Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 11556
Har er spørsmål, i og med at dette er et ganske bra forum, med mye fakta, og ikke bare moralsk pisspreik når det kommer til rusmidler, så stiller jeg spørsmålet her.

Spørsmålet er det som står som tittelen til tråden; Hvor lenge kan en holde seg oppe på Amfetamin? Så noen tråder hvor folk sier de ikke husker sist gang de sov og spiste. Er dette likt Weed, altså at du mister hukommelse (kort tids hukommelsen forsvinner.) Eller er man bare oppe i for mange døgn i strekk. Mennesket må jo også hvile, takker for alle svar
Hvor lenge en holder seg oppe kommer naturligvis ann hvor mye du tar, og hvor lang tidsperiode du tar det på.

Amfetamin alene gjør ikke at du ikke husker noe nei, Weed og amfetamin er ganske usammenlignbare.

Hvis ser bort ifra mengde og har et mål om og være lenge oppe på amfetamin så går det sikkert ann og være oppe noen uker, veldig lite sunt vil jeg tro men.
Har vært våken 16-17 dager noen ganger, men det er ikke å annbefale akkurat
Sitat av Wangsta Vis innlegg
Sikkert... haha
Vis hele sitatet...
Det er sant, når jeg gikk på videregående så hadde man tidligere narkomane som sa at de hadde vært oppe i +/- 2 uker når de brukte amfetamin.

Tror forøvrig det er veldig individuelt, men så er jeg ingen ekspert heller. :-)
Jeg ble selv vedlig sliten av å være oppe 9 dager med amfetamin.. Ikke til å anbefale å være så veldig mye lenger enn 5 dager ( men det er jo min mening )
Ikke til å anbefale å være våken så veldig mye mer enn én dag av gangen spør du meg..
Godt med smør
tja etter 1g med pepper, er jeg som regel våken i 2 døgn. Justerer de første 24, og er rimelig rusa (eller tja, møkkarusen som amf gir) og siste døgnet, vil jeg bare ikke sove, er sliten. Burde sove, burde spise, men skjer ikke.

og 1 gang var jeg våken 4 døgn på 2g amfetamin.

Men, det er klart, det er sikkert vanlig med lenger. Jeg merker bare at den møkkafølelsen jeg får av 1 døgn me greiene sikkert blir mye verre når jeg har vært rusa i flere døgn, så jeg slutter menst leken er god.


men stort sett har jeg alltid vært våken minst 24t, men det er fordi jeg tar sabla små doser og justerer ofte, vet ikke hvordan det går vist du tar større doser over en kortere periode.

My two cents.
Den jevnlige bruker vil antageligvis bestemme søvnbehovet selv, mens den sporadiske brukeren kanskje vil slite med søvnproblemer på makka. Du kan oppnå søvnproblemer på weed også, men det er som en jevnlig bruker, og sjeldnere som en sporadisk bruker. Dog vil du ikke oppleve de samme ekstreme døgnrytmene som en makka-freaker til enhver tid, sporadisk som jevnlig, opplever.
Vil bare legge til at de fleste opplever en merkbar endring av psykisk tilstand etter noen dager på speed. Paranoia og pseudohalluinasjoner er vanlig, spesielt i kombinasjon med cannabis. Psykoser kan oppstå. Risikoen for langvarige psykiske plager øker også proporsjonalt med mengden tid på speed uten søvn.
har klart å holde meg oppe 3 uker og 5 dager engang, men dette var nok med god økonomi og store skader på psyke med bivirkninger som minte mer om schizofreni og tvangstanker på slutten.. ikke ideelt akkurat
Har holdt meg våken 3 dager en gang.. det var litt gøy egentlig. fikk små halliser, som at trærene fikk ansikter og så på meg og trodde jeg så en gjeng med folk så var det bare busker. ble litt småredd men fasinert samtidig
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Ikke til å anbefale å være våken så veldig mye mer enn én dag av gangen spør du meg..
Vis hele sitatet...
Støtter denne.
Pleier som oftest å holde det gående fra fredag til lørdagsmorning. Da er det bare å komme seg hjem, få noe mat i kroppen, og se apaptisk på family guy
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av RonaTa Vis innlegg
Hvis ser bort ifra mengde og har et mål om og være lenge oppe på amfetamin så går det sikkert ann og være oppe noen uker, veldig lite sunt vil jeg tro men.
Vis hele sitatet...
Det er å regne som svært uvanlig at brukeren kan være våken konstant i noen uker. Amfetamineffekten vil forsvinne etter normalt maksimalt 14 døgn (da tar hjernens overskudd slutt). En interessant sammenligning er det å se denne tidsangivelsen sammenlignet med manisk tilstand hos manisk-depressiv. Manisk fase innebærer økt energinivå, tiltaksevne/lyst og nedsatt søvnbehov og matlyst, og er slik sett svært likt virkningen av amfetamin. Manisk fase har som regel en maksimal lengde på 14 døgn.

