Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 4604
Hva kan egentlig gjøres med dem?

Dama har ventet på svangerskapspenger siden mars, og i dag fikk hun beskjed at hun ikke får utbetalt penger før i september, pga at "de har så mye å gjøre"! Hva faen! Hun kan jo faen ikke gå i over 6mnd uten penger, hun har jo regninger osv hun også..

Ikke noe de kunne gjøre med det, beklager... sier de..

Faen, blir så forbanna.! Like før jeg brenner ned hele driten...

Hun fikk beskjed for noen mnd siden at alt var i orden, de måtte bare få et papir fra jobben hennes først... og nå må hun plutselig vente til septermber!

Vi står i fare for å miste bilen vår, pga NAV...
+ at vi venter barn i September, og skulle jo helst hatt litt utstyr til babyen..
Noe vi ikke klarer med bare min inntekt..

Vet ikke helt hva jeg spør om, men noe må jo kunne gjøres... Er jo en katastrofe at man må vente i 6+mnd på penger..

Hva kan gjøres ?
Mulig jeg er langt ute og kjører her, men jeg tror sosialen kan hjelpe deg med kortsiktige økonomiske problemer.Ta dere en tur og snakk med noen. Forklar situasjonen, så får dere sikkert hjelp.
NAV er TOTALT ubrukelig.

De skulle ringe meg i starten av forje uke.. jah.. ser det.. Selv det å kontakte en person tar godt over 1 uke. Nødpenger man trenger på dagen tar rundt 1 mnd, og generelt alt annet de skal utrette har en ventetid på _litt_ lengre enn det som burde vært mulig.

Var bedre før, før NAV ble en realitet.

Sitat av Dr_Alzheimer Vis innlegg
Mulig jeg er langt ute og kjører her, men jeg tror sosialen kan hjelpe deg med kortsiktige økonomiske problemer.Ta dere en tur og snakk med noen. Forklar situasjonen, så får dere sikkert hjelp.
Vis hele sitatet...

Japp, tar jo rundt 1 mnd før man får "nødpenger".
Tror nøden er over og man generelt er død, innen den tid...

Kanskje det er det de håper på? Alle som trenger penger/hjelp dør av sult før de får utbetalt pengene?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
La nå ikke dette bli en whine-tråd om NAV. Gjør heller som Dr_Alzheimer, og foreslå hva man kan gjøre.
Dere kan få utbetalt såkalt "nødhjelp".

Tror ikke sjekken er på mer en 600 kroner, men tenkte det kunne være verdt å nevne det ettersom at det vil bli mer arbeid for dem å signere slike sjekker hver uke enn å sette automatikken i gang når det gjelder deres utbetaling av svangerskapspenger.

Jeg hadde gått ned på NAV for å mase hver dag helt til de hadde fått ræva i gir.

Dere har krav på penger på livsoppholdsgrunnlag, etter som jeg kan huske er denne på 7000 kroner i måneden eller noe slikt.
Vet ikke så mye mer om akkurat det der, men det er i det miste en liten pekepinn på hva du kan starte med å sjekke opp i.
Gå til lokalavisa og whine. Da går behandlingstida ned fra 6 måneder til 6 timer.
Sitat av Jonta Vis innlegg
La nå ikke dette bli en whine-tråd om NAV. Gjør heller som Dr_Alzheimer, og foreslå hva man kan gjøre.
Vis hele sitatet...
Dette er jo NAV i et nøtteskall. Skjønner godt at de vil ha ut litt damp, og det er jo ikke direkte en whinetråd.

Etter hva jeg kan huske skal minimumet for livsopphold ligge på rundt 5000 kroner give or take. Mas mas og mas. Ikke godta et sorry det tar laaang tid, mase mase mase.
Sitat av dobby Vis innlegg
Gå til lokalavisa og whine. Da går behandlingstida ned fra 6 måneder til 6 timer.
Vis hele sitatet...

Støtter opp denne.

NAV trenger enda mer pæs i media, fordi et mer ubrukelig system skal man lete lenge etter.



Så til TS: Oppsøk lokale aviser, NRK og gjerne TV2 !
Foreslår å ringe de ustanselig, møt gjerne opp på kontoret (ta med matpakke) og forklar de (fattet) at du sitter der å venter til noe skjer. Pass på å ikke bli ufin når du snakker med de, da dette bare gjør vondt verre.

