Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  93 10161
Sitat av Miza Vis innlegg
Jeg er ikke enig i bruk av peppersprayen. Alle form for våpen gjør bare vondt værre. Det er ikke sikkert du klarer å håndtere den i en truende situasjon og da kan den bli brukt imot deg.
Jeg er 26år gammel og jente. Og jeg har reist rundt alene i flere år. Det har aldri skjedd noe alvorlig galt, men jeg har kommet opp i situasjoner som kunne ført til stygge hendelser. I etterkant har jeg vert glad for at jeg ikke har brukt våpen selv om jeg har hatt dem tilgjengelig og hadde "grunn" til å bruke dem.
Skal du ha noe, kjøp en voldsalarm.

Så til denne fyren. Snu situasjonen opp-ned, ta kontroll! Nå er det han som tvinger seg på deg, det kan vi ikke ha noe av.
Få med deg noen du stoler på som du vet han ikke kommer til å kødde med, mora di f.eks. Avtal med henne at når hun er hjemme om at han skal komme over og se på resultatet. Så ringer du han og sier bestemt: "jeg er ledig den og den dagen, fra klokken da til da, kom over og ta en kikk på hva jeg har gjort." Prøver han å snu på tidspunktet, til en tid ingen andre enn deg er hjemme, avbryt han og si at det er da du kan, take it or leave it. Selvfølgelig pass på at det er ett vettug tidspunkt for han også så han ikke kan unnskylde seg med jobb eller noe.
Kommer han over, pass på at dere oppholder dere i samme rom som mora di, er ikke det mulig, la han gå inn i rommet først så du kan la døra stå åpen.
Ha alt klart til han kommer, så han får kortest mulig tid i ditt hjem.

Beste måten å håndtere psykopater, er å spille deres spill, du bestemmer!
Vis hele sitatet...
Det er også verdt å merke seg at om du skulle bruke denne peppersprayen eller andre våpen på vedkommende, før han har rukket å gjøre deg noe, er du plutselig en større forbryter i lovens øyne. Ellers er alt Miza sier visdomsord fra ende til annen.
Ikke vær naiv nå jente, ikke ta slike sjangser.
Du _Vet_ han er en overgriper, men tar ikke til vett å avviser ham blankt?!
Si til ham over tlf at du ikke ønsker videre kontakt, og arbeidet får bare være ufærdig. Du er vel ikke så snill at du syntes det er slemmt å si _nei_ til ett dårlig menneske som ham? Han fortjener jo noe mye verre.

Blir han plagsom, politiannmeld ham. ikke nøl. Bedre med en annmeldelse for mye enn ett overgrep mer i statistikken.
Ha en kammerat eller foreldre hjemme om han kommer, men fortell ham at han ikke kan oppsøke deg og hvertfall ikke vise seg i nærheten av hvor du bor. Ser du ham plutselig unormalt ofte, politiannmeld ham.

Bare si nei. Enkelt er det når du vet hvilken type han er og hva han er i stand til å utsette deg for.
Lykke til.

Edit:
Kommer han når du er alene, skaff deg en pistol å skyt ham midt mellom øya!
Ellers er CS gass og OC pepper spray noe som stopper ham for 20-30 min.
Sitat av snegler Vis innlegg
For meg synes det unødvendig å tillegge personen en ekstrastraff i form av handelsboikott, mens det er selvsagt at en ikke bør oppføre seg som en jente i en skrekkfilm og invitere skumle fremmede inn i huset når en er hjemme alene.

Med andre ord: Jeg synes ikke en bør unngå å handle med tidligere straffedømte, uten at det betyr at en skal legge opp til å bli et nytt offer.
Vis hele sitatet...
Det er vel uansett ikke snakk om å gi han en straff i form av en handelsboikott fordi han er tidligere straffedømt, men heller om hva slags mennesker man ønsker å ha sosiale og økonomiske relasjoner til. Selv om samfunnet skal gi tidligere straffedømte en ny sjanse, så betyr det ikke at alle samfunnets borgere nødvendigvis trenger å være like tilgivende og fordomsfrie.

I visse sammenhenger er det faktisk OK å ta avstand til mennesker på grunnlag av ting de har gjort, uavhengig av om de har sonet for det eller ikke. Det er jo ikke som om fengsel og økonomiske oppreisninger på noen som helst måte opphever den uretten som har funnet sted under et seksuelt overgrep uansett.

Jeg vet ikke med deg, men personlig ville jeg ihvertfall hatt store problemer med å omgås en person som hadde gjort noe sånt mot et barn, uansett om det var snakk om en sosial eller en økonomisk relasjon. Det er greit å stille visse moralske krav til de man omgås, synes nå jeg.