Verste rusepisode
Rusingen skjedde over en ukes tid. I etterkant var brukeren psykotisk i 10 døgn ved hvile. Så nær som ingen hukommelse ifra disse døgnene. Ikke til å anbefale. Brukeren var nybegynner/ikke tilvent stoffet.
Sist endret av JohnGunnar; 2. mai 2009 kl. 14:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Ompa Vis innlegg
Har er spørsmål, i og med at dette er et ganske bra forum, med mye fakta, og ikke bare moralsk pisspreik når det kommer til rusmidler, så stiller jeg spørsmålet her.

Spørsmålet er det som står som tittelen til tråden; Hvor lenge kan en holde seg oppe på Amfetamin? Så noen tråder hvor folk sier de ikke husker sist gang de sov og spiste. Er dette likt Weed, altså at du mister hukommelse (kort tids hukommelsen forsvinner.) Eller er man bare oppe i for mange døgn i strekk. Mennesket må jo også hvile, takker for alle svar
Vis hele sitatet...
Jeg kan bare snakke av egne tidligere erfaringer fra en tid der jeg freste mye i fra meg.
Ved flere anledninger holdt jeg det gående i mange døgn av gangen, derav den ene gangen gikk jeg våken i 13 døgn kombinert med benzodiazepiner.
Det førte til hallusinasjoner, sterk paranoia, depresjon og sterk svekket dømme kraft. Mulig jeg små duppet en gang i blant men det var mer eller mindre nonstop kjør i nærmere 2 uker. Jeg vil karaktisere det som et helvete og absolutt ikke å anbefalle.
At folk tar seg en fest med sentralstimulerende får så være, for min del er det uaktuelt. Det jeg ikke forstår er de som ikke klarer å avslutte festen når festen er over. Altså, at man er våken et døgn etter inntak av amfetamin er relativt normal, men de fleste speedfreaker holder det gående 2-3 dager minst. Dette resulterer veldig ofte i at penger, jobb og livet generelt fort går rett i dass og psyken blir også der etter.
Jeg vet at mange som liker amfetamin helst ønsker å gå flere dager av gangen, og har også hørt mange si at det er først da det egentlig begynner å bli gøy. Hver sin smak, men det er absolutt ikke sunt. Kroppen trenger søvn selv om det ikke kan virke som man trenger det ved inntak av sentralstimulerende.
Sitat av bent hamer Vis innlegg
Har vært våken 16-17 dager noen ganger, men det er ikke å annbefale akkurat
Vis hele sitatet...
ikke søren! leger sier man kollapser å nærmer seg døden etter 12dager uten søvn. du har nok sovet ganske mye smått innimellom hehe
Sitat av einis Vis innlegg
ikke søren! leger sier man kollapser å nærmer seg døden etter 12dager uten søvn. du har nok sovet ganske mye smått innimellom hehe
Vis hele sitatet...
Fordeom det er mulig å stryke med av å gå over 12 dager betyr det ikke at det er fasiten.
at folk har vært oppe i 3 uker uten søvn er tøvprat! verdensrekorden er 14 dager, og han døde etterpå!
Om det er 10 minutter man dupper og sovner har mye og si, 20 minutter har VELDIG mye og si, da har hjernen Hvilt seg mye!
Verdensrekorden uten tortur og narkotika ja. Det er noe annet. Det er ikke tvil at folk har greid 3 uker på nok metamfetamin uten og sove. Selv om mange skryter pa seg da man som regel ikke klarer og ha kontroll pa dagene etterhvert ettersom man blir mer og mer loka. Man blir ikke trøtt av nok makka for hode blir lurt av makka.
Sitat av JohnGunnar Vis innlegg
Det er å regne som svært uvanlig at brukeren kan være våken konstant i noen uker. Amfetamineffekten vil forsvinne etter normalt maksimalt 14 døgn (da tar hjernens overskudd slutt). En interessant sammenligning er det å se denne tidsangivelsen sammenlignet med manisk tilstand hos manisk-depressiv. Manisk fase innebærer økt energinivå, tiltaksevne/lyst og nedsatt søvnbehov og matlyst, og er slik sett svært likt virkningen av amfetamin. Manisk fase har som regel en maksimal lengde på 14 døgn.

Verste rusepisode
Rusingen skjedde over en ukes tid. I etterkant var brukeren psykotisk i 10 døgn ved hvile. Så nær som ingen hukommelse ifra disse døgnene. Ikke til å anbefale. Brukeren var nybegynner/ikke tilvent stoffet.
Vis hele sitatet...
Siden du benevner manisk-depressiv psykose (bipolar lidelse) som et sammenlignbart eksempel, og fastslår at maksimal lengde for den maniske fasen er på 14 dager, vil jeg korrigere deg på dette punktet. For at en episode skal kunne karakteriseres som manisk, kan blant annet nedsatt søvnbehov og matlyst være tilstedeværende, men det innebærer i bunn og grunn at fasen inneholder en økt aktivitetsnivå, opphøyet stemningsleie og økt energi med ditto tiltakslyst. Dette er forkortet versjon av den maniske fasen.

