Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 11398
Hei!
Jeg sitter her og spiller Cs:Source hele dagen lang, har gjort dette i flere måneder nå . Jeg lurer på om det er noen andre bra spill som jeg kan laste ned og spille... Helst ikke sanne spill som WoW og Guild wars(sci-ficton spill), men sanne bygge spill som EE2 og sanne. Noen forslag? kan også ligne på cs men ikke kom å si: Cs 1.6, cs:conditon Zero...

Takker for forslag
usertitle import
bleh's Avatar
Battlefield (alle i serien, spesielt Battlefield 2 som kommer snart (?) )
Far Cry
C&C Generals
Heroes Of Might And Magic (alle i serien, faen så gøy oldschool spill kan være)
Hva mener du med "bygge-spill"? strategi?

Og Warcraft foregår i en fantasy, ikke sci-fi, verden.
Strategi er vel det du tenker på, la meg nevne noen med mange andre slags byggespill av forskjellige sorter:
Makrokontroll = Du styrer ikke så mye detaljer, bare bygger mye shit.
Mikrokontroll = Du styrer gjerne individuelle soldater og folk rundt osv.

Command & Conquer
-serien (Red Alert, Tiberian Sun m.m = Bygge militærbase og drepe slemminger) - JEG ANBEFALER RED ALERT 1.

Constructor
(Bygge en by med hus osv, og gangstershits n stuff. Ganske gammelt, men råfedt, og incompatibelt med Windows XP. Mikrokontroll som i de fleste strategispill)

Theme Hospital (Du bygger og styrer et sykehus, råfedt og ganske gammelt spill)

Transport Tycoon (Deluxe = Råfedt spill hvor du bygger opp et transportimperie, du frakter varer osv)

Sim City (1,2000, 3000, alle de andre tusen også. = Du bygger en by og skaffer stuff til folket. Makrokontroll.)

Empire Earth
som sagt. (Svært fedt. Mikrokontroll. Bygge en sivilisasjon, samme som AoE ca.)

Age Of Empires -serie (Geniale spill i denne serien, du styrer en sivilisasjon og bygger baser, samler resurser og sånt. Mikrokontroll.)

Act Of War (Ganske nytt spill, samme 3d-motor som i C&C Generals, mye fedt i dette, men mister litt av den gøye følelsen. Penger er olje. realistisk, jepp. Mikrokontroll)

Caesar I -> III (Spesielle spill utviklet av Sierra, du bygger en by og går til krig. Makrokontroll)
Pharao og en anna gresk sak = Samme som overnevnte. Pharao er råfedt.

TIM - The Incredible Machine (Den første i denne serien er svært gammel, kjørte på 90mhz'n til pappa. Men råfedt, det du gjør er at du bygger en "maskin" av forskjellige deler, og ser hva som skjer. Svært phøn. WTF-kontroll (en blanding?))

Roller Coaster Tycoon
(En serie med samme spillemotor, 3 spill til nå. Du lager en fornøyelsespark som gjerne har mange roller coastere i seg. du kan lage de selv. Makrokontroll.)

Homeworld 1 og 2 (Råfete spill som kan virke litt rare. Verdensrom i en framtidig verden, du samler resurser og bygger skip som angriper andre skip. Kan være litt vanskelig å forstå, men kult når du kan det. Mikrokontroll tror jeg. )

En del eldre byggespill finnes det også, mye å prøve. Det er vel hovedsakelig disse jeg kommer på akkurat nå. Tok litt tid å skrive.

EDIT: Og selvfølgelig WARCRAFT 2 og 3 (Tidligere nevnt).
Og Heroes Of Might And Magic 3 - Restoration of Erathia (med expansionpack) Råstilig. Aka. Heroes 3

Og som Redstorm her sa, STRONGHOLD. Prøv det, du bygger slott (english stronghold) og du styrer med resurser. Og bygger murer.

Edit 2: Men du, hvis du har lite å gjøre i ferien, prøv Baldurs Gate 1. (Rollespill dette her).
Det eier så jæv**ig. Deretter prøver du Fallout 1. Og så prøver du Baldurs Gate 2 og Fallout 2. Og så prøver du Icewind Dale 1 og 2. (Alle disse spillene kommer fra rollespill-mesteren Bioware.