Så får det heller være at vedkommende ikke føler seg velkommen i mitt hjem. Det er klart det sikkert er kjipt å bli forfulgt av fortiden, men når man tillater seg å tafse på stebarna sine, så må man nesten regne med at om det blir oppdaget, så kommer folk til å huske på det i all framtid.
Sitat av MFV Vis innlegg
Går virkelig folk rundt med pepperspray? Tror jeg kanskje er litt vel naiv :P
Vis hele sitatet...
Hvis du overser tipsene til Provo så er du enten meget, meget naiv eller så er du bare en flåsete 18 åring på jakt etter et "tvunget ligg".

Vær smart nå, ikke la denne jævla grisen få enda et offer han kan forgripe seg på.
Slik som jeg ser det så ligger forholdene meget godt til rette for at du skal få deg en ubehagelig overraskelse.

Jeg føler hele situasjonen blir like tåpelig som å sette Thomas Quick inn som lærer på ungdomsskolen.
Angående pepperspray så vil jeg på det sterkeste fraråde det. Pepperspray kan fungere hvis du vet du blir forfulgt, og dermed kan finne den frem før du blir overfalt. Har du allerede blitt overfalt klarer du neppe å finne frem peppersprayen, og skulle du få den frem er det stor sannsynlighet for at den blir brukt mot deg (husk, du er sannsynligvis fysisk underlegen — hvis ikke hadde du neppe trengt sprayen i utgangspunktet). Og i situasjonen du beskriver ville det vært unaturlig å bruke våpen av noe slag før overfallet faktisk finner sted.

Sitat av KulaKanon
Kommer han når du er alene, skaff deg en pistol å skyt ham midt mellom øya!
Ellers er CS gass og OC pepper spray noe som stopper ham for 20-30 min.
Vis hele sitatet...
Det kan nok være det mest idiotiske rådet jeg noensinne har sett. Skaffe pistol og skyte han midt mellom øya? Mulig du bare prøver å spille tøffing, men det er meningsløst å komme med slike kommentarer.

Er hun redd for at han skal komme når hun er alene, så er det et ekstremt mye bedre alternativ å låse døren. Det er også verdt å merke seg at hvis han blir invitert hjem en gang, så er det mye lettere for han å komme ubedt senere. Jeg er derfor enig i hva Miza sier, med unntak av at jeg ikke synes MFV bør invitere han hjem under noen omstendighet. Det er en grense som ikke bør krysses.

Sitat av MFV
Det som er så dumt, er at dette er ei lita bygd med få kafeer og møteplasser.
Vis hele sitatet...
Det holder med én. Finnes det ikke en eneste kafé så er det fortsatt mulig å be han komme med kameraet på jobben din så du raskt kan overføre bildene der. Som sagt flere ganger, jeg synes IKKE du skal invitere han hjem, uansett.
du har forholdsvis rett i at det ikke er lurt å invitere hjem, Provo, men tenkte mer at det var det som var avtalen i første omgang, da blir ikke ting rotet til så mye. Men ja, jobben er også ett bra sted hvis det er andre folk der, faktisk bedre.
Det viktigste er at du er bestemt, gi han signaler om at han ikke kan manipulere deg sånn helt uten videre. Du bestemmer sted og tidspunkt for alle møter mellom dere to. Og ikke end opp alene med han under noen omstendighet!
Sitat av Provo Vis innlegg

Det kan nok være det mest idiotiske rådet jeg noensinne har sett. Skaffe pistol og skyte han midt mellom øya? Mulig du bare prøver å spille tøffing, men det er meningsløst å komme med slike kommentarer.
Vis hele sitatet...
Hun spurte om råd, og jeg svarte henne.
Kanskje det er noe av det mest idiotiske rådet du har hørt her på nFF, fint for deg. Jeg vet hva jeg sjøl hadde gjort om jeg var i hennes situasjon og om overgriperen blir farlig innpåsliten, (om jeg var jente). Eller også hva jeg hadde gjort om noen hadde prøvd seg på datteren min. Ikke noe "gangster" eller "tøffing" shit her i gården. Bare en vanlig far som gjør det han må for seg og sin familie, missliker pedofile, voldtektsmenn og overgripere.
God dag videre.
Sist endret av KulaKanon; 23. juli 2010 kl. 15:41.
Og slik retferdiggjør du et drap? Jeg skal love deg at du hadde nok fått en del problemer med å gjøre dette, da overdrevet bruk av makt i selvforsvar er ulovlig i norge...

Men til TS, så vil jeg si som så mange andre at du bør nok unngå mannen mest mulig, men må du treffe ham, så gjør det et sted der det er andre mennesker til stede, og ikke la deg overtale til noe.
MFV
Trådstarter
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Hvis du overser tipsene til Provo så er du enten meget, meget naiv eller så er du bare en flåsete 18 åring på jakt etter et "tvunget ligg".

