Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3127
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En veninne av meg på 16 ble nå tatt i avhør fordi de påstår at hun selger sex for å finansiere hasj bruk.

Hun gjør ikke dette og har sagt hun kan tisse for å vise at hun er clean. Men de ville ikke ta en urinprøve.

Hun har fått prøvetid på 6 måneder og foreldrene blir kontaktet.

Har de lov til dette? Hun får prøvetid kun på en bekymring Melling og hun får ikke lov å motbevise dem?
Meget spesielt.
Oppsøk advokat og forklar hendelsen.
Prøvetid?
Dømt for hva?

Ikke uvanlig at politiet tar en forebyggende prat med trøblete ungdom...
Ehm... jaaa... her er det noe rart... Du får ikke prøvetid uten dom. Så hører nesten ut som venninnen din må tenke seg om en gang til før hun forteller deg historier. Politiet er de ivrigste av de ivrige på at folk skal pisse i kopper og kar så det jomer etter og renner over. Slik at man kan motbevise det de ikke greier å bevise...
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
De jukser med hjemler når narkotika er involvert, kontakt advokat
Det her høres jo helt sykt ut.

Hun kan snakke med barnevernet først, om advokat virker stress.
Anonym bruker
"Parallell Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 1000bein Vis innlegg
Det her høres jo helt sykt ut.

Hun kan snakke med barnevernet først, om advokat virker stress.
Vis hele sitatet...
Ville tenkt meg om to ganger før jeg går til barnevernet og sier jeg er mistenkt av politi for prostitusjon og narkotika.... Om jeg var henne
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er nok ikke politiet som skal følge hun opp men barnevernsvakta som det het før. De samme som har med konfliktråd for trøblete ungdom å gjøre
Det er for hennes eget beste at de tar tak i dette og det er jo sånn at det har blitt mer og mer vanlig å utnytte jenter for sex i bytte mot narkotika

https://www.tv2.no/a/13966665/

https://www.dagsavisen.no/rogalandsa...r-sex-mot-dop/

https://www.dagbladet.no/nyheter/des...t-dop/72285464

Før var det mest blandt damer i tungt rusmisbruk som pga avhengighet ble tvunget til å prostituere seg men nå er det mye press på vanlige unge jenter også. Det er nok noe venninnen din ikke forteller deg fordi politiet hadde ikke reagert sånn på bare en påstand
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ville tenkt meg om to ganger før jeg går til barnevernet og sier jeg er mistenkt av politi for prostitusjon og narkotika.... Om jeg var henne
Vis hele sitatet...
Absolutt.. Har ikke erfaring med barnevern utenom som forelder men jeg og far til mitt barn fikk problemer med dem kun pga hans erfaringer med bv fra han var mindreårig. Ingenting å ta oss på annet enn det som stod i papirene hans. Fremdeles ingenting på oss som voksne, men de jager og ødelegger for oss fortsatt.
Sånn de folka der holder på kan jeg tenke meg at å varsle bv om det trådstarter snakker om ville hatt urettferdige og langvarige konsekvenser også på andre måter enn det som vi har opplevd(og opplever).
Anonym bruker
"Parallell Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som nevnt over her høres det veldig spesielt ut, kanskje de bare prøver å få henne til å innrømme misbruk? Så lenge hun ikke innrømmer noe skal det ikke være noe problem. Hun må i allefall være forsiktig med å bruke noe fremover i tilfelle de skulle ombestemme seg.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En veninne av meg på 16 ble nå tatt i avhør fordi de påstår at hun selger sex for å finansiere hasj bruk.

Hun gjør ikke dette og har sagt hun kan tisse for å vise at hun er clean. Men de ville ikke ta en urinprøve.

Hun har fått prøvetid på 6 måneder og foreldrene blir kontaktet.

Har de lov til dette? Hun får prøvetid kun på en bekymring Melling og hun får ikke lov å motbevise dem?
Vis hele sitatet...
Dette blir for mangelfullt til å forstå helt hva som har skjedd. Du bør skrive litt utfyllende om hva som har skjedd.

Om hun er tatt inn til avhør så skal jo foresatte kontaktes. Hun er ikke myndig. Tror ikke politiet gir noen prøvetid, det er vanlig i forbindelse med domfellelse og feks etter endt soning.

Salg av sex er i seg selv ikke ulovlig. Om en under 18 blir fersket for salg av sex så ser jeg for meg at det kobles på andre etater enn politi. Barnevern, pp tjenesten, eller noe slikt.

Ingen kan straffes uten beviser. Om hun ikke er fersket med narkotika, enten under bruk, eller at de fant narkotika på henne så har politiet ingen sak uten en evt. positiv test, så det ville ikke hjulpet politi å nekte henne urinprøve, da faller hele saken sammen for politiet, for uten test ingen bevis og ingen sak.

Det er sikkert endel du har utelatt å skrive for det er litt vanskelig å se for seg hva som har skjedd, kanskje din venninne bare trenger en klem? At hun overdriver fordi hun har det vondt og kjipt?
Her er det mange opplysninger vi ikke har fått. Personlig blir jeg litt frustrert når vi bare får noen få springende opplysninger tatt helt ut av kontekst. Det gjelder denne tråden og mange andre. Da blir det helt umulig å komme med noe konstruktivt.
Vær så snille kjære trådstartere, gi oss litt mer "kjøtt på beinet" Jeg skjønner at en blir opphisset og trenger å få ut frustrasjonen der og da, men litt info må vi ha for å kunne bidra med noe.
Klem fra Betty
Det der, tror jeg er en historie hun har diktet opp.

Ikke meningen å stemple folk som løgnere og særlig ikke folk jeg ikke kjenner.

Men HVIS det er tilfellet, så er de politifolkene de dummeste jævlene som fins, de har da i det store og det hele bildet takket nei til bevis som er i slike saker egentlig eneste måten å dømme folk eller gi prøvetid. Jury judge & executioner
Shooting expert
BrageP's Avatar
Sorry, men den historia heng ikkje på greip.
Er vel ingen som nekter deg å dra til fastlegen og pisse i en kopp?
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Politiet er helt fucka, og de kan gjøre sånne ting kun pga tips og at noen anklager en for det.
Stakkars jente som må gjennom dette. Håper foreldrene er flinke og kjemper saken hennes.

Har selv vært gjennom noe lignende, blitt anmeldt for tyveri av en vare i en by jeg aldri har vært i. Alle bevis på at jeg var på hytta med familien den maidagen, samt Google limeline kunne vise det samme. En eller anna galning som jobber som vekter ( rrsonert meg frem til en uvenn fra uskolen) har oppgitt mitt navn, og det stolte politiet på. Først anmeldt, så dømt for saken!!
Disse sakene er ikke så like, men viser hvordan politiet opererer.

Men etter masser styr med advokat og en sånn sak hengende over seg i et år... Så ble det henlagt eller noe sånn, men med 2 års prøvetid!