Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 9730
Hva er egentlig bivirkningene ved å røyke heroin/opium. Jeg vet at det er veldig avhengighetskapende men er det noen annen form for fysisk bivirkning?
Heroin blir vel i hovedsak ikke røyket.

http://no.wikipedia.org/wiki/Heroin
Sist endret av Skambank; 23. november 2008 kl. 17:24.
Sitat av Skambank Vis innlegg
Heroin blir vel i hovedsak ikke røyket.

http://no.wikipedia.org/wiki/Heroin
Vis hele sitatet...
Det kan fint røykes å veldig mange gjør det!

Ettersom heroin er varmestabilt og tas effektivt opp i lungevev er det også vanlig å røyke heroin. Tatt i fra der du linket til,...
Sist endret av tøffel; 23. november 2008 kl. 17:30.
"Ettersom heroin er varmestabilt og tas effektivt opp i lungevev er det også vanlig å røyke heroin."

Fra wikipedia linken

Edit: Tøffel kom meg i forkjøpet.
Sist endret av Per Gunnar; 23. november 2008 kl. 17:34.
Røyke heroin er ganske vanlig etter det jeg har hørt. Det kalles ofte "Chase the dragon" http://en.wikipedia.org/wiki/Chasing_the_dragon
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Å røyke heroin er vanlig i verden forøvrig, men ganske uvanlig i Norge ettersom det er en ganske sterk sprøytekultur her.
Norge er forsåvidt ca eneste stedet i Europa hvor Heroin hovedsaklig settes i sprøyte. Trenger ikke reise lengre enn til Sverige for å finne en røykekultur.

Noe som igjen er en av årsakene til Norges ekstreme overdosetall.
Er det noen som vet hvorfor det er kultur for hero og sprøyter i Norge? Eneste jeg kan tenke meg er at det enten er dyrt eller dårligere varer sånn at folk vil ha litt mer rus for pengene.
Er vel standard norske greia med å overdrive inntaket av ALT fordi det er dyrt og jævlig her.

Eksempler:

-96% sprit
-Tørrbong (Maise + Colaflaske/Alufolie + Colaflaske i visse tilfeller.)
- Sprøyter
- Bøtte (1.5l-flaske i bøtte for max trekk)

osv osv..

Prisene er forsåvidt ikke så "ille" nå om dagen, men det henger vel igjen tenker jeg.
Hold dere til posten nå

http://query.nytimes.com/gst/fullpag...51C1A960958260 Det står det litt om skadene ved røyking av stoffet.
Ettersom jeg har forstått så er heroinen som kommer til norge heroin #3 (heroinbase), også kalt røykeheroin. Heroin #4 (Heroin HCl), eller china white, er vel mer beregnet for injekson og har en mye høyere renhet.

Jeg mener å ha hørt løst prat i media fra autoritetsfigurer at heroinbasen ofte hadde en renhet rundt 30%, men den renere china white ofte var opptil 90% ren.

Sitat av Marius145 Vis innlegg
Hold dere til posten nå

http://query.nytimes.com/gst/fullpag...51C1A960958260 Det står det litt om skadene ved røyking av stoffet.
Vis hele sitatet...
Hjelper lite med en link til en side som referer til en artikkel i papirutgaven av avisen.
Sist endret av Slaktern; 25. november 2008 kl. 13:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Skambank Vis innlegg
Heroin blir vel i hovedsak ikke røyket.

http://no.wikipedia.org/wiki/Heroin
Vis hele sitatet...
Heroin blir hovedsakelig røyket over hele værden, fler som røyker det en skyter det! Norge er et av de få landa hvor det er vanligs å skyte det
kan noen gi et lite vink til hvor mye en førstegangsbruker burde belage seg på å kjøpe etter oslo-kvalitet? når det skal røykes på sølvfolie
kvart gram er jo greit å beynne med .. bare start forsiktig!
naboeen min er døende kun fordi han har røyket og ikke skutt! ! !! sølvfolie er enda værre en sprøyte. Prøv og røyk det i tre månder. Det gjorde jeg. Jeg lover deg det kjennes ut som om lungene dine skal brennes opp vær gang du puster. Folkens vet det blir mer spennende av at jeg sier ikke lek med det dopet. Men du kan like godt ta selvmord hvis du har det så vondt at du vurderer å teste det.
En "bag" (200mg) er vel mest normalt å starte med. Det er lov å ta en halv bag (100mg) første gangen, rusen kan være overveldende. En kvart gram (250mg) kan i enkelte tilfeller være for mye. Personlig anbefaler jeg deg, hvis du absolutt må prøve det, å ta en halv bag enten om du injiserer eller røyker det..
så en bag på deling på to personer er et greit utgangspunkt for to personer som vil møte denne beryktede dragen? og er det innenfor nff's regelemang å spørre om hvor mye en bag vil koste utenfor oslo s?
En kvarting koster som regel 200-250kr. Et gram koster vel 800-1000.

