Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4025
Heisann!
Etter mye arbeid har vi omsider laget en ny kortfilm. Vi er naturlighvis kjempespente på deres tilbakemelding!

Filmen er på rundt 3 min, med skuespillere fra Canada, en fra Oslo, og en som har utdannelse fra New York. Canon 7D er brukt under innspilling, med anamorphic-adapter for å skapte det cinematiske formatet. Hvis det er noen spørsmål ang. tekniske ting, er det bare å fyre løs med spørsmål- så svarer vi så godt vi kan.

Her er filmen: http://www.youtube.com/watch?v=wK2BuwH-4_M

Vi har laget en del før, blandt annet scif-fi spillefilmen “EVERYWHEN”. Ta en titt å her om det høres interressant ut: www.youtube.com/JARANDandJENS
Vi har også en facebook side om du ønsker å ta kontakt, eller vil holde dere oppdaterte på nytt innhold: www.facebook.com/JARANDandJENS

God filmopplevelse, og dropp gjerne en liten kommentar! Vi jobber for å bli bedre, så om dere har litt innput er det bare hyggelig

Vennlig hilsen,
Jarand & Jens
Det var jo kult! Intenst, spennende.

På meg virker det veldig ulogisk at når han får vite at han har skutt feil person og må holde den personen i live, så bøyer han seg ikke engang ned for å sjekke hvordan det står til. Han bare lar fyren ligge på bakken og løper tilbake til bilen. Hvorfor det?
Litt for mye "fuck", ellers ganske spennende film, men litt rart plot (det Susanna bemerket).
Trådstarter
Sitat av Susanna Vis innlegg
Det var jo kult! Intenst, spennende.

På meg virker det veldig ulogisk at når han får vite at han har skutt feil person og må holde den personen i live, så bøyer han seg ikke engang ned for å sjekke hvordan det står til. Han bare lar fyren ligge på bakken og løper tilbake til bilen. Hvorfor det?
Vis hele sitatet...
Sitat av zlagther Vis innlegg
Litt for mye "fuck", ellers ganske spennende film, men litt rart plot (det Susanna bemerket).
Vis hele sitatet...
Haha, dere har et øye for detaljer! Han dør jo strengt-talt foran øynene på han, så hans første tanke var å gjøre noe med den syke damen i baksetet– tenker i hvertfall jeg Nå som kuren var tapt, var hun ikke mulig å redde. Så med andre ord; da må hun elimineres før det sprer seg

Takk for tilbakemelding! :-)
Jarand
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Flott film, og som vanlig veldig imponerende teknisk.

Et par småting:
Hvorfor gikk politimannen i jeans?
Og hvorfor hører man "radiolyder" rundt 2:00 når han skrudde av og kastet radioen tidligere?
Samme med slutten, hvor fikk han radioen fra igjen? Ser hverftfall ut som han kaster den fra seg i mine øyne.

Keep it comming!
Sist endret av Screwdriver; 21. juni 2013 kl. 18:02.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Flott film, og som vanlig veldig imponerende teknisk.

Et par småting:
Hvorfor gikk politimannen i jeans?
Og hvorfor hører man "radiolyder" rundt 2:00 når han skrudde av og kastet radioen tidligere?
Samme med slutten, hvor fikk han radioen fra igjen? Ser hverftfall ut som han kaster den fra seg i mine øyne.

Keep it comming!
Vis hele sitatet...
Regner med at det skulle forestille en sivil politimann.

edit: ellerno.
Sist endret av AirBlaster; 21. juni 2013 kl. 18:09.
Trådstarter
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Flott film, og som vanlig veldig imponerende teknisk.

Et par småting:
Hvorfor gikk politimannen i jeans?
Og hvorfor hører man "radiolyder" rundt 2:00 når han skrudde av og kastet radioen tidligere?
Samme med slutten, hvor fikk han radioen fra igjen? Ser hverftfall ut som han kaster den fra seg i mine øyne.