Vær smart nå, ikke la denne jævla grisen få enda et offer han kan forgripe seg på.
Slik som jeg ser det så ligger forholdene meget godt til rette for at du skal få deg en ubehagelig overraskelse.

Jeg føler hele situasjonen blir like tåpelig som å sette Thomas Quick inn som lærer på ungdomsskolen.
Vis hele sitatet...
Ja, det er klart jeg vil bli voldtatt... Herre. Nei, men har aldri sett en pepperspray, eller veit noen som har det. Man kan nok bruke andre metoder for å komme seg unna ting.

Men for å gjøre det enkelt, så tenker jeg at jeg setter inn mms-bildene hans, sender det i posten sammen med en cd der ei trykkfil og en vanlig fil ligger inne - sånn at han kan godkjenne det og eventuelt få det trykt.

Høres ikke det greit ut?

Så tar jeg bare forbehold med å låse døra hvis jeg er aleine. Er bare litt redd for at han ringer på, jeg kikker ut vinduet - og "må åpne".
hvis han skulle ringe på og du må åpne, så er du på vei ut, og det passer veldig dårlig.
god som gull
Sitat av McVik Vis innlegg
kjøp en pepperspray som du har i lomma? Prøver han seg, sprayer du hele boksen i øya hans, og ringer snuten.
Vis hele sitatet...
lol, kan garantere at dette funker. Har aldri hatt så vondt i øya mine i hele mitt liv, føltes ut som om de brant opp
uhhh

Greit, la oss starte.

1. Gjenstander hun ikke har/vanskeligheter med å skaffe: Pepperspray, CS gass, pistol, hagle og diverse annet ymse som folk gjentar hele tiden!

2. Å spraye en kåt voldtektsmann i ansiktet med pepperspray er dårlig deal, det som kunne ha vært en voldtekt kan ende opp med å bli en voldelig voldtekt!

3. Hvordan vet vi i det hele tatt at han han skitne hensikter? Sannsynligheten er jo faktisk der for at han henger langt bak teknologimessing med tanke på avlevering av digital bilder til deg.

4. Du blir ikke voldtatt, ffs!
MFV
Trådstarter
Sitat av x3m187 Vis innlegg
uhhh

Greit, la oss starte.

1. Gjenstander hun ikke har/vanskeligheter med å skaffe: Pepperspray, CS gass, pistol, hagle og diverse annet ymse som folk gjentar hele tiden!

2. Å spraye en kåt voldtektsmann i ansiktet med pepperspray er dårlig deal, det som kunne ha vært en voldtekt kan ende opp med å bli en voldelig voldtekt!

3. Hvordan vet vi i det hele tatt at han han skitne hensikter? Sannsynligheten er jo faktisk der for at han henger langt bak teknologimessing med tanke på avlevering av digital bilder til deg.