Avhengig av kvalitet.
Sitat av bedrevitern Vis innlegg
naboeen min er døende kun fordi han har røyket og ikke skutt! ! !! sølvfolie er enda værre en sprøyte. Prøv og røyk det i tre månder. Det gjorde jeg. Jeg lover deg det kjennes ut som om lungene dine skal brennes opp vær gang du puster. Folkens vet det blir mer spennende av at jeg sier ikke lek med det dopet. Men du kan like godt ta selvmord hvis du har det så vondt at du vurderer å teste det.
Vis hele sitatet...
Nå skal ikke jeg oppfordre til noe, men det er jo ikke verre enn å brenne sølvfolien før man røyker.Det gjorde alltid vi og da forsvinner mesteparten av de partiklene som skader kroppen. Nå har jeg aldri jaktet på dragen, men da jeg begynte å røyke cannabis hendte det vi røyket bøtte fra tid til annen.
Noen som kan fortelle meg litt om bivirkninger man kan få?
Sitat av Slaktern Vis innlegg
Ettersom jeg har forstått så er heroinen som kommer til norge heroin #3 (heroinbase), også kalt røykeheroin. Heroin #4 (Heroin HCl), eller china white, er vel mer beregnet for injekson og har en mye høyere renhet.

Jeg mener å ha hørt løst prat i media fra autoritetsfigurer at heroinbasen ofte hadde en renhet rundt 30%, men den renere china white ofte var opptil 90% ren.
Vis hele sitatet...
Det er omvendt. Nå kjenner ikke jeg til China White spesifikt, men det er en kjent sak at røykeheroin generelt er (må være, for at man skal få den ønskede effekt) renere enn "skyteheroin".

Det er heller ikke sånn at det ikke er kultur for røyking i Norge. Tilnærmet alle begynner med røyking, og mange holder seg til det.
Sitat av paranoy Vis innlegg
En "bag" (200mg) er vel mest normalt å starte med. Det er lov å ta en halv bag (100mg) første gangen, rusen kan være overveldende. En kvart gram (250mg) kan i enkelte tilfeller være for mye. Personlig anbefaler jeg deg, hvis du absolutt må prøve det, å ta en halv bag enten om du injiserer eller røyker det..
Vis hele sitatet...

Jeg var en ganske herda heroin røyker og fikk nesten overdose på en 0,1. Jeg vil bare si at heroin er noe du aldri kommer deg ut av. Hvis ikke du blir tvunget ut av det. Sånn som jeg ble. Det holder sjeldent med ett halvt år helt nyktern da. Dessverre men det er jævlig få som er sterke nok til å slutte med det. Antagelighvis kommer dere som tester det til å bli skikkelig hekta. Er det kult å stå der med seven koppen lissom??? Vet det er fristene og prøve og dere som allerede er nysgjerrige kommer vell til å ta det uansett. Selv har jeg vært nykter for det over halvannent år uten om en liten sprekk for ett halvt år sidden eller no. Heldighvis ble jeg dårlig og spøy Der hadde jeg flaks. Dere som er der at dere vil teste det har det ikke bra og det er antagelighvis synd på dere. Skjønner at alt virker håpløst, det blir sånn når man driver med dop. Man mister evnen til å omgås andre mennsker, man mister selvtillit og selvrespekt.

Hvis valget er det eller selvmord hadde jeg valgt å røyke heroin. Er for meg på en måte alltid et siste alternativ til selvmord. Viser kanskje hvor hekta en blir da.
Sist endret av bedrevitern; 26. november 2008 kl. 18:46.
ja, vet jeg setter viljestyrken min veldig på prøve. men jeg har tenkt lenge på å prøve det, og spør rundt bare for å være forbredt til den dagen jeg kommer til å gjøre det. men er det andre ting jeg burde vite, dagen-der-på og sånne ting, ved å prøve det en gang?