Keep it comming!
Vis hele sitatet...
Tusen hjertelig!

Politimann i jeans er vanlig som sivilpoliti. Vi hadde to politimenn på settet (der bilen kommer fra) som ga instrukser ang. hva som var "riktig og galt"
Han kastet bare fra seg delen hvor man snakker inn i walkie-talkien, som er festet til selve walkie-talkien som henger et annet sted. Hvis du ser etter, ser du at det er en ledning, og at walkien aldri blir kastet av eller slått av- den henger bare på vesten.
Han var litt voldsom når han gjorde det, så "snakkeknappen" hang seg opp, som forklarer hvorfor det er støy fra tid til annen.

Så jupps, den henger fortsatt på vesten da han plukker den opp


Sitat av AirBlaster Vis innlegg
Regner med at det skulle forestille en sivil politimann.

edit: ellerno.
Vis hele sitatet...
Haha, smart-thinking


Takk!
Jarand
wow :O er imponert, satt med gåsehud skal dere ha dette med i en eller annen form for kortfilm festival/konkuranse?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
- Føttene til politimannen er veldig nære hverandre når han har pistolen rettet mot fyren. Ikke i nærheten av Weaver e.l.
- Skrivefeil i tekstinga
- Skulle tro politimannen hadde løsnet hvertfall ett skudd til før han tok opp jakten.
- Måten han titter inn i bilen på når han har kommet tilbake virker uprofesjonell og farlig.
- Lurer på om tellingen av tallet 2 ikke forekom/ble hoppet over.
- En del gjentakende dialog.
- Klimakset er for meg at den drepte ikke skal drepes. Men oppbygningen forteller at det er jenta som unnslipper som er klimakset. Selv om det ikke er dramatisk i det hele tatt. Ville kanskje vært det med mer backstory.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Etter floppen deres med Everywhen var dette svært imponerende! Godt jobbet!
Trådstarter
Sitat av gjerdeanders Vis innlegg
wow :O er imponert, satt med gåsehud skal dere ha dette med i en eller annen form for kortfilm festival/konkuranse?
Vis hele sitatet...
Takk! Har du forslag til noen festivaler? Vi melder oss gjerne på!

Sitat av Jonta Vis innlegg
- Føttene til politimannen er veldig nære hverandre når han har pistolen rettet mot fyren. Ikke i nærheten av Weaver e.l.
- Skrivefeil i tekstinga
- Skulle tro politimannen hadde løsnet hvertfall ett skudd til før han tok opp jakten.
- Måten han titter inn i bilen på når han har kommet tilbake virker uprofesjonell og farlig.
- Lurer på om tellingen av tallet 2 ikke forekom/ble hoppet over.
- En del gjentakende dialog.
- Klimakset er for meg at den drepte ikke skal drepes. Men oppbygningen forteller at det er jenta som unnslipper som er klimakset. Selv om det ikke er dramatisk i det hele tatt. Ville kanskje vært det med mer backstory.
Vis hele sitatet...
Takk for at du tok deg tid til dette
Må påpeke at telling 2 forekom, og dette med pistolskuddet virker som en rar ting å kritisere(?) Han er stressa, så gjentakende dialog er noe mange gjør under press. Men tar til meg det andre du sa, og ser meg kanskje litt enig i klimakset. Jeg mener det er sekundet han skjønner han drepte feil person. Zombien er mer som ettersmak^^
Var det noe du likte? lærer jo av det og?

Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Etter floppen deres med Everywhen var dette svært imponerende! Godt jobbet!
Vis hele sitatet...
Haha, så du filmen? Litt uenig med ordet flopp, i og med at vi var 16^^
Takk! Herlig at dette falt i smak!

Takk for svar,
Jarand
Sist endret av Jardoss; 21. juni 2013 kl. 21:34.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Jardoss Vis innlegg
Haha, så du filmen? Litt uenig med ordet flopp, i og med at vi var 16^^
Takk! Herlig at dette falt i smak!