4. Du blir ikke voldtatt, ffs!
Vis hele sitatet...

Nei, det blir jeg sikkert ikke. Men synes man burde ta litt hensyn til hva han har gjort, før jeg slipper han inn døra hvis jeg er aleine heime.
Sitat av MFV Vis innlegg
Nei, det blir jeg sikkert ikke. Men synes man burde ta litt hensyn til hva han har gjort, før jeg slipper han inn døra hvis jeg er aleine heime.
Vis hele sitatet...
Bare gjør deg selv en tjeneste du kommer til å takke deg selv for å ha gjort senere i livet, Kutt ut dette mennesket du prater om her. Denne jævla pedokåte galningen. Skal jeg være ærlig håper jeg du holder deg unna og at dette går slik du selv ønsker, men, jeg må bare si det, enkelte jenter ber faktisk om å bli voldtatt ved å være for "snille" og godtroende og tenker gjerne: Det skjer ikke meg. Du har nå fått folks meninger, alle kan vel enstemmig si du burde holde deg unna. det er ikke frekkt. Ellers om du velger å opprettholde kontakten, ikke si du ikke ble advart. Ikke glem at mennesker er onde. Vi er den eneste rasen som er dumme nok til å utrydde oss selv.
MFV
Trådstarter
Sitat av KulaKanon Vis innlegg
Bare gjør deg selv en tjeneste du kommer til å takke deg selv for å ha gjort senere i livet, Kutt ut dette mennesket du prater om her. Denne jævla pedokåte galningen. Skal jeg være ærlig håper jeg du holder deg unna og at dette går slik du selv ønsker, men, jeg må bare si det, enkelte jenter ber faktisk om å bli voldtatt ved å være for "snille" og godtroende og tenker gjerne: Det skjer ikke meg. Du har nå fått folks meninger, alle kan vel enstemmig si du burde holde deg unna. det er ikke frekkt. Ellers om du velger å opprettholde kontakten, ikke si du ikke ble advart. Ikke glem at mennesker er onde. Vi er den eneste rasen som er dumme nok til å utrydde oss selv.
Vis hele sitatet...
Har bestemt meg for å avslutte dette på en enkel måte; Sende han korrektur i posten, sånn at jeg slipper å møte han. Problem løst.
Sitat av MFV Vis innlegg
Har bestemt meg for å avslutte dette på en enkel måte; Sende han korrektur i posten, sånn at jeg slipper å møte han. Problem løst.
Vis hele sitatet...
flink jente!
Sitat av MFV Vis innlegg
Har bestemt meg for å avslutte dette på en enkel måte; Sende han korrektur i posten, sånn at jeg slipper å møte han. Problem løst.
Vis hele sitatet...
Godt å høre! Kjempeflott!
Sitat av x3m187 Vis innlegg
2. Å spraye en kåt voldtektsmann i ansiktet med pepperspray er dårlig deal, det som kunne ha vært en voldtekt kan ende opp med å bli en voldelig voldtekt!
Vis hele sitatet...
Er du seriøs?? Sier du virkelig at man ikke skal gjøre motstand hvis man blir voldtatt?
Sitat av x3m187 Vis innlegg
4. Du blir ikke voldtatt, ffs!
Vis hele sitatet...
Det er snakk om en person som (i følge trådstarter) gjentatte ganger har voldtatt sine egne barn. Nå "insisterer" han tilsynelatende med å møte ho her alene hjemme? Det er mer enn suspekt. Vi bor dessverre ikke i Disney-land, vonde ting skjer og det finnes onde jævler der ute.
Sitat av snegler Vis innlegg
Det er også verdt å merke seg at om du skulle bruke denne peppersprayen eller andre våpen på vedkommende, før han har rukket å gjøre deg noe, er du plutselig en større forbryter i lovens øyne. Ellers er alt Miza sier visdomsord fra ende til annen.
Vis hele sitatet...
Nei? Nødverge dreier seg jo om å avverge et angrep. Så hvis han kommer imot henne på en truende måte og sperrer rømningsveier, eller oppfører seg truende med vold/våpen, så er det eneste rette å benytte seg av det du har tilgjengelig, såfremt du ikke kan rømme. Det viktige med nødvergeparagrafen er at du må passe på å ikke bruke mer vold enn nødvendig i forhold til angrepets art.
Sist endret av reboot; 24. juli 2010 kl. 02:59.
pepperspray:
http://cgi.ebay.com/Wildfire-Pepper-...=item2432a4ae8

Denne peppersprayen har fargestoff i seg som ikke lar seg vaske av på mange dager, eneste måten å få det av er white spirit, noe som er direkte farlig i nerheten av øynene/munnen.
Så om det skulle oppstå en situasjon hvor det ikke er noen annen utvei så kan denne være veldig kjekk å ha.
i.o.m at fargestoffet ikke kan vaskes av så er det ikke ord mot ord om du kontakter politiet heller.

litt mer diskrè lipstick pepperspray: http://cgi.ebay.com/Blue-Lipstick-Pe...=item2435b28e9

Har flere venninner som bruker begge variantene å kan dokumentere at de funker.
Sitat av Conseal Vis innlegg
Er du seriøs?? Sier du virkelig at man ikke skal gjøre motstand hvis man blir voldtatt?

Det er snakk om en person som (i følge trådstarter) gjentatte ganger har voldtatt sine egne barn. Nå "insisterer" han tilsynelatende med å møte ho her alene hjemme? Det er mer enn suspekt. Vi bor dessverre ikke i Disney-land, vonde ting skjer og det finnes onde jævler der ute.
Vis hele sitatet...
Jeg er fullstendig klar over at vi ikke bor i Disney land. Ser at jeg kanskje formulerte meg litt feil.

Det jeg egentlig bør ha skrevet er:

Man skal gjøre motstand mens man blir forsøkt lagt i bakken samt når selve voldtekten er i ferd med å starte. Men jeg ser det som logikk at når selve voldtekten "pågår" så er det ikke nok det lureste for en jente som er fysisk underlegen overgriperen å gjøre massiv motstand.

Jo fordi, hva gjør overgriperen da? Målet hans blir da å få hun til å tie stille. Og hvordan gjør man det? Jo, da knuser man skallen inn i asfalten sånn at han kan holde på i fred og ro.

