Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 754
Hei.

Datteren min skal kjøpe seg gaming-pc. Hun skal ha en "ferdig rett ut av esken, koble til og spill-stasjonær pc". Den skal kjøpes i butikk, ikke noe som en "proff" har bygd hjemme, for det har vi prøvd før ... Kort oppsummert så gikk det dårlig. Ordnet seg ganske greit etterhvert, men den er nå moden for utskiftning.x

Tett før Jul vant Elkjøp en test på "beste gaming-pc for 10.000,-". Den ville hun ha da og hun ønsker den fortsatt. Den heter omtrent PCspesialist Core 220 (De som skjønner seg på spesifikasjoner må gjerne søke den opp for oss). Den koster nå sure 2995,- mer, og var vel aldri reelt sett mulig å få fatt i for under 10.000,-

Mitt ønske og spørsmål er: Er den for tiden fortsatt den beste gaming-pc`en hun kan kjøpe seg for den prisen (opptil 13.000,-)? Hun har også sett på en Lenovo også hos elkjøp som har i stor utstrekning tilsvarende spesifikasjoner, men hun vil gjerne ha en fin kasse med lys og glass. Lenovo-pcèn ser ut som om den tilhører et offentlig kontor.

Håper på gode og kjappe tilbakemeldinger. Konfirmasjonspengene hennes brenner i lomma.



Mvh

Morten
Du får ofte mye mer for pengene hvis du kjøper brukt, hvis du tør det. Datamaskiner slites omtrent ikke. Evt. kjøpe noen nye deler og noen brukte deler.
Kan anbefales elkjøp outlet.
Sitat av morrun Vis innlegg
Hei.

Datteren min skal kjøpe seg gaming-pc. Hun skal ha en "ferdig rett ut av esken, koble til og spill-stasjonær pc". Den skal kjøpes i butikk, ikke noe som en "proff" har bygd hjemme, for det har vi prøvd før ... Kort oppsummert så gikk det dårlig. Ordnet seg ganske greit etterhvert, men den er nå moden for utskiftning.x

Tett før Jul vant Elkjøp en test på "beste gaming-pc for 10.000,-". Den ville hun ha da og hun ønsker den fortsatt. Den heter omtrent PCspesialist Core 220 (De som skjønner seg på spesifikasjoner må gjerne søke den opp for oss). Den koster nå sure 2995,- mer, og var vel aldri reelt sett mulig å få fatt i for under 10.000,-

Mitt ønske og spørsmål er: Er den for tiden fortsatt den beste gaming-pc`en hun kan kjøpe seg for den prisen (opptil 13.000,-)? Hun har også sett på en Lenovo også hos elkjøp som har i stor utstrekning tilsvarende spesifikasjoner, men hun vil gjerne ha en fin kasse med lys og glass. Lenovo-pcèn ser ut som om den tilhører et offentlig kontor.

Håper på gode og kjappe tilbakemeldinger. Konfirmasjonspengene hennes brenner i lomma.



Mvh

Morten
Vis hele sitatet...
Det er en OK pc som kjører alt av spill det. Med unntak av kanskje i 2-4-8k skjermoppløsning.

Den har et grafikkort (4060)
Den har en prossessor (12400)
og den har 16gb ram samt 1tb ssd.

Min pc kjører fortsatt alt omtrent uten spesielle problemer og jeg har en 3060ti, 64gb ram (ikke så vanvittig betydelig) og en 11700k prossessor.
Sist endret av IW2022; 1. februar 2024 kl. 17:37.
Tilsvarende PC i deler koster 11600 fra komplett. Dette er også uten cpu kjøler og windows. Mulig at man klarer å presse prisen litt hvis du hadde kikket på andre nettbutikker og funnet noen gode tilbud.

Uansett, 13k for denne PCen er nok en helt grei deal.


https://www.komplett.no/wishlist/sha...2-293e8bd57a00
For guds skyld. IKKE kjør stock cpu kjøler. Flekk på en 212 evo så er du good.
2pac alive in serbia
Å bygge pc er ikke vanskelig. Du kan bygge det selv eller lære datteren din å bygge den selv.

Se en youtube guide på 1 time, så kan du det.
Sitat av something Vis innlegg
Vis hele sitatet...
1500,-billigere gjør at du mister 2 CPU kjerner og 500GB lagringsplass. Også har komplettmaskinen ett mye dårligere skjermkort.

Elkjøpmaskinen er ikke et dårlig kjøp. Ja, den er litt dyr, men prisene går kun en vei, og det er oppover.

https://gpu.userbenchmark.com/Compar...050/4150vs4127
https://cpu.userbenchmark.com/Compar...00F/4121vs4125