Det siste der er jeg veldig enig i, ved flere tunge episoder har jeg klart å legge bort tanken på selvmord såpass alngt unna til å fortsatt se på det som uaktuellt ettersom jeg heller har rusmidler å ta istedet.
Heroin i seg selv, enten det er røyket, injisert eller tatt nasalt har høyt avhengighetspotensiale. Vanlige etterefekter kan være irritasjon, humørsvingniger ol, milde etter enkeltbruk, noe værre etter flere dagers bruk. Kroppen skaper fort toleranse mot heroin, og om man bruker daglig i så kort som en uke, vil man mest sannsynlig få veldig ubehagelige abstinenser ved stopp.

Skadeeffektene ved røyking kan være skade på lungene, som ved røyking av alt annet.

Bortsett fra dette vet jeg ikke om noen skadeeffekter. Om du bare har tenkt til å prøve en gang, så er det vel egentlig ikke skadeeffektene som er mest relevant, heroin skader deg utvilsom for livet etter en gangs bruk, men heller avhengighetspotensialet.
Sitat av Fudge Vis innlegg

Det siste der er jeg veldig enig i, ved flere tunge episoder har jeg klart å legge bort tanken på selvmord såpass alngt unna til å fortsatt se på det som uaktuellt ettersom jeg heller har rusmidler å ta istedet.
Vis hele sitatet...
Det der er seriøst noe av det skumleste jeg har lest her på forumet. Jeg vet det teit sagt av meg, men kan du ikke heller oppsøke noen som kan hjelpe deg i stedet for å kjøre deg ned i grøfta ved hjelp av rusmidler?
Fudge:Hør nå du er antagelighvis en som så absolut ikke skal teste det dopet. Selv folk som har det bra med seg selv blir hekta etter første gang. Folk som ikke har det så bra og ikke føler de har så mye å leve for, er enda mer utsatt for å bli hekta. Jeg håper du finner ut av det og prøver finne noe å leve for. Selv vet jeg at når jeg var ille tenkte jeg på hvordan jeg hadde det før jeg begynnte med dop. Da hadde jeg ikke noe særlig angst, sjeldent deprimert og jeg kunne prate med folk å se dem inn i øynene. Alt dette har gått vekk og jeg begynner å føle meg ganske sånn som før. Men man har ting å slite med her i livet det er det som er livet. Man trenger nedturer for å få oppturer. Og skal jeg tippe er ikke du den mist belasta fyren. Man lever kanskje bare en gang uansett hvor urettferdig man føler naturen har vært.
Sitat av Potrick Vis innlegg
Om du bare har tenkt til å prøve en gang, så er det vel egentlig ikke skadeeffektene som er mest relevant, heroin skader deg utvilsom for livet etter en gangs bruk, men heller avhengighetspotensialet.
Vis hele sitatet...

Du blir utvilsomt skadet for livet etter en gangs bruk?
Hva mener du med det?


Jeg har kun røyket heroin et fåtall ganger, og skal ikke si så mye om bivirkninger etter langtidsbruk, men jeg følte meg definitivt ikke skadet på noen måte etter første gang og gjør det fortsatt ikke..

Det man dog skal passe seg for ved kose/helge røyking er å ikke røyke flere dager på rad. Da kommer suget rimelig fort når det ikke er mer igjen.

Så skal du være litt smart hvis du allerede har vært "dum" nok til å prøve heroin, ikke spar til neste dag!
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Det der er seriøst noe av det skumleste jeg har lest her på forumet. Jeg vet det teit sagt av meg, men kan du ikke heller oppsøke noen som kan hjelpe deg i stedet for å kjøre deg ned i grøfta ved hjelp av rusmidler?
Vis hele sitatet...
hehe, er det det skumleste du har lest her på forumet? så du vet kansje ikke at alle som bruker rusmiddler ikke nødvendigvis er hippier på utgikk etter indre forståelse, men at det faktisk er folk som liker å ruser seg siden de ikke finner glede i noe annet? joda, går til behandling, og gjett hva jeg får der? medisiner! flott verden, hva? så slutt å klage, jeg finner ting i livet som får meg til å gidde å fortsette, og sannsyneligvis finner du andre ting som funker for deg. men denne tråden var vel ikke til å snakke om meg.

