Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2986
Er dette mulig? Ble forleden oppringt av en dude og ba meg fjerne den og den videoen fordi noen av personene ikke hadde "samtykket" å bli filmet. Hvordan i svarte h**** fant han meg? Han sa han hadde sporet meg via youtube og dette var lett gjort på 5 min, men jeg tror det er bullshit. Eller ?
sikkert du som har brukt samme brukernavn flere steder...
Om man har riktig verktøy, så er alt mulig.
Nidhogg: Nei det er feil. Youtube brukeren min er helt unik i forhold til andre brukere jeg har hatt.

Csplayer: Trodde youtube var high security jeg. Tviler fremdeles sterkt.
Kansje det er så enkelt at de du filmet som ikke samtykket så at dem ble filmet av deg. Når de ser filmen av seg selv på nett så vet dem at det er deg. Så hører de litt rundt, å finne ut navnet på deg.
Sist endret av b1rken; 1. september 2008 kl. 18:10.
Det som også er en mulighet er at han har fått tak i ip adressen din via social engieering i youtube PM systemet. Så er det bare å sammenligne ipen med andre iper(hvis man f.eks. eier ett nettsted hvor du er registrert på).
Det er utrolig hva litt innsats på Google og diverse andre sider kan resultere i.

Jeg har nå det som sannsynligvis er ditt fulle navn, bosted, en god liste over venner og foreldre samt høyde. Hvis du ikke tror på meg, kan jeg kommentere at du har et uvanlig etternavn, og muligens en farfar/morfar med godt over to millioner i formue.

Skummelt? Ja.

Edit: Nå hadde man kanskje hatt et annet utgangspunkt en jeg hadde hvis man begynte med YouTube-brukeren din, men jeg ville bare vise deg hvor lett det er å finne ut alt for mye om en enkelt person hvis man bare prøver.
Hvordan klarer dere slike ting? Bare googler brukernavnet til folk? Har ingen planer om å gjøre noe slikt, bare lurer forferdelig på slikt.
google brukernavnet er en god start
Sitat av Johan9430
Jeg har nå det som sannsynligvis er ditt fulle navn, bosted, en god liste over venner og foreldre samt høyde. Hvis du ikke tror på meg, kan jeg kommentere at du har et uvanlig etternavn, og muligens en farfar/morfar med godt over to millioner i formue.

Skummelt? Ja.
Vis hele sitatet...
Ikke skummelt i det hele tatt.
Du har fortsatt ikke noen ting som faktisk betyr noe typ personnummer, kredittkortnr., bankkontonr. osv.
Nei, men hvis du var ute etter f eks personummer er å finne fram til personen et ganske godt utgangspunkt
Sitat av Goophy
Ikke skummelt i det hele tatt.
Du har fortsatt ikke noen ting som faktisk betyr noe typ personnummer, kredittkortnr., bankkontonr. osv.
Vis hele sitatet...
Nei, men som han selv sier, må man jo starte et sted. Veien til personnummer og slikt er kortere hvis du vet fullt navn, bosted, arbeid/skole og venner.

Eller tar jeg feil?
Man kan starte med en telefonkatalog, men poenget var at navn, bosted etc. er voldsomt lett å finne og ubrukelig mm. man har lyst til å leke stalker og en smule enklere å få tak i.

Igjen; ikke særlig skummelt.
Sist endret av Goophy; 3. september 2008 kl. 23:21.
Kanskje ikke skummelt for deg eller mange andre, men jeg tviler på at alle liker at (nesten) hvem som helst kan finne frem til ditt fulle navn, bosted, familie, venner og hva du gjør på fritiden. Jeg hadde ihvertfall ikke likt det, selv om det ikke utgjør en reel fare.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kunne også vært en kamerat av deg (om du har venner ) som ringte deg på tull, eller noen som så de ble filmet som en nevnte tidligere i posten
Sitat av Goophy
Man kan starte med en telefonkatalog, men poenget var at navn, bosted etc. er voldsomt lett å finne og ubrukelig mm. man har lyst til å leke stalker og en smule enklere å få tak i.

Igjen; ikke særlig skummelt.
Vis hele sitatet...
Jeg synest det er skummelt!

Ta personnummer f.eks. Hvor enkelt er det å få tak i det hos Ola Nordmann? Dersom man ringer vedkommende, utgir seg å være banken og at man trenger personnummeret for å verifisere kontoen. Jeg tror faktisk jeg kunne glatt gidd vedkommende mitt personnummer.

Så navn, adresse, og alt annet av basic info, vil jeg si *MEGET* brukelig i den sammenheng.
Sitat av Johan9430
Kanskje ikke skummelt for deg eller mange andre, men jeg tviler på at alle liker at (nesten) hvem som helst kan finne frem til ditt fulle navn, bosted, familie, venner og hva du gjør på fritiden. Jeg hadde ihvertfall ikke likt det, selv om det ikke utgjør en reel fare.
Vis hele sitatet...
For og si det slik.
Det er ikke bare og finne ut hvem som er hvem.
Om en person har registrert seg på nFF og ikke gitt noe informajon om seg selv, og samme greiene på andre nettsteder så er det "ikke mulig" og finne deg.

Problemet er at om man er aktiv på internett og legger igjenn litt her og litt der så kan det samles og så søke opp mer informasjon..

Personinfo for meg er lett og finne, tar vel max 5 min for en vanlig person og skaffe seg mitt navn, tlf, adr osv..
Men det gjør jo egentlig ikke noe for folk flest
Trådstarter: Hva med å følge forslaget til han som ringte deg?
Det er faktisk ulovlig å filme uten at de som er med i filmen har samtykket
Sist endret av NovaDecker; 10. oktober 2008 kl. 12:07.
Spørsmålet var jo hvordan han fant han, han har sikkert tatt vekk videoen.
Hva jeg tror:
Du brukte samme Epost eller lignende på på youtube. Tviler på at det er noen annen måte de finner deg på.. Youtube fjerner nemmelig videoer vist du sender inn epost om at du ikke har gitt ditt sammtrykk om at den skal ligges opp. Du må selvfølgelig bevise at du er den personen, men det er null stress.
Cattax og InePineHuepine var jo søta da

Hilsen Kistoffmissbruker Osen
du vet jo aldri, de klarer det på en eller annen måte, selv så gikk det en gutt i klassen min, som var på nyhetene i januar, han som truet med skolemassakre på skolen vår, mulig dere har hørt om han, han var ikke av den smarteste sorten, så han trodde det holdt å bytte brukernavn, men da blei jo kripos innkobla og de spora ip adressen hans, hvordan man klarer noe sånnt selv vet ikke ejg