Dette blir jo situasjonsavhengig. Og jeg tar det som selvfølge at de fleste voldtektsoffere gjør motstand under en voldtekt, noe som kanskje fører til at voldtektsmannen forsvinner. Og det finnes voldtekt der vedkommende gjør motstand og ender opp med store traumer som voldtektsmannen påfører offeret.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Jeg er fullstendig klar over at vi ikke bor i Disney land. Ser at jeg kanskje formulerte meg litt feil.

Det jeg egentlig bør ha skrevet er:

Man skal gjøre motstand mens man blir forsøkt lagt i bakken samt når selve voldtekten er i ferd med å starte. Men jeg ser det som logikk at når selve voldtekten "pågår" så er det ikke nok det lureste for en jente som er fysisk underlegen overgriperen å gjøre massiv motstand.

Jo fordi, hva gjør overgriperen da? Målet hans blir da å få hun til å tie stille. Og hvordan gjør man det? Jo, da knuser man skallen inn i asfalten sånn at han kan holde på i fred og ro.

Dette blir jo situasjonsavhengig. Og jeg tar det som selvfølge at de fleste voldtektsoffere gjør motstand under en voldtekt, noe som kanskje fører til at voldtektsmannen forsvinner. Og det finnes voldtekt der vedkommende gjør motstand og ender opp med store traumer som voldtektsmannen påfører offeret.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg var jente ville jeg for faen meg gjort motstand hvis det var mulighet for det og dermed hatt en sjanse til å slippe unna, store traumer blir påført offeret om hun gjør motstand eller ikke. Selfølgelig bør hun ikke å slå fyren hvis han har en kniv mot strupen hennes, men ellers burde hun gjyve løs på overgriperen for det hun er god for.
MFV
Trådstarter
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Hvis jeg var jente ville jeg for faen meg gjort motstand hvis det var mulighet for det og dermed hatt en sjanse til å slippe unna, store traumer blir påført offeret om hun gjør motstand eller ikke. Selfølgelig bør hun ikke å slå fyren hvis han har en kniv mot strupen hennes, men ellers burde hun gjyve løs på overgriperen for det hun er god for.
Vis hele sitatet...
Joa, men i noen tilfeller kan jo faktisk motstand gjøre det verre Han han må gjøre sånn at du faktisk ikke KAN gjøre mer motstand.
Har noen av dere prøvd å gjøre motstand med en solid dose pepperspray i trynet?

Nei?
Men da kan jeg foretelle at om du blir sprayet skikkelig så vil du ha veldig liten mulighet til å kunne gjøre noe som helst.
Man vil ligge/stå der som en forsvarsløs idiot, og jeg vil tro at det siste man tenker på er å stikke penis i noe som helst.
Jeg trodde ikke pepperspray var så utbredt blandt folk? Vil det ikke si at hvis folk hele tiden går rundt med "våpen" så blir terskelen veldig mye lavere for å faktisk bruke sprayen? Og vil ikke det føre til at evt. overgripere bare vil være mer voldelige når de først utfører et overgrep? altså en slags eskalering?

Og går ikke pepperspray under våpen lovgivningen? Altså hvis du blir tatt med en sånn kan det vente strenge reaksjoner?

Er ingen overgriper, men jeg bare liker ikke at folk faktisk tar med seg våpen når de skal ut. Hadde vært en kjip måte å ende en tur på byen, bli sprayet uten grunn. Beklager hvis dette er litt veldig off topic.
Sitat av Loppe Vis innlegg
Og går ikke pepperspray under våpen lovgivningen?
Vis hele sitatet...
Jo, det er forbudt i følge Våpenforskriften § 9.
Har du laptop?

Hva med å avtale å møtes på en cafe med mye folk der du har med deg en venn/venninne, så kan du ta med ferdig produkt/laptop å vise han med på cafeen? Da slipper du å kjøpe maskingevær og granater
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
makan til naivitet skal man lete lenge etter.

nå har folk her inne gitt deg tips og råd om å ikke møte denne fyren og avslutte arbeidet, og det er på tide du tar det til deg og kutter ut denne "søt liten jente"-holdningen din og KUTTER KONTAKTEN, uansett om du syns det er ekkelt eller ikke.

du er 18 år og voksen, og du bør være moden nok til å klare å si ifra om at dette er ikke noe du ønsker å fortsette med, eventuelt si klart ifra at du ikke ønsker han i huset ditt mtp. fortiden hans.

alt av våpenforslag her inne er bare pisspreik.

jeg forstår at dette kan være noe "ubehagelig" for deg, og jeg beklager å måtte si dette, men... grow up.
ettersom han tydeligvis liker småjenter vil sikkert det gjøre at han mister interessen.

nesten så jeg mistenker hele greia for å være trolling.
Sist endret av somnium; 27. juli 2010 kl. 15:13.
Egentlig ikke noe nytt, men noen ganger er det sprøtt å se hvor mye paranoide folk det er her.