Saviorself: det jeg var hypp på å finne ut av er om det er noen form for bakrus dagen etter? lavt dopamin-nivå eller bare sløv eller likn? del gjerne erfaringer
Du føler deg helt normal dagen etterpå, iallfall hvis du ikke er så veldig aktiv. For hvis du begynner og bevege deg mye er det lett å spy dagen etterpå også. Man har faktisk en liten 'afterglow' hvis jeg kan kalle det det dagen etterpå.

Heroin er deilig, men det er et kjeeeeeeeedelig stoff. Det er ikke sånn at man opplever noe, man har det ikke moro eller noe som helst. Det er bare deilig.

Jeg synes det forresten er ganske ironisk at du klager på å få medisiner når du nå har planer om og teste ut heroin.

Hvis du har lyst til å høre et -jævlig- godt råd: Du burde ikke røre heroin, ikke i den livssituasjonen du er i nå. Hvis du er så langt nede som det virker som tror jeg denna ene gangen kommer til og total forandre livet ditt til noe skikkelig dritt. Uansett hvor langt nede du er nå kommer heroin bare til og dra deg lenger ned. Folk som har det veldig vondt fra før av blir på en måte avhengig av heroin første gangen. Blir på en måte avhengig av den type rusen, avhengig av og komme seg bort hvis du skjønner. Håper du ikke føler deg satt på spissen, for det er ikke meningen. Jeg vil bare hjelpe, for jeg vil at du skal ha det bra.
Sitat av appel Vis innlegg
Jeg synes det forresten er ganske ironisk at du klager på å få medisiner når du nå har planer om og teste ut heroin.
Vis hele sitatet...
Hehe, det jeg mente er at det er ganske ironisk at man får medisiner som hjelp mot depresjoner og rusbruk. men det var et mere generellt syn på saken.

Men takk for tipset, som sagt så tenker jeg på det og samler info, så at den dagen jeg tar det ikke skal være for å rømme, men fordi jeg er interisert i stoffet. men vi får nå sjå. takk for omtanken.
Sitat av appel Vis innlegg
Hvis du har lyst til å høre et -jævlig- godt råd: Du burde ikke røre heroin, ikke i den livssituasjonen du er i nå. Hvis du er så langt nede som det virker som tror jeg denna ene gangen kommer til og total forandre livet ditt til noe skikkelig dritt. Uansett hvor langt nede du er nå kommer heroin bare til og dra deg lenger ned. Folk som har det veldig vondt fra før av blir på en måte avhengig av heroin første gangen. Blir på en måte avhengig av den type rusen, avhengig av og komme seg bort hvis du skjønner. Håper du ikke føler deg satt på spissen, for det er ikke meningen. Jeg vil bare hjelpe, for jeg vil at du skal ha det bra.
Vis hele sitatet...
Jeg har røyket, snortet og injisert heroin et fåtalls ganger, og jeg vil si heroin er langt fra så livsforandrende som du påstår nå. Men så handler det også om selvkontroll, da.
Lenge leve opiumsforstoppelse!

Ja, bjørnepropp er ganske vanlig ved regelmessig hero/opium bruk.
Jeg skriver direkte til fudge fordi han er i den livssituasjonen han er i. Det virker ikke som han kommer til og ha full kontroll? En person som har det bra eller helt ålreit med seg selv blir ikke i nærheten like fort avhengig av heroin som en person som har det helt jævlig. Det vet jeg du skjønner hvis du noen gang har vært skikkelig heroin stein.

Jeg har selv prøvd masse heroin, tilogmed skyti det i over 2 uker i strekk og bare hatt småabstinenser etterpå som frysing, blitt litt småsyk osv. Jeg vet at det ikke nødvendigvis ikke er livsforandrene, men for noen kan det være det.