Fallout er et rollespill datert i framtiden, år 2100 eller noe, verden har blitt ødelagt av atomkrig, og de som fortsatt lever har gjennomgått svake mutasjoner eller overlevd i en atombunker som de solgte på 50-60-tallet. Du bodde i en slik bunker, og blir nå presset ut i verden for å gjøre ting for dine medborgere i bunkeren. Våpnene du har i begynnelsen er veldig 60-talls. Etter hvert får du en smakebit på psykopatvåpen med laser og plasmateknologi, minigun osv. I Fallout 2 begynner du i en liten village som er etterfølgeren til "Vault 13", personen i Fallout 1 skapte denne "triben" da han/henne ble bannlyst etter å ha hjulpet med å skaffe de vann i bunkeren.

Baldurs gate 1 og 2 er middelalderspill med en rar vri, med magi og sånt. Samme med icewind dale som foregår mer nord for polarsirkelen.

Og jeg har alle. Prøv de. BG1 er morsomst, synst jeg.

Edit 3: Og rollespill er *IKKE* noe særlig til byggespill, du bygger isåfall bare på mannen din eller gruppen din. Med ting. Som økser osv. Og bodyarmor osv.

Edit 4: Siste edit.
Hvis du vil ha BOKSTAVELIG talt byggespill. Prøv "Garry's Mod" (versjon 8.2 er ute!) til Half Life 2. Du kommer til å storkose deg om du har fantasi. Du kan gjøre ca hva du vil med half life 2 sin geniale fysikkmotor osv. Du kan lage biler, du kan lage kanoner, du kan lage båter, du kan lage raketter, du kan lage folk som svever, du kan lage selvmordsting, du kan lage hva du vil, svevende mennesker i ballonger, biler i ballonger, alt mulig.
*Stort glis rundt ProZhen's kjeft* dette ble en jæv** spillerapport. Lang som fy.
Sist endret av ProZhen; 22. mai 2005 kl. 21:32.
Anbefaler også Stronghold 1/2. Ingenting slår det å helle kokende olje over angripere eller brenne dem levende
Om du har tålmodighet så slipper Microsoft Age of Empires III til høsten ^^
Stronghold: Du vil elske følelsen når du har sneket en mann med kokende olje inn i fiendens base og hiver det over en av husene hans. Du vil sitte der i flere minutter med et kjempe latter kick.
(dette fungerer bare med dårlige internett spillere, noe man ser ofte)
Sitat av ProZhen
Constructor[/b] (Bygge en by med hus osv, og gangstershits n stuff. Ganske gammelt, men råfedt, og incompatibelt med Windows XP. Mikrokontroll som i de fleste strategispill)
Vis hele sitatet...
Heller oppfølgeren streetwars som etter min mening er et av verdens beste spill!
Star Craft anbefales også, om du liker å spille konstant hyperaktiv og bruke samme bygge-orden hver gang du spiller ^^
hehe jeg vet.. jeg spilte det aktift i 5 år... Egentlig forandrer taktikker seg hele tia i det spillet. det går som mote. Plutselig, en dag så er Rush hele temaet med spillet.... en annen dag handler det om å vente 6 minutter før folk har planer om å gidde å angripe...
Sim City! Bygg din egen by og driv den, ellers har du jo Stronghold som tidligere anbefalt av Redstorm!
Kan absolutt anbefale Total War-serien, Bestående av Shogun, Medieval og Rome Total War. Kanskje litt spesielle, siden spillene har en blanding av micro- og macrokontoll. Til vanlig spiller du på et stort kart der du utvikler byer og lager og forflytter tropper, uten at du kan styre ting veldig detaljert. Men når du starter et slag, settes du inn i microkontroll, og har full mulighet til å bruke alle dine taktiske evner.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Ikke glem den gamle klassikeren Total Annihilation (og nei jeg snakker ikke om TA Kingdoms).
Helst også med expansionpacks (mye moro baner og nye "gubber")
Trådstarter
Har stronghold 1 og 2, hvilket er best? stronghold 2 er SYKT vanskelig så vanskelig at jeg nesten slettet den(fordi jeg ble sur)....
Sitat av Gamer
Har stronghold 1 og 2, hvilket er best? stronghold 2 er SYKT vanskelig så vanskelig at jeg nesten slettet den(fordi jeg ble sur)....
Vis hele sitatet...
Strondhold 2 er desidert best. Hvis det spillet er for vanskelig for deg bør du gå over til noe annet en "byggespill". For ALLE byggespill krever litt sans for strategi!
Mulle Mekk? SIMS....
Det fins ikke no sånn lego-bygge-spill a? der man f.eks. ser ei sånn grønn plate forran seg og man kan velge alle type deler å bare bygge som faen... borger og byer og sjørøver osv osv hehe. Savner egentlig barndommen og lego...