Mani fastslås med sikkerhet først etter minimum en ukes varighet (hypomani), men kan vare opptil fire-fem måneder (mani). Gjennomsnittelig varighet er på rundt fire måneder (!). Depresjoner varer lenger (gjennomsnittelig varighet på seks måneder), men sjelden mer enn ett år. Uansett, så er den gjennomsnittelige varigheten på mani rundt fire måneder og ikke maksimum to uker som påstått. Dette sier seg selv at manien ikke er en kontinuerlig søvnfraværende tiltstand, men at tilstanden byr på nedsatt søvnbehov er innlysende.

Dessuten så vil amfetamin effekten avta allerede etter 3-4 dagers kontinuerlig bruk, som følge av begrensninger som oppstår i hjernens dopamin-produksjon, et av signalstoffene i kroppen som blant annet kjennetegnes ved nedsatt søvnbehov og økt energi, oppvåkenhet og forsterket tiltakslyst - som er beskrivende for amfetamin "most wanted" i det illegale markedet. Beklager manglende kildehenvisning, men jeg går egenhendig utfra egne erfaringer og en logisk slutning om at hjernens dopamin-produksjon har forlengst normalisert seg, eller ihvertfall stabilisert seg, i henhold til "normalen" lenge før de 14 dagene er passert.

I bunn og grunn skjer en motsatt effekt med kronisk amfetaminrus, der vedkommende påvirket av amfetamin kan både spise, sove og hvile under rusen. Rusen er tilstedeværende ved enhver tid, men effekten er ikke like fremtredende som følge av tilvenning, som igjen er et fenomen som skjer ved gjentatte og kanskje hyppige inntak av samme rusmiddel. Røykes for eksempel cannabis på den fjortende dagen du er på amfetamin, med påfølgende amfetamin justering av normal til god kvalitet, illegalt gate-produkt, kan tilsvarende amfetamin-effekt som ble opplevd de første dagene i rusingen forekomme, og varer så lenge cannabisrusen varer i kroppen, normalt 2-4 timer med samtidig inntak av amfetamin (selvom hasjrusen virker å gå bort før disse timene er omme). En pause på samme lengde som antatt spor av amfetamin i kroppen, fra 48 - 72 timer avhengig hvilke kilde du benytter deg av, er nok til at en avhengig rusmisbruker vil oppleve amfetaminrusen igjen, som beskrevet under standard amfetamin effekt.

Hvis tilstanden som benevnt var av psykotisk grad over 10 døgn, er dette en normal varighet av rusutløst psykose, siden det benevnes rusmidler i bildet - men selve resultatet, den totale amnesien etter endt rusepisode, virker slik det er beskrevet med fullstendig tap av erindring, mer som en rusintoksikasjon eller delirium. Rusintoksikasjon er en uønsket effekt av rusmidler som jeg har forstått det, og kan gå over i såkalte "bad trips", som ikke er psykose - men et uønsket ruseffekt. Delirium derimot, er en form for psykose, der sløret bevissthet forekommer og total amnesi (fullstendig hukommelsestap) ikke er unormalt. En generell huskeregel kan så være at delir eller delirium er "en sløret tilstand med hukommelsestap, kontra psykotisk tilstand, som er preget med en blanding av økt og klar bevissthet, med erindringsevnen bortimot intakt." Huskeregelen er ikke tilstrekkelig, i verste fall er den ikke gjengitt korrekt for delirium, selvom den stemmer.

Alternerende bevissthet forekommer dog ofte, og spesielt i rusutløste psykoser og inntak av visse rusmidler som benzo, alkohol og langvarig og jevnlig amfetaminmisbruk, og gir en "atypisk rus" eller opplevelser av svekket erindringsnivå, men ikke - med unntak av "atypisk rus" - fullstendig amnesi. Alternerende bevissthet opptrer blant annet ved dissosiative lidelser, der dissosiativ amnesi tilsvarer den nærmest korrekte gjengivelsen av din beskrivelse, med en svart hull i hukommelsen på 10 døgn - og "atypisk rus" (som der benevnelse benyttes mest om alkohol) er påkrevd å inneholde atferd som er fremtredende og ikke karakteristisk vedkommende til vanlig eller utenom rusen. Atypisk rus blir oftest benevnt rettspsykiatriske tilfeller, der blant annet psykotisk i gjerningsøyeblikket tilsvarer atypisk rus og derfor et unntak fra min korrigering. Det må minnes på at 10 dager lange gjerningsøyeblikk er neppe godtatt av domstolene som en atypisk rus, dog.

Det som er gjeldende ved en modellpsykose (psykose utløst av kjemikalier) eller andre psykotiske tilfeller, er alternerende bevissthet med konfabulering som utfyller de svekkede erindringer, eller tilfeller med amnesi. Amfetaminpsykose, kronisk amfetaminrus (misbruk) og -inntak (hasardiøs omgang), amfetamin-intoksikasjon o.s.v. kan gi konfabulering; det at en tar i hjelp fantasi eller realiteter hentet ved hjelp fra andre perioder i vedkommedes liv, til å utfylle tomrom eller vage detaljer fra alternerende bevisstheter - slik at personen tror han eller hun husker nøyaktig og detaljert hendelser under tilstanden, og kan ikke gjenkalle amnesien annet enn som ekte og hendte tilfeller eller episoder i personens liv eller psykose (i dette tilfelle jmf. realitet).