Heroin er noe helt for seg selv for man kan bli så jævlig avhengig -jævlig- fort. Alt fra person til person. Heroin er livsfarlig på så mange måter, du aner virkelig ikke hva du snakker om, og du burde være forsiktig med og snakke sånn om heroin når det er folk her som har planer om å teste det.
jeg liker å få subjektive tips, ellers takk. dømmekraften min kan jeg bedømme selv
Jeg foreslår du prøver Oxycontin. Det er mye renere og gir veldig sterk effekt enn den vanlige gate heroinen du får kjøpt i Plata. Trikset er å få tak i det siden det er lite utbredt i norge, og de som misbruker det selv er veldig ofte ikke de narkomane du møter i gata. Når du først får tak i det så spyr du penger bokstavlig talt ut 24-7


Prøvd det selv og effekten er lik heroin, men med en lite touch av våkenhet.
Sist endret av Bolibompa; 30. november 2008 kl. 01:08.
Sitat av Bolibompa Vis innlegg
Jeg foreslår du prøver Oxycontin. Det er mye renere og gir veldig sterk effekt enn den vanlige gate heroinen du får kjøpt i Plata. Trikset er å få tak i det siden det er lite utbredt i norge, og de som misbruker det selv er veldig ofte ikke de narkomane du møter i gata. Når du først får tak i det så spyr du penger bokstavlig talt ut 24-7


Prøvd det selv og effekten er lik heroin, men med en lite touch av våkenhet.
Vis hele sitatet...
Hvis Oxycontin er veldig likt heroin skjønner jeg ikke hva alt fuzzet er om. Prøvde oxycontin engang og det er noe av det kjedeligste jeg har prøvd. Behagelig var det jo, men det var stort sett det. Jeg synes en sixpack pils er mye bedre.
Opiater er kjedelige greier, MEN det er deilig. Det er ikke sånn at man får "mad" halliser og begynne skyte på grevlinger som ikke er der egentlig.

Det er følelsen folk liker. Følelsen av å være avslappet og klar for det som kommer.

Og når man blir hekta på den følelsen, er temmelig vanskelig å få vekk den trangen for den følelsen.
Godt med smør
Sitat av bedrevitern Vis innlegg
Jeg var en ganske herda heroin røyker og fikk nesten overdose på en 0,1. Jeg vil bare si at heroin er noe du aldri kommer deg ut av. Hvis ikke du blir tvunget ut av det. Sånn som jeg ble. Det holder sjeldent med ett halvt år helt nyktern da. Dessverre men det er jævlig få som er sterke nok til å slutte med det. Antagelighvis kommer dere som tester det til å bli skikkelig hekta. Er det kult å stå der med seven koppen lissom??? Vet det er fristene og prøve og dere som allerede er nysgjerrige kommer vell til å ta det uansett. Selv har jeg vært nykter for det over halvannent år uten om en liten sprekk for ett halvt år sidden eller no. Heldighvis ble jeg dårlig og spøy Der hadde jeg flaks. Dere som er der at dere vil teste det har det ikke bra og det er antagelighvis synd på dere. Skjønner at alt virker håpløst, det blir sånn når man driver med dop. Man mister evnen til å omgås andre mennsker, man mister selvtillit og selvrespekt.

Hvis valget er det eller selvmord hadde jeg valgt å røyke heroin. Er for meg på en måte alltid et siste alternativ til selvmord. Viser kanskje hvor hekta en blir da.
Vis hele sitatet...
Første tingen. Jeg vet att jeg kommer til å prøve heroin en eller annen gang i løpet av min livsstid med rusmidler. Hovedsaklig fordi, det er ett stort "fuzz" rundt rusen, og jeg tror ikke jeg kommer til å slutte å lure på hvordan rusen før jeg har prøvd.

Men jeg har noen sikkerhetsregler. Jeg ser på meg selv som typen som muligens kan bli avhengig.

Ingen nåler
"Bare en gang" (cliche)
Ha noe å røyke på dagen etter på og dagene som følger (sånn jeg får dempet ett russug som kan oppstå)
Være ferdigutviklet, ikke i puberteten, over 20 minst. (Gjelder muligens min kommende LSD tur og)

Personlig synes jeg hele innlegget ditt oser av slags tone a la "det gikk ikke bra med meg, ikke med deg heller"

Nå vet jeg ikke hvor vidt om andre på forumet deler min form av rusbruk, men jeg røyker kanskje nonstop eller annenhver dag, i en uke eller to, så merker jeg att blir sløv, derav mindre oppegående. Og føler det preger mitt liv og de få tingene jeg må gjøre om dagen før jeg får fri. Da blir det en pause i ett par uker.

Av og til bare røyker jeg meg pissfjern i ei helg, og så gidder jeg ikke å kjøpe på noen uker.

