Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1158
http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/08/05/507995.html


betyr dette at de kan overvåke områder som .com.....f.eks:
hotmail?
yahoo?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ja, dei kan lese din e-post på hotmail.com, men dei kan ikkje lese en amerikaner sin e-post på hotmail. Logikken er sjølvsagt at amerikanarar er meir verdt...

Resultatet blir jo uansett så enkelt som at terrorister bytter fra hotmail til noko anna utanfor USA.
Sitat av vidarlo
Ja, dei kan lese din e-post på hotmail.com, men dei kan ikkje lese en amerikaner sin e-post på hotmail. Logikken er sjølvsagt at amerikanarar er meir verdt...

Resultatet blir jo uansett så enkelt som at terrorister bytter fra hotmail til noko anna utanfor USA.
Vis hele sitatet...
Nå står det ikke noe om hotmail i artikkelen da, overvåkninga gjelder kun trafikk som går gjennom Amerikanse kommunikasjonssentraler. Altså sånn jeg har forstått det vil det si, all e-mail trafikk uansett hvilken klient det er, telefonsamtaler, tekstmeldinger osv som blir sendt inn og ut av USA.
Sist endret av simdal; 5. august 2007 kl. 13:30.
aldri mer dot.com?
I <3 da US og maddaf00king A.. Ye, right.. </3

Sitat av simdal
Nå står det ikke noe om hotmail i artikkelen da, overvåkninga gjelder kun trafikk som går gjennom Amerikanse kommunikasjonssentraler. Altså sånn jeg har forstått det vil det si, all e-mail trafikk uansett hvilken klient det er, telefonsamtaler, tekstmeldinger osv som blir sendt inn og ut av USA.
Vis hele sitatet...

Er du klar over hvor mye av nettets trafikk som går igjennom sentralene i usa?
Litt offtopic, men. Jeg synes det er forkastelig at de skal få overvåke uten at retten har godkjent det. Får assosiasjoner til "1984" og slikt.
Dette kommer garantert til å bli misbrukt i turbokorrupte USA. Jeg er så LEI av Bush som ser ut til å ha satt seg som mål å gjøre så mye jævelskap han rekker før han går av.
"Minoritetsleder i Representantenes Hus, John Boehner, sier dette vil gjøre Amerika tryggere."
Jeg er ikke overbevist.
Det vil i en liten periode være enklere å interferere med ulovlig aktivitet på Internett for de føderale myndighetene der borte. Om kort tid har hele verden tilpasset seg "problemet" og trafikken går rett og slett ikke innom amerikansk landjord hvis den ikke må.

USA har vel også så og si eierskap over ICANN og RIPE så dot com og vennene hans har jo alltid vært i deres hule hånd, uten at det har blitt håndhevd noe særlig.

Ja, det går svært mye trafikk gjennom knutepunkter i USA, men dette er trafikk som skal til statene. På lik linje så går det meste av Internett-trafikk gjennom knutepunkter i Frankrike.

For Amerkikanerene betyr vel strengt tatt ikke denne loven noe som helst, og for oss fra utsiden vil det om kort tid også forbli et glemt problem. Som alltid blir saker blåst opp i taket med lovord om inflasjon og verdens kollaps. Om noen månder husker ikke folk at det har skjedd og lever videre uten å merke noen markant forskjell.