Konfabulering er mest kjent ved Korsakoffs psykose, en alvorlig psykisk lidelse forsterket eller fremkalt ved langvarig alkoholmisbruk. Konfabulering oppstår gjerne i organiske hjernelidelser, og inkluderer organiske psykoser. Organiske psykoser inkluderer blant annet rusutløste psykoser, eller gjorde det ihvertfall - get the point? Konfabulering er fremkallende ved langvarig rusmisbruk også, på lik linje med alternerende bevissthet, men til varierende grad eller hyppighet. De 10 døgnene med fullstendig amnesi er heller det som kalles "blackout", og såvidt meg bekjent er ikke det samsvarende med psykose. Blackouts er et normalt fenomen på rusmisbruk, rusintoksikasjon og bad trips, og kan i sporadiske tilfeller oppstå ved rusinntak eller høye doser som er under grensen for rusintoksikasjon (overdoser). Enkelte rusmidler gir oftere blackouts enn andre, men amfetamin er ikke særlig representert i denne gruppen rusmidler, med mindre hasardiøs omgang med stoffet har vært tilfelle.

No hard feelings, men ville bare korrigere deg litt på visse ting jeg oppfattet som utydelige og kanskje feil (?) i posten din. Og i tillegg komme med nye innspill du kanskje kan bruke videre i amfetamin-teorien din, hvis det var du som lagde en tråd om det da.
Hva skjer når man så og si havner direkte i nedturen etter injeksjon av amf?

Dette skjer etter ca 1mnd med daglig bruk. De første 2 ukene var rusopplevelsen mye mere tilstede, men ikke akkurat noen "lykkefølelse" , så fra da av ble det verre og verre, til tross for meg og mer søvn så er det bare gøy det lille minuttet man bruker på og presse stempelet i bunn. Har brukt fra 0,25 til ca 1 gram på max dose, da det ble en del høye doser har det nok mest medført bivirnkninger. Hodepine og utmatthet. Men nå itillegg blir man bare deprimert, hva skjer med det?!!! Hvor blir det av kynismen som er vanlig og få på dette? Er Meta det går i, hvis det skulle ha noe og si?? Og injeksjon opptil 4 ganger daglig.

Bruker blodfortynnende også
Sitat av paranoy Vis innlegg
Siden du benevner manisk-depressiv psykose (bipolar lidelse) som et sammenlignbart eksempel, og fastslår at maksimal lengde for den maniske fasen er på 14 dager, vil jeg korrigere deg på dette punktet. For at en episode skal kunne karakteriseres som manisk, kan blant annet nedsatt søvnbehov og matlyst være tilstedeværende, men det innebærer i bunn og grunn at fasen inneholder en økt aktivitetsnivå, opphøyet stemningsleie og økt energi med ditto tiltakslyst. Dette er forkortet versjon av den maniske fasen.

Svar: Dette kan jeg være enig i.

Mani fastslås med sikkerhet først etter minimum en ukes varighet (hypomani), men kan vare opptil fire-fem måneder (mani). Gjennomsnittelig varighet er på rundt fire måneder (!). Depresjoner varer lenger (gjennomsnittelig varighet på seks måneder), men sjelden mer enn ett år. Uansett, så er den gjennomsnittelige varigheten på mani rundt fire måneder og ikke maksimum to uker som påstått. Dette sier seg selv at manien ikke er en kontinuerlig søvnfraværende tiltstand, men at tilstanden byr på nedsatt søvnbehov er innlysende.

Svar: Dette er ikke det jeg omtaler/definerer som manisk. Det er mulig mani defineres som du forklarer, men dette fraskrider det jeg har oppfattet at "mani" beskriver og skal forstås. Med manisk tenker jeg på fasen der hjernens overskudd utløses og vedvarer. Hos en deppressiv kan hjernen fulllade seg i "overgitt/gitt opp"-fase, for så å plutselig utløses. Energinivået stiger plutselig og sterkt. Jeg har selv erfart maniske faser, og uttaler meg på bakgrunn av dette. Med min oppfatning/forståelse av manisk fase, så er det komplett umulig at en slik tilstand kan/vil vare i opptil 4 måneder. Fire måneders lengde vitner for meg om at den maniske har fått et løft i tankene (at motivasjon og tro har oppstått - dette kan åpne for mer energi). Jeg har opplevd å bli løftet opp i sorgløs lykke i hele seks måneder. Dette skjedde som følge av mitt første fallskjermhopp. Kanskje kan det være noe lignende av dette man tenker på som "manisk"? Men det er stor forskjell på å være manisk og det å være lykkelig med masse energi/psykisk overskudd.

Dessuten så vil amfetamin effekten avta allerede etter 3-4 dagers kontinuerlig bruk, som følge av begrensninger som oppstår i hjernens dopamin-produksjon, et av signalstoffene i kroppen som blant annet kjennetegnes ved nedsatt søvnbehov og økt energi, oppvåkenhet og forsterket tiltakslyst - som er beskrivende for amfetamin "most wanted" i det illegale markedet. Beklager manglende kildehenvisning, men jeg går egenhendig utfra egne erfaringer og en logisk slutning om at hjernens dopamin-produksjon har forlengst normalisert seg, eller ihvertfall stabilisert seg, i henhold til "normalen" lenge før de 14 dagene er passert.