Av og til inkluderer jeg ett nytt stoff i mitt passelig store bibliotek av rusmidler (i kontrast til min alder) mdma, Ecstacy, sopp, amf. Og lista går videre.

Men utsetter kraftige psykadelika til jeg har en ferdig utviklet psyke, hvorfor utvide en allerede voksende bevisthet?

Samme gjelder tyngre stoffer. Her kommer heroin inn. Pepper skulle jeg ønske jeg utsatte, men jeg overlevde, men var ikke klar. Derav denne tankegangen jeg har med rusmidler nå.

"Hva har de rusmidlene med saken å gjøre?"

Det jeg prøver å få frem er att er du litt oppegående og har ett ellers fungerende liv, og er klar over hva verste tilfelle med heroin kan være, samt hvilken tankegang du vil få ved misbruk og hvordan det blir en ondsirkel, ja da har du kanskje mulighet til å prøve heroin, men ikke bli avhengig. Til tross for att du kanskje er den typen som er nysgjerrig med rusmiddler.

Har selv realisert att jeg kan bli tildels suicidal når jeg lever i denne berg og dal banen som vi kaller livet, og misbruk av rusmidler gjør disse tankene mer levende og realistiske.

Har vurdert overdose og mere i desse dårlige tilstandene, var med benzo. Senere var jeg lysten på heroin, men realiserte att med tanke på hvordan jeg fungerte med piller og apatisk livsstil så kan sikkert ett tyngre stoff fullføre tankene og lysten på selvmord under den heller lavere tiden av livet mitt.


Det skal dog nevnest att da jeg vurderte selvmord var jeg tidligere i puberteten, og hadde vært suicidal uansett. Men suget på stoff var jævlig, har selv sånne kurver nå, men er mere vandt til det, dama dumpa meg nylig, røyka og drakk i en 2 uker. Realiserte det ble gale, før NOE skjedde med livet mitt, FØR situasjonen ble VERRE.


Er kanskje på vei til å tenke klarere og muligens mer forberedt på å røyke heroin, men kommer fortsatt til å vente til tross for att jeg vet hvordan disse kurvene i livet funker. 20 og thats it.


Vet ikke hvor mye det jeg skrev var verdt, men håper de som leser i denne tråden. Samt er nogenlunde lik meg (nysgjerrig og fascinert av rusmidler) tar desse tingene i betraktning til rus.


Men hvem vet, vi er alle forskjellige, kanskje dette funker bare for meg, kanskje jeg bare har selvinnsikt i mitt rusbruk, men jeg tror vi deler noen egenskaper og der kan disse retningslinjene fungere på flere mennesker.


Apeloff out.
Sist endret av Apeloff; 30. november 2008 kl. 20:56.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Det er omvendt. Nå kjenner ikke jeg til China White spesifikt, men det er en kjent sak at røykeheroin generelt er (må være, for at man skal få den ønskede effekt) renere enn "skyteheroin".

Det er heller ikke sånn at det ikke er kultur for røyking i Norge. Tilnærmet alle begynner med røyking, og mange holder seg til det.
Vis hele sitatet...
At det er ønskelig med et renere produkt for røyking en skyting høres ganske ulogisk ut for meg. Kilden min er også uenig:

http://www.pbs.org/wnet/wideangle/sh...a/heroin5.html
Sist endret av Slaktern; 1. desember 2008 kl. 17:25.
Sitat av Slaktern Vis innlegg
At det er ønskelig med et renere produkt for røyking en skyting høres ganske ulogisk ut for meg. Kilden min er også uenig:

http://www.pbs.org/wnet/wideangle/sh...a/heroin5.html
Vis hele sitatet...
Hva er ulogisk med det? Om det er dårligere kvalitet på heroinen og man gjør hva som helst for maksimal ut av rusen, så er jo skyting det mest effektive.

Det at kilden din oppnevner en type heroin av lavere kvalitet kun er til å røykes, og en annen type av høy kvalitet er til å skytes beviser jo ingenting. Den bare spesifiserer bruksområdet til to typer heroin.
Sist endret av Sinister; 1. desember 2008 kl. 17:42.
Sitat av Saviorself Vis innlegg
Du blir utvilsomt skadet for livet etter en gangs bruk?
Hva mener du med det?