Personlig liker jeg å linke med en kamerat på Total Annihilation. Masse morro med å bygge en massiv mur av kanoner....
Sist endret av boogeyman; 23. mai 2005 kl. 17:31.
OpenTTD (www.openttd.com) - en opensource daglig oppdatert versjon av Transport Tycoon Deluxe
Men, har alle glemt Settlers 3 og Civilization 2?

De to er utrolig artige. Ellers vil jeg også anbefale Red Alert 1.
Sitat av pinnsvinet
Men, har alle glemt Settlers 3 og Civilization 2?

De to er utrolig artige. Ellers vil jeg også anbefale Red Alert 1.
Vis hele sitatet...
Nei, settlers 2 er det beste i settlers serien. Civ 2 er bra. Men ser at ingen her har nemnt Anno 1602 og Anno 1503, dei er ekstremt tidskrevende og krever at du planlegger godt kor ting skal stå i "framtida". Eineste som er og utsette på Anno er kring føringa, den suger
Likte Warhammer40k Dawn of War ganske godt. Mest på grunn av hvordan ressursene fungerer i spillet ( ingen gruver og du får større "krigsbudsjett" om du tar over nøkkelpunkter). Og ja elsker Dreadnaughten når den dreper noen. Dødsanimasjonene er så sinsykt ville.
Spilte et slikt bro spill en gang i tiden.
Hukser ikke navnet da, men meninga var at man skulle bygge en bro som et tog skulle kjøre frem og tilbake på uten at den kolapset, og så kom du på nye lvl`er ettervert som du fikk det til :P
Ah det var det =)
Skjønner ikke hvordan det er mulig å klare det på andre nivåer en easy da, men nå er vel jeg neppe den fødte bygningsarbeider heller :P
Hehe evig tilhenger av StarCraft jeg da, men hvis du ikke liker intense saker så er kanskje EE2 tingen, for der trenger man nesten ikke gjøre noen ting selv
▼ ... noen uker senere ... ▼
the incredible machine 3 er et meget bra spill... noen som vet hvor man kan få tak i en ren og pen versjon? =)
Fysj! skam deg! CS suger, du burde heller spille slike spill som WoW og Guild Wars (MMORPG), men battlefield er jo ganske kult, UT2004 er jo bra
Ok, til alle dere som sendte PM til meg om Street Wars, så send meg en ny pm nå for jeg har fått tak i det igjen
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
En tragedie at ingen har nevnt Civilization 3, gjerne med Conquests. Per dags dato verdens beste strategispill. Ser frem til nummer fire i serien som kommer til høsten.
Hvis du liker spill som Constructor og Streetwars, kan jeg anbefale et spill som heter Pizza Syndicate. Lignende greier, der man bruker et pizzabakeri som senter for hvitvasking av penger o.l. Kjempefett. Har det orginalt, og kan sikkert ordne iso hvis folk viser interesse...
Byggespill?

Vet av et überfett spill der du bygger broer, det heter Pontifex! Kanskje ikke det du lette etter, mend et er i hvert fall en del bygging inne i bildet.
du kan prøve garry, er en mod til hl2 www.garry.tv
Civilization er jo _konge_! Ellers har du jo warcraft II og klassikeren Mulle Mekk (som soetnos@dANI nevnte i stad)
har det kommet flere TIM spill? :O
Hva heter det/dem?
TIM 1-2-3 i hvertfall så langt jeg har sett... men noe negativt er at alle spillene består av 90% samme baner :P 10% nye og annen grafikk :P
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
pizza syndicate
Du mA prove spillet Army Men.
Der styrer du de smA grOnne soldatene fra Toy Story. Utrolig gOy
▼ ... noen måneder senere ... ▼
kan noen si hvor jeg kan laste ned the inredible machine 2 og 3?
Settlers 4 ruler da
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Patrician 3 er også utrolig bra. man starter i hansa-tiden, og skal bygge opp et foretningsimperium. på veien skal du bygge opp byen din, bygge nye byer, bygge opp flåten din, bygge handelsveier og masse annet småplukk. tar en stund å sette seg inn i, men har du først tatt strevet er det kjempekult.
▼ ... flere år senere ... ▼
Garry's mod!
Sitat av ice_ag Vis innlegg
Garry's mod!
Vis hele sitatet...
Siste aktivitet til "gamer" er :
Siste aktivitet: 14. januar 2006
byggespill lik cs? Garry's mod da?

oh, lol! gammel tråd!
Sist endret av Knäppgök; 24. november 2012 kl. 20:18.