SVAR: Effekten av amfetamin: Det spørs hva vi her snakker om. Jeg tenker på at amfetamin kan virke i den grad at stoffet gjør deg søvnløs. Dette er det som kan vedvare i opptil 14 døgn (mulig at noen ekstremister har klart å holde det gående enda lenger da). Jeg er helt enig i at ruseffekten ikke er tilstede etter så lang tid.

I bunn og grunn skjer en motsatt effekt med kronisk amfetaminrus, der vedkommende påvirket av amfetamin kan både spise, sove og hvile under rusen. Rusen er tilstedeværende ved enhver tid, men effekten er ikke like fremtredende som følge av tilvenning, som igjen er et fenomen som skjer ved gjentatte og kanskje hyppige inntak av samme rusmiddel. Røykes for eksempel cannabis på den fjortende dagen du er på amfetamin, med påfølgende amfetamin justering av normal til god kvalitet, illegalt gate-produkt, kan tilsvarende amfetamin-effekt som ble opplevd de første dagene i rusingen forekomme, og varer så lenge cannabisrusen varer i kroppen, normalt 2-4 timer med samtidig inntak av amfetamin (selvom hasjrusen virker å gå bort før disse timene er omme). En pause på samme lengde som antatt spor av amfetamin i kroppen, fra 48 - 72 timer avhengig hvilke kilde du benytter deg av, er nok til at en avhengig rusmisbruker vil oppleve amfetaminrusen igjen, som beskrevet under standard amfetamin effekt.

SVAR: I mitt hode så slutter amfetamin å virke etter en viss bruk. Det er da nødvendig med pause for å igjen få ønsket effekt. I og med at manglende matlyst og søvn er symptomer som henger i etter at den ønskede rusen har gitt seg, så teoriserer jeg det jeg selv har erfart: Når søvnen kommer og matlysten faller på plass igjen, da har amfetaminet sluttet å utøve sin virkning. Derfra trekker jeg konklusjonen om at daglige kroniske brukere kun oppnår effekt som følge av positiv forventning, økt tro på at "det blir bedre", samt også kanskje en placebo-effekt.

Alternerende bevissthet forekommer dog ofte, og spesielt i rusutløste psykoser og inntak av visse rusmidler som benzo, alkohol og langvarig og jevnlig amfetaminmisbruk, og gir en "atypisk rus" eller opplevelser av svekket erindringsnivå, men ikke - med unntak av "atypisk rus" - fullstendig amnesi. Alternerende bevissthet opptrer blant annet ved dissosiative lidelser, der dissosiativ amnesi tilsvarer den nærmest korrekte gjengivelsen av din beskrivelse, med en svart hull i hukommelsen på 10 døgn - og "atypisk rus" (som der benevnelse benyttes mest om alkohol) er påkrevd å inneholde atferd som er fremtredende og ikke karakteristisk vedkommende til vanlig eller utenom rusen. Atypisk rus blir oftest benevnt rettspsykiatriske tilfeller, der blant annet psykotisk i gjerningsøyeblikket tilsvarer atypisk rus og derfor et unntak fra min korrigering. Det må minnes på at 10 dager lange gjerningsøyeblikk er neppe godtatt av domstolene som en atypisk rus, dog.

SVAR: Mye interessant du skriver om her. Jeg kjenner ikke disse opplysningene noe videre, men det ringer i bakhodet på meg at jeg har hatt 10 døgn med så svekket mental energi at jeg var psykotisk. Dette etter en ukes hardkjør på amfetamin. Restitusjonsperioden etterpå varte altså i 10 døgn, og fra disse husker jeg svært lite.

No hard feelings, men ville bare korrigere deg litt på visse ting jeg oppfattet som utydelige og kanskje feil (?) i posten din. Og i tillegg komme med nye innspill du kanskje kan bruke videre i amfetamin-teorien din, hvis det var du som lagde en tråd om det da.
Vis hele sitatet...
SVAR: No hard feelings :-) Var veldig interesant å lese din vinkling, definisjoner og forklaringer!
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
at folk har vært oppe i 3 uker uten søvn er tøvprat! verdensrekorden er 14 dager, og han døde etterpå!
Om det er 10 minutter man dupper og sovner har mye og si, 20 minutter har VELDIG mye og si, da har hjernen Hvilt seg mye!
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det da mulig og holde seg i mediterende tilstand i måned vis, med minimalt av vann, mat, og ingen søvn. Man kan lære hjernen sin å slappe av/hvile uten søvn.

Men vil ikke anbefale noen og ta amfetamin uansett om det er snakk om ett døgn eller tjue døgn!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
for meg holder det med et par dager våken ..merker at da er jeg sliten... men 20min søvn er nok det
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Hvorfor er det da mulig og holde seg i mediterende tilstand i måned vis, med minimalt av vann, mat, og ingen søvn. Man kan lære hjernen sin å slappe av/hvile uten søvn.