Jeg har kun røyket heroin et fåtall ganger, og skal ikke si så mye om bivirkninger etter langtidsbruk, men jeg følte meg definitivt ikke skadet på noen måte etter første gang og gjør det fortsatt ikke..

Det man dog skal passe seg for ved kose/helge røyking er å ikke røyke flere dager på rad. Da kommer suget rimelig fort når det ikke er mer igjen.

Så skal du være litt smart hvis du allerede har vært "dum" nok til å prøve heroin, ikke spar til neste dag!
Vis hele sitatet...
Det kom egentlig frem det totalt motsatte av hva jeg mente av en eller annen grunn. Jeg mente at du tvilsomt blir alvorlig skadet for resten av livet etter en gangs bruk. Jeg har selv prøvd heroin og kan ikke nevne noen "skader" på livskvaliteten min etter denne ene gangen, og som du allerede nevner med å spare til dagen derpå, virket det som om jeg hadde et lite sug dagen derpå, og derfor mener at det er avhengighetspotensiale man bør legge mest vekt på å tenke over, fremfor skadevirkningene ved et enkelt tilfelle av bruk.
Sitat av Sinister Vis innlegg
Hva er ulogisk med det? Om det er dårligere kvalitet på heroinen og man gjør hva som helst for maksimal ut av rusen, så er jo skyting det mest effektive.

Det at kilden din oppnevner en type heroin av lavere kvalitet kun er til å røykes, og en annen type av høy kvalitet er til å skytes beviser jo ingenting. Den bare spesifiserer bruksområdet til to typer heroin.
Vis hele sitatet...
Hva som er ulogisk med at du ønsker et renere produkt når du skal injisere det rett inn i åra enn når du skal røyke det? Det er fordi en direkte injekson vil forbigå kroppens renselsesmekanisme leveren, noe røyking ikke gjør såvidt jeg har forstått. Injeksjon er vel også den mest direkte administreringen av et stoff uansett, røyking sørger bare for at stoffet går igjennom flere organer før det når hjernen, noe som gjør at stoffet er svakere og renere innen det når hjernen. Enkelte tilleggsstoffer vil selvfølgelig være mer helseskadelige når det røykes, men nå tenker jeg på heroinen i seg selv.

P.S: Bruksområdene til de forskjellige typene heroin var det vi diskuterte.
Sist endret av Slaktern; 2. desember 2008 kl. 00:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er opium noe tryggere enn heroin forresten? Kunne tenke meg og prøve det selvom jeg ikke vil prøve heroin.
Sitat av jørgen_87 Vis innlegg
Er opium noe tryggere enn heroin forresten? Kunne tenke meg og prøve det selvom jeg ikke vil prøve heroin.
Vis hele sitatet...
Heroin er jo et foredlet produkt av opium. Husker ikke helt hvordan det var, men tror du må ha så mye som bortimot 100 g råopim for å fremstille 1 g heroin, så heroinen er definitivt mer konsentrert.

Opium har definitivt avhengighetspotensiale, slik som heroin, men sikkert ikke i like sterk grad. Det frarådes alikevel på de fleste nettsider å bruke opium flere dager på rad av samme grunn som ved hyppog bruk av heroin, du blir avhengig, og vil få abstinenser i varierende grad når du kutter det ut.

Det skal også nevnes at siden opiumen tar mye større plass en heroinen, er det ikke vanlig å smugle opium opp til Norge, så med mindre du har connections bør du nok belage deg på å måtte dyrke plantene selv.
Sitat av jørgen_87 Vis innlegg
Er opium noe tryggere enn heroin forresten? Kunne tenke meg og prøve det selvom jeg ikke vil prøve heroin.
Vis hele sitatet...
Man må røyke relativt store mengder opium for å få noen nevneverdig effekt, noe som forsåvidt kan sees både positivt og negativt. F.eks. skal det mer til å ta overdose og rusen kommer mer gradvis. Hvis du har muligheten til å få tak i litt opium blir det tvilsomt noen livsforandrende opplevelse (om enn ganske behagelig), men jeg ville ikke tatt bryet med å dyrke selv. Etter hva jeg har hørt er det jævlig mye arbeid i forhold til det endelige produktet.

