Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 10249
Vurderer å kjøpe meg en bydue sparkesykkel. Det er mulig å få den uten elektrisk sperre, så du kan få den med en topphastighet på 45kmt. Er det noen som vet hva slags reaksjoner man kan få hvis man blir stoppet av politi på en trimmet sparkesykkel?
Vet ikke hvor stor bot du får, men noe å tenke på er at om du skulle kjøre på noen og skade de er du ikke forsikret og må betale hele skadeerstatningen selv.

Si du er skikkelig uheldig/idiot og ender opp med å skade noen for livet, da sitter du fort med en milliongjeld å betale på resten av livet fordi du ville kjøre fort på sparkesykkel.
Veldig lav terskel for inndraging av slike kjøretøy, da de ikke lenger oppfyller kriterier for bruk på offentlig vei. Risikoen for å bli stoppet er jo noe annet.
Google "Regress krav". Ikke verdt det er min oppriktige mening.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Standard bot på sykkel og sparkesykkel er 1200kr eller 2000 kr mener jeg.

Tror nok de unndrar den ja. Du har nok litt å gå på. Og avhengig av de har en rulle de kan teste den på.

Tror inntil 25kmh blir godkjent.

Gamle ninebotten gikk 30.

Fller mindre blir treigt ass
Rart om man får større bot av el sparkesykkel, enn om man krasjer med noen når man står på segway /segway one, eller kjører drone inn i mennesker for den slags skyld.

Men i praksis jeg vil tippe du får en bot, og at man må nedjustere effekten.
Bot kan jeg tåle. Det jeg er/var redd for var om det skulle telles som motorisert kjøretøy, så man blir tatt for ruskjøring etter et par øl/en jay.
Faller inn under samme regelverket som for sykkel. Det er ingen konkret promillegrense men man kan straffes for "kjøring i påvirket tilstand."

kilde

kilde

Her er en artikkel om en som mistet bilsertifikatet på elsykkel så dette er noe man risikerer med sparkesykkel også.
Sist endret av bullshit..; 11. juni 2019 kl. 17:39.