Lykke til!
Majestic 12
Tothep's Avatar
Som en liten kontrast kan jeg legge til at jeg er 100% fornøyd med NAV
Har gått sykemeldt så på rehabilitering, og NAV har vært der 100%. Aldri noe tull.
Er enda i rehab, og NAV gjør det de skal.

Må vel legge til at jeg har brukt advokat til å ordne alt med NAV. Koster en del kr, men har heller ikke noe problemer med NAV som resten av landet har.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Som en liten kontrast kan jeg legge til at jeg er 100% fornøyd med NAV
Har gått sykemeldt så på rehabilitering, og NAV har vært der 100%. Aldri noe tull.
Er enda i rehab, og NAV gjør det de skal.

Må vel legge til at jeg har brukt advokat til å ordne alt med NAV. Koster en del kr, men har heller ikke noe problemer med NAV som resten av landet har.
Vis hele sitatet...
Det skal ikke være nødvendig å skaffe seg advokat for å få det du har krav på av NAV.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av Miza Vis innlegg
Det skal ikke være nødvendig å skaffe seg advokat for å få det du har krav på av NAV.
Vis hele sitatet...
Det virker nesten sånn?
Første jeg tenkte når jeg skulle ha noe med NAV å gjøre var advokat.

NAV vet ikke opp eller ned. De nye reformene de har gjennomgått har totalt satt dem ut i kaos.

Jeg driver firmaer, jeg har ikke tid til å sitte å dalle med NAV

NAV har ikke opplysningsplikt, så DU må vite hva du har krav på, sier ikke det litt om systemet?
Du kan prøve å sette deg inn i NAV sine regler, det er totalt kaos.

Synd at OP opplever slike problemer med NAV. Vet liksom ikke helt hva jeg kan anbefale, har dere rett på fri rettshjelp?
Finnes noen advokater som gjøre slike ting gratis. Jeg kan love deg at en advokat vil få fart på sakene, NAV vil ikke overprøve noe som helst.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Det virker nesten sånn?
Første jeg tenkte når jeg skulle ha noe med NAV å gjøre var advokat.

NAV vet ikke opp eller ned. De nye reformene de har gjennomgått har totalt satt dem ut i kaos.

Jeg driver firmaer, jeg har ikke tid til å sitte å dalle med NAV

NAV har ikke opplysningsplikt, så DU må vite hva du har krav på, sier ikke det litt om systemet?
Du kan prøve å sette deg inn i NAV sine regler, det er totalt kaos.

Synd at OP opplever slike problemer med NAV. Vet liksom ikke helt hva jeg kan anbefale, har dere rett på fri rettshjelp?
Finnes noen advokater som gjøre slike ting gratis. Jeg kan love deg at en advokat vil få fart på sakene, NAV vil ikke overprøve noe som helst.
Vis hele sitatet...
Jeg sa at det skal ikke være nødvendig. Det at du må bruke en beviser bare hvor håpløst systemet er. Ingen har peiling på noe og ting skifter hele tia. Jeg har vert inn og ut av NAV kontorer siden jeg var 19. Gir det en siste sjangs denne høsten, og hvis de ikke klarer å komme med noe som kan hjelpe meg litt sier jeg bare drit og dra NAV. 7 år og ingen framgang.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Som en liten kontrast kan jeg legge til at jeg er 100% fornøyd med NAV

Må vel legge til at jeg har brukt advokat til å ordne alt med NAV.
Vis hele sitatet...

Du poengterer godt her hvor godt NAV systemet fungerer.
Man må inne med advokat for å kunne få orden på sysakerne..


Skal man få framgang i saken, så kan man godt kjøpe en pakke med disketter til de, slik at de raskere får sendt informasjonen over. (Slipper å tømme de gamle diskettene)
Sitat av Miza Vis innlegg
Jeg sa at det skal ikke være nødvendig. Det at du må bruke en beviser bare hvor håpløst systemet er. Ingen har peiling på noe og ting skifter hele tia. Jeg har vert inn og ut av NAV kontorer siden jeg var 19. Gir det en siste sjangs denne høsten, og hvis de ikke klarer å komme med noe som kan hjelpe meg litt sier jeg bare drit og dra NAV. 7 år og ingen framgang.
Vis hele sitatet...
Sorry, men hvis du har flydd på NAV i 7 år så annser jeg ikke de som problemet.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Du poengterer godt her hvor godt NAV systemet fungerer.
Man må inne med advokat for å kunne få orden på sysakerne..


