ligger hjemme og den eneste CD-n vi hadde i bilen var "svenske grand prix hits" fra 80-tallet.. Men men, etter å ha hørt på svensker i fire timer må jeg innrømme at "Diggi-loo-Diggi-ley" er litt fengende." <-- Tre av mine ti siste.

For å si det kort; Skriv noe som kan være morsomt eller folk synes er artig å lese. Da sikter jeg ikke akkurat til en roman, men bare noen korte ord som enten er så dumme at det blir bra, eller rett og slett bare er fete.
Kan vel også nevne at jeg i gj.snitt har 12 likes på mine statuser og masse comments! :P

Lykke til! :P
Sitat av Zitto Vis innlegg
grunnet navnet ditt får du gjennomsnitt 12 likes
Vis hele sitatet...
Utdyp, please?
Sitat av TrollDad Vis innlegg
Utdyp, please?
Vis hele sitatet...
Det som var bold på posten din er vell hvordan hva en random nettbruker oppfatter et troll
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Det som var bold på posten din er vell hvordan hva en random nettbruker oppfatter et troll
Vis hele sitatet...
Skjønner fremdeles ikke hva dere mener.
Riktignok - Ja, navnet mitt er TrollDad tatt fra en populær 4chan meme.

Men hvis du kaller posten min troll skjønner jeg ikke helt om vi to lever
på samme planet.
Jeg ga TS et saklig og greit svar i mine øyne.

Gawd.
Sist endret av TrollDad; 7. juli 2011 kl. 18:57.
Sitat av TrollDad Vis innlegg
Skjønner fremdeles ikke hva dere mener.
Riktignok - Ja, navnet mitt er TrollDad tatt fra en populær 4chan meme.

Men hvis du kaller posten min troll skjønner jeg ikke helt om vi to lever
på samme planet.
Jeg ga TS et saklig og greit svar i mine øyne.

Gawd.
Vis hele sitatet...
Det var ikke der jeg mente. No offence til deg, jeg bare innså at jeg sugde å forklare
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Det var ikke der jeg mente. No offence til deg, jeg bare innså at jeg sugde å forklare
Vis hele sitatet...
Okei, sorry. Skjønte ikke helt hva du mente.
Trådstarter
46 2
Hehe, kan vel si det sånn at det er en liten videopromotering jeg er en smule stolt av og vil flest mulig skal se, uten at jeg behøver å spamme facebook med hundrevis av linker
Hvis den er bra nok, så vil den promotere seg selv

Bare å legge den ut å se det.
Jeg må bare skyte inn at det er helt sprøtt hvor viktig face har blitt for veldig mange. På jobb virker det som om alle kollegene mine sier ordet "facebook" til meg hver dag. Dere diskuterer popularitet av selvpromoterende utsagn og deres rangering blant utsagn i samme sjanger på forskjellige tider i uken.

Utenfra er dette utrolig fascinerende. Jeg har slutta å face fordi jeg klarte å se hva det egentlig er. Derfor klarer jeg ikke å se det fra din side, men forstår jeg deg riktig, så vil du bare generelt sett at dine venner skal se statusen din fordi du vil være face-populær? (krysser fingrene og håper på nei)
Hverken ting du har eller penger er status lengre, nå er det Facebook likes og kommentarer som er status i dette samfunnet. Menneskeheten i et nøtteskall...
Trådstarter
46 2
Skal ikke på noen som helst måte si du tar feil, din tolkning skal få være.
Da dette handler om promotering av min video er jeg selvfølgelig opptatt av at flest mulig skal se mitt produkt, og facebook er et veldig viktig verktøy for promotering blandt venner og kjente.