1: Fyren har misbrukt stedøtrene sine. Javel - tenk litt etter da - siden det er stedøtrene det er snakk om, så antar jeg at de ikke var "voksne" når dette skjedde. Dermed er dette ganske langt (rent praktisk/fysisk) fra det samme som å voldta en mer eller mindre voksen jente, som er fullt klar over fortiden hans, og dermed forberedt mentalt og sannsynligvis til en viss grad fysisk, til å gjøre motstand. Sjekker man litt, så tror jeg nok også man vil finne ut at folk som misbruker unger vanligvis ikke er de samme som voldtar mer voksne jenter. Voldtekt handler om makt, mens pedofili er en seksuell tiltrekning til barn.

2: Samme hva, så er saken så enkel som å gjøre enten som nightLook foreslår, å foreslå å møtes på en kafe (ganske vanlig for frilansere i oppstarsfase, siden man da ofte ikke har noe presentabelt kontor og ikke har lyst til eller det er upraktisk at klienten skal komme hjem til deg), ELLER hun kan be en venn/venninne om å bli med (det kan kanskje være smart samme hva), ELLER hun kan gjøre som hun ser ut til å ha bestemt seg for, og sende korrektur i posten, ELLER hun kan si at hun vil ta det på jobben, ELLER hun kan ta det hjemme når foreldrene også er hjemme. Personlig ville jeg nok foreslå en kafe (gjerne veldig åpen, så alle kan se dere hele tiden), siden det blir mer "personlig" hvis du lar han komme hjem til deg, og kanskje tatt med en venn/venninne.
MFV
Trådstarter
Sitat av somnium Vis innlegg
makan til naivitet skal man lete lenge etter.

nå har folk her inne gitt deg tips og råd om å ikke møte denne fyren og avslutte arbeidet, og det er på tide du tar det til deg og kutter ut denne "søt liten jente"-holdningen din og KUTTER KONTAKTEN, uansett om du syns det er ekkelt eller ikke.

du er 18 år og voksen, og du bør være moden nok til å klare å si ifra om at dette er ikke noe du ønsker å fortsette med, eventuelt si klart ifra at du ikke ønsker han i huset ditt mtp. fortiden hans.

alt av våpenforslag her inne er bare pisspreik.

jeg forstår at dette kan være noe "ubehagelig" for deg, og jeg beklager å måtte si dette, men... grow up.
ettersom han tydeligvis liker småjenter vil sikkert det gjøre at han mister interessen.

nesten så jeg mistenker hele greia for å være trolling.
Vis hele sitatet...

Herre til kritisering. Jeg har jo sagt jeg skal sende det til han i posten, sånn at jeg slipper mer kontakt. Jeg synes dette er en god løsning, jeg slipper å møte han OG jeg får betalt for arbeidet jeg allerede har gjort.

Sitat av atomet Vis innlegg
Egentlig ikke noe nytt, men noen ganger er det sprøtt å se hvor mye paranoide folk det er her.

1: Fyren har misbrukt stedøtrene sine. Javel - tenk litt etter da - siden det er stedøtrene det er snakk om, så antar jeg at de ikke var "voksne" når dette skjedde. Dermed er dette ganske langt (rent praktisk/fysisk) fra det samme som å voldta en mer eller mindre voksen jente, som er fullt klar over fortiden hans, og dermed forberedt mentalt og sannsynligvis til en viss grad fysisk, til å gjøre motstand. Sjekker man litt, så tror jeg nok også man vil finne ut at folk som misbruker unger vanligvis ikke er de samme som voldtar mer voksne jenter. Voldtekt handler om makt, mens pedofili er en seksuell tiltrekning til barn.

2: Samme hva, så er saken så enkel som å gjøre enten som nightLook foreslår, å foreslå å møtes på en kafe (ganske vanlig for frilansere i oppstarsfase, siden man da ofte ikke har noe presentabelt kontor og ikke har lyst til eller det er upraktisk at klienten skal komme hjem til deg), ELLER hun kan be en venn/venninne om å bli med (det kan kanskje være smart samme hva), ELLER hun kan gjøre som hun ser ut til å ha bestemt seg for, og sende korrektur i posten, ELLER hun kan si at hun vil ta det på jobben, ELLER hun kan ta det hjemme når foreldrene også er hjemme. Personlig ville jeg nok foreslå en kafe (gjerne veldig åpen, så alle kan se dere hele tiden), siden det blir mer "personlig" hvis du lar han komme hjem til deg, og kanskje tatt med en venn/venninne.
Vis hele sitatet...
Nettopp. Synes mange blåser dette opp, jeg har funnet ut hvordan jeg kan ha den avstanden jeg ønsker og sender det i posten. No biggie.
Sitat av atomet Vis innlegg
Egentlig ikke noe nytt, men noen ganger er det sprøtt å se hvor mye paranoide folk det er her.
Vis hele sitatet...
Vel og bra at du er tilgivende og antar det beste om folk, men det betyr ikke at man nødvendigvis er paranoid av å vurdere en risiko som reell.