Skal man få framgang i saken, så kan man godt kjøpe en pakke med disketter til de, slik at de raskere får sendt informasjonen over. (Slipper å tømme de gamle diskettene)
Vis hele sitatet...
Jeg bør vel heller si hvor fornøyd jeg er med min advokat da?
Som jeg sa, jeg har ikke tid til å sitte å dalle med NAV, jeg lar heller en annen ordne opp, EN som kan systemet, en som vet hvordan man skal få resultater.

Ja, jeg vet hvor nedgravd NAV er, men får du ikke resultater så er en advokat tingen. NAV har IKKE opplysningsplikt, DU får ikke vite hva du har krav på DU må selv vite det. Hvorfor ikke la en som KAN dette systemet fikse saken din?
Greit, det koster noen kroner, men hva sitter du igjen med? Mye mindre stress og en langt bedre resultat! Det kan være kroner spart i lengden...
Stop whining. Get a job
Trådstarter
Sitat av WayGone Vis innlegg
Stop whining. Get a job
Vis hele sitatet...
Hvis den var til meg, så er vi begge i full jobb, bare at hun har tatt svangerskapspermisjon..

Skal innom NAV til uka å prate med de, så får se hva som skjer...
Usj, NAV ja.

Gjør som et par andre har foreslått, engasjer advokat. Dette er etter egen og bekjentes erfaring den ENESTE måten å få de til å midlertidig utsette pillestukinga si på, slik at de kan bruke 10 minutter på saken din.


Vet ikke hvordan det er ellers i landet, men i Hamar distriktet kan du bare gi faen i å tenke "Nav" uten å automatisk slå samtlige aggressjons-sperrer i vranglås, mens du ligger på gulvet og sikler og griner mens du dyrisk brøler: DET ER FAEN IKKE MULIIIIG!!!

Med mindre du har en sleip advokatfaen i lommeboka di da, selvsagt. Problemet blir jo bare at hvis man må ty til blodiglene, trenger man penger. Da må man snakke med NAV. Oh, wait a second.. FFFFFUUUUUUU-
Sist endret av Lille Nikotin; 31. juli 2010 kl. 04:57.
Nå er jeg selv ikke under nav, men jeg har hørt alt jævelskapet om dem.. Brenn faenskapet ned. Samme med bomstasjoner. Snart må det gå opp for dem at det ikke nytter.(politikerne). Hver gang det settes opp nytt, brenn det ned på nytt osv, osv
Det er meg en skrue,- jævlig at jeg som nasjonalistisk erkeNordmann sier dette, men se og lær av Danskene. ett lite steinkast over fjorden.. De hvet å si fra og demonstrere når dem får nok. Hvor faen er sammholdet blandt oss nordmenn?! La oss snu "systemet" på hode en gang Norge ikke før har sett maken til. Damn!

På tide med ett nytt Norge! Vår tid kommer!
Sist endret av KulaKanon; 31. juli 2010 kl. 05:00.
Vet personlig at jeg neppe hadde hatt råd til advokat hvertfall. Min erfaring med NAV er som andre her sier at man dessverre må mase. Du KAN være heldig og få en saksbehandler som er menneskelig. Såvidt jeg har skjønt er det litt vilkårlig hvem man snakker med nå, i motsetning til tidligere da alle hadde én saksbehandler. Dette er stort sett negativt slik jeg ser det, men det er mulig at det er lettere å spørre om å få snakke med en annen person hvertfall? Om du først snakker med en eller annen idiot som åpenbart ikke vil hjelpe deg; stikk innom senere og prøv å få snakka med noen andre. Det er helt åpenlyst at enkelte av NAVs zombier er dødstreige; så å unngå disse er nok en fordel i ditt tilfelle.