Takk for svar,
Jarand
Vis hele sitatet...
Hehe, så ikke filmen nei men husker at dere fikk mye dårlig kritikk (men igjen, dere var jo 16 år gamle). Kan godt hende den var bra, tenker bare på kritikken dere fikk. Feks fikk dere bare 2.9 på IMDb.

Dette var megakult ja! Håper dere kommer med mer lignende. Ingen dårlig engelsk i den her heller, det liker jeg!
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hehe, så ikke filmen nei men husker at dere fikk mye dårlig kritikk (men igjen, dere var jo 16 år gamle). Kan godt hende den var bra, tenker bare på kritikken dere fikk. Feks fikk dere bare 2.9 på IMDb.

Dette var megakult ja! Håper dere kommer med mer lignende. Ingen dårlig engelsk i den her heller, det liker jeg!
Vis hele sitatet...
Hehe
Sendt Mail til IMDb faktisk. Vi har 7,7 i average, og de som ga oss under 7 bor i USA- som ikke har sett den, haha. Så det skal jo ikke gå.

Men anyways, thanks! Stay tuned'
Sist endret av Jardoss; 21. juni 2013 kl. 21:46.
Jeg kan ikke uttale meg om mye, men dialogen er svært mye "fuck" og "man" og lignende slang. Dette er i mine (kanskje litt gamle?) ører fyllord som kun er til for å gjøre setningene lengere. det får dialogen til å virke konstruert og falsk. jeg legger merke til det med en gang å blir bittelitt distrahert fra storyen for å telle ant ganger fuck blir brukt (ubevisst)

Sett bort i fra det synes jeg det var bra
Heilt canooon
Lurer på hvordan land politimannen er fra?

Ellers blir jeg også litt opphengt i telling av fuck/man.
Trådstarter
Sitat av nabb Vis innlegg
Jeg kan ikke uttale meg om mye, men dialogen er svært mye "fuck" og "man" og lignende slang. Dette er i mine (kanskje litt gamle?) ører fyllord som kun er til for å gjøre setningene lengere. det får dialogen til å virke konstruert og falsk. jeg legger merke til det med en gang å blir bittelitt distrahert fra storyen for å telle ant ganger fuck blir brukt (ubevisst)

Sett bort i fra det synes jeg det var bra
Vis hele sitatet...
Synes det kanskje blir litt smak og behag, da jeg forstår hvordan det kan virke støtende for noen. Tanken var å gi den mørke karakteren en annen måte å snakke på. Thanks though, setter pris på det!

Sitat av Rindae Vis innlegg
Lurer på hvordan land politimannen er fra?

Ellers blir jeg også litt opphengt i telling av fuck/man.
Vis hele sitatet...
Han bruker en britisk aksent, men er norsk skuespiller !

-J
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Jardoss Vis innlegg
dette med pistolskuddet virker som en rar ting å kritisere(?)
Vis hele sitatet...
Hvordan dét?
Han er stressa, så gjentakende dialog er noe mange gjør under press.
Vis hele sitatet...
Han er trent til å takle stress-situasjoner. Det virker mer som et fantasiløst manus/filler.
Men tar til meg det andre du sa, og ser meg kanskje litt enig i klimakset. Jeg mener det er sekundet han skjønner han drepte feil person. Zombien er mer som ettersmak
Vis hele sitatet...
Kommer ikke frem bra nok hvor viktig dette er, og at det går inn over ham. Virket mer som «OK, han er død. Får kjappe meg tilbake til bila med den skadde jenta i».