Sitat av atomet
1: Fyren har misbrukt stedøtrene sine. Javel - tenk litt etter da - siden det er stedøtrene det er snakk om, så antar jeg at de ikke var "voksne" når dette skjedde.
Vis hele sitatet...
Siden du sikter til pedofili, antar jeg at du med "voksen" mener pubertal eller post-pubertal? Hvordan kan du gjøre en slik antagelse? Pleier stedøtre å flytte ut i det de blir 14?

Sitat av atomet
Dermed er dette ganske langt (rent praktisk/fysisk) fra det samme som å voldta en mer eller mindre voksen jente, som er fullt klar over fortiden hans, og dermed forberedt mentalt og sannsynligvis til en viss grad fysisk, til å gjøre motstand.
Vis hele sitatet...
Forutsatt at den fysiske forskjellen mellom stedøtrene og trådstarter er så stor som du antar, så ja, det er kanskje relativt langt fra samme situasjon "rent praktisk/fysisk", men det spiller ingen som helst rolle. Det er det psykiske som avgjør om han begår overgrepet eller ikke, og han er sannsynligvis soleklart fysisk overlegen uansett — og psykisk ser jeg ingen vesentlig forskjell.

Sitat av atomet
Sjekker man litt, så tror jeg nok også man vil finne ut at folk som misbruker unger vanligvis ikke er de samme som voldtar mer voksne jenter. Voldtekt handler om makt, mens pedofili er en seksuell tiltrekning til barn.
Vis hele sitatet...
Like fullt er det empati og impulskontroll som forhindrer folk fra å gjøre overgrep, noe denne mannen har bevist ved minst tre anledninger at han ikke besitter. Og, jeg presiserer igjen, at denne mannen er pedofil og kun interessert i yngre barn er noe du antar på relativt tynt grunnlag — og det faktum at han tydeligvis er/var i et forhold med barnas mor peker mot at han også er romantisk/seksuelt interessert i voksne.

Som jeg har sagt tidligere er det en del ting ved denne saken som ikke bør overses og børstes vekk som tåpelig paranoia, og selv om det er bra å gi folk flere sjanser bør ens egen sikkerhet gå først. At råd om innkjøp av forsvarsspray og drap ved ankomst er overdrevent paranoid er jeg enig i, men å avfeie hele saken som et hverdagslig og trivielt tilfelle av ungdomsparanoia er minst like dumt og kan lede til uoprettelige konsekvenser.
At hun var litt usikker er en ting. Det er nok ganske naturlig, og *litt* forsiktighet er sikkert til en viss grad fornuftig (hvis du ser det siste jeg skriver, så bør det være ganske klart) - om ikke annet så for at man skal klare å slappe litt mer av selv, men sånn som folk her har tatt av helt og nærmest sier at det er å be om å bli voldtatt å bare møte fyren vil jeg si at er overdrevet paranoid.

Og ang. resten:
1: alder på stedøtre - ja, det er en antakelse, men jeg oppfatter det som at det er ihvertfall *noen* år siden, og siden TS sier at de er på samme alder som henne og yngre, så vil det raskt bety at det er barn det er snakk om. Men for all del, det er jo bare å spørre TS, så finner vi jo dette ut raskt

2: overgrep mot barn vs mot voksne - ja, dette er også antakelser, men sjekk litt rundt da vel, så slipper vi å sitte her og synse og tro, men kan finne ut dette også sikkert

Forøvrig handler det ikke om at jeg er så voldsomt tilgivende (tvert imot kan jeg faktisk være en ganske hevngjerrig og langsint jævel innimellom), men om at jeg syns dette virker voldsomt overdrevet.
Sitat av McVik Vis innlegg
kjøp en pepperspray som du har i lomma? Prøver han seg, sprayer du hele boksen i øya hans, og ringer snuten.
Vis hele sitatet...
enig!! kan aldri være for forsiktig

http://www.superkul.no/product_info....FUkrDgod4kSnTw
Sitat av mini_me Vis innlegg
enig!! kan aldri være for forsiktig

http://www.superkul.no/product_info....FUkrDgod4kSnTw
Vis hele sitatet...
Hadde vært rått hvis mannen og TS hadde tilfeldigvis møtt i en bakgate. Og la oss si at TS hadde en veps på skulderen. Og mannen prøver å fjerne den, men at trådstarter oppfatter det som voldtekt og sprayer han i trynet.