Regner med alt slikt er i orden allerede, men om ikke: sørg for at dere har levert ALT av nødvendig dokumentasjon og skjema og drit. De henger seg mer enn gjerne opp i trivielle filleting, og sier gjerne ikke fra om det heller.
Sitat av KulaKanon Vis innlegg
Nå er jeg selv ikke under nav, men jeg har hørt alt jævelskapet om dem.. Brenn faenskapet ned. Samme med bomstasjoner. Snart må det gå opp for dem at det ikke nytter.(politikerne). Hver gang det settes opp nytt, brenn det ned på nytt osv, osv
Det er meg en skrue,- jævlig at jeg som nasjonalistisk erkeNordmann sier dette, men se og lær av Danskene. ett lite steinkast over fjorden.. De hvet å si fra og demonstrere når dem får nok. Hvor faen er sammholdet blandt oss nordmenn?! La oss snu "systemet" på hode en gang Norge ikke før har sett maken til. Damn!

På tide med ett nytt Norge! Vår tid kommer!
Vis hele sitatet...
Hva er dette for et surt oppstøt?
Saksbehandlingstid skal være regulert gjennom lovverket. Sjekk §11a i Forvaltningsloven:
I saker som gjelder enkeltvedtak, skal det gis foreløpig svar etter annet ledd dersom en henvendelse ikke kan besvares i løpet av en måned etter at den er mottatt.
Sitat av nikita Vis innlegg
Saksbehandlingstid skal være regulert gjennom lovverket. Sjekk §11a i Forvaltningsloven:
I saker som gjelder enkeltvedtak, skal det gis foreløpig svar etter annet ledd dersom en henvendelse ikke kan besvares i løpet av en måned etter at den er mottatt.
Vis hele sitatet...
Så er jo det brevet de sender ut ang dette i kopimaskinen 24/7.

Etter det nye systemet, har jeg til nå enda ikke opplevd at noen har en behandlingstid på under 1 mnd.
Sitat av ZeReX Vis innlegg
Hvis den var til meg, så er vi begge i full jobb, bare at hun har tatt svangerskapspermisjon..

Skal innom NAV til uka å prate med de, så får se hva som skjer...
Vis hele sitatet...
Nei den var ikke spesifik til deg. Den er til alle som tar seg nær av den.
Det er så uuuutroooliiig mange som bare går på sosialen og forventer at alt bare skal dette i hendene på dem og ikke engang gidder å prøve å få seg jobb...
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
NAV er TOTALT ubrukelig.
Vis hele sitatet...
ja enig og det er jo faktisk en grunn til det. det er jo at staten liker jo ikke å gi bort penger, derfor gjør de det vanskligst mulig og treigest mulig og laget et verst tenkelig system slik at det blir vanskelig.
Sist jeg jobbet på et av NAV kontorene i Oslo måtte jeg kaste ut 10-15 stk som ventet på å få snakke med saksbehandler. Dette var pga det stengte. Stakkars folk hadde vært der like lenge som meg, men måtte gå hjem med uforrettet sak. Dette var på en fredag selvsagt.
Glad jeg ikke er avhengig av NAV...

Til trådstarter: Tror kanskje jeg ville gått til media med dette. Skulle ikke forundre meg om maset ditt gjør dem forbanna og haler ut saken din enda mer. Ang nødpenger tror jeg noen får dette kontant, så vidt jeg vet er det på 65 kr pr dag. Var det jeg hørte en sosialklient whine om hvertfall.
Hvis du risker å miste bilen antar jeg at dette er pga du ikke kan betale avdrag på lånet. Ta kontakt med banken og forklar situasjonen. De er ikke interessert i å måtte tvangsselge osv, så det er godt mulig de er med på en løsning i noen mnd fremover.
Sitat av ugn Vis innlegg
Sorry, men hvis du har flydd på NAV i 7 år så annser jeg ikke de som problemet.
Vis hele sitatet...
Ikke? Du vet ingenting om min livs-situasjon. Det vet derimot de. Jeg har litt å takke NAV for. Siden jeg ikke får hjelp eller støtte (selv om jeg har krav på det) og ikke har kapasitet til full jobb pga. en skade jeg fikk før jeg var myndig, er jeg ekspert på å leve på minst mulig, og har også lært å sette pris på ett simpelt liv.

Du kan si hva du vil om at NAV ikke er problemet, men jeg har blitt satt bakerst i køen gang på gang på gang. På det værste hadde jeg ca 250kr i måneden å leve for etter at husleie og strøm var betalt. Det skulle gå til mat, klær, busskort, telefon, aktiviteter med venner. Når busskortet på 200kr (som var helt nødvendig) var kjøpt, trenger jeg vel egentlig ikke si at jeg sleit.