Jeg har kun prøvd opium, ikke heroin, og føler det er "tryggere" selv om det muligens bare er en illusjon fra min side. Når det er sagt... Det at jeg har gode erfaringer med opium har åpnet muligheten for å kanskje prøve heroin også, noe som skremmer meg.
Sitat av Bolibompa Vis innlegg
Jeg foreslår du prøver Oxycontin. Det er mye renere og gir veldig sterk effekt enn den vanlige gate heroinen du får kjøpt i Plata. Trikset er å få tak i det siden det er lite utbredt i norge, og de som misbruker det selv er veldig ofte ikke de narkomane du møter i gata. Når du først får tak i det så spyr du penger bokstavlig talt ut 24-7


Prøvd det selv og effekten er lik heroin, men med en lite touch av våkenhet.
Vis hele sitatet...

Gir Oxycontin samme rus som Heroin?? Jeg lå akuratt på sykehuset i 3 uker og fikk 2 piller Oxycontin om dagen (de varer i 12 timer om gangen) Jeg kjennte ikke noe rus i det hele tatt av denne tabeletten? Kjennte mer til Ketorax intramuskulært i låret. Går det ann å ha en medfødt stor toleranse for opiater? Jeg kan ta 3-4 tab. med 5mg. ketorax uten å kjenne noe som helst forskjell. Det skal sies at jeg ikke er vant med opiater, så jeg har ikke oppbygd toleranse for stoffet.
Sitat av Slaktern Vis innlegg
Hva som er ulogisk med at du ønsker et renere produkt når du skal injisere det rett inn i åra enn når du skal røyke det? Det er fordi en direkte injekson vil forbigå kroppens renselsesmekanisme leveren, noe røyking ikke gjør såvidt jeg har forstått. Injeksjon er vel også den mest direkte administreringen av et stoff uansett, røyking sørger bare for at stoffet går igjennom flere organer før det når hjernen, noe som gjør at stoffet er svakere og renere innen det når hjernen. Enkelte tilleggsstoffer vil selvfølgelig være mer helseskadelige når det røykes, men nå tenker jeg på heroinen i seg selv.

P.S: Bruksområdene til de forskjellige typene heroin var det vi diskuterte.
Vis hele sitatet...
Det er greit at det er å foretrekke med rent stoff når man skyter, men det er jo ikke akkurat helse som står i hodet på sprøytenarkomane.

P.S: My bad.
Et lite tips til folk som -virkelig- har lyst til å teste heroin "bare én gang":

Vent til du er helt sylta på forkjølelse en gang, gå til legen, og klag over at du har så utrolig vondt i halsen og hoster slik at du ikke får sove om nettene. IKKE nevn noe om medisiner! Det er sannsynlig at du går derfra med en resept på en hostesaft som heter Cosylan. Gå på apoteket og kjøp den. Den inneholder etylmorfin, som er et opiat, på lik linje med heroin, men mye svakere.

Alt etter om du har fått en stor eller liten flaske, ta litt medisin for å lindre plagene, men spar mesteparten til du er frisk igjen, slik at du får full utnyttelse av testen. Så, en dag når du føler deg frisk, belag deg på noen timer med å slappe av. Normal dosering ved forkjølelse er 30ml (tror jeg). Du bør minst ta det tredobbelte. Legg deg ned og slapp av, og prøv å kjenne etter. Første gangen man gjør dette, er det ikke sikkert man merker så mye. Det er slik med mange rusmidler første gang, fordi det er ukjent. For å forsterke effekten, kan man gjerne ta en liten slurk med noe alkoholholdig.

Hvis du gjør dette en håndfull ganger, og er flink til å kjenne etter, vil du ha kjent på litt av den kroppslige effekten til heroin. Dette fordi alle opiater blir omdannet til morfin når de når hjernen, men i forskjellige styrkegrader.

Dette er et tips til de som "bare" vil teste heroin. Dette vil forhåpentligvis tilfredsstille nysgjerrigheten. Hvis man synes at dette er deilig, og får enda mer lyst til å prøve heroin, ja da er det veldig sannsynlig at man blir psykisk hekta på heroin veldig fort - og vil sannsynligvis aldri klare å slutte. Avhengigheten kommer snikende, og er der før man skjønner det selv. Når/hvis man endelig blir lei av stoffet, f.eks hvis man endelig finner meningen med livet, så sitter man for dypt i det til å klare å slutte. Dessverre.