Hun har ikke noe å gjøre med pepperspray, hun har ikke opplæring i bruk av dette eller noen som helst erfaring med dette. Det er så jevlig bullshit, hva blir det neste. "Det bor en x-raner ved siden av meg, jeg vil ha en AK47 bare for å beskytte meg."

Vi er faen ikke i USA.
Sist endret av BaJa; 28. juli 2010 kl. 15:21.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
MFV
Trådstarter
Vel, da har jeg gjort som jeg sa. Sendt han det ferdige i posten. Har ikke fått noe svar, så har sendt han to meldinger med tidsmellomrom. Ser ut som han ikke har tenkt å betale for seg eller noe som helst. Blir nesten litt sånn "hva om han gjorde alt bare for å komme hit". O.o Surt når alt er ferdig, egentlig.
Les tråden om Våpen med best slagkraft
Kjøp en av de
Sist endret av Bmariuz; 31. oktober 2010 kl. 00:03.
MFV
Trådstarter
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Les tråden om Våpen med best slagkraft
Kjøp en av de
Vis hele sitatet...
Uaktuelt. Hvorfor skal jeg skaffe meg pepperspray og våpen? Jeg har flyttet og har ingen "personlig" kontakt med han. Før hadde det også vært at jeg bare holder meg unna.
Dra ned på lokale gymmen å finni en sværing,gi han et par lapper for å være " søskenbarnet" ditt mens du får besøk
Dårlig at han ikke betaler for jobben du har gjort. Du kan jo spørre sjefen eller mammaen din om ikke de kan ta kontakt med han sånn at du får betalt. Tror ikke jeg ville tatt direkte kontakt med han om jeg var deg, nå har du sendt meldinger uten å få svar, tross alt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
MFV
Trådstarter
Sitat av Weili Vis innlegg
Dårlig at han ikke betaler for jobben du har gjort. Du kan jo spørre sjefen eller mammaen din om ikke de kan ta kontakt med han sånn at du får betalt. Tror ikke jeg ville tatt direkte kontakt med han om jeg var deg, nå har du sendt meldinger uten å få svar, tross alt.
Vis hele sitatet...
Ja, skikkelig også. Kan jo spørre søstra hans eller noe, for hun kjenner jeg godt. Men mamma mener jeg ikke bør tenke noe på det eller ta noe kontakt, så burde kanskje det.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Sitat av MFV Vis innlegg
Ja, skikkelig også. Kan jo spørre søstra hans eller noe, for hun kjenner jeg godt. Men mamma mener jeg ikke bør tenke noe på det eller ta noe kontakt, så burde kanskje det.
Vis hele sitatet...
Send han en faktura. Bruk tjenester som sendregning e.l. eller dra på binders og kjøp en pakke for å printe ut selv. Gi han en betalingsfrist. Send han gjerne en sms hvor du informerer om dette. Får du ikke noen betaling innen fristen du har satt, send purring. Får du ikke noe da heller, da har du iallefall gjort det på rett måte, og da kan du ta saken videre med inkassobyråer, hvis du ønsker.
utpress han si du vet om bakgrunnen hans! Vis han ikke velger å gjøre opp for seg truer du han med å henge han ut som overgriper/pedo eller hva faen han er for no rundt omkring med navn og bilde.. kansje ikke helt lovlig, men hey du skal da for faen ha betalt for jobben du har gjort? At ett voksent menneske skal svindle en jente på 18 år som med glede gjorde jobb for han er bare helt latterlig..

Nå vet ikke jeg hvor mye penger du skulle fått for jobben, men sier seg selv er det snakk om par hundre kroner er det jo egentlig samma faen, kjipt og stresse uten grunn tho.
Bare send han en faktura på det avtalte beløpet, så lenge du har relevant korrespondanse via mail (eller for den saks skyld SMS mener jeg), så holder det som "bevis" hvis han skulle prøve å snike seg unna, også fortsetter du å gjøre alt på korrekt måte. Enkelt og greit.

Fakturo.no eller sendregning.no er vel et par av de enklere tjenestene, mye greiere enn å kjøpe en pakke med fakturaark på binders osv.

I bunn og grunn som 2rs1 sier, og samtidig lar du være å gjøre alt av slike idiotiske ting som det f.ex. DC89 foreslår om "utpresning".
Sist endret av atomet; 9. november 2010 kl. 14:12.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Er han dømt for det eller?
Jeg hadde kanskje sagt som en annen her nevnte, at du ikke er komfertabel med å jobbe for han