Jeg kunne sikkert ha utdypet dette, men jeg har en vanskelig livs-situasjon som jeg på ingen måte har bedt om å få, og jeg syns ikke det er på sin plass å rakke ned på meg fordi jeg prøver å få hjelp.
Det er ingen komunikasjon mellom fast-lege og NAV. Jeg har byttet fast-lege flere ganger for å finne en som kan hjelpe meg igjennom, men det ser ikke ut til at det er der problemet ligger. Jeg har fått diagnose på at ting ikke er som de skal, og anbefalning om hva som kan være riktig å gjøre for meg. Likevel... ingenting som skjer.
Det å komme seg igjennom NAV systemet er som å ha en fulltidsjobb, det tar all tia di. Jeg har ingen aning om hvor mange timer jeg har sittet i kø på NAV.

Denne høsten er siste gangen jeg prøver. Hvis jeg ikke kommer igjennom denne gangen heller, gir jeg opp og får bare se hva som skjer. Jeg har bilen min og mange gode venner, jeg klarer meg.

Jeg er uansett glad for at vi faktisk har ett system. Noen kommer seg igjennom og får hjelp, jeg er bare blandt de uheldige som ikke gjør det.
Sitat av Miza Vis innlegg
På det værste hadde jeg ca 250kr i måneden å leve for etter at husleie og strøm var betalt.
Vis hele sitatet...

Med andre ord det en ganske så normal student/skole-elev har etter at hybel er betalt, når man bor i en by...

Utrolig dårlig system xC
Sitat av GeminiMonkey Vis innlegg
Utrolig dårlig system xC
Vis hele sitatet...
Kan ikke kalles et system. . .
For helvette, gå til media! Drit dem ut der så skal du snart se at kontoen blir påfyllt.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Med andre ord det en ganske så normal student/skole-elev har etter at hybel er betalt, når man bor i en by...

Vis hele sitatet...
en student har mer enn 30 000kr i året å leve for. Hvis mine studentvenner har det så trangt har de ikke råd til å gå på byen, feste, kjøpe nye klær eller spise fjordland middager. Noe de alle faktisk gjør.
Anbefaler å slite de ut, mas helt til de blir lei av deg. Det er en heltidsjobb, men desverre slik det fungerer.
Sist endret av Omaha; 1. august 2010 kl. 06:44.
Sitat av ZeReX Vis innlegg
Hva kan egentlig gjøres med dem?

Dama har ventet på svangerskapspenger siden mars, og i dag fikk hun beskjed at hun ikke får utbetalt penger før i september, pga at "de har så mye å gjøre"! Hva faen! Hun kan jo faen ikke gå i over 6mnd uten penger, hun har jo regninger osv hun også..

Ikke noe de kunne gjøre med det, beklager... sier de..

Faen, blir så forbanna.! Like før jeg brenner ned hele driten...

Hun fikk beskjed for noen mnd siden at alt var i orden, de måtte bare få et papir fra jobben hennes først... og nå må hun plutselig vente til septermber!

Vi står i fare for å miste bilen vår, pga NAV...
+ at vi venter barn i September, og skulle jo helst hatt litt utstyr til babyen..
Noe vi ikke klarer med bare min inntekt..

Vet ikke helt hva jeg spør om, men noe må jo kunne gjøres... Er jo en katastrofe at man må vente i 6+mnd på penger..

Hva kan gjøres ?
Vis hele sitatet...
1. Finn ut hva dine KRAV er.
2. Snakk med din sakfører
3. Om ingenting skjer umiddelbart, si til sakfører at du vil ta saken videre.

Nav er PLIKTIGE, HELT NØDT å hjelpe deg så lenge du har krav på penger(PUNKTUM)

Stå på krava dine, vær selvsikker å du vil aldri oppleve problemer med nav
Miza og ZeReX: Har dere forsøkt å kontakte ett NAV-kontor i en nabokommune? Legge frem saken der, og høre hva de har å si?