Skal du ha R. L. Stine-style prikkprikkprikk-slutt for å la seerne konstruere sitt eget bilde av det fæle som skjer når rulleteksten går, må det være hovedfokus og klimaks. Skal du bare ha det som attpåklatt kan du putte det etter rulleteksten eller noe. Fritt spillerom. Jente spiser politimann, politimann har blitt zombie, osv.
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Hvordan dét?Han er trent til å takle stress-situasjoner. Det virker mer som et fantasiløst manus/filler.Kommer ikke frem bra nok hvor viktig dette er, og at det går inn over ham. Virket mer som «OK, han er død. Får kjappe meg tilbake til bila med den skadde jenta i».

Skal du ha R. L. Stine-style prikkprikkprikk-slutt for å la seerne konstruere sitt eget bilde av det fæle som skjer når rulleteksten går, må det være hovedfokus og klimaks. Skal du bare ha det som attpåklatt kan du putte det etter rulleteksten eller noe. Fritt spillerom. Jente spiser politimann, politimann har blitt zombie, osv.
Vis hele sitatet...
Skal sies at den gjentakende dialogen er hos gjerningsmannen, som ikke er trent til slike situasjoner og er veldig nervøs. Ikke politimannen

Ser ikke helt hvorfor han skulle ta det sånn til seg? Han har andre ting å tenke på, og setter sitt personlige liv til side når han jobber- som man burde som politimann. Skjønner at du er uenig, men jeg tar til meg det du sa.

Det er ment å være dramatisk og spennende, ikke nødvendighvis for å la publikum konstruere sin versjon Det er en annen arena jeg lekte med her: http://www.youtube.com/watch?v=getR9...BED4DD06E69E10

Jeg valgte å slutte filmen med zombie-dama, fordi det er det hele filmen har dreiet seg om Det er en god "oppramsing" av hva som skjedde, og hva dialogen dreiet seg om- som for mange kun ga mening etter de så zombie-dama.

Anyways: sunt å være litt uenig! Lærer mye
-Jarand
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Jardoss Vis innlegg
Ser ikke helt hvorfor han skulle ta det sånn til seg? Han har andre ting å tenke på, og setter sitt personlige liv til side når han jobber- som man burde som politimann. Skjønner at du er uenig, men jeg tar til meg det du sa.
Vis hele sitatet...
Som jeg forstod det var de venner, og han har nettopp gjort noe som kan gjøre at hele verden går under eller hva det var.
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Som jeg forstod det var de venner, og han har nettopp gjort noe som kan gjøre at hele verden går under eller hva det var.
Vis hele sitatet...
Men mener du at han burde reflektere over hva som akkurat skjedde, fremfor å gå til plan B ? Det virker jo ikke så smart ^^
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Han ville neppe gjort det smarteste i den situasjonen. Nettopp skutt og drept en kamerat, og dermed kanskje den eneste kuren for menneskeheten.

Smartere enn å sjekke etter én zombie ville vært å se om fyrens liv stod til å redde. Tilkalle hjelp over radio.
I en virkelig situasjon er sikkert gjentagende dialog, eller ord, veldig vanlig, men i film passer det dårligere, selv om det faktisk er mer virkelighets-nært. Den kritikken er bare velment.
Trådstarter
Sitat av Picard Vis innlegg
I en virkelig situasjon er sikkert gjentagende dialog, eller ord, veldig vanlig, men i film passer det dårligere, selv om det faktisk er mer virkelighets-nært. Den kritikken er bare velment.
Vis hele sitatet...
Godt formulert Noteres absolutt.
Takk,
Jarand
Jeg synes dette var et solid arbeid.
Fantastisk visuellt, gode skuespillere (med bra engelsk) og en ganske kul feel over det hele
all in all, good job!
Trådstarter
Sitat av MrPoPo Vis innlegg
Jeg synes dette var et solid arbeid.
Fantastisk visuellt, gode skuespillere (med bra engelsk) og en ganske kul feel over det hele
all in all, good job!
Vis hele sitatet...
Tusen hjertelig Settes stor pris på!
-J
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ingen her som skal si noe om musikken? (hint hint)