Men vil ikke anbefale noen og ta amfetamin uansett om det er snakk om ett døgn eller tjue døgn!
Vis hele sitatet...
Hvorfor det er mulig skulle jeg og likt å vist, spesielt med tanke på at verdensrekorden i å holde seg våken uten stimulanter er 11 dager om jeg ikke husker helt feil.

Uansett så er det umulig å unngå microsleep (sekunders søvn brukeren ikke merker selv), så det er jo litt relativt.

Selv mener jeg man aldri bør holde seg våken mer enn en natt. Jeg opplever ihvertfall at re-administrering utover det kun gjør meg til en ubrukelig zombie som er våken, men ikke får en dritt gjort. Kan sitte en halvtime å glo ut i luften mens jeg planlegger å drikke noe vann. Det gidder jeg ikke kaste bort dagene på :P

EDIT: "Randy Gardner holds the scientifically documented record for the longest period of time a human being has intentionally gone without sleep not using stimulants of any kind. Gardner stayed awake for 264 hours (eleven days), breaking the previous record of 260 hours held by Tom Rounds of Honolulu.[63] Other sources claim that the Guinness World Records record stands at 449 hours (18 days, 17 hours), held by Maureen Weston, of Peterborough, Cambridgeshire in April, 1977, in a rocking-chair marathon.[64]"
Sist endret av Elefanten; 12. april 2010 kl. 04:12.
Da lurer jeg på om man blir avhengig av dette stoffet? Vist jeg må være på vakt i en uke og bruker det en eller 2 ganger får å holde meg våken i en uke vil jeg bli avhengig?
Sitat av Chang Vis innlegg
Da lurer jeg på om man blir avhengig av dette stoffet? Vist jeg må være på vakt i en uke og bruker det en eller 2 ganger får å holde meg våken i en uke vil jeg bli avhengig?
Vis hele sitatet...
Umulig å si siden alle er forskjellige. Men du skal være ganske viljesvak og disponert for avhengighet om du merker noe som helst sug etter 2 gangers bruk.

Avhengigheten er først og fremst psykisk, og jo mer frekvent du tar det, jo slappere og mer nedstemt føler du deg når du ikke har tatt det (ergo avhengighetsfølelse).

Bare ikke overdriv.
Sitat av Elefanten Vis innlegg
Umulig å si siden alle er forskjellige. Men du skal være ganske viljesvak og disponert for avhengighet om du merker noe som helst sug etter 2 gangers bruk.

Avhengigheten er først og fremst psykisk, og jo mer frekvent du tar det, jo slappere og mer nedstemt føler du deg når du ikke har tatt det (ergo avhengighetsfølelse).

Bare ikke overdriv.
Vis hele sitatet...

Takk og god informasjon.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
jeg er en rimelig spontan sniffer og elsker å sniffe. ikke rusen i seg self SÅ my. men at jeg kjenner speeden svir litt i nesa


jeg faller ALLTID for det samme dumme greia.

slik har jeg hatt best ''tur'' :

kjøper det jeg vil ha. kjøper aldri mindre en 1g

som regel 2-4

sitter med bankkort og hakker og hakke og hakker slik at det er mest mulig nust slik at det ser ut som det er mer

tar 2-4 fete striper. 3-4 cm lange. og 0.5 cm bred for en oppladning

og senere tar jeg nye justerings striper når jeg kjenner øynene begynner å bli sånn trøtt tørre.

justerings stripene varierer fra hva jeg har lyst til men ca halvparten av det oppladnings stripene var :P

og jeg har som ''mål'' og aldri være oppe i mer en 3 døgn. for begynner å gå utover synet. små ting feks: flis i buret til dverghamsteren min begynner å flyte rundt fordi de er så små så jeg strever med å fokusere eller noe. er ikke helt sikker på hva det er.

men noen ganger tar jeg den at jeg speeder til det begynner og så tar jeg ikke noe mer etter jeg begynner å se slike ting :P

men helst ikke mer en 48 timer. for da er det ikke SÅ ille å komme seg til det vanlige liv etterpå. da klarer du å fungere sånn nogen lunde etter 10.15 timers søvn.


men det jeg alltid faller for. er at jeg er gjerrig. pluss at jeg helst vil sitte å snorte i ett sett. så jeg lager mindre og mindre striper. til slutt er de så små at det er vanskelig å plasere de rundt på overflaten.

når jeg gjør slik. virker de ikke så små etterhvert. men når man tenker på det. så er det jo ikke noe vits i å dele 0.5 g i 20-25 striper :P

så da merker jeg mye mindre. men er deilig å sitte å snorte mye.

men da er det skikkelig nedtur når siste stripa er tatt og du mister det du har drivi med så lenge og plasert og justert stripene i flere timer.

og toppen av alt. skjelden jeg er noe serlig speeda etter siste stripa...

så skal love meg selv at jeg ikke skal gjøre slik mer for det er bare waste of
speed :P
Standard medlem
Bombasa's Avatar
jeg skjønner det ikke..

De aller fleste sier at selve rusen av amf er dårlig. Itillegg blir man som oftest passe vrak av stoffet for ikke å snakke om faren for å bli avhengig.

Hvorfor er amf så populært?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Mainstream drugz?
Hva gjør dere i løpet av ei uke under amf rus?
Sitat av Bombasa Vis innlegg
jeg skjønner det ikke..

De aller fleste sier at selve rusen av amf er dårlig. Itillegg blir man som oftest passe vrak av stoffet for ikke å snakke om faren for å bli avhengig.

Hvorfor er amf så populært?
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke si at selve rusen er dårlig,men det er alt for mange bivirkninger til at det er verdt det.
At amfetamin er ett billig og lett tilgjengelig stoff er vell noe av grunnen til at det er blitt så populært.
Sitat av Makaber Vis innlegg
Hva gjør dere i løpet av ei uke under amf rus?
Vis hele sitatet...
Folk på kjøret generelt driver og "fester" slik som du kan se for deg nachspiel som varer ut på morgenkvisten når ingen vil reise hjem, bare det at alle er på en annen planet. Kjører rundt og ordner mer dop, rydder kåken som faen og roter igjen en liten stund etterpå, hører på jævla høy musikk, og ikke minst, sitter og snakker om å gjøre ting som aldri skjer, istedenfor å bare gå og gjøre dem. Folk kommer og går i kåkene og det skjer mye piss som ingen husker skikkelig. Speise ting blir funnet på, og det blir snakket om de utroligste ting.
har selv vært oppe 26 dager på en blanding av methamfetamin vanlig amfetamin, og benzo og diverse anti-pyskotika.
IKKE å anbefale var pysisk ødelagt og halvpsykotisk i 5 månder også ektremt parnoid med angst anfall daglig.
Har heldigvis kommet meg etter dette det er noen år siden, rører aldri sentralstimulanter annet en kaffe og kokain et par ganger i året etter denne episoden.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Vil bare legge til at de fleste opplever en merkbar endring av psykisk tilstand etter noen dager på speed. Paranoia og pseudohalluinasjoner er vanlig, spesielt i kombinasjon med cannabis.
Vis hele sitatet...
Jeg merker godt at jeg ikke har godt av å være oppe lenge selv om jeg ikke er bruker av amfetamin.

Jeg klarer ganske enkelt å være våken to-tre døgn, men da er helt klart de symptomene du nevner her, xtapolapocetl, tilstede.

Jeg har veldig vanskelig for å forestille meg hvordan det må føles å misbruke amfetamin i den grad at man går våken i mange døgn uten tilstrekkelig søvn, ernæring og mental restaurering.
Bare disse variablene kan være kritiske for psyken til et ellers oppegående menneske, men her blander man inn et sentralstimulerende middel i tillegg.

Jeg kjenner folk som har vært våkne i ca. 10 døgn etter at de har gasset seg hemningsløst med "rosa marsipan" og slike episke greier som fantes i gamle dager.
Til alle dere krigshissige kverulanter, legg merke til at jeg ikke har sagt at de var våkne i 10 dager på èn brukerdose.
Tok en grammer på fredag, første gangen jeg har prøvd det.
Klarte til slutt å sove noe etter 60 timer våken.. Ser jo helt forjævlig ut, men skulle vel bare mangle.
Synes det er rart folk ofrer så mye for dette stoffet her, synes det var oppskrytt..
Kommer nok aldri til å ta det igjen, bruker penga på noe annet
Hadde det veldig morsomt over div. Nettchat i starten, har møtt 4 nye damer som vill møte meg :O
Selv husker jeg ikke så mye av det, klarer ikke helt å plassere hva og når ting skjedde når jeg tenker tilbake..
Prøv Amf om du vil, men du går ikke glipp av noe

Edit: Tips til hvordan kjappere og komme tilbake til normalen? Er ganske loka for tida!
Som f. eks typer mat og spise, kost-tilskudd whatever... Har ikke noe andre piller enn Ibux, så kommer ikke lengre der eller..
Sist endret av Mithun; 21. juni 2010 kl. 12:51.
Sitat av einis Vis innlegg
ikke søren! leger sier man kollapser å nærmer seg døden etter 12dager uten søvn. du har nok sovet ganske mye smått innimellom hehe
Vis hele sitatet...
For det første strekker du grensene en del bare ved å kjøre kroppen full av amfetamin. På samme måte er det også mulig å tyne en person som er bevisstløs frem i bevissthet med epinefrin.

For det andre er "søvn" et relativt begrep. De flest som kjører på såpass lenge på amfetamin opplever å "duppe" av uten å helt sove, en gang i blandt. (sekunder eller minutter med "søvn".) Hjernen er nok like forvirret som en søvnløs person uten amfetamin, men stoffet får deg til å begynne å bruke opp "nødlageret" når det kommer til energi...
Sist endret av fetter; 21. juni 2010 kl. 12:59.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Jeg merker godt at jeg ikke har godt av å være oppe lenge selv om jeg ikke er bruker av amfetamin.

Jeg klarer ganske enkelt å være våken to-tre døgn, men da er helt klart de symptomene du nevner her, xtapolapocetl, tilstede.

Jeg har veldig vanskelig for å forestille meg hvordan det må føles å misbruke amfetamin i den grad at man går våken i mange døgn uten tilstrekkelig søvn, ernæring og mental restaurering.
Bare disse variablene kan være kritiske for psyken til et ellers oppegående menneske, men her blander man inn et sentralstimulerende middel i tillegg.

Jeg kjenner folk som har vært våkne i ca. 10 døgn etter at de har gasset seg hemningsløst med "rosa marsipan" og slike episke greier som fantes i gamle dager.
Til alle dere krigshissige kverulanter, legg merke til at jeg ikke har sagt at de var våkne i 10 dager på èn brukerdose.
Vis hele sitatet...
Som missbruker av amfetamin selv så har jeg lært meg noen vaner...
I starten gikk alt til helvete, jeg ikke og spise, sove, og jeg drakk alt for lite...
Men da jeg nærmet meg 60 kg (var opprinnelig overvektig og godt over 80kg når jeg startet) så fikk jeg en liten wakeup call fra vekten min.
Jeg begynte og tvinge i meg mat, og tvinge meg selv til søvn...

I starten var det rett og slett pyton, men nå spiser jeg 3 faste måltider til dagen, og jeg sover minst hver 2. dag, ofte mer... i tillegg til att jeg drikker godt med veske.

Alle bivirkningene som innebærer mat, drikke og søvn er også bare psykisk som resten av stoffet... Men er absolutt ikke ett stoff jeg vil anbefale noen og prøve, da du føler du har kontroll over det hele tiden... Helt til den morningen du våkner opp utslitt og det går fort 1 uke uten att du klarer og komme deg ut av huset, alt du vil er bare og sove videre...
Jeg for min del holdt meg til å holde meg våken maso meno et døgn på den tiden jeg prøvde ut speed. Allerede etter 24 timer begynte jeg å føle at det tærte på kroppen og psyken, så jeg kalte det en kveld, og tok meg etterlengtet hvile. Noe annet ville jeg ikke anbefale, men man gjør som man vil...
Sist endret av fetter; 21. juni 2010 kl. 13:01.
Jeg holder det gående hele natta, før jeg hiver i meg noen sovepille greier når jeg kommer hjem fra fest etc. så sovner jeg.

Har bekjente som har kjørt livet sitt regelrett i dass pga flere dagers speed bruk, Mistet jobb, alle nære venner, fucka opp hele familien. Noe jeg ikke er særlig hypp på så jeg tar det ganske med ro. Uansett er "brus" et mye bedre alternativ for min del
Sitat av Ompa Vis innlegg
Har er spørsmål, i og med at dette er et ganske bra forum, med mye fakta, og ikke bare moralsk pisspreik når det kommer til rusmidler, så stiller jeg spørsmålet her.

Spørsmålet er det som står som tittelen til tråden; Hvor lenge kan en holde seg oppe på Amfetamin? Så noen tråder hvor folk sier de ikke husker sist gang de sov og spiste. Er dette likt Weed, altså at du mister hukommelse (kort tids hukommelsen forsvinner.) Eller er man bare oppe i for mange døgn i strekk. Mennesket må jo også hvile, takker for alle svar
Vis hele sitatet...
Hvor lenge du kan holde deg våken på amfetamin er vel nesten ubegrenset, men dosen du trenger vil etterhvert øke eksponensielt i takt med kroppens søvnbehov og ved omfattende nok bruk også adapsjon (kroppen bryter ned stoffet fortere og påvirkes mindre av samme mengde).

Dette er praktisk talt, i realiteten dupper speedbrukere av uten å merke det. Micro-sleep er et artig fenomen der man sovner av i noen sekunder uten å merke det på andre måter enn at man totalt faller ut av det man driver med.

Hukommelsen forsvinner ja, ikke som et resultat av stoffet i seg selv, men hjernens reduserte kapasitet pga søvnmangel. Som du sier, mennesket må hvile. De fleste "amfetamin-bivirkningene" folk beskriver er ikke et resultat av amfetamins egenskaper, men heller et resultat av å være underernært, dehydrert og søvndeprivert.
hvis du skal ta amf, så husk å spis og drikk selv om det ikke smaker... jeg og 2 kompiser kjørte rundt i 2 dager og var helt borte på amf, sobril og litt fyrings... jeg sniffa såklart mye og drakk/spiste LITE detta kjente jeg dagen etter... orka ikke stå oppreist, ingenting den dagen var godt... uten om litt fyrings, da blei jeg mye bedre med en gang
(og jeg husker egentlig veldig lite av den helgen :P)
▼ ... over en måned senere ... ▼
sniffa meta i 5 døgn i strekk var ganske loka da ass,drakk halvt glass vann på 2 dager å så meg i speile hele tia,fikk av alle ting til og svi batterie på telefon min fordi jeg holdt på med den i ett i nesten 2 døgn..

og en gang jeg hadde nedtur hørte jeg babyskrik hele tia(Y) hoff:P
Spørsmålet er ikke hvor lenge det går ann å være våken, men hvor lenge det er noe vits å være våken
Det er uansett de første 5-6 timene som er de beste, og lang tid uten søvn og med lite mat tærer undøvendig på kroppen.