Det kan iallefall ikke fortsette slik for noen av dere, så ikke gi opp! Hvorfor ikke slå dere sammen og kontakte media, som jo er ganske så glad i å skrive om NAV? Da får de to saker servert på sølvfat

Lykke til, håper det ordner seg!
Sist endret av caperno; 1. august 2010 kl. 10:32.
Sitat av caperno Vis innlegg
Miza og ZeReX: Har dere forsøkt å kontakte ett NAV-kontor i en nabokommune? Legge frem saken der, og høre hva de har å si?

Det kan iallefall ikke fortsette slik for noen av dere, så ikke gi opp! Hvorfor ikke slå dere sammen og kontakte media, som jo er ganske så glad i å skrive om NAV? Da får de to saker servert på sølvfat

Lykke til, håper det ordner seg!
Vis hele sitatet...
Å kontakte NAV kontor i nabokomunen har ingen hensikt (egen erfaring) fordi du er nødt til å ha adresse eller UFB i NAV kontoret sin kommune. Altså, om du ikke har adresse i Bergen kommune kan du ikke få hjelp der bortsett fra at de kanskje gir noen skjema som du selv kan levere på ditt "lokale" NAV kontor.

UFB= Uten Fast Bopel (eller noe i den duren)
Sist endret av winkeesalami; 1. august 2010 kl. 11:20.
NAV=EPIC.
Tror de får betalt for å sitte på ræva og drikke kaffe, og bare gi faen i alt.
Sitat av Miza Vis innlegg
en student har mer enn 30 000kr i året å leve for. Hvis mine studentvenner har det så trangt har de ikke råd til å gå på byen, feste, kjøpe nye klær eller spise fjordland middager. Noe de alle faktisk gjør.
Vis hele sitatet...
Kjenner til flere som har 2-300 kr igjen etter husleie er betalt.

Så da må du enten ha venner med god råd, eller som bor ekstremt billig =)

Sitat av winkeesalami Vis innlegg
Å kontakte NAV kontor i nabokomunen har ingen hensikt (egen erfaring) fordi du er nødt til å ha adresse eller UFB i NAV kontoret sin kommune. Altså, om du ikke har adresse i Bergen kommune kan du ikke få hjelp der bortsett fra at de kanskje gir noen skjema som du selv kan levere på ditt "lokale" NAV kontor.

UFB= Uten Fast Bopel (eller noe i den duren)
Vis hele sitatet...

Kan fungere for rådgivning. Selv om de ikke kan hjelpe økonomisk.
Du jobber full jobb? Glem NAV og ta deg en jobb nummer 2, er fullt mulig å jobbe litt mer enn 9-5...
høres forferdelig enkelt ut med "bare en jobb nr 2", etter endt fulltids jobb. Jeg for min del hadde aldri klart det med henhold til hvor sliten jeg er etter endt arbeidsdag, samt alle andre daglige gjøremål som må gjøres
Sist endret av prick; 1. august 2010 kl. 15:49.
Sitat av prick Vis innlegg
høres forferdelig enkelt ut med "bare en jobb nr 2", etter endt fulltids jobb. Jeg for min del hadde aldri klart det med henhold til hvor sliten jeg er etter endt arbeidsdag, samt alle andre daglige gjøremål som må gjøres
Vis hele sitatet...
Det kommer selvfølgelig an på hvilke type jobb man har som jobb nummer 1 om man klarer å jobbe mer, men det er også FORFERDELIG enkelt å støtte seg på NAV og økonomisk hjelp fra staten. Man har krav og rett på hjelp JA VEL, men om man har ett barn på vei og man ikke har penger, så hadde jeg heller gjort det jeg måtte gjøre i mellomtiden, ikke sitte å whine over NAV men faktisk skaffe penger, jobbe i helger f.eks. har mange mulighet til.

JOBBE MER = MER PENGER
Jeg vilo heller foreslå det å jobbe mye overtid jeg da om det ermulig.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Kjenner til flere som har 2-300 kr igjen etter husleie er betalt.

Så da må du enten ha venner med god råd, eller som bor ekstremt billig =)
Vis hele sitatet...
For en student er dette snakk om en midlertidig periode som de i utgangspunktet selv har valgt. For en person som lider av en skade eller sykdom så er det hverken selvvalgt eller nødvendigvis midlertidig.

Argumentet med at "studenter har så dårlig råd" holder enkelt og greit ikke.
Sist endret av Ivellios; 2. august 2010 kl. 00:50.