Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1386
Som tittelen tilsier. jeg skal sette opp min egen pc, men trenger en del informasjon så jeg ikke går helt på tryne.

må jeg kjøpe Skruedeler, kabler og ledninger separert eller følger alt med i hver enkelt ting?

blir en ssd harddisk på 125gb (for kun windows) og en seagate 1t harddisk for spill osv.

resten av hva jeg har lagt til i handlelisten er.

- Gaming X MSI Gaming X NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB

- Kendomen Deepcool Kendomen Titansvart

- 5 High-Density Polysynthetic Silver Thermal Compound Arctic Silver 5 High-Density Polysynthetic Silver Thermal Compound

- Pros Kit Mejsel Kit Snabb-Byte 11 Delar Pro´sKit Pros Kit Mejsel Kit Snabb-Byte 11 Delar

- Core i7 6700K / 4 GHz prosessor Skylake Intel Core i7 6700K / 4 GHz prosessor Skylake S-1151

- INTEL TS13X Liquid Cooling Solution

- Intel Software Starter Pack Voucher

- Z170-A PRO MSI Z170-A PRO S-1151 ATX

- Hyperx Fury Black Series Kingston Hyperx Fury Black Series 16GB 2133MHz DDR4 Ikke-ECC

- Individually Sleeved Modular Cables Corsair Individually Sleeved Modular Cables

- Cx-m Series Cx650m Corsair Cx-m Series Cx650m 650watt 80 PLUS Bronze

vil dette fungere? spillene som kommer til å spilles for det meste er overwatch og csgo (mest csgo)

link til handlelisten.
http://www.dustinhome.no/favorites/index/5143854?

http://www.ps.no/intel-ts13x-liquid-...t-p/c/p6482938

trenger jeg flere ting for at det skal gå smertefritt for seg?

takker for all hjelp og inskudd jeg kan få.
Sist endret av newbie21; 6. oktober 2016 kl. 04:42.
Skal du hovedsaklig spille CS og Overwatch er dette en veldig overkill maskin. Målet med maskinen er vel kanskje noe annet enn å få nevnte spill til å fungere bra?
Det du behøver av materiell for installasjon og sammenkopling følger vanligvis med vær obs på enkelte utgaver som er OEM eller lignende da de ikke alltid inneholder festeelementer/nødvendig kabling.

Om ikke du driver en god del med video/lydredigering er nok ikke en i7 nødvendig. Du kan spare en god tusenlapp ved å investere i i5 6600K i stedet for i7 uten at dette vil være merkbart når du spiller cs:go eller overwatch. Muligheten er jo der for å bruke den summen på et bedre skjermkort (f. eks gtx 1070) som vil gi deg langt større forbedring av ytelse i spill i motsetning til bedre prosessor.
Dette er ikke overkill-maskin for Cs:Go da du vil ha så mange FPS som mulig. Da får du en veldig god fordel mot andre hvis du er i Master Guardian eller høyere. Men enig i at i7 er overkill for spill og at du bør investere i bedre grafikkort.

Men er 650 watt nok for GTX 1060 og i7 med vannkjøling? Du har også 2 harddisker du bør vurdere bedre PSU hvis du vil ha en sikker pc.

Andre ting å huske på: Passer RAM-en i hovedkortet? Passer hovedkortet i kabinettet? Passer CPU-en i hovedkortet (socket)?
Sist endret av Magnocool; 6. oktober 2016 kl. 14:53.
Sitat av Magnocool Vis innlegg
Dette er ikke overkill-maskin for Cs:Go da du vil ha så mange FPS som mulig. Da får du en veldig god fordel mot andre hvis du er i Master Guardian eller høyere. Men enig i at i7 er overkill for spill og at du bør investere i bedre grafikkort.

Men er 650 watt nok for GTX 1060 og i7 med vannkjøling? Du har også 2 harddisker du bør vurdere bedre PSU hvis du vil ha en sikker pc.

Andre ting å huske på: Passer RAM-en i hovedkortet? Passer hovedkortet i kabinettet? Passer CPU-en i hovedkortet (socket)?
Vis hele sitatet...
Dette er bare vås.


Men til TS: Invester i en 144hz skjerm og 1070 og 6600k, så er du good. Også kan du drite i den overprisede drittkjøleren fra PS. Kjøp EVO 212 luftkjøler fra Dustin.

[quote=SkyMarshal;3338754]Dette er bare vås.


Men til TS: Invester i en 144hz skjerm og 1070 og 6600k, så er du good. Også kan du drite i den overprisede drittkjøleren fra PS. Kjøp EVO 212 luftkjøler fra Dustin: https://www.dustinhome.no/product/50.../hyper-212-evo. Har denne selv, og den er meget stille, holder min I7 på 34c og mye rimeligere.
Sist endret av SkyMarshal; 6. oktober 2016 kl. 15:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tenker jeg ville kjøpt en større SSD. Eventuelt kjøpt en ekstra en.
ja magnocool.. ligger i global elite ranken så vil ha mest mulig effekt av fps og respons. vannavkjøling kommer jeg alltid til å kreve fremfor luftkjøler. men som dere sier. i7 er kanskje litt unødvendig fremfor og oppgradere skjermkortet. skal sjekke med psu når jeg har bestemt meg for alle delene. og ja, hovedkortet passer med prosessor og alt. noen som har erfaring med AOC sin billigste utgave av 144hz skjerm?

Sitat av pettersent Vis innlegg
Skal du hovedsaklig spille CS og Overwatch er dette en veldig overkill maskin. Målet med maskinen er vel kanskje noe annet enn å få nevnte spill til å fungere bra?
Vis hele sitatet...
det blir nok andre spill som havner i fokus også ettersom vi er en gjeng som pleier å spille en del i vintertidene. Men hovedmålet er forsåvidt å sitte igjen uten å ikke kunne klare å gjøre noe.

f.eks. hvordan ville i5 prosessor, 16bg minne 2400hz med 1070 6gb holdt seg med csgo/overwatch under streaming og andre programmer i bakgrunnen f.eks?

(ikke at jeg kommer til å bli en veldig streamer, men alltid gøy å tvinge folk til å se på i ny å ned)
Sist endret av newbie21; 8. oktober 2